Skrevet av Emne: "Bol burde bli lov"  (Lest 33513 ganger)

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: "Bol burde bli lov"
« #75 : 04. desember 2010, 11:12 »
Og da blir neste spørsmål: Hva er annerledes med anabole steroider og annen reseptbelagt medisin? Om det skal være greit å hente ut anabole steroider, burde det også være greit å hente ut ritalin, amfetamin, kokain, diverse sterke gifter, natrium, cytostatika, valium, paralgin forte osv med akkurat samme retorikk. Retten til å kunne skade seg mest mulig med minst mulig innblanding utenfra står åpenbart sterkt blant liberalistene. Forsåvidt nobelt det, på en litt sær måte, men det forutsetter også en idé om at alle kjenner sin egen kropp bedre enn legene, og at alle kjenner sin egen kropp bedre enn all forskning som er gjort på den. Derfor er det ikke farmasøyter, leger eller liknende som vet best hva som er lurt å putte i seg, det er oss, om vi så knapt har påbegynt videregående skole.

Jeg synes verken "alkohol er skadelig/tobakk er skadelig, derfor må bol bli lov" er holdbare argumenter. De fleste skjønner at dersom alkohol/tobakk hadde vært nytt i dag, ville det etter all sannsynlighet ikke blitt lovlig. Hvorfor skal vi da gå bort fra dette prinsippet når det gjelder steroider?

Utlogget treningstyrke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 262

  • Slem hund! sitt!
Sv: "Bol burde bli lov"
« #76 : 04. desember 2010, 11:30 »
Og da blir neste spørsmål: Hva er annerledes med anabole steroider og annen reseptbelagt medisin? Om det skal være greit å hente ut anabole steroider, burde det også være greit å hente ut ritalin, amfetamin, kokain, diverse sterke gifter, natrium, cytostatika, valium, paralgin forte osv med akkurat samme retorikk. Retten til å kunne skade seg mest mulig med minst mulig innblanding utenfra står åpenbart sterkt blant liberalistene. Forsåvidt nobelt det, på en litt sær måte, men det forutsetter også en idé om at alle kjenner sin egen kropp bedre enn legene, og at alle kjenner sin egen kropp bedre enn all forskning som er gjort på den. Derfor er det ikke farmasøyter, leger eller liknende som vet best hva som er lurt å putte i seg, det er oss, om vi så knapt har påbegynt videregående skole.

Jeg synes verken "alkohol er skadelig/tobakk er skadelig, derfor må bol bli lov" er holdbare argumenter. De fleste skjønner at dersom alkohol/tobakk hadde vært nytt i dag, ville det etter all sannsynlighet ikke blitt lovlig. Hvorfor skal vi da gå bort fra dette prinsippet når det gjelder steroider?

Hva har retorikk med dette å gjøre hehe

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "Bol burde bli lov"
« #77 : 04. desember 2010, 11:34 »
Kanskje man skulle sett på den andre siden?

Hvis det ikke kommer noe positivt ut fra en ytterligere nedkriminalisering, så er det ingengrunn til å gjøre steroider mer tilgjengelig. Hvis det i tillegg kan forventes negative effekter av en eventuell ny politikk på området, så ser jeg heller ingen grunn til at det skal bli mer tilgjengelig....

Og dette vil det neppe bli kastet bort noe tid på uansett...hvem TRENGER egentlig steroider?? det er jo bare oss gymrotter som vil være i eneventuell målgruppe... Det er jo YTTERST ytterst få som vil ha et medisinsk behov for varer...

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: "Bol burde bli lov"
« #78 : 04. desember 2010, 11:45 »
Og de som har et behov for det får det. Av legen Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "Bol burde bli lov"
« #79 : 04. desember 2010, 11:50 »
Hvis det hadde vært et stort behov i befolkningen, som feks for smertestillende Paracet, så hadde jeg ikke sett noen problemer med å tillate solgt noe som beviselig er mindre skadelig enn paracet.... men når det medisinske behovet ikke er til stede, så fins det jo ingen grunn til å bruke tid på tanken en gang.

