Skrevet av Emne: Min kamp mot tyngdekraften.  (Lest 45160 ganger)

Utlogget Matsenator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #30 : 12. mars 2011, 00:18 »
Som nevnt over så får du svært lite muskelmasse ved å trene Elipsemaskin, spinning, zumba og tabata.

Skal du bygge muskler må du drive med skikkelig styrketrening og følge et skikkelig styrketrenings program som feks RYP eller 5x5 som er ypperlige for deg som er nybegynner innen styrketrening.  Link til RYP: https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer og litt mere om 5x5: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?board=44.0

hvis du lurer på hvordan de forskjellige øvelsene gjennomføres kan du sjekke ut: http://fitnessbloggen.no/ovelser/

og sist men ikke minst så burde du ligge i kalori overskudd for å bygge muskler.

lykke til!

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general. "

Matsenator prosjekt beach 2012 PSMF edition:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122519.msg1818498;topicseen#new

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Har trent massemasse etter nyttår. 7-10 timer i veka. Har gått litt inn, men ikkje så mye ned.
Men i forhold til det eg har spist, så synes eg at eg burde ha gått ned mye mer.
Endrer derfor kostholdet til lavkarbo, som i praksis for meg betyr litt mer fett og egg og kutte ut havregryn til frokost og kvelds. +Hjemmelaget lavkarbosnop i helgene. NÅ begynner nålen på vekta å dirre. Regner med vekttapet betyr at eg også mister litt væske, men siden blodsukkermålingene er stabile, så må det bety at leveren min er godt i gang med å produsere glukose. Presset eg har hatt på organene de siste månedene er nesten borte. JIPPI! Eg var faktisk redd lavkarbo skulle rive skikkelig i gallesteinene mine, men BANK i bordet, så har det ikkje skjedd denne gangen.
Eg håper bare vekten fortsetter nedover.

Muskelmessig så har eg fått store overarmer. UPSI!
Ganske store faste lår har eg også nå. Trener mage og rygg iherdig, men der er det jo en del fett, så "sixpacken" synes ikkje ennå. Wink Men under en legekontroll komstanterte legen at organene var umulig å kjenne, for under fettlaget så var magen steinhard. Hihi.  woot
Utfordringen tidligere var å få bygget mest mulig muskler generellt, sånn at de er med å øke forbrenninga og fortrenge fett. Nå blir utfordringen å få plass til mer muskler uten å ligne mer og mer på Hulken.
Då tenker eg at eg kan plassere litt ekstra både på mage og brystkasse.  Så sammen med lavkarbodiett håper eg at eg vil få enda mer resultater etterhvert.   Cool
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #32 : 19. april 2011, 20:46 »
Så bra at du fortsatt holder på! Smiley

Et lite spørsmål, hvordan syns du lavkarbo kombinert med kardio fungerer?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget frk_sol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #33 : 20. april 2011, 09:08 »
Du har vært og er KJEMPEFLINK! Gull Forsett bare i den gode tralten du har kommet inn i, så er resultatene nødt å følge etter! Men selv om du ønsker å gå ned i vekt, så ikke se deg helt blind på de tallene. Husk at muskler fyller/former kroppen på en annen måte enn det fettet du mister, så se heller på kroppsfasong, og bruk gjerne noen klesplagg som referanse så ser du endringene veldig tydelig vil jeg tro!  Cheesy
Men jeg vil også oppmuntre deg til å ta steget fullt ut når det gjelder tyngre styrketrening, -be om hjelp på senteret du går på, og få et skikkelig opplegg tilpasset deg. Og du, som betalende medlem så har du like stor rett til frivektsområdet som alle andre! Okey, det er litt flaut de første gangene (been there...) men vet du hva, de aller fleste at disse muskelgutta er faktisk veldig hyggelige, og de aller fleste bryr seg faktisk mest om egen trening og mindre med hva andre rundt gjør. (En annen ting er at du kan regne med noen blikk når du begynner å løfte like tungt som noen av dem...!(been there too... Tongue) )
Så, keep it up! U R doing great!

