Skrevet av Emne: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?  (Lest 4022 ganger)

Utlogget Nickåh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« : 02. november 2010, 23:55 »
Hei, jeg er en gutt på 16 som har trent på helsestudio i snart ett år. Jeg har funnet ut at programmet jeg har ikke funker spesielt godt, siden jeg trener ca 1 og en halv time vær gang, noe som gjør at jeg blir veldig umotivert på slutten. Trener 3 ganger i uken. Jeg pleier å kjøre dette:

Benkpress: 3x10
Nedtrekk: 3x10
Manualer (biceps): 3x10
Situps: 3x40
Benpress: 3x10
sånn rygg ting hvor du trekker bakover og trener øverste del av ryggen Tongue : 3x10
Korsrygg: 3x10
Bryst: 3x10


Kan noen komme med noen tips til hva jeg skal endre på? Skal jeg dele opp treningsprogrammet? Jeg er ganske "noob" på disse tingene så ikke bli sur. Hadde vært veldig fint med hjelp  Smiley

Utlogget Lanz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 85

Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #1 : 03. november 2010, 00:13 »
Anbefaler det jeg ble anbefalt for noen måneder siden. Enten Stronglift eller RYP.
Veldig mange her på forumet har blitt svært sterke med å starte på disse.

Søk litt på forumet og nettet på stronglift 5x5 og RYP så finner du ut av dette.

Personlig har jeg kjørt Stronglift slik (som jeg har blitt inspirert av Cube her på forumet, så creds til han):

Trening A
Knebøy        5x5
Militærpress 5x5
Mark           1x5 (mange oppvarmingssett)
Pullups        3xF
Planken       3x30sec

Trening B
Knebøy                         5x5
Benk                            5x5
Foroverbøyd stangroing 3x10
Dips m/ vekt                 3x8
Mage

Ellers kjenner jeg mange som har prøvd RYP og fått veldig god framgang.

Begge programmene vil gi sinnsykt bra framgang hvis du ikke har trent seriøst i mange år fra før.
Søk litt om dette så lærer du mer! Husk å gjør alle øvelsene med god teknikk!
5x5 stronglift
65kg 170cm
Benk: 4x5 80kg, Mark: 1x5 110kg, (Bøy: 5x5 72.5kg)
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102574.msg1536104;topicseen#new

andysmuck

  • Gjest
Anbefaler det jeg ble anbefalt for noen måneder siden. Enten Stronglift eller RYP.
Veldig mange her på forumet har blitt svært sterke med å starte på disse.

Søk litt på forumet og nettet på stronglift 5x5 og RYP så finner du ut av dette.

Personlig har jeg kjørt Stronglift slik (som jeg har blitt inspirert av Cube her på forumet, så creds til han):

Trening A
Knebøy        5x5
Militærpress 5x5
Mark           1x5 (mange oppvarmingssett)
Pullups        3xF
Planken       3x30sec

Trening B
Knebøy                         5x5
Benk                            5x5
Foroverbøyd stangroing 3x10
Dips m/ vekt                 3x8
Mage

Ellers kjenner jeg mange som har prøvd RYP og fått veldig god framgang.

Begge programmene vil gi sinnsykt bra framgang hvis du ikke har trent seriøst i mange år fra før.
Søk litt om dette så lærer du mer! Husk å gjør alle øvelsene med god teknikk!

Vil også anbefale 5x5, kjempemåte å få lært inn god teknikk på baseøvelsene på ++ du vil øke mye i øvelsene relativt kjapt. Sjekk ut loggen til Cubed:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=90471.0


Utlogget Nickåh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #3 : 04. november 2010, 00:39 »
Tusen takk Smiley

Utlogget Nickåh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #4 : 07. november 2010, 14:01 »
Jeg var på SATS i går, og ba dem om å legge opp et nytt program til meg. Dette var det jeg fikk:

Trening A:
Dyp knebøy med vektstang 3x10
Benkpress 3x10
Stående foroverbøyd roing 3x10
Cybex: Rotary Calf 3x10
Stående sidebøy 3x10
Stående bicepscurl 3x10
Sit ups på skråbenk 3x10

Trening B:
Utfall fram 3x10
Flies 3x10
Sittende sidehev 3x10
Sittende roing / pulley 3x10
Rotasjon overkropp 3x10
sit ups på skråbenk 3x10


Jeg er på en måte litt tvilsom til dette. Hva syns dere? Jeg lurer også på om jeg skal ta nedtrekk istedenfor stående foroverbøyd roing.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #5 : 07. november 2010, 14:04 »
Jeg var på SATS i går, og ba dem om å legge opp et nytt program til meg. Dette var det jeg fikk:

Trening A:
Dyp knebøy med vektstang 3x10
Benkpress 3x10
Stående foroverbøyd roing 3x10
Cybex: Rotary Calf 3x10
Stående sidebøy 3x10
Stående bicepscurl 3x10
Sit ups på skråbenk 3x10

Trening B:
Utfall fram 3x10
Flies 3x10
Sittende sidehev 3x10
Sittende roing / pulley 3x10
Rotasjon overkropp 3x10
sit ups på skråbenk 3x10


Jeg er på en måte litt tvilsom til dette. Hva syns dere? Jeg lurer også på om jeg skal ta nedtrekk istedenfor stående foroverbøyd roing.


