Skrevet av Emne: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke  (Lest 75591 ganger)

Xena

  • Gjest
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #90 : 17. oktober 2010, 02:37 »
Ok, så jeg er fattig, derfor har jeg bare råd til drittmat, derfor må jeg spise så mye drittmat at jeg nå veier 160 kg. Dårlig råd, men råd til å spise for to. Make sense?

Man må vel spise mer en to hamburgere og pomesfrites daglig for å bli sykelig overvektig :S Så det er vel ikke akkurat noen unnskyldning at junk er billig...

Xena

  • Gjest
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #91 : 17. oktober 2010, 02:50 »
Jeg må bare si dette, ang stoffskiftet.

Som så mange andre treningsnarkomane trener jeg for å holde en eller flere alvorlige sykdommer i sjakk, bl. annet mine stoffskifteproblemer. Jeg hadde tidligere alvorlige problemer med meget lavt stoffskifte, men jeg var aldri overvektig. Hvorfor det? Fordi jeg tok medisiner som jo gjør forbrenningen relativt optimal og fordi jeg spiste normalt, jeg beveget meg normalt. Og den dag i dag så trenger jeg ikke medisiner engang fordi hard selvdisiplin i forhold til kost, mosjonering og positiv tenking er det som skal til. Det har kurert meg!

Jeg er rimelig lei av overvektige som ser på meg og snakker om lavt stoffskifte og antyder at jeg ikke skal snakke til dem om selvdisiplin for det er jo ikke deres feil at de er syyyyke og jeg vet  f*** ikke hva jeg snakker om... Puh.. Får meg til å ville gi noen et spark bak :p

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #92 : 17. oktober 2010, 03:54 »
Det er så fantastisk at vi har et eget forum dedikert til spreke og sunne folk. Elsker at janteloven bare fungerer den ene veien.

Dere er en inspirasjonskilde!

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #93 : 17. oktober 2010, 11:35 »
Synes helt klart at problemet blant folk flest er for lite kunnskap om kosthold og trening. Synes dette er noe vi burde ha større fokus på i skolene, helt ifra barneskolen og oppover. Når folk tror at fett helt magisk kan bli om til muskler så er det noe som ikke er riktig.

Jeg spiste akkurat det jeg ville i en periode, tenkte ikke noe over dette i det hele tatt, helt til en dag jeg fikk en fin kommentar om jeg var blitt ganske feit de siste årene. Jeg hadde da ikke peiling på hvordan jeg skulle ta av kiloene. (selvsagt visste jeg at chips og sjokolade måtte vekk) men jeg kunne ingenting om protein, karbohydrater, eller fett. Å få inn denne lærdommen i tidlig alder tror jeg ville vært bra for alle.

Og med det samme jeg sitter framfor tastaturet så vil jeg også få fram hvor lei jeg er av alle de hundre tusen misvisende artiklene der de skriver "TA AV SEKS TUSEN KILO BARE MED Å SITTE STILLE" eller "DU KAN SPISE AKKURAT HVA DU VIL OG GÅ NED 23 KILO PER DAG"
Om noen vil gå ned i vekt og holde vekta nede må du som regel gjør en innsats selv, og når folk tror at du kan ta av hundre kilo med å spise en fruktblanding en gang til dagen er jo det helt idiotisk.
-----> LÆRDOM sier jeg bare en siste gang.

- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #94 : 17. oktober 2010, 11:48 »
Det er så fantastisk at vi har et eget forum dedikert til spreke og sunne folk. Elsker at janteloven bare fungerer den ene veien.

Dere er en inspirasjonskilde!
Der har du et godt poeng!  Veldig mange her inne tar sabla mye for gitt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Xena

  • Gjest
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #95 : 17. oktober 2010, 12:46 »
Synes helt klart at problemet blant folk flest er for lite kunnskap om kosthold og trening. Synes dette er noe vi burde ha større fokus på i skolene, helt ifra barneskolen og oppover. Når folk tror at fett helt magisk kan bli om til muskler så er det noe som ikke er riktig.

Jeg spiste akkurat det jeg ville i en periode, tenkte ikke noe over dette i det hele tatt, helt til en dag jeg fikk en fin kommentar om jeg var blitt ganske feit de siste årene. Jeg hadde da ikke peiling på hvordan jeg skulle ta av kiloene. (selvsagt visste jeg at chips og sjokolade måtte vekk) men jeg kunne ingenting om protein, karbohydrater, eller fett. Å få inn denne lærdommen i tidlig alder tror jeg ville vært bra for alle.

