Skrevet av Emne: Kreatin og mage i ryp  (Lest 2149 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Kreatin og mage i ryp
« : 06. juni 2007, 00:13 »
Jeg går straks inn i den siste uka på grunnprogrammet og må virkelig si at jeg er storfornøyd. Har blitt mye sterkere og begynner å få synlige muskler (som jeg er selvopptatt nok til å gå rundt å kjenne på - he he....).

Har nok ikke vært like flink med maten som jeg hadde intensjoner om og ikke spist så mye tilskudd som programmet legger opp til heller. Bla har jeg hatt visse problemer med kreatin. På boksen står det at jeg skal ta kreatin fire ganger om dagen, i programmet står det en gang om dagen. Jeg sliter en del med migrene og er redd for å få hodepine av kreatintilskudd.

Vil det være nok å ta kreatin en gang om dagen?

Dessuten mage  Huh

Har prøvd å lese de andre trådene om emnet og ser at de fleste kjører med vekter. Har prøvd dette, men syns ikke det gjør så stor forskjell. Jeg har hele tiden tatt situps på ball, men likevel er jeg allerede oppe i kjedelig mange reps. Å ta 2x40-50 syns jeg er en eneste stor pine. I det siste har jeg derfor begynt å ta færre, men langsommere -dvs hvor jeg holder i kanskje 10-20 sek på "toppen". Repeterer dette til jeg kjenner at det svir.

Vil dette gi de samme resultatene? Hvis ikke - finnes det bedre måter å gjøre det på? Hvor legger dere feks vekter?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Kreatin og mage i ryp
« #1 : 06. juni 2007, 00:54 »
Tusen takk for strålende tips Celdiir!

Jeg har holdt meg til å ta omtrent 30 g proteiner fra PF i forbindelse med trening, men har følt litt på at jeg kanskje burde økt dette litt (jeg er ikke så stor og trenger ikke like mye proteiner som brander på 100 kg). Tar vitaminer, omega, kalsium ved siden av.

Når det gjelder kreatin skjønner jeg ikke helt det der med oppladning - må jeg igjennom en slik periode før jeg reduserer til en gang om dagen?

Når det gjelder mage ser den øvelsen der brilliant ut!!! Cheesy Skal prøves i morgen den dag!

Å gjøre crunches med store vektskiver er jo umulig.

Fullstendig enig i at 50 reps høres litt høl i hodet ut hvis en skal bli sterkere og det vil jeg jo!
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Kreatin og mage i ryp
« #2 : 06. juni 2007, 10:57 »
Om du vil øke dosen i proteinshaken etter treninga får du prøve ut selv. Det viktigste er uansett hvor mange proteiner du får i deg daglig. Du kan jo bruke denne artikkelen som ei veiledning:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=178

Interessant artikkel - spesielt i forhold til at karbohydrater virker nesten like viktig som proteiner etter trening. Å regulerer insulinet har jeg forstått er viktig og kanskje noe jeg bør sjekke ut litt.

Jeg har beregnet at jeg har behov for omtrent 130 g proteiner i løpet av en dag - noe som vel tilsvarer tre-fire tunfiskbokser. Jeg spiser ikke kjøtt og kan derfor ha litt problemer med å få fylt kvota.

Tror jeg holder meg til en dose kreatin om dagen - spesielt fordi jeg har lett for å få vondt i hodet.

Gleder meg til å prøve kabeltrekk- crunches i dag Smiley

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Kreatin og mage i ryp
« #3 : 07. juni 2007, 09:36 »
Hurra! Støl i magen i dag - deilig Cheesy

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!