Skrevet av Emne: Min kamp mot tyngdekraften.  (Lest 45154 ganger)

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #255 : 25. april 2012, 22:21 »
Flink! Cheesy Hvordan går det med vekten?

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #256 : 25. april 2012, 22:29 »
Flink! Cheesy Hvordan går det med vekten?
Akk! Vekten har ikkje vært min venn etter eg begynte å jobbe. Faktisk gått littegrann opp. Sad Men eg antar eg har bygget mer muskler, siden eg er blitt sterkere. Har også mye vann i kroppen nå, det merker eg på merkene etter sokkene.  Venter på at analysemaskina skal komme på plass på treningssenteret, sånn at eg kan se kordan det egentlig ligger an. Smiley Men bunaden lyger ikkje.  Tongue
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #257 : 25. april 2012, 22:34 »
 Aha ser den Smiley Er det sånn kroppsanalyse du tar da eller? Jeg var på opplæring på den i går, så hoppet på den selv også! He he Men glemte og skrive ut sånn fansy diagram til meg selv så får gjøre det neste gang! Spennende det Smiley

Jeg står bom still om dagen jeg da Tongue Så må seriøst skjerpe meg på kosten igjen Smiley Det er en evig jobb som heldighvis har blitt en livsstil Wink

Jeg syns du er flink jeg!! Og hvis bunaden passer i sommer så tar du den pokker meg på deg på fest Grin he he

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #258 : 25. april 2012, 22:42 »
Takk! Ja, da blir det st.hansfeiring i bunad, hvis eg klarer å gå ned såpass. Men hvis eg fortsetter å bare  bygger muskler uten å gå ned i vekt, så kommer dette til å ta år...  Shocked Har gått inn EN skarve cm siden august. Men skjerper meg eg og. Må telle alt eg putter i meg.

Veldig interessant med den kroppsanalysen. Hvis en gjør det på riktig måte, så stemmer det godt overens med opplevelsen en har på vekttap/muskelbygging, men gir noe mer hådfast, og det motiverer såpass at en presser seg videre. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Fettfattig Peanøttsmør i posten i dag!
« #259 : 26. april 2012, 22:14 »
Woohoo! Hele 3 pakker fra iherb.com i dag!!! Smiley

Hvis du liker peanøttsmør eller peanøtter generellt, så har de fettredusert pulver til å blande med vann (PB2) slik  at det blir som ekte pianøttsmør. Må blandes samme dag det skal brukes, antar eg. Veldig godt!!!
De har også fettredusert peanøtt proteinpulver, og eg gleder meg til å bake med dette!!!

Andre varer: Stevia dråper med vaniljesmak, mandelmel, kakaosmør, yogi-te og pastiller uten sukker.

legger ved et bilde av det eg kjøpte i dag, samt info om hvordan du bestiller og får rabatt. Pakker opp til 1,8 kg er 6 dollar i frakt, og det er jo ingenting. Når varene koster rundt en tredel av norska priser, så kan man gjøre noen kupp underveis. Men lurt å holde seg under tollgrensa!!!


 Enda billigere for førstegangskunder: De som bestiller for over 40$ får 10 dollar avslag! Altså ligger man godt under tollgrensa på 200kr!

" Until further notice, your iHerb coupon QIW859 is now worth twice as much. For any 1st time order of $40 or more, it is good for $10 off. And still a generous $5 off any 1st time order under $40.

Pass this news along-- and your unique coupon code QIW859. You can tweet, text, post or email the offer to everyone you know. Simply ask them to enter QIW859 on the iHerb checkout page. "

Husk også å ikkje bestille noe som er reseptbelagt i norge. ;-)
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #260 : 02. mai 2012, 22:56 »
Nå er eg tilbake til å logge alt eg spiser igjen. Da bruker eg http://www.matvareguiden.no/tallerken.asp når eg legger sammen det eg spiser på en dag. Det lureste er å planlegge måltidene på forhånd for å få rett balanse mellom næringstoffene.
Eg må ligge relativt lavt, siden forbrenninga er lav. I en ideell verden skulle eg gjerne lagt på 2000 kcal hver dag, men da går eg ikkje ned i vekt, til tross for trening. Meen dette kan forandre seg snart, for på fredag får eg kanskje vite om eg kan begynne med stoffskiftemedisin. Krysser fingrene!