Utlogget erikv2

Sv: "Bol burde bli lov"
« #80 : 04. desember 2010, 17:03 »

Jeg synes verken "alkohol er skadelig/tobakk er skadelig, derfor må bol bli lov" er holdbare argumenter. De fleste skjønner at dersom alkohol/tobakk hadde vært nytt i dag, ville det etter all sannsynlighet ikke blitt lovlig. Hvorfor skal vi da gå bort fra dette prinsippet når det gjelder steroider?

Fordi prinsippet er retardert.

Hva har du imot frihet?

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: "Bol burde bli lov"
« #81 : 04. desember 2010, 17:16 »
Fordi prinsippet er retardert.

Hva har du imot frihet?

ARE YOU A COMMUNIST HIPPIE?
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: "Bol burde bli lov"
« #82 : 04. desember 2010, 17:39 »
La Erikv2 sitte med nesen inne i Ayn Rand-bøkene sine i fred. Om man ikke klarer å se at ubegrenset personlig frihet uten unntak vil begrense andres friheter på andre områder, og at en viss regulering vil finne sted uansett, så er det ikke verdt å bruke tid på å diskutere.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: "Bol burde bli lov"
« #83 : 04. desember 2010, 20:04 »
Og da blir neste spørsmål: Hva er annerledes med anabole steroider og annen reseptbelagt medisin? Om det skal være greit å hente ut anabole steroider, burde det også være greit å hente ut ritalin, amfetamin, kokain, diverse sterke gifter, natrium, cytostatika, valium, paralgin forte osv med akkurat samme retorikk.
Korrekt.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget erikv2

Sv: "Bol burde bli lov"
« #84 : 05. desember 2010, 20:10 »
La Erikv2 sitte med nesen inne i Ayn Rand-bøkene sine i fred. Om man ikke klarer å se at ubegrenset personlig frihet uten unntak vil begrense andres friheter på andre områder,

misforstår du med vilje, eller leser du bare det du vil lese?


hele prinsippet bak liberalismen er at friheten din stopper der andres begynner.

Synes du velferdssaten fungerer?

før du griner ja; la oss ta et par kjappe funfacts.

1. vi er verdens rikeste land.

2. vi har et skattetrykk uten like.

3. vi har 250 000 mennesker i sykehuskø ( and counting)

4. vi har et politi og rettsvesen som ikke har kompetanse eller resurser til å løse kriminalitet. Det eneste de makter å ta seg av er fartskontroller.

5. forsvaret har vi knapt i utgangspunktet, og alikvell vil de bygge det ned.

6. det krever den totale skatten fra 680 000 mennesker i norge ( halvparten av de som jobber i privat sektor ) å holde liv i de over 600 000 menneskene utenfor arbeidslivet.

7. skolesystemet vårt er rangert som et av europas dårligste og vi har ingen universiteter blant de 100 beste i verden. 2-3 blant 200.

8. Vi stjeler penger fra pensjonistene hvert eneste år når vi ser pengene ikke strekker til.

9. Innvandring og det flerkulturelle "eksperimentet" har vell strengt tatt gått der høna sparker.

10. Vi er verdens rikeste land =) =) =)


Vi har 1 000 000 offentlig ansatte i norge, 600 000 utenfor arbeidslivet og 1,2  mill som faktisk jobber og skaper verdier. Hvor lenge tror du mindretallet gidder holde liv i resten? Bare se på hva som skjer i Belgia nå.

De som jobber er lei av å betale regningen.

Hvem vil du stemme på for å ordne opp? Hvem har skapt problemet?

Hvorfor går alle toppjobber i norge til tidligere politikere?
Sjefen i DNB er best budds med stoltenberg.
Farens hans sitter som symbolsk sjef i røde kors (?) og tjener 400 000,- i året på det.
Brundtland sin søster er sjef i helse øst og kan gi behandling på skattebetalernes penger til Gro, mens hun og jagland koser seg som 0-skatteytere. Clemet i turistforeningen, Sponheim i norsk tipping. Utallige i statoil, telenor, helsevesen osv you name it. Norge er gjennomsyret av slik små-korrupsjon over hele linjen.

En eneste stor mafia gjeng som plasserer familie, kompiser og kjente ut i store og flotte stillinger.


Hva har du imot frihet?

