Skrevet av Emne: Evaluering av min frokost, og ellers kosthold, samt tilskudd  (Lest 1256 ganger)

Utlogget Krekling

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Hei og hopp!
Har begynt et nytt og sunnere liv (tildels) for en tid tilbake. Prøver å være betydelig mer bevist på hva jeg putter i munnen.

Til frokost så har jeg de siste ukene spist noe som jeg personlig syns er overaskende godt:
1 scoop Whey 80-proteing (sjokolade)
1 scoop hvetekli
1/2 scoop havregryn
Noen rosiner
En teskje kanel
En god skvett ekstra lett melk slik at det hele får en tynn grøtkonsistens

Høres dette ut som en grei frokost? Føler meg pigg og mett helt fram til lunsj med denne komboen.

Lunsj kjøper jeg ofte på skolen. Er veldig ofte kjøtt/fisk sammen med potet/ris/pasta, altså ikke det sunneste.. Noen dager har jeg med meg ferdigstekt kyllingfilet med salat.

Bør vel si litt om aktivitetsnivået mitt:
Går politihøgskolen så aktivitetsnivået er passe høyt fra dag til dag. Varierer noe, men jeg trener i snitt 4 ganger i uken. Fortrinnsvis styrke, men noe cardio blir det.

For tiden har jeg et lite prosjekt på gang hva gjelder kosttilskudd. Har lest MYE om kosttilskudd, og faller alltid tilbake på at et normalt sunnt kosthold bør gjøre susen (men fortsatt ta proteiner og kreatin, da disse anses som "sikker effekt").

Men de siste ukene har jeg begynt å ta følgende:
Omega 3, ZMA, CLA, BCAA, Kreatin, Protein, Rosenrot, Glutamin-L

Dette for å se om jeg selv føler jeg har noe effekt av det. Konklusjon så langt; jeg føler meg piggere. Dette kan jo komme av bedre kosthold, samt rosenrot.

Vil bare ha noen kommentarer til hva jeg her har skrevet Smiley Takk!

Utlogget tjukksadu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 144

Bare lurer på hvor mye en halv scoop havregryn er? Høres veldig lite ut om det er det jeg tror det er Tongue
kis æ kainn kast en halv kloss lætt..

Utlogget Krekling

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Ja, det er veldig lite... Blir jo da en halv dl. Men det er bare for å fylle litt mer opp, og lage "retten" litt bedre enn bare med kli..

Utlogget tjukksadu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 144

Om du føler deg opplagt av den frokosten er den vell greit nok, men jeg synes det virka veldig lite.
Min frokost f. eks består av 200g havregryn, 2 scopps med proteinpulver (100% whey), ca 6dl melk + tran og vitaminer.
kis æ kainn kast en halv kloss lætt..

Utlogget Krekling

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Tja, kan kanskje øke den litt ja.. Varierer litt fra dag til dag hvor mye jeg tar og! Tar av og til halvannen scoop proteiner: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-4-kg-sjokolade
Alt etter hvor sulten jeg er Smiley

Noe annet man kan tilsette "grøten"?

jeg tar forøvrig og omega 3, 2 ganger daglig: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/omega-3-advanced-60-kapsler-500-mg

Tar og denne hver morgen, og før hver trening: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/2-x-creatine-complete-extreme-2
Men vurderer å gå over til monohydrat så snart jeg er ferdig med de to boksene jeg har.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!