Skrevet av Emne: Hvordan har du tenkt å bli rik ?  (Lest 31884 ganger)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #30 : 28. oktober 2010, 10:37 »
:p

Jeg mente egentlig innleggene til trådstarter jeg Tongue Burde kanskje brukt sitat! Men jeg er helt med på tankene dine også, og det er absolutt ikke bare å være rik på penger som er cluet, men det å være tilfreds med livet. Og hvis penger, og det å kunne skaffe en inntekt på andre måter enn "vanlig" jobb gjør at man kan leve livet på den måten man ønsker så kan det vært bra!

ERGO: Man vil sitte igjen med mest mulig penger, på minst mulig brukt tid, slik at man har mulighet og anledning til å faktisk bruke sin tid på det som gir mental avkastning her i livet! Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #31 : 28. oktober 2010, 10:49 »
Poenget mitt her å sikre seg økonomisk, uten å være avhengig av en jobb for å ha penger kommende inn. Uten å være en ansatt som blir bestemt over av sjefen sin. Når man har en vanlig jobb så er man låst, man har svært få rettigheter til å bestemme når man skal jobbe og hvor mye man skal jobbe.

Så man får mer tid til å få psykiske problemer, noe som er et økende problem med økt velferd.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #32 : 28. oktober 2010, 10:51 »
Så man får mer tid til å få psykiske problemer, noe som er et økende problem med økt velferd.

Vi har lært oss til å leve under stort psykisk press. Vi må også lære oss til å leve uten denne belastningen.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #33 : 28. oktober 2010, 10:54 »
Alle kan ikke være rike. Hvilken som helst økonom kan bekrefte dette.

Alle vil ikke heller Smiley Heldigvis.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #34 : 28. oktober 2010, 10:59 »
Jeg skal samle de tusen dårligste/latterligste innleggene på TF i ei bok som skal selges her på forumet. Millionene vil ramle inn på kontoen min!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #35 : 28. oktober 2010, 11:04 »
Vi har lært oss til å leve under stort psykisk press. Vi må også lære oss til å leve uten denne belastningen.

Nå er jo mennesker lagd med en slags liste som må være oppfylt:

1. Luft.
2. Drikke.
3. Mat.
4. Søvn.
5. Umiddelbar sikkerhet.
6. Bosted.
7. Økonomisk trygghet.
8. Sosialt liv(venner, kjæreste, familie).
9. Selvrealisering, filosofering.

Når 1-7 er oppfylt, har man mer tid til å bekymre seg over de 2 siste. Ergo, mer psykiske problemer. At dette skal forandre seg i løpet av en relativt kort tidsperiode tviler jeg på, siden evolusjonen bruker lang tid.

Massevis av eksempler på folk som nesten aldri har frihet til å gjøre akkurat det de vil, som er kjempelykkelige Smiley
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #36 : 28. oktober 2010, 11:21 »
NOEN må fortsatt gjøre dritt jobbene! åssen hadde ellers verden gått rundt?
Og disse drittjobbene kommer til og bli VELDIG bra betalt ettervært ettersom ingen gidder å gjøre de.
eller skal vi fortsette og importere arbeidskraft?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #37 : 28. oktober 2010, 11:23 »
Jeg skal samle de tusen dårligste/latterligste innleggene på TF i ei bok som skal selges her på forumet. Millionene vil ramle inn på kontoen min!


Da kommer jeg til å kreve 20% av omsetningen ivertfall.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #38 : 28. oktober 2010, 11:45 »
eller skal vi fortsette og importere arbeidskraft?

Vi må nok det uansett Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #39 : 28. oktober 2010, 11:55 »
Ja det må det, for i norge skal det jo helst tjenes penger UTEN fysisk jobbing

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #40 : 28. oktober 2010, 12:22 »
Ja det må det, for i norge skal det jo helst tjenes penger UTEN fysisk jobbing

Joda, men tenkte heller på at vi blir en nasjon med høy utdannelse. Og da må vi importere billigere arbeidskraft.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #41 : 28. oktober 2010, 21:44 »
Poenget mitt her å sikre seg økonomisk, uten å være avhengig av en jobb for å ha penger kommende inn. Uten å være en ansatt som blir bestemt over av sjefen sin. Når man har en vanlig jobb så er man låst, man har svært få rettigheter til å bestemme når man skal jobbe og hvor mye man skal jobbe.