Fra tidligere ærfaring, så er 1400- 1500 kcal daglig ok nivå  å ligge på, med unntak fra lørdag. Da slenger eg  på 1000 kcal ekstra.  Wink I tillegg spiser eg multivitaminer, taretabletter(jod), nycopluss active (kalsium, magnesium og krom).

Her er et eksempel på ka eg kan finne på å spise i løpet av en dag:
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #261 : 05. mai 2012, 23:46 »
Klarte å begrense meg til 2000 kcal i dag, så da blir det en margin på 500 kcal ekstra i morgen. Smiley
Det er ikkje dumt å logge maten. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #262 : 06. mai 2012, 01:36 »
Ser litt på den tabellen der nå. Er det mulig å legge inn egne matvarer?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #263 : 06. mai 2012, 03:00 »
Finner du ikkje varen du søker etter, så antar eg at du kan få de til å legge inn varen. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #264 : 25. mai 2012, 12:31 »
Hvordan går det med deg?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #265 : 25. mai 2012, 20:41 »
Akk! Mye trening og lite resultater annet enn at eg kjenner eg er sterk.  Har vært hos lege og tatt diverse prøver for å finne ut av det, for i teorien skulle vekten gått nedover. Ligger rundt 1000 kcal i underskudd pr dag. Eneste eg kjente at noe begynte å løsne litt da eg begynte å gå mer på tur, så det skal eg fortsette med. Smiley  Gir ikkje opp!
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #266 : 29. mai 2012, 15:26 »
Kjipt! Er omtrent der jeg ligger nå også, går hverken opp eller ned, men så har jeg ikke vært striks i kosten da, og det har blitt så som så med trening  Undecided

Å gi opp er ikke et alternativ Cheesy
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #267 : 29. mai 2012, 15:45 »
Men du hadde jo nettopp gode resultater med denne PMSf-kuren, eller hva det heter. Smiley

Tør ikkje bevege meg ut på den typen diett, siden eg merker eg blir såpass svekket når eg spiser lite.

Det eg er blitt fortalt er at langvarig diett kombinert med trening kan gi lave kortisol-verdier, som igjen tvinger kroppen til å ta det roligere. Dette gir et platå på ca 6 måneder, der vekt og framgang står stille.

Her gjør eg alt for å holde treningen i gang. I kveld blir det noen timer tur med tjukkasgjengen, som egentlig har svært få tjukkaser med. Smiley Lykke til videre!
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #268 : 29. mai 2012, 22:12 »
Ja, PSMF funket bra og har kun gått opp en kg etter det, men siden har jeg stått stille. Kommer dog ikke til å ta en ny runde PSMF. Lite trening og dårligere kosthold skylder jeg på ny jobb og nye rutiner Wink men er i ferd med å få inn de nye rutinene nå så det går seg til.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #269 : 29. juni 2012, 13:59 »
Etter en del turer ute og mindre stress, så kjenner eg at det begynner å løsne igjen. Trener i tillegg, og spiser lite, selvfølgelig.  Eg er nå en kilo lettere enn på det letteste ifjor, så framgangen er vanvittig treg. Stoffskifteprøvene er ikkje entydige, så foreløpig har eg ikkje fått medisin. :/
Forbanner de som ser seg blind på blodprøveresultater og ikkje ser på de kliniske symptomene til pasienten. ;(  Det er faktisk en fulltidsjobb å klare å gå ned i vekt med det energinivået eg har for tiden.

Alt er ikkje negativt, for nå trener eg folk ute, på frivillig basis. Givende og kjekt, og eg får trent sjøl også. Smiley Orker ikkje være så mye på innetrening når været er fint. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!