ARE YOU A COMMUNIST HIPPIE?

u go girl.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: "Bol burde bli lov"
« #85 : 05. desember 2010, 21:58 »
4. vi har et politi og rettsvesen som ikke har kompetanse eller resurser til å løse kriminalitet. Det eneste de makter å ta seg av er fartskontroller.
Og raiding av fredelige pokerklubber.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: "Bol burde bli lov"
« #86 : 05. desember 2010, 22:00 »
Er enig med deg erikv2 i at mye av politikken i Norge ikke fungerer optimalt. Det betyr ikke at vi skal kunne få alle mulige middler som er reseptbelagt i dagligvarebutikken, tenk på ringvirkningene. Unge debuterer tidligere og tidligere med alkohol. Tenk deg når 11 åringer begynner med amfetaminen og steroidene fra dagligvarebutikken som de har stjålet fra farmasøythylla.  Politikken i Norge er ikke den beste, allikevel er den langt bedre enn mange andre land. Selvfølgelig kan vi bli bedre, men det nytter ikke å gå i de utopiske fellene hverken mot fullstendig liberalisme, eller kommunisme. Det fungerer ikke. Ingen vet hverandres grenser godt nok til kun å tangere dem til en hver tid. Anarki fungere ikke.

Fremskrittspartiet sier mye bra, på sett og vis, om alt, men jeg har liten tro på at de kan backe hva de sier. De bare henger seg på klagevogna når vi i Norge får en reality check om at alt ikke fungerer som det skal. Media er også med å tegne et svartere bilde av Norge enn hva realiteten er. De fleste har det bra. Jeg er på ingen måte venstreorientert, jeg holder meg på høyre side, er republikaner osv. På tross av dette har jeg ikke så stor tro på at noen av partiene hverken på høyre eller venstre side vil ha slagkraft eller intelligens til å gjennomføre noe revolusjonerende. Vi får ta til takke med det at vi lever i verdens beste land. Skolen har ikke alt og si heller, Røkke fullførte ikke videregående og listen over gründere med dårlige resultater på skolen er lang. Vi har det ganske bra!

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: "Bol burde bli lov"
« #87 : 05. desember 2010, 22:36 »
2. vi har et skattetrykk uten like.
Hva mener du med dette? Hvilke land sammenlikner du i såfall med? Eiendomsskatt og liknende skatter er mye lavere i Norge enn andre steder. Dessuten er det en gang slik at når utgiftene til skatt forsvinner, dukker de opp som utgifter til private helsetjenester, det er ikke penger man får disponibelt til seg selv. Og erfaringen med egen/forsikringsfinansiering av helsetjenester er kostnader ute av kontroll, og overtilbud av tjenester pasienten ikke trenger.

Og før du slenger inn "jo men dersom folk ville tilbudt for mye helsetjenester ville kundene gått et annet sted" så kan det være lurt å huske at det er en enorm informasjonsasymmetri i helsevesenet, med mindre du er lege (og synsk. Samtidig) er det vanskelig for deg å vite om du fikk for mye eller for lite behandling, om du fikk riktig behandling, eller om en annen behandling ville gjort deg friskere.

3. vi har 250 000 mennesker i sykehuskø ( and counting)
Så det du mener er at vi heller burde ha kapasitet til å behandle alle pasienter på dagen? 1 MR-maskin per pasient og nok ortopediske kirurger på vakt til å ta unna alle hofteoperasjoner i løpet av døgnet? Helsevesenet er DYRT og overskuddskapasitet er enda dyrere. Før du drar inn det velfungerende helsevesenet i mer liberale land, la meg minne deg på at Singapore har et helsevesen som riktignok er privat, men som er regulert grundig av myndighetene, USA bruker like mye penger på helsevesenet som oss men det dekker kun en brøkdel av befolkningen fordi kostnadene er kommet ut av kontroll på grunn av overbehandling av pasienter og listen fortsetter.

4. vi har et politi og rettsvesen som ikke har kompetanse eller resurser til å løse kriminalitet. Det eneste de makter å ta seg av er fartskontroller.
Jeg tror ganske mange etterlatte etter trafikkulykker er ganske uenige med deg at livene som tapes i trafikken er mindre viktige å prioritere enn annen kriminalitet. Hvor mange trafikkdrepte og trafikkskadde i løpet av et år har vi i Norge? Hvor mange drap har vi?

