Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508907 ganger)

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2610 : 03. oktober 2011, 21:32 »
Sterkt, sterkt, og brukbar dybde på bøyen din! Har selv IW, men #4. Var hakket sterkere enn jeg regnet med.. Kunne klart meg med #3 tror jeg Grin
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2611 : 03. oktober 2011, 22:02 »
Sterkt, sterkt, og brukbar dybde på bøyen din! Har selv IW, men #4. Var hakket sterkere enn jeg regnet med.. Kunne klart meg med #3 tror jeg Grin

Takk Smiley Hehe har ikke en gang prøvd meg på #3 men får ta det en økt bare for å teste hvor mye den faktisk hjelper.. ser for meg at det er en del som må til bare for å komme ned Tongue

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Evis skal bli sterk
« #2612 : 04. oktober 2011, 00:48 »
Blir benken lettere med strikk? Uansett sykt imponerende, både bøy og benk Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2613 : 04. oktober 2011, 00:58 »
Blir benken lettere med strikk? Uansett sykt imponerende, både bøy og benk Smiley

Det er klart at man løfter mer med strikk enn uten, strikken hjelper spesielt i bunnen av løftet slik at man kan håndtere tyngre vekter og fokuserer på den øvre delen av løftet. Takk skal du ha Smiley

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis skal bli sterk
« #2614 : 04. oktober 2011, 07:22 »
Haha, drøye mannen, går jo aldri tregt her inne... Blir spennende og høre om neste stevne. Smiley

Utlogget giljarh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 296
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 296

  • ^^
Sv: Evis skal bli sterk
« #2615 : 04. oktober 2011, 16:56 »
sterk løfting ja Wink

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Evis skal bli sterk
« #2616 : 04. oktober 2011, 18:15 »
Hei, har fått med meg at du er en kunnskapsrik herre og drister meg til å stille et spørsmål.

Jeg har et problem med at knærne mine skyter frem i bunn av knebøy noe som igjen fører til betennelse og stopp i trening. Har du noen formening hva som er det svake leddet som forårsaker dette? Hver gang jeg gjør knebøy mer enn 2 ganger i uken skjer det relativt kort etter at jeg øker frekvensen.

Slik, da fikk jeg lagt inn et spor også, artig å følge med på de gode treningene dine.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2617 : 04. oktober 2011, 19:30 »
Takk Smiley Hehe har ikke en gang prøvd meg på #3 men får ta det en økt bare for å teste hvor mye den faktisk hjelper.. ser for meg at det er en del som må til bare for å komme ned Tongue

Hehe, ja det må det nok.. Strikkene mine ligger fortsatt i posen Tongue

Hvordan går det med bøyen din synes du, om du fortsatt gjør det du forandret på? Du skrev at du prøvde lavere stangplassering og syntes dette var litt rart og uvant. Hvordan går det nå?
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2618 : 04. oktober 2011, 21:39 »
Haha, drøye mannen, går jo aldri tregt her inne... Blir spennende og høre om neste stevne. Smiley

Synes det går altfor tregt i knebøy egentlig, men kan se ut som det er noe fremgang nå Smiley Det vil vise seg snart nok.


Hehe, ja det må det nok.. Strikkene mine ligger fortsatt i posen Tongue

Hvordan går det med bøyen din synes du, om du fortsatt gjør det du forandret på? Du skrev at du prøvde lavere stangplassering og syntes dette var litt rart og uvant. Hvordan går det nå?

Har prøvd litt forskjellig men akkurat nå bruker jeg høy stangplassering og vektløftersko. Sitter nok ikke helt bra, men jobber hele tiden med å få teknikken til å bli bedre.

sterk løfting ja Wink

Takk skal du ha Smiley

Hei, har fått med meg at du er en kunnskapsrik herre og drister meg til å stille et spørsmål.