Mvh "pudding på 40"  Grin

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #34 : 20. april 2011, 09:36 »
Så bra at du fortsatt holder på! Smiley

Et lite spørsmål, hvordan syns du lavkarbo kombinert med kardio fungerer?
Foreløpig så er det tyngre å komme opp i høy puls der en har intervaller over 85 %. Men eg vet ikkje om det e midlertidig. Før lavkarbokuren, så kunne eg trene intervaller med puls opp i 100 %.  Har jo bare gått på lavkarbo en kort periode, og det sies at trenin er tyngst i starten av en slik kur?
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #35 : 20. april 2011, 09:54 »
Du har vært og er KJEMPEFLINK! Gull Forsett bare i den gode tralten du har kommet inn i, så er resultatene nødt å følge etter! Men selv om du ønsker å gå ned i vekt, så ikke se deg helt blind på de tallene. Husk at muskler fyller/former kroppen på en annen måte enn det fettet du mister, så se heller på kroppsfasong, og bruk gjerne noen klesplagg som referanse så ser du endringene veldig tydelig vil jeg tro!  Cheesy
Men jeg vil også oppmuntre deg til å ta steget fullt ut når det gjelder tyngre styrketrening, -be om hjelp på senteret du går på, og få et skikkelig opplegg tilpasset deg. Og du, som betalende medlem så har du like stor rett til frivektsområdet som alle andre! Okey, det er litt flaut de første gangene (been there...) men vet du hva, de aller fleste at disse muskelgutta er faktisk veldig hyggelige, og de aller fleste bryr seg faktisk mest om egen trening og mindre med hva andre rundt gjør. (En annen ting er at du kan regne med noen blikk når du begynner å løfte like tungt som noen av dem...!(been there too... Tongue) )
Så, keep it up! U R doing great!

Mvh "pudding på 40"  Grin
Takk! Ja eg tar noen kjappe  bicepsøvelser inne på frivektområdet. Smiley Ellers føler eg at apparattrening er tryggest for ryggen på de største musklene. Er litt redd for å gjøre feil, og rippe opp i en av mine tre prolapser. Tar 60 kilo på et apparat der man sitter og skyver en polstrert stang bakover med skuldrene. Det blir samme bevegelsen som knebøy, men eg hadde aldri turd samme motstand med frivekter. Shocked I så måte er det greit med bodypump, for der trener man utholdenhet og løfteteknikk med frivektene. Og det kan være nyttig seinere. Til sammenligning så tar eg 20 kilo knebøy på bodypump, og da eg prøvde 25 så klarte eg å få en strekk i ene ryggmuskelen som ikkje var så deilig. Wink
Når det gjelder veiing så er eg klar over at eg må ta hensyn til at eg bygger muskler. Derfor eg prøvde bodyanalyse. Skal prøve analysen igjen om en måneds tid, tenker eg, for å se om eg er på rett spor. Smiley)
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Tynnogliten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #36 : 20. april 2011, 12:47 »
Bra fremgang! Men som mange andre har påpekt tidligere, få deg et skikkelig styrketreningsprogram! Det vil nødvendigvis ikke si trening med frivekter, men et program med progresjon og riktig belastning. 20 kg knebøy med 50 reps er ikke styrketrening, uansett hvor mye du svetter... Ja, du blir sikkert støl av bodypump, men det ble jeg også i leggene etter første dagen med mine nye buffalosko...

Vil du gå ned mer i vekt samt bli enda strammere, må du trene skikkelig styrke. Kroppen er utrolig flink til å regulere forbruket av energi, og går du fra feks 2500kcal om dagen til 2000kcal er ikke det sikkert du ligger i underskudd etter en mnd. Celledeling, diverse prosseser i kroppen og til og med kroppstemeratur kan endre seg ved lavere/høyere matinntak.

Den beste måten å gå ned i vekt på er derfor å bygge muskler. Da vil du bruke mer energi hver gang du er på trening samt bruke masse energi til restutisjon. Legger du til noen kardioøkter i uka, har du et kjempebra grunnlag for å gå ytterligere ned i vekt. Hvis du har mulighet er en 45min gåtur i høyt tempo evnt en tilsvarende joggetur før frokost nesten så optimalt du kan få det.

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #37 : 21. april 2011, 00:12 »
Takker for det. Trener styrke på apparater, også, ja. Primært lår, skuldre, rygg/ rumpe og bryst. Legg blir litt overkill, for eg har allerede temmelig mye muskler der, og ønsker å kunne komme nedi støvlene. Hehe

Det å veksle mellom bodypump og styrke har faktisk vært gunstig for kor mykkje eg klarer å ta på vanlig styrketrening.  Kanskje mine svake muskelfester har hatt godt av bodypumpen?