5. forsvaret har vi knapt i utgangspunktet, og alikvell vil de bygge det ned.
Hva har dette med noe som helst å gjøre?

6. det krever den totale skatten fra 680 000 mennesker i norge ( halvparten av de som jobber i privat sektor ) å holde liv i de over 600 000 menneskene utenfor arbeidslivet.
Ikke alle de 600 000 menneskene utenfor arbeidslivet mottar ytelser fra staten. Smiley
Og kilde?

7. skolesystemet vårt er rangert som et av europas dårligste og vi har ingen universiteter blant de 100 beste i verden. 2-3 blant 200.
Hvor har du funnet denne rankingen? Jeg sitter med Education at a Glance fra OECD rett foran meg og det står ingen verdens ting om dette her. Ja, vi bruker ganske mye i % av BNP på skolegang, men vi har også en svært høyt utdannet befolkning, blant den høyeste andelen av Europa. Så. Kilde? Smiley

8. Vi stjeler penger fra pensjonistene hvert eneste år når vi ser pengene ikke strekker til.
Dette er en helt håpløs påstand, og det er ikke riktig heller. Er det noen som har ordnet seg ganske greit i norge så er det den voksne og gamle generasjonen. De har fått gratis utdanning, de har pensjoner som de ikke har betalt (fullstendig) inn til ettersom dagens arbeidende betaler pensjonen til dagens pensjonister OG de har i tillegg kunnet komme opp på et rimelig høyt velstandsnivå. Babyboomergenerasjonen forventer jo nå å både få betalt pensjonen sin av de som arbeider fremover, i tillegg til at det kuttes i utdanningsstøtter, snikinnføring av skolepenger, kutt i pensjonsgoder osv. Også sitter det en hel haug med folk og jubler over akkurat dette, uten å innse at det er de selv som kommer tapende ut av det Grin

9. Innvandring og det flerkulturelle "eksperimentet" har vell strengt tatt gått der høna sparker.
Liberalisme baserer seg strengt tatt på at folk kan bo og jobbe hvor de selv ønsker, gjør det ikke? Smiley

Vi har 1 000 000 offentlig ansatte i norge, 600 000 utenfor arbeidslivet og 1,2  mill som faktisk jobber og skaper verdier.

Lol.
Hva med de som jobber i skolen? (offentlige ansatte)
Hva med de som jobber i sykehusene, og i helsevesenet generelt? (offentlige ansatte)
Hva med de som jobber med omsorg for eldre og syke? (offentlige ansatte)
Hva med politimennene, ambulansesjåførene, brannmennene, soldatene og de andre som passer på deg?
Hva med dem som jobber i universitetet, som forskere og som legger grunnlag for fremtidig verdiskapning? (you guessed it, offentlige ansatte)
Mener du at disse ikke skaper noe av verdi? I såfall vil jeg vennligst be deg å ta hodet ut av ræven en liten stund.

Utlogget erikv2

Sv: "Bol burde bli lov"
« #88 : 05. desember 2010, 23:10 »
Hva mener du med dette? Hvilke land sammenlikner du i såfall med? Eiendomsskatt og liknende skatter er mye lavere i Norge enn andre steder. Dessuten er det en gang slik at når utgiftene til skatt forsvinner, dukker de opp som utgifter til private helsetjenester, det er ikke penger man får disponibelt til seg selv. Og erfaringen med egen/forsikringsfinansiering av helsetjenester er kostnader ute av kontroll, og overtilbud av tjenester pasienten ikke trenger.

Hva jeg mener? nå tuller du. Hva andre land gjør er irrelevant. Hvis du tjener en million i året, hvor mye penger har da gått tilbake til skatten iform av skatter og avgifter tror du?
50%  bare i ren skatt. Så har man 25% på alt man bruker av daglidagse ting og mye mer på andre varer som bil, pc, tobakk, røyk og snus. I tillegg kommer andre utgifter som bompenger, nrk-lisens, osv osv.
Mao tar staten inn det aller meste av det folk tjener. Hvor legitimiteten er i dette er det ingen som spør om. Man blir bare indoktrinert fra fødsel av til å synes at dette er greit.

