Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 123053 ganger)

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #270 : 09. oktober 2010, 13:55 »
At noe er farlig betyr ikke nødvendigvis at det mest geniale er å overlate distribusjonen til ukontrollerte salgskanaler.

Objektiv informasjon er nok i bunn og grunn det eneste som fungerer, og å komme med overdrevne påstander for å skremme folk vekk hjelper sjelden.

Når det er sagt må jeg få si at jeg er imot bruk av dopingmidler, men for kontrollert utsalg av alt.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #271 : 09. oktober 2010, 14:04 »
At noe er farlig betyr ikke nødvendigvis at det mest geniale er å overlate distribusjonen til ukontrollerte salgskanaler.

Objektiv informasjon er nok i bunn og grunn det eneste som fungerer, og å komme med overdrevne påstander for å skremme folk vekk hjelper sjelden.

Når det er sagt må jeg få si at jeg er imot bruk av dopingmidler, men for kontrollert utsalg av alt.

Så du mener det er greit å selge f.eks aas på apoteket men du er imot bruken av det?
Forstår jeg deg rett? Høres litt selvmotsigende ut synes jeg.

LT

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #272 : 09. oktober 2010, 14:33 »
Til Raymond:

Nå har jeg sett ca halve Bigger Stronger Faster. Jeg skal se resten senere. Du sa at hvis jeg så den filmen så ville jeg forstå alt. Jeg vet ikke helt når det er jeg "skal ta poenget" men jeg håper det er i siste halvdel av "dokumentaren", for foreløpig har jeg bare blitt mer styrket i mitt nåværende standpunkt.

Så mitt spørsmål til deg er hvilket klokkeslett i filmen jeg skal spole frem til for å unngå å bruke enda mer tid på elendig retorikk, vridning av eksperters uttalelser til egen fordel når de egentlig er relativt nøytrale og en meget personlig underliggende tone og agenda?

Fortell meg det er du snill.

LT

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #273 : 09. oktober 2010, 14:37 »
Så du mener det er greit å selge f.eks aas på apoteket men du er imot bruken av det?
Forstår jeg deg rett? Høres litt selvmotsigende ut synes jeg.

LT

Du forstår meg rett, ja. Det høres kanskje ut som en selvmotsigelse, men det gjelder å se på ting fra et skadereduksjonsprinsipp. Nå mener jeg ikke at man bare skal kunne gå inn å hente steroider i hylla, men hvis man er over en viss alder, og er blitt gjort klar over følgene, så mener jeg man burde kunne ha mulighet til å kjøpe et rent produkt.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #274 : 09. oktober 2010, 15:11 »
Du forstår meg rett, ja. Det høres kanskje ut som en selvmotsigelse, men det gjelder å se på ting fra et skadereduksjonsprinsipp. Nå mener jeg ikke at man bare skal kunne gå inn å hente steroider i hylla, men hvis man er over en viss alder, og er blitt gjort klar over følgene, så mener jeg man burde kunne ha mulighet til å kjøpe et rent produkt.

I see. Men såvidt jeg vet så tyder all  øvrig forskning på rusmidler at økt tilgjengelighet fører til økt bruk som igjen fører til økt misbruk. Det er såvidt jeg kan forstå ingenting som skulle tilsi at det skulle blitt noe annerledes med aas eller lignende. Derfor skjønner jeg ikke helt hvordan det skulle være skadereduserende?

LT

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #275 : 09. oktober 2010, 15:16 »
I see. Men såvidt jeg vet så tyder all  øvrig forskning på rusmidler at økt tilgjengelighet fører til økt bruk som igjen fører til økt misbruk. Det er såvidt jeg kan forstå ingenting som skulle tilsi at det skulle blitt noe annerledes med aas eller lignende. Derfor skjønner jeg ikke helt hvordan det skulle være skadereduserende?

LT

Problemet med slutningen du foretar deg med tanke på disse studiene som refererer til at økt tilgjengelighet fører til økt bruk, er at slik det er nå, er det praktisk talt åpent for alle, mens ved en regulering/legalisering, vil det ikke bli økt tilgjengelighet, nettopp fordi stoffene blir statlig regulert.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #276 : 09. oktober 2010, 15:22 »
Du er vel enig i at det ville vært lettere for meg å få tak i aas både moralsk og praktisk sett dersom jeg kunne kjøpe dem over disk kontra under disk? Det ulovlige markedet ville neppe forsvunnet uansett, man hadde bare endt opp med et åpent og et lukket marked for aas. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være annerledes her enn hva som er realiteten med andre rusmidler.

LT

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #277 : 09. oktober 2010, 15:27 »
Du er vel enig i at det ville vært lettere for meg å få tak i aas både moralsk og praktisk sett dersom jeg kunne kjøpe dem over disk kontra under disk? Det ulovlige markedet ville neppe forsvunnet uansett, man hadde bare endt opp med et åpent og et lukket marked for aas. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være annerledes her enn hva som er realiteten med andre rusmidler.