Og med det samme jeg sitter framfor tastaturet så vil jeg også få fram hvor lei jeg er av alle de hundre tusen misvisende artiklene der de skriver "TA AV SEKS TUSEN KILO BARE MED Å SITTE STILLE" eller "DU KAN SPISE AKKURAT HVA DU VIL OG GÅ NED 23 KILO PER DAG"
Om noen vil gå ned i vekt og holde vekta nede må du som regel gjør en innsats selv, og når folk tror at du kan ta av hundre kilo med å spise en fruktblanding en gang til dagen er jo det helt idiotisk.
-----> LÆRDOM sier jeg bare en siste gang.



Totalt enig! Jeg mener det er helt galt fokus på hva vi lærer ungene våres. Det skulle vert mye mer lærdom om mat og helse, ikke bare til barn men også foreldre.

Xena

  • Gjest
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #96 : 17. oktober 2010, 12:50 »
Det er så fantastisk at vi har et eget forum dedikert til spreke og sunne folk. Elsker at janteloven bare fungerer den ene veien.

Dere er en inspirasjonskilde!

http://www.overvektig.net/index.php?id=9&kontekst=forum&query=15
Forum for overvektige...

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #97 : 17. oktober 2010, 13:25 »
Det er så fantastisk at vi har et eget forum dedikert til spreke og sunne folk. Elsker at janteloven bare fungerer den ene veien.

Dere er en inspirasjonskilde!

Tror du ikke det sitter noen feite folk ett eller annet sted og prater tull om en eller annen skinny stakkars fyr?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #98 : 17. oktober 2010, 13:28 »
Tror du ikke det sitter noen feite folk ett eller annet sted og prater tull om en eller annen skinny stakkars fyr?

"Se på den skranglekassa a! Haha, for en taperdustæss, har sikkert aldri prøvd å stable 3 triplebaconwhooperquadricaCheeseBURGERE oppå hverandre for så å ta hele den eksotiske burgern i EN eneste jafs! Get a liiiife looserboy!"

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #99 : 17. oktober 2010, 13:40 »
Hentet fra Landsforeningen for overvektige:      

"LFO møter deg med forståelse og eksept og er ingen slankeklubb!"

"Arbeide for at fedme blir definert som en kronisk lidelse i trygderettslig forstand"

"Arbeide for at utlegg til behandling og medisiner for overvekt skal få økonomisk refusjon på linje med andre kroniske lidelser."

Er det bare jeg som blir kraftig provosert når man skal kunne sitte og spise seg til trygd? De tror virkelig at dette er noe de er født med, alle sammen.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #100 : 17. oktober 2010, 13:54 »
Hentet fra Landsforeningen for overvektige:      

"LFO møter deg med forståelse og eksept og er ingen slankeklubb!"

"Arbeide for at fedme blir definert som en kronisk lidelse i trygderettslig forstand"

"Arbeide for at utlegg til behandling og medisiner for overvekt skal få økonomisk refusjon på linje med andre kroniske lidelser."

Er det bare jeg som blir kraftig provosert når man skal kunne sitte og spise seg til trygd? De tror virkelig at dette er noe de er født med, alle sammen.

Kan ikke forvente så mye annet av et land som Norge. Om jeg ville kunne jeg fått meg ei sykemelding imorgen. De har da brukt mange år på å lage sin forklaring  woot
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #101 : 17. oktober 2010, 14:17 »
"Se på den skranglekassa a! Haha, for en taperdustæss, har sikkert aldri prøvd å stable 3 triplebaconwhooperquadricaCheeseBURGERE oppå hverandre for så å ta hele den eksotiske burgern i EN eneste jafs! Get a liiiife looserboy!"

Den er odd Cheesy
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #102 : 17. oktober 2010, 19:11 »
Nå har jeg ikke mye kunnskap om denne foreningen, men er det du sier fakta? Er sistnevnte påstand målet til organisasjonen?

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10033431]

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #103 : 17. oktober 2010, 19:20 »
Hentet fra Landsforeningen for overvektige:      

"LFO møter deg med forståelse og eksept og er ingen slankeklubb!"

"Arbeide for at fedme blir definert som en kronisk lidelse i trygderettslig forstand"

"Arbeide for at utlegg til behandling og medisiner for overvekt skal få økonomisk refusjon på linje med andre kroniske lidelser."

Er det bare jeg som blir kraftig provosert når man skal kunne sitte og spise seg til trygd? De tror virkelig at dette er noe de er født med, alle sammen.

nei er ikke bare deg
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #104 : 17. oktober 2010, 19:33 »
nei er ikke bare deg

Blir så utrolig dritta lei av at folk skal ha en unnskyldning for alt! Det fins unntak men de fleste kan gå ned i vekt, men det er vanskelig å legge om livsstilen etter feks 20år (+++), men da må de heller få oppfølging og hjelp istede for en unnskyldning og penger på konto

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!