Og før du slenger inn "jo men dersom folk ville tilbudt for mye helsetjenester ville kundene gått et annet sted" så kan det være lurt å huske at det er en enorm informasjonsasymmetri i helsevesenet, med mindre du er lege (og synsk. Samtidig) er det vanskelig for deg å vite om du fikk for mye eller for lite behandling, om du fikk riktig behandling, eller om en annen behandling ville gjort deg friskere.


Dette forstod jeg lite av. Vennligst klargjør.



3. vi har 250 000 mennesker i sykehuskø ( and counting)
Så det du mener er at vi heller burde ha kapasitet til å behandle alle pasienter på dagen? 1 MR-maskin per pasient og nok ortopediske kirurger på vakt til å ta unna alle hofteoperasjoner i løpet av døgnet? Helsevesenet er DYRT og overskuddskapasitet er enda dyrere. Før du drar inn det velfungerende helsevesenet i mer liberale land, la meg minne deg på at Singapore har et helsevesen som riktignok er privat, men som er regulert grundig av myndighetene, USA bruker like mye penger på helsevesenet som oss men det dekker kun en brøkdel av befolkningen fordi kostnadene er kommet ut av kontroll på grunn av
overbehandling av pasienter og listen fortsetter.


Når man kjøper en vare i så; ja er det en selvfølge at man får behandlingen når man trenger den. Hvem gidder å dø i kø? Når man betaler inn så sinnsykt mye til staten må man jo forvente at det man får tilbake er tipp-topp kvalitet. Det er det man ville fått i det private markedet.
Hverken USA eller singapore har frie markeder innen helsevesenet, så dem bryr jeg meg ikke om. Subsidier og reguleringer har gjort det amerikanske systemet like føkked up som det norske.


4. vi har et politi og rettsvesen som ikke har kompetanse eller resurser til å løse kriminalitet. Det eneste de makter å ta seg av er fartskontroller.
Jeg tror ganske mange etterlatte etter trafikkulykker er ganske uenige med deg at livene som tapes i trafikken er mindre viktige å prioritere enn annen kriminalitet. Hvor mange trafikkdrepte og trafikkskadde i løpet av et år har vi i Norge? Hvor mange drap har vi?

I sommer gikk sportsbutikkene i Arendal tom for baseball køller fordi folk rett og slett måtte forsvare seg selv når polske bander raidet husene deres. Kommer igjen tilbake til at når man betaler enormt dyre beløp som man gjør i Norge må man ikke si seg fornøyd med middelmådighet.

5. forsvaret har vi knapt i utgangspunktet, og alikvell vil de bygge det ned.
Hva har dette med noe som helst å gjøre?


Ser du ikke verdien i å ha et oppegående forsvar? Det er like relevant som politi/skole/helsevesen. Det er som regel ikke genialt å krympe inn på forsvaret bare fordi man ikke er i en konflikt atm. Når det da smeller er det for sent.

6. det krever den totale skatten fra 680 000 mennesker i norge ( halvparten av de som jobber i privat sektor ) å holde liv i de over 600 000 menneskene utenfor arbeidslivet.
Ikke alle de 600 000 menneskene utenfor arbeidslivet mottar ytelser fra staten. Smiley
Og kilde?



Dette var på forsiden i DN for noen uker siden. Kan sikkert google meg frem til det igjen.
Situasjonen var slik at det krevde skatten fra alle de 680k for å holde liv i de 600 000 som mottok  ytelser.

fant den. http://www.dn.no/valg/article1737680.ece

7. skolesystemet vårt er rangert som et av europas dårligste og vi har ingen universiteter blant de 100 beste i verden. 2-3 blant 200.
Hvor har du funnet denne rankingen? Jeg sitter med Education at a Glance fra OECD rett foran meg og det står ingen verdens ting om dette her. Ja, vi bruker ganske mye i % av BNP på skolegang, men vi har også en svært høyt utdannet befolkning, blant den høyeste andelen av Europa. Så. Kilde? Smiley