LT


Også om det er lettere?Mange mere som doper seg i tyrkia en i norge???
Hva er problemet.Når det selges tusen farligere ting en steroider!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #278 : 09. oktober 2010, 15:31 »
Til Raymond:

Nå har jeg sett ca halve Bigger Stronger Faster. Jeg skal se resten senere. Du sa at hvis jeg så den filmen så ville jeg forstå alt. Jeg vet ikke helt når det er jeg "skal ta poenget" men jeg håper det er i siste halvdel av "dokumentaren", for foreløpig har jeg bare blitt mer styrket i mitt nåværende standpunkt.

Så mitt spørsmål til deg er hvilket klokkeslett i filmen jeg skal spole frem til for å unngå å bruke enda mer tid på elendig retorikk, vridning av eksperters uttalelser til egen fordel når de egentlig er relativt nøytrale og en meget personlig underliggende tone og agenda?

Fortell meg det er du snill.

LT

Ja,din oppfatning...bare godta at om folk vil bruke det,Så er det ikke farlig.Eller noe slikt med normal bruk..Eller p-piller til kvinner eller røyk,tobakk etc..For mye mat..Sunnere og bruke steroider og trene en og drikke og røyke..Spise valium hos legen etc.Som hundre tusenvis av folk gjør..Og alkevel rakker ned på steroide brukere...Er kjempe flott at dem trener og ser bra ut..Og føler seg bra, og holder seg unna rus middler..FLott..Bedre det en og røyke og drikke.

Men u int og disk dette..Alle vet at aas er ikke noe farligere en noe annet!

Selger man noe så alvorlig livsfarlig som alkohol og tobakk..Skulle det bare mangle at det er lov og bruke steroider

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #279 : 09. oktober 2010, 15:37 »
Har du sett på/vært på noen av foredragene til Antidoping Norge? Det har jeg og ut fra det du skriver så har du enten sovet deg gjennom foredraget eller ikke vært der. Aas er potensielt veldig farlig, og jeg synes du bør tenke deg om 16 ganger til før du ytrer for mange av dine personlige meninger og erfaringer.

At røyk og alkohol burde vært forbudt kan godt være, og jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Men hvis du synes det er ille med alkohol og tobakk så ser jeg ikke det fornuftige i å ytre at aas burde være lov?

Til slutt må jeg få tillate meg å be deg om å bruke mindre punktum, komma, forkortelser og "sms-språk". Mulig jeg bare ikke er smart nok men det er vanskelig å tyde endel av innleggene dine.

LT


Jeg er ikke finlært hos mamma og sittet på første rad i klassa vettu..Så det må du bare tåle..
Men ja...Så LENGE SPRIT OG TOBAKK ER LOV. SÅ MÅ STEROIDER VÆRE DET OGSÅ.

Når det blir forbudt.Er jeg for forbud på aas og...

Da skulle det være rimelig klart..Har sett på alt pisset antidoping norge og han der ståle sa på et foredrag i molde for ungdom.Med liten tiss og mere..Kun skremsels propoganda i det foredraget..Bare tull..Man skal ikke bruke doping for at det er farlig,er ikke det man skal si til ungdom.Men for at det er juks.Derfor,ingenting annen grunn!!!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #280 : 09. oktober 2010, 15:37 »
Røyker du 40 sigg om dagen i tre år, hvor mye skade skjer? Hva kan potensielt gå galt? Hvor lang tid tar det før cellene i luftveiene begynner å tilpasse seg (plateepitel), tar ikke det noe sånt som ~5 år?  Jeg bare spør, er ikke sikker på dette.

Hvor mye kan potensielt gå galt iløpet av eller i etterkant av ÉN hormonkur? Det er vel mer? Eller?

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #281 : 09. oktober 2010, 15:40 »
Røyker du 40 sigg om dagen i tre år, hvor mye skade skjer? Hva kan potensielt gå galt? Hvor lang tid tar det før cellene i luftveiene begynner å tilpasse seg (plateepitel), tar ikke det noe sånt som ~5 år?  Jeg bare spør, er ikke sikker på dette.

Hvor mye kan potensielt gå galt iløpet av eller i etterkant av ÉN hormonkur? Det er vel mer? Eller?

Ingenting går galt etter en kur..Vis du er frisk..

INGENTING.

Litt ned tur når vekta går ned..Akkurat det samme som vis man hadde vært syk og gått ned et par kg rein..Men har man så svak psyke at du ikke tåler det.Må du holde deg unna.'

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #282 : 09. oktober 2010, 15:48 »
Ingenting går galt etter en kur..Vis du er frisk..

INGENTING.

Litt ned tur når vekta går ned..Akkurat det samme som vis man hadde vært syk og gått ned et par kg rein..Men har man så svak psyke at du ikke tåler det.Må du holde deg unna.'
Jeg holder meg unna jeg, 0 stress.

Kan noen andre bekrefte dette? Ikke at jeg ikke stoler på deg Ray, men jeg finner det vanskelig å tro at det ikke er en individuell forskjell inne i bildet, hva syntetiske steroidhormoner og bivirkninger angår, selv når en ser bortifra at individet ikke er "friskt", psykisk eller fysisk? En ampull med identisk stoff (hormoner) i seg, virker ikke nødvendigvis dønn likt på meg som på deg, selv om begge i utgangspunktet er friske?

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #283 : 09. oktober 2010, 15:55 »
Røyker du 40 sigg om dagen i tre år, hvor mye skade skjer? Hva kan potensielt gå galt? Hvor lang tid tar det før cellene i luftveiene begynner å tilpasse seg (plateepitel), tar ikke det noe sånt som ~5 år?  Jeg bare spør, er ikke sikker på dette.

Hvor mye kan potensielt gå galt iløpet av eller i etterkant av ÉN hormonkur? Det er vel mer? Eller?

Hadde jeg blitt tvunget til å velge hadde jeg tatt en hormon-kur, ute å nøle!
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #284 : 09. oktober 2010, 16:46 »
Imotsetning til deg har i det minste Raymond komt med noen sakelige argumenter og meninger. Slvom det ikke akkurat kommer frem med en professors fremstilling burde det ikke være vanskelig å skjønne hva han mener uten å ligge på normal menneskelig intelligens. Selv om en kan være uenig med mye eller alt Raymond har skrevet, har han faktisk komt med meninger og ting rundt doping. Du derimot har ikke klart å komme med noen sakelige argumenter mot dette samtidig, som du mener at bare din moral og mening gjelder.

Dersom saken er så klar burde det vel vært enkelt for deg å ført denne argumentasjonen? Eneste jeg har hørt til nå er at det går utover skattebetalerene ( jeg holder meg utenom organisert idrett, der jeg er enig om at det er forkastelig med bruk av doping). 

Det jeg har klart å hente fram fra Raymond sine skriblerier er at det er andre ting som er farlig her i Norge. Andre ting som det er gjort langt mer studier på som viser seg at kanskje ikke publikum skal ha i seg. Så hvorfor kan man ikke bare si at alle skal få bruke det de vil, også ta ansvaret for det selv.

Et av problemene med bol er at det ikke går an å gjøre dobbelt blindtest. Dvs at subjektene og legene ikke vet hvem som får hva, men kan studere bivirkningene uten påvikning. Dette fordi urinen begynner å lukte meget kraftig.
Her har Paul Vanberg gjort et godt forsøk på å studere problemer i forbindelse med AAS:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20020375
Jeg var selv med på studiet. Jeg hadde ingen problemer med mitt hjerte. Det hadde bolerne. De hadde fortykkelse i hjertemuskulaturen sin, infleksibilitet i hovedpulsårer og åreforkalkningen samt nesten ikke noe sunt kolesterol og masse usunt kolesterol.  Han mente også at dette nærmest kunne brukes som en dopingkontroll, ettersom skadene på det cardiovaskulære var så unisone.

Nå er det ikke sånn at man tar ansvar for det selv. Man jobber da for å redusere røyk og alkoforbruket i Norge. Jeg fatter virkelig ikke argumentet om at man ikke skal regulerer det folk gjør. Det er en annen debatt i mine øyne. Hadde det vært sånn at vi slang de i myra når de haltet så hadde det kanskje vært litt annerledes.
Du har rett i en ting. Jeg tar ikke han alvorig i det hele tatt. Han fremstår som rimelig enkel og sint. Det gjør det lett å hisse han opp, og det er veldig gøy. Det er hovedsakelig grunnen til at jeg er her. For å ha det gøy og for å snappe opp folk som vil drive med rein styrkeidrett. Raymond og han likesinnede gjør det lett å få til begge deler. Når man kommer med gullkorn som ”Skal jeg legge fram forskning?? Skal jeg det??” og ”Jeg er så lei av at folk ikke hører på de som har rett” så blir det nesten umulig for meg å stikke en liten dopfri nese inn i debatten og jekke den opp i været.


Jeg er ikke finlært hos mamma og sittet på første rad i klassa vettu..Så det må du bare tåle..
Men ja...Så LENGE SPRIT OG TOBAKK ER LOV. SÅ MÅ STEROIDER VÆRE DET OGSÅ.

Når det blir forbudt.Er jeg for forbud på aas og...

Du er omtrent like raffinert som danglebær, så denne konkusjonen har vi nok alle trekt.

Da skulle det være rimelig klart..Har sett på alt pisset antidoping norge og han der ståle sa på et foredrag i molde for ungdom.Med liten tiss og mere..Kun skremsels propoganda i det foredraget..Bare tull..Man skal ikke bruke doping for at det er farlig,er ikke det man skal si til ungdom.Men for at det er juks.Derfor,ingenting annen grunn!!!

Her er jeg litt enig med deg. Skremselpropagande funker ikke fordi det er løgn. Man bør heller satse på å det man kan underbygge med forskning. Jeg har aldri hørt noen av ADN sin folk komme og så at man får liten pikk. De nevnte mange andre bivirkninger, men sa lite om det. Så det høres ut som om noen ikke gjør jobben sin så godt som de skal, hvis det er sant det du sier da.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!