Jeg har et problem med at knærne mine skyter frem i bunn av knebøy noe som igjen fører til betennelse og stopp i trening. Har du noen formening hva som er det svake leddet som forårsaker dette? Hver gang jeg gjør knebøy mer enn 2 ganger i uken skjer det relativt kort etter at jeg øker frekvensen.

Slik, da fikk jeg lagt inn et spor også, artig å følge med på de gode treningene dine.

Hadde hjulpet mye med en film her, fra siden..

Mener du at du skyver knærne for langt frem i bunn, eller at knærne skyter forover når du skal opp igjen? Er problemet det samme uansett vekt?

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Evis skal bli sterk
« #2619 : 05. oktober 2011, 10:48 »

Hadde hjulpet mye med en film her, fra siden..

Mener du at du skyver knærne for langt frem i bunn, eller at knærne skyter forover når du skal opp igjen? Er problemet det samme uansett vekt?

Takk for svar, skal prøve å redigere noe film jeg har liggende, men da må jeg få tak i noe programvare først. Har bare full HD filmer på 10-30 min hehe.

Det ser faktisk ut som om hamstrings treffer baksiden av leggene mine i bunn og dytter knærne forover, så går knærne enda litt forover i det jeg skal opp igjen før jeg får tyngdepunktet bakover igjen. Kanskje jeg skyver knærne litt langt frem til å begynne med når jeg begynner å gå  ned.

Teknikken er lik på alle vekter, men ved tyngre vekter ser det ut som om kontakten mellom bakside lår og legg er for hard.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2620 : 05. oktober 2011, 10:51 »
Takk for svar, skal prøve å redigere noe film jeg har liggende, men da må jeg få tak i noe programvare først. Har bare full HD filmer på 10-30 min hehe.

Det ser faktisk ut som om hamstrings treffer baksiden av leggene mine i bunn og dytter knærne forover, så går knærne enda litt forover i det jeg skal opp igjen før jeg får tyngdepunktet bakover igjen. Kanskje jeg skyver knærne litt langt frem til å begynne med når jeg begynner å gå  ned.

Teknikken er lik på alle vekter, men ved tyngre vekter ser det ut som om kontakten mellom bakside lår og legg er for hard.

Okei da venter jeg på film så kan vi se Smiley

To ting som gjelder i knebøy er at stangen skal bevege seg i en helt rett linje opp og ned (sett fra siden), og at vekten til enhver tid skal være bak på foten. Dette er to punkter som under aldri, ikke et lite øyeblikk en gang, er greit å komme utenom.

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Evis skal bli sterk
« #2621 : 05. oktober 2011, 16:32 »
Okei da venter jeg på film så kan vi se Smiley

To ting som gjelder i knebøy er at stangen skal bevege seg i en helt rett linje opp og ned (sett fra siden), og at vekten til enhver tid skal være bak på foten. Dette er to punkter som under aldri, ikke et lite øyeblikk en gang, er greit å komme utenom.

Sent deg en PM jeg for å ikke forstyrre loggen din for mye.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2622 : 05. oktober 2011, 23:06 »
05.10.11


Knebøy

1x6 - 130
1x4 - 150
1x3 - 162,5
3x3 - 172,5

Skråbenk med hantler

1x8 - 20
1x8 - 30
1x8 - 40
1xpiss - 50

Markløft

1x5 - 120
1x5 - 170 ohg tom her
1x4 - 200
1x3 - 220
1x2 - 235
3x2 - 250


Venstre håndledd er litt skranglete så tenkte å kjøre litt med hantler for å spare det, men ble ikke helt klok på hvordan jeg skulle få hantlene opp i stilling på 50kg så det fungerte dårlig.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2623 : 06. oktober 2011, 11:23 »
Dæsken! Sprek markløft Smiley
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2624 : 06. oktober 2011, 12:18 »
sterkt me 5er på 170 i mark me ohgrep.. Btw kossen va 250kg? Du e god for 290-300kg nå straks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!