Itj no dødløft?? :O

Jeg tror SATS har fått det for seg at 3x10 på alt is tha way to go!

Skal dette være 3 ganger i uka? A B A osv?
Mandal Treningssenter.

Utlogget Nickåh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #6 : 07. november 2010, 14:21 »
Itj no dødløft?? :O

Jeg tror SATS har fått det for seg at 3x10 på alt is tha way to go!

Skal dette være 3 ganger i uka? A B A osv?

Yes, ABA, BAB osv

Utlogget ankus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #7 : 07. november 2010, 14:33 »
Vil det ikke være lettere å sette det opp som en 2 splitt?

Utlogget orsvend

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Ufrivillig svak
Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #8 : 07. november 2010, 14:54 »
Jeg har trent en 3 splitt 3x10 altfor lenge og gikk for noen uker siden over til dette:

Benkpress: 3x6-8
Dips: 3Xfailure
Brede pullups: 3Xfailure
Skulderpress: 3x6-8
Fremoverlent stangroing: 3x6-7
Markløft/Knebøy: 3x8 (Annenhver gang)

Funker noe så inni granskauen til å bygge generell kroppsstyrke! Anbefales.
Maksløft akkurat nå

Benk: 1x110 (Mål 2011: 1x120)
Mark: 3x170 (Mål 2011: 1x200)
Bøy: 3x130 (Mål 2011: 1x150)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #9 : 07. november 2010, 16:07 »
Hør på Lanz og Andysmuck's kloke ord her, Nickåh. De fremmer intet tomme ord.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Nickåh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #10 : 21. november 2010, 19:45 »
Men jeg er ikke nødvendigvis keen på å bli så veldig stor. Blir man ikke det av 5x5?

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #11 : 21. november 2010, 19:52 »
Men jeg er ikke nødvendigvis keen på å bli så veldig stor. Blir man ikke det av 5x5?

Ikke nødvendigvis. For å bli stor må du spise mer enn du vedlikeholder når det kommer til energi (mat). Altså, om du spiser slik du spiser nå (og som du sikkert har gjort over en lang periode nå), så blir du ikke spesielt større, men styrken vil komme seg betraktelig.

Men husk, å bli stor tar LANG tid, så en må dedikere seg til det. Ikke bli som mange stereotypiske jenter; flesteparten vil ikke trene med frivekter siden de er redd for å bli "stor og bulkete". Muskelbygging og slikt TAR LAAAANG TID! Folk som dette, altså mesteparten av verdens befolkning, har ikke peiling når det kommer til oppbygging av kroppen, kcal, muskler osv. Bare se på alt som selges på TVShop, og som faktisk BLIR SOLGT! Produkter som skal få kroppen din trent, få 6-pack abs, UTEN Å MÅTTE TRENE I DET HELE TATT!

Så, tilbake til spørsmålet ditt... Du har ingenting å bekymre deg for. Start med 5x5 og øk styrken din betraktelig. Good luck.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Nickåh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Kan noen lage et treningsprogram for meg og en venn?
« #12 : 21. november 2010, 21:10 »
Ikke nødvendigvis. For å bli stor må du spise mer enn du vedlikeholder når det kommer til energi (mat). Altså, om du spiser slik du spiser nå (og som du sikkert har gjort over en lang periode nå), så blir du ikke spesielt større, men styrken vil komme seg betraktelig.

Men husk, å bli stor tar LANG tid, så en må dedikere seg til det. Ikke bli som mange stereotypiske jenter; flesteparten vil ikke trene med frivekter siden de er redd for å bli "stor og bulkete". Muskelbygging og slikt TAR LAAAANG TID! Folk som dette, altså mesteparten av verdens befolkning, har ikke peiling når det kommer til oppbygging av kroppen, kcal, muskler osv. Bare se på alt som selges på TVShop, og som faktisk BLIR SOLGT! Produkter som skal få kroppen din trent, få 6-pack abs, UTEN Å MÅTTE TRENE I DET HELE TATT!

Så, tilbake til spørsmålet ditt... Du har ingenting å bekymre deg for. Start med 5x5 og øk styrken din betraktelig. Good luck.

Takk Smiley Ser nå at jeg egentlig formulerte spørsmålet litt feil. Mente ikke at hvis man kjører 5x5 så blir man stor automatisk, lurte mer på om målet med det programmet var å gjøre deg stor. Men du svarte forsåvidt fint på det også!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!