Mye man kan gjøre med fritiden sin, hvis ikke du vet hva du skal gjøre så er det ditt problem, og din mangel på kreativitet. Hvis godteri og tv 2 titting er alt du kan tenke på, så sier det litt om deg personlig. Eksempler : reise rundt hele jorden, besøke alle landene man vil utforske, samtidig som man møter nye folk verden rundt. Hvis man har barn, så kan man være mer med dem når de er liten, istedenfor å putte de i en barnehage. Trene, mer tid til trening, trene flere ganger om dagen. Ta pilot lappen, helikopter lappen. Jobbe med en business man brenner for. Være personlig trener for gøy, hjelpe andre folk med treningen sin. Kjøre båt, hoppe i fallskjerm, ta seg et cruise på karibien, safari i jungelen, fiske, stå på ski, cruise med motorsykkel, pule damer i las vegas, lese bøker, se på filmer, osv... rett og slett gjøe hva man vil og brenner for. Hvis det du brenner mest for er en JOBB, så gjør det og. Poenget her er å ikke være avhengig av det for å tjene penger. Hvis du samarbeider med flere likesinnende mennesker så kan dere alle være økonomisk uavhengige etterhvert så kan dere henge sammen, reise sammen, trene sammen... Masse muligheter, hvis du åpner deg opp for det og ikke er så trangsynt..
Jeg ser poenget ditt, og er vel forsåvidt nesten enige. Men du er en sånn en som ikke skjønner at andre kan være uenige med deg (det er dette som er trangsynthet). Og sånne har jeg ikke særlig mye respekt for.

Jeg synes forøvrig også det er relativt mongo av deg å kalle meg trangsynt, når du indirekte påstår at man må være rik for å være lykkelig. Og nekter å godta at folk har andre meninger om temaet enn deg.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #42 : 30. oktober 2010, 01:25 »
Jeg ser poenget ditt, og er vel forsåvidt nesten enige. Men du er en sånn en som ikke skjønner at andre kan være uenige med deg (det er dette som er trangsynthet). Og sånne har jeg ikke særlig mye respekt for.

Jeg synes forøvrig også det er relativt mongo av deg å kalle meg trangsynt, når du indirekte påstår at man må være rik for å være lykkelig. Og nekter å godta at folk har andre meninger om temaet enn deg.

Stemmer, man må ikke være rik for å være lykkelig, men jeg tror de fleste er enige i at å måtte tenke på økonomien hele tiden kan bli en svært så stor byrde for mange. En lettelse fra økonomiske bekymringer er bare sunt mentalt.

Trenger ikke være søkrik, men å ha godt nok med penger hver mnd. Tenker ca ivertfall 20,000 kr å bruke etter alle utgifter synes jeg er greit nok.
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Jørgenetisk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

  • Green? Steam it!
Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #43 : 30. oktober 2010, 01:49 »
Kommer ikke til å bli rik. Har i grunn ingen planer om det foreløbig heller.  Wink
Har startet styrke etter lang pause.

Kastet seg på Ashtanga Yoga.

Liker det som er i vente... Smiley

No problem can be solved from the same level of consciousness that created it.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hvordan har du tenkt å bli rik ?
« #44 : 30. oktober 2010, 01:50 »
Hvordan har du tenkt å bli rik, eller ha mer enn nok med penger hver mnd ? Hva er din plan og strategi for å oppnå dette ? Hvordan skal du sikre deg i livet ?

Jeg er ganske flink til å ha lavt forbruk, men har ennå ikke funnet ut hvordan jeg skal tjene masse penger. Vanskelig å bli rik hvis man bare tjener 200 000 i året, selv om man sparer mye.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!