Skrevet av Emne: edfqwef  (Lest 3902 ganger)

Utlogget patrick82

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

  • :D
edfqwef
« : 28. september 2010, 22:33 »
fasf
jeg er seriøs

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Hei. Kompisen min bare går å napper i manualene og trener det han vil hver økt. Jeg følger 5x5 fra iform.. han vokser jo myyye mer enn meg og jeg spiser jo mer også. Hvorfor er det sånn? Min teori er at når han trener, så kjenner han etter hvilken muskel han orker å trene. Fr eks. "faen, i dag er jeg sliten i brystet, da blir det biceps og rygg da.." Så trener han litt 2x10 og 5x5 om hverandre, helt random. Så hvorfor funker det mye bedre å nappe enn å trene seriøst?

Funker aldri bedre å såkalt "nappe" enn å trene seriøst.
Det finnes tre kroppstyper: Mesomorph (atletisk. Lett å bygge muskler/lett å opprettholde lav fettprosent), Endomorph (lett for å legge på seg fett, men bygger også lett muskler) og ectomorph (spinkel, lav fettprosent, men vanskelig for å bygge muskler/legge på seg).

Først og fremst kan det ha noe med kroppstype å gjøre.

Likevel: Alle kan bygge muskler med riktig trening, kosthold og restitusjon.

Her er noen spm. du kan spørre deg selv: Trener jeg for hardt? Trener jeg for lite på hver muskelgruppe? Spiser jeg riktig/nok? Får jeg nok søvn/hvile? Fokuserer jeg på baseøvelser?
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Celdiir

  • Gjest
Kontinuitet er nøkkelen, for å låne sitatet til en på forumet.

Jeg mener, kompisen din trener jo fortsatt med vekter selv om han ikke har noe navn på programmet eller har satt av hver enkelt dag til noen bestemte muskelgrupper.

Deretter har folk forskjellig genetikk. Noen vokser raskere eller blir sterke enn andre selv om de følger samme program.


Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Jeg tror ikke han trener for hardt, men det kan hende han trener for mye, får for kort restitusjonstid mellom hver trening, spiser for lite, sover for lite, har andre ting i livet som stresser ham.

Hvis det ikke er noe av det ovennevnte, så er det rett og slett være at han ikke responderer like godt på vekttrening som kameraten sin. Mulig kameraten er en easygainer. De fleste av oss er imidlertid hardgainere.

Utlogget patrick82

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

  • :D
jeg er seriøs

Celdiir

  • Gjest
jeg spiser jo mer også. Hvorfor er det sånn?

Jeg trener hockey hver dag bortsett fra lør og søn, da er det kamp. Går idrettslinja i tillegg. så ja.. får kjørt meg lissom. Han går ikke på en dritt Tongue han bare chillern..

Du er jo i betraktelig mer bevegelse enn kompisen din. Da bør det ikke være noe overraskelse at du er nødt til å spise mer enn han som bare chillern (bortsett fra når han trener med vekter..). Du har jo et mye høyere energiforbruk!

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Hei. Kompisen min bare går å napper i manualene og trener det han vil hver økt. Jeg følger 5x5 fra iform.. han vokser jo myyye mer enn meg og jeg spiser jo mer også. Hvorfor er det sånn? Min teori er at når han trener, så kjenner han etter hvilken muskel han orker å trene. Fr eks. "faen, i dag er jeg sliten i brystet, da blir det biceps og rygg da.." Så trener han litt 2x10 og 5x5 om hverandre, helt random. Så hvorfor funker det mye bedre å nappe enn å trene seriøst?

Kan hende du overtrener. Rikelig med søvn og restitusjon er viktig ved vekttrening. For mye andre aktiviteter ved siden av kan i noen tilfeller senke progresjonen.

Det fungerer ikke bedre å "nappe" enn å trene seriøst, men det høres ut som kompisen din er en av de få individene som bare kan gå på treningssenteret og trene det han føler for og få en optimal trening ut av det.

Du kan også prøve å bytte treningsprogram hvis du føler at fremgangen stopper opp. Ikke alle responderer like godt på alle treningsprogrammer, og variasjon av øvelser er også en viktig faktor.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

variasjon av øvelser er også en viktig faktor.

Hvor ofte synes du man skal variere øvelser?

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Legger du på deg? Om svaret er nei spiser du for lite. Ikke lett å vite om kompisen din spiser mer eller mindre enn deg om du ikke er sammen med han 24/7, men er heller ikke interessant. Du må spise nok i forhold til hva du gjør for å vokse.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

"He has recently given a lot more attention to rest and recovery which he believes is extremely important at his level so he trains more intuitively. He trains the deadlift 2x every 9-12 days, but it all depends on how he's feeling, so if he's feeling slightly fatigued he prefers to rest another day or two before deadlifting again."

Trene etter dagsform som er tingen... Wink


Kilde: http://www.aussiestrength.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=1318
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Hvor ofte synes du man skal variere øvelser?

Vet ikke om det er noen fasit her, men jeg pleier å bytte ut en øvelse hvis jeg ikke har økt noe i den øvelsen de siste to gangene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!