Skrevet av Emne: Benkskjorte - En kort historie  (Lest 70947 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #75 : 30. januar 2011, 17:51 »
sterk, blid og utstyrsfri!!!!!

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #76 : 30. januar 2011, 17:57 »
sterk, blid og utstyrsfri!!!!!

svak, sprett(benk) og streetcred!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #77 : 30. januar 2011, 17:59 »
Litt morsomt at du går aggresivt til verks når noen kommenterer løftinga di i forhold til kroppsvekt. Du kritiserer skjorte bruken, og når du skal legge frem hvor mye du tar raw for å fremme at du løfter mye (?) så er det ikke rart du får kommentarer tilbake. 140kg på 110kgs kroppsvekt er ikke akkurat imponerende, sry to say! Du kan jo sammenligne deg litt med andre folk på din kroppsvekt så ser du fort at du har litt igjen Wink
Hvis du skal legge slanking som nok et sub-emne i denne tråden så foreslår jeg at du lager en ny tråd/logg der du fører slankekuren din.. Slangeprosjektet ditt kan du holde for deg selv ettersom det har null å si i denne diskusjonen..

iht utstyr bruk så går man ikke til personangrep. voks opp!

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #