Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 128341 ganger)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #45 : 19. oktober 2010, 12:09 »
Er det feil å si at en person er doper hvis han er doper og er det feil å si at en løfteteknikk er teknisk dårlig hvis så er tilfelle? I stedet for å kalle oss det ene og det andre, så bør vi vel heller få kreditt for at vi har peiling. Hvis du leser det som blir skrevet som informasjon i stedet for hets så lærer du kanskje (helt sikkert) noe.

Å slenge ut påstander uten å ha bevis er helt feil ja, man kan tenke hva man vil, men å gå ut å kalle folk dopere uten at de er tatt er veldig feil. Jeg synes litt synd på dere som ikke ser det. Men det er greit å vite at jeg kan kalle dere dopere på alle forum hvis jeg vil, for hvis jeg tror det så er det sånn.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #46 : 19. oktober 2010, 12:55 »
Å slenge ut påstander uten å ha bevis er helt feil ja, man kan tenke hva man vil, men å gå ut å kalle folk dopere uten at de er tatt er veldig feil. Jeg synes litt synd på dere som ikke ser det. Men det er greit å vite at jeg kan kalle dere dopere på alle forum hvis jeg vil, for hvis jeg tror det så er det sånn.
Nå er det ikke helt ukritisk at slike påstander blir lagt ut, hvis de kommer. Det er ofte også i informasjonsøyemed for å ta bort litt av naiviteten blant ferske forumbrukere.

Jeg er i prinsippet enig i at man ikke skal kalle folk dopere uten bevis, men av og til så er indisiene så overbærende at man i rettsaler kunne blitt dømt for langt verre ting enn å dope. Vi snakker her om personer som selv innrømmer at de bruker dop, folk på landslag som forteller at det finnes en dopingkultur i landslaget de tilhører, gode kompiser som forteller om dopsamtalene de har hatt med de det gjelder, styrkenivå som forandrer seg med 50-80 kg på et par måneder osv.

Det å informere om at disse faktisk bruker doping er ikke bare en påstand som blir slengt ut og kan ikke sammenlignes med at det blir sådd tvil om kulturen blant en organisasjon som Norges Styrkeløftforbund som er tilknyttet Norges Idrettsforbund, er regelmessig testet av Antidoping Norge og som har mottoet "Vi skaper rene vinnere".

Hvis man prater i 5 minutter med a) en norsk landslagsutøver i styrkeløft, b) en profesjonell IFBB kroppsbygger og c) en profesjonell styrkeløfter i WPC så ville hver enkelt forsått hva jeg mener. Alle vil være hyggelige, men hvis alle er utadvendte så er det bare styrkeløfteren som står i fare for å virke selvhøytidelig. Det er ikke fordi han faktisk er selvhøytidelig, men det er fordi han er så overbevisende, med god grunn, på at all tvil man måtte ha på at styrken har kommet på naturlig vis blir knust til grunne.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #47 : 19. oktober 2010, 12:57 »
Som OD sier: man skal tørke seg i ræva etter man driter, ikke før

Det er nå lell en tendens fra FLERE av styrkeløfterne her å henge ut folk fra andre forbund, styrke "sporter" ol som dopere. Det er å TØRKE seg i ræva før man har basja.

En Bendikt tidligere dopingtatt? Å bli kalt en idiot for å stille ett slikt spørsmål er jo bare latterlig.
Grizzly kunne jo med egne øyne se hvem på NSM lineupen i år som var dopet og kåret Egil som NSM2010. Det er å tørke seg i ræva før man har basja. ADN kan jo bare slutte med urin prøver ol, det er bare å sende en gjeng av forumløfterne på stevner, evt bare se på bilder/filmer fra arrangement å gi dommen derifra.

Å synes og tro fordi man "kjenner" miljøet rettferdigjør heller ikke flere av utsagnene her inne.

Jeg VET at styrkeløft i norge er rent, eller så rent som det kan bli og det er meget bra. Jeg mener så lenge de som konkurerer innen IPF og er underlagt kontroller her i norge har sitt på det tørre så er de fortsatt ikke hevet over alle andre med å kunne uttale seg om hvem som er dopet eller ikke.  
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #48 : 19. oktober 2010, 13:01 »
Nå er det ikke helt ukritisk at slike påstander blir lagt ut, hvis de kommer. Det er ofte også i informasjonsøyemed for å ta bort litt av naiviteten blant ferske forumbrukere.

Jeg er i prinsippet enig i at man ikke skal kalle folk dopere uten bevis, men av og til så er indisiene så overbærende at man i rettsaler kunne blitt dømt for langt verre ting enn å dope. Vi snakker her om personer som selv innrømmer at de bruker dop, folk på landslag som forteller at det finnes en dopingkultur i landslaget de tilhører, gode kompiser som forteller om dopsamtalene de har hatt med de det gjelder, styrkenivå som forandrer seg med 50-80 kg på et par måneder osv.

Det å informere om at disse faktisk bruker doping er ikke bare en påstand som blir slengt ut og kan ikke sammenlignes med at det blir sådd tvil om kulturen blant en organisasjon som Norges Styrkeløftforbund som er tilknyttet Norges Idrettsforbund, er regelmessig testet av Antidoping Norge og som har mottoet "Vi skaper rene vinnere".

Hvis man prater i 5 minutter med a) en norsk landslagsutøver i styrkeløft, b) en profesjonell IFBB kroppsbygger og c) en profesjonell styrkeløfter i WPC så ville hver enkelt forsått hva jeg mener. Alle vil være hyggelige, men hvis alle er utadvendte så er det bare styrkeløfteren som står i fare for å virke selvhøytidelig. Det er ikke fordi han faktisk er selvhøytidelig, men det er fordi han er så overbevisende, med god grunn, på at all tvil man måtte ha på at styrken har kommet på naturlig vis blir knust til grunne.

Bergan sitt utsagn tidlig i tråden her er jo på ingen måte forsøkt fremstilt som informativ.
Jeg forstår frustrasjonen med å bli likestilt med en EVENTUELLT dopet uttøver, men så lenge man holder sin egen sti ren så mener jeg det får holde.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #49 : 19. oktober 2010, 13:04 »
OG det er disse utsagnene som gjør at flere, om ikke de fleste trådene på forumet her som omhandler sterke løft utenfor IPF sammenheng tar den vendingen som de gjør.

Ta løftene for det de er, sammenlign Bendikt sine løft med Andy sine osv osv.

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #50 : 19. oktober 2010, 13:07 »

Jeg VET at styrkeløft i norge er rent, eller så rent som det kan bli og det er meget bra.
Jeg er kun ute etter og poengtere dette, takk til Vegar og Espen:)


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #51 : 19. oktober 2010, 13:21 »
Tror at Styrkeløften i Norge er rimelig rent nå. Hvertfall mye renere en det var før (80-90 tallet) Synes det virker som de gjør en brukbar jobb i forbundet deres med å fremheve at det er nulltoleranse. Så er spørsmålet om dere burde bruke litt mere tid, krefter og penger på å fortelle resten av Norge dette også og ikke bare hjemme dere bort?Tror dere har en del på å hente i å fremheve dere selv i steden for å rakke ned på  østeuropere, andre styrkeløfterforbund og strongman hele tiden. Kanskje Strongman gjør det er mindre doping i styrkeløft, da de som vil løfte tyngre, og bli større og styggere en de kan på lovlig vis  heller velger å delta/konkurere der i steden for innenfor Styrkeløft??



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #52 : 19. oktober 2010, 13:21 »
Er ikke det en litt teit påstand å si at er det en negativ kommentar så er den fra en styrkeløfter, rimelig stort forum og vi er ikke mange styrkeløftere da he he:)

Litt som OD sier her. En av "feil" som er gjort er vel at det har vært noe styrkeløftere som har komentert doping i strongman, bygging osv flere ganger. Så tar folk alle under en kam, og sier at alle som snakker nedlatende om strongman og bygging osv feks er styrkeløftere.

