Skrevet av Emne: Shotokan i Bergen?  (Lest 2023 ganger)

Utlogget Fløyenspurven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Shotokan i Bergen?
« : 18. april 2011, 12:15 »
Hei,
Jeg trente karate fra jeg var 8 - 13 år, og har lenge tenkt på å ta dette opp igjen. Siden det er 15 år siden sist er selvsagt det meste av teknikken forsvunnet, så jeg må starte på scratch og gå gradene på nytt (hadde 4. kyu om jeg husker rett). 

I den forbindelse lurte jeg på om det finnes noen gode karateklubber i Bergen? Helst nær sentrum, men absolutt ikke noe krav.

Det viktigste for meg er at det er et bra og morsomt treningsmiljø med voksne mennesker, og at disiplinen er hard. Prøvde meg ett år i en Tae Kwon Do-klubb som verken hadde respekt for dojo eller trener, det gav ikke mersmak.

Foretrekker også Shotokan, da det er dette jeg har trent tidligere. Har også inntrykk av at det er mange flere lands- og utenlandssamlinger i denne stilarten enn i for eksempel Shito-Ryu.

Utlogget Meier Link

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Shotokan i Bergen?
« #1 : 29. april 2011, 20:59 »
Det finnes nok av karateklubber (og andre kampsportklubber) i Bergen. Av klubber som trener Shotokan er den første jeg kommer på Fjellsiden Karateklubb http://www.fjellsidenkarate.no/. Jeg kan imidlertid ikke si noe om kvaliteten på denne. Selv trener jeg i Bergen Karate og Kampsportklubb http://www.bkkk.no/. Her trener vi i både Kyokushin-karate og selvforsvarssystemet Keysi Fighting Method. Klubben er svært god, med dyktige instruktører, jerndisiplin og et godt miljø. Stilarten er ganske forskjellig fra Shotokan da Kyokushin er fullkontaktkarate, og i denne klubben trener vi ikke kata, men fokuserer mer på rene kampaspekter. Det bruker å være rikelig med stevner man kan delta på, i alle fall i Norge. Inkludert NM har det vært 3 stevner hittil i år. Håper dette var til hjelp Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!