Det heter Pisa testene. Så hva? Du motsier deg selv. Vi bruker mest penger av alle på skole og får alikevell ingenting igjen for det. Er det liksom positivt?
http://www.oecd.org/dataoecd/42/8/39700724.pdf

vi er på 33 plass. bak lithauen og slovakia bl. a

8. Vi stjeler penger fra pensjonistene hvert eneste år når vi ser pengene ikke strekker til.
Dette er en helt håpløs påstand, og det er ikke riktig heller. Er det noen som har ordnet seg ganske greit i norge så er det den voksne og gamle generasjonen. De har fått gratis utdanning, de har pensjoner som de ikke har betalt (fullstendig) inn til ettersom dagens arbeidende betaler pensjonen til dagens pensjonister OG de har i tillegg kunnet komme opp på et rimelig høyt velstandsnivå. Babyboomergenerasjonen forventer jo nå å både få betalt pensjonen sin av de som arbeider fremover, i tillegg til at det kuttes i utdanningsstøtter, snikinnføring av skolepenger, kutt i pensjonsgoder osv. Også sitter det en hel haug med folk og jubler over akkurat dette, uten å innse at det er de selv som kommer tapende ut av det Grin


9. Innvandring og det flerkulturelle "eksperimentet" har vell strengt tatt gått der høna sparker.
Liberalisme baserer seg strengt tatt på at folk kan bo og jobbe hvor de selv ønsker, gjør det ikke? Smiley


Jo. For min del skulle verden vært delt opp i ett land. verden. Men da måtte det til gjengjeld ikke eksistert noen stat som kunne ta penger fra folk som jobber, og gi dem til folk som ikke jobber. Man måtte altså ha fjernet alle morale hazards.

Men slik er ikke verden.

Og da ser man jo at man ikke kan få totalitære hjernevaskede religiøse nutjobs inn i et fritt og liberalt samfunn, uten at det skaper problemer. Vi skal være tolerante, men man skal aldri tolerere intoleranse.

Vi har 1 000 000 offentlig ansatte i norge, 600 000 utenfor arbeidslivet og 1,2  mill som faktisk jobber og skaper verdier.

Lol.
Hva med de som jobber i skolen? (offentlige ansatte)
Hva med de som jobber i sykehusene, og i helsevesenet generelt? (offentlige ansatte)
Hva med de som jobber med omsorg for eldre og syke? (offentlige ansatte)
Hva med politimennene, ambulansesjåførene, brannmennene, soldatene og de andre som passer på deg?
Hva med dem som jobber i universitetet, som forskere og som legger grunnlag for fremtidig verdiskapning? (you guessed it, offentlige ansatte)
Mener du at disse ikke skaper noe av verdi? I såfall vil jeg vennligst be deg å ta hodet ut av ræven en liten stund


Å si de ikke skaper verdier var feil ord. De sløser med verdier. Det blir mer korrekt.
Ingen offentlige instanser fungerere av samme årsak som kommunismen ikke fungerer. Konkuranse driver verden fremover, ikke en ordning der lønnslippen dumper nedi postkassen uansett hvordan man presterer på arbeid. Hadde man privatisert disse sidene av samfunnet hadde priser falt drastisk, samtidig som produktet levert hadde blitt  bedre. Det er kapitalismens natur.

Hva har du imot frihet?
Hvorfor akksepterer du at det offentlige ikke fungerer, selv i et land som er født med neven nedi skattekisten?
Er en helt OK tilværelse venstrisiden streber etter? Er det kanskje dette som har smittet over i skolevesenet.

Man blir altså skatte halvt ihjel men produktet man har betalt for holder ikke mål. Bare se på veiene våre. Hadde staten bruke en 1/10 av vei/bil/bensin-relaterte skatter og avgifter på vei og vedlikehold hadde vi ikke hatt et veinett på nivå med balkan. DER kan man snakka om å tape liv.


Dette er også en killer ordning. Må tjene mer enn 390 000,- i året før det lønner seg å gå av trydg.
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2028646.ece

ser det var ekstremt med skrifefeil og dårlige formuleringer, men er midt i en family guy episode =)

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: "Bol burde bli lov"
« #89 : 05. desember 2010, 23:19 »
 >Cheesy
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!