Det kan jeg skjønne, og det har jeg gjort selv også flere ganger. Ligger vel litt i naturen.. Har man møtte flere mennesker med mørk hud og hatt dårlig opplevelse med det, så tar man gjerne alle under en kam. Sier ikke det er rett i det hele tatt, men forstår det.

Det jeg synes er feil og dumt er at det er ikke, som jeg kan huske, en strongman eller bygger som har rakket ned på en styrkeløfters prestasjoner(?) (kan ta feil her) Men det er opp til flere styrkeløftere som har gjort det til en strongman eller bygger osv.
Jeg personlig rakker aldri ned på CYC, OD, Gille, Marte Elverum og andre styrkeløfter for den prestasjonen de evt gjør. Jeg sier heller det motsatte! Skryter av dem. Og det kan noen av disse også gjøre til meg. Ser ikke prob i det i det hele tatt.
For i toppen til styrkeløftere og strongman så legger man igjen like mye svette og tårer på gymmet. Man er ganske så like der tror jeg. Bare at den ene delen løfter mere enn den andre, trenger nødvendigvis ikke gjøre det heller da Smiley  Og da blir fort kritikk oppfattet som sjalusi osv osv..

Har aldri sakt det før, men sier det nå. Jeg er IKKE for doping, men.. Det er ett men her Smiley Der det evt er lov, kan man gjøre hva man vil for min del, og der det ikke er lov skal man følge reglene, og respektere disse til det fulle!!! Respektere hverandre uavhengig av hvilken sport vi driver med, og regler osv. Vi er jo ALLE styrke frelst. Og lever for styrke trening.

Om vi har tenkt slik så hadde vi vel alle vært venner Wink ?? hehehe...

Kan også ta inn det spørsmålet doping ang forbilde til de yngre osv osv.. En ting er sikkert for min del. At jeg trener ikke meg sterk for så og få "pakket" på meg ansvaret for de yngre i landet her i tilegg!! Jeg trener for min egen del. Ingen kan "pakke" på meg ansvaret for de yngre bare frodi jeg driver med strongman?? Det er det noen andre som må ta. Jeg trener for min egen del. At strongman har blitt poppulært og er på tv osv osv.. Er ikke min eller norske strongmenn sin feil. Det er folket i landet her som vil se på oss. Vi kan ikke stilles til ansvar for noe så stort som alle de yngre i landet her mener jeg...

Har alltid syntes at den "krangelen" mellom strongman og styrkeløft feks har vært veldig dum!! Når vi heller kan lære av hverandre ang trening osv. Jeg har lært utrolig masse av styrkeløftere innen trening. Og mener jeg har lært bort en ting eller to til styrkeløftere jeg også Smiley

Jeg har respekt for styrkeløftere.... Også respekt for Benedict som løfter 442.5kg i raw mark, som denne tråden egentlig handler om!!! Uansett forbund og regler.. Han har ikke sotte i stolen sin hele livet for å klare det løftet vil jeg tørr påstå Wink

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #53 : 19. oktober 2010, 13:33 »
Jeg satt akkurat og så på bildene fra midtnorsk, vil nok tro at ca halvparten av løfterne var dopet utifra bildene.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #54 : 19. oktober 2010, 13:34 »
Kjære Olaf. På KK67 doper man da så det synger etter. Ingen ligger vel under 2 liter melk om dagen?

For å si det slik: Finner du en sterk styrkeløfter som ikke bruker melk, er han antakeligvis ulovlig dopet.

For rette personer har faktisk melk effekter som begynner å nærme seg steroider. Der man gir kyrne veksthormon, er effekten potensielt enda større.