Nå når det er finere vær, så blir det nok flere turer ute også. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #38 : 20. juni 2011, 23:20 »
På tide med en oppdatering. Endelig har eg begynt å gå videre ned i vekt. Det var ikkje bare å satse på lavkarbo og lene seg bakover og se at kiloene raste av. Nei, for første veka gikk eg ned et par kilo, som kom på igjen like fort. Eg har funnet ut at rett mengde proteiner og moderat mengde fett er riktig for meg.  Eg kan ikkje pøse på med egg og bacon slik som mange gjør. Eg spiser fet fisk hver dag, og ellers litt kjøtt og salat eller grønnsaker som har lite karbo. Da klarer eg å bli mett på 1400-1500 kalorier.
Og dette har eg klart å gå litt ned i vekt på, de siste ukene. Har spist lavkarbo i ca 3 mndr, og har gått ned  tilsammen 3 kilo de siste 3 ukene.  Men eg har samtidig klart å gå opp 650 gram muskler. Iallefall hvis bodyanalysen er riktig. Smiley
Og ei bukse eg ikkje kunne bruke i fjor sommer, sitter som et skudd nå.  Woohoo!
Laaaangt igjen ennå, men eg er optimistisk. Wink  Trener fortsatt ganske mye, og holder ut. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget inviz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #39 : 20. juni 2011, 23:47 »
flink, du... -stå på! ;o)

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #40 : 21. juni 2011, 00:17 »
flink, du... -stå på! ;o)
Takk, Gamla! Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Min kamp mot skinnfillene ;) Bilde
« #41 : 22. juni 2011, 19:12 »
Som eg sikkert har nevnt, så trener eg ikkje for utseende sin skyld. Kroppen min er for herpa av overvekt til at det er noen vits i å begynne å henge seg opp i det. Det e i hovedsak viktig for meg å gjenvinne helsa ved å gå ned i vekt. Dermed er det viktig å kunne bygge litt muskler for å få opp forbrenninga.
 
Stor vektnedgang gir mye løs hud, og løs hud er faktisk styggere enn det å være overvektig. Så egentlig så blir eg styggere med mindre eg prøver å fylle ut det værste med muskler. Magen kan eg glemme å fylle ut med muskler. DER finnes det en grense. Har jo tross alt bært frem et barn i tillegg til alt flesket. Men herregud så deilig det er å kunne gå i singlet uten å være dritflau! Fortsatt valker på armene, ja. Men ingen skinnfiller!!! Cheesy
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #42 : 26. juni 2011, 01:13 »
Dette treningsmønsteret har eg fulgt siden februar. Med noe variasjon, f.eks påspedd litt zumba og egentrening med styrke. Litt lettere trening hver 4. uke.
Nå er det ferietider, og det er kutta drastisk ned på tilbudet på senteret. dry
Men nå vil eg få tid til lenggre turer ute, samt mer styrketrening på egenhånd. Eg må innrømme at eg ble fryktelig ivrig på timene, og glemte av og til å sette av tid til styrkeapparatene. Heldigvis har eg jo likevel gått opp i muskelmasse. Bodypump er skikkelig melkesyretrening. Har økt jevnt i vekter, men kjenner at skikkelig gangsperr uteblir i det siste. Trodde aldri eg skulle savne gangsperr, men det er faktisk det som markerer de store hoppene i fremgang. Eg får ta å lesse skikkelig tungt på apparatene neste gang. Wink
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #43 : 27. juni 2011, 09:54 »
Godt jobba!  2thumbsup Hvis du kan få noen til å vise deg god teknikk, så kan det hende det kan være vel verdt det å prøve seg på frivekter, det er gjerne da de virkelig store fremgangene kommer. Og det er mange som trener både knebøy og markløft etter prolaps. Man blir jo betydelig sterkere både i ytre og indre støttemuskler av sånne øvelser, noe som beskytter ryggen i neste omgang. Du må nesten bare teste og se hva som funker eller ikke for deg. Ellers i forhold til fremgang, så kan det noen ganger være lurt å ta et skritt tilbake for å få tilfart til å ta to steg frem, og variasjon er også gull, så hvis du har stagnert på vektene nå, så kan du enten prøve å trene med lettere vekter neste gang, for så å legge på litt hver økt, eller at du tar færre repetisjoner og dermed klarer å øke vektene videre. Lykke til!  Smiley

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #44 : 30. juni 2011, 02:56 »
Takk, Murmeldyret! Ja, eg har faktisk fått noen tips. Smiley Er ikkje ofte folk tør å snakke med fremmede i vektkroken, men det var EN som våget. Juhuu!  Grin  Eg som pleier å sitte og glane ned i golvet mens eg forter meg å bli ferdig med manualene, og så løøpe vekk (ja, det er av og til en trykkende stemning der, aner ikkje koffor).  Huh
Det gjelder nok å treffe på de rette folkene. Wink
Eg har økt litt på apparatene nå, og har en smule gangsperr i musklene. Det har eg lengtet etter. Smiley

Eg har merket framgang på sykkelintervall også Smiley De første månedene på lavkarbodietten var det vanskelig å komme opp i maxpuls. Nå klarer eg det uten problemer. Ser at noen skriver det er farlig å komme høyt opp i puls, men de som advarer går ikkje på lavkarbo sjøl, så da tenker eg at det ikkje stemmer. Fryktelig mange rare myter rundt lavkarbo.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!