Jeg vil gjerne høre om det er noen i norgestoppen i styrkeløft som holder på helt uten melkeprodukter Smiley

Kanskje litt off-topic dette, men tenkte å reise en viktig problemstilling som blir stadig mer aktuell.
Jeg setter ikke sprøyter, men det jeg spiser får en god del av dem. Hva er forskjellen?

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #55 : 19. oktober 2010, 13:49 »
Den store forskjellen er at vi ikke gjør noe galt. I all hovedsak så er vi med på å skape verdier i samfunnet. Det er ikke strongman, bygging eller WPC i våre øyne. Jeg opplever at de er med på å spre doping og lettvindte løsninger.

Hvis du opplever at noen hakker på deg hele tiden så er det ikke utenkelig at du gjør noe galt.

Benni er et enkeltindivid og ikke så spennende å hakke på. Han spiller etter de reglene han må for å vinne i sitt game. Det er heller det som er rundt som må kritiseres.

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #56 : 19. oktober 2010, 13:51 »
Kjære Olaf. På KK67 doper man da så det synger etter. Ingen ligger vel under 2 liter melk om dagen?

For å si det slik: Finner du en sterk styrkeløfter som ikke bruker melk, er han antakeligvis ulovlig dopet.

For rette personer har faktisk melk effekter som begynner å nærme seg steroider. Der man gir kyrne veksthormon, er effekten potensielt enda større.

Jeg vil gjerne høre om det er noen i norgestoppen i styrkeløft som holder på helt uten melkeprodukter Smiley

Kanskje litt off-topic dette, men tenkte å reise en viktig problemstilling som blir stadig mer aktuell.
Jeg setter ikke sprøyter, men det jeg spiser får en god del av dem. Hva er forskjellen?
hjelp :Smiley


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #57 : 19. oktober 2010, 13:57 »
Kjære Olaf. På KK67 doper man da så det synger etter. Ingen ligger vel under 2 liter melk om dagen?

For å si det slik: Finner du en sterk styrkeløfter som ikke bruker melk, er han antakeligvis ulovlig dopet.

For rette personer har faktisk melk effekter som begynner å nærme seg steroider. Der man gir kyrne veksthormon, er effekten potensielt enda større.

Jeg vil gjerne høre om det er noen i norgestoppen i styrkeløft som holder på helt uten melkeprodukter Smiley

Kanskje litt off-topic dette, men tenkte å reise en viktig problemstilling som blir stadig mer aktuell.
Jeg setter ikke sprøyter, men det jeg spiser får en god del av dem. Hva er forskjellen?

Håper for all del du prøver å være morsom, hvis ikke sender jeg deg en spade så du kan gå å grave deg ned.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #58 : 19. oktober 2010, 13:59 »
Den store forskjellen er at vi ikke gjør noe galt. I all hovedsak så er vi med på å skape verdier i samfunnet. Det er ikke strongman, bygging eller WPC i våre øyne. Jeg opplever at de er med på å spre doping og lettvindte løsninger.

Hvis du opplever at noen hakker på deg hele tiden så er det ikke utenkelig at du gjør noe galt.

Benni er et enkeltindivid og ikke så spennende å hakke på. Han spiller etter de reglene han må for å vinne i sitt game. Det er heller det som er rundt som må kritiseres.

Det er du såklart berettiget å gjøre pastor. Men å synse og tippe på hvem som er dopet faller utenfor folkeskikken.

Det finnes syndere innenfor alle sjangere, men vi kan som Espen sier ikke dra alle under en kam. Eller kan vi?

http://www.google.no/search?hl=no&&sa=X&ei=J4e9TIf0H4LpOcqRkFg&ved=0CB4QBSgA&q=knutby+pastoren&spell=1

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #59 : 19. oktober 2010, 14:07 »
Dere er ikke en ren satsning. Dere aspirerer ikke mot det heller. Hos dere er det avvikene som er reine. Hos oss er det motsatt. Dere gjemmer dere bak at det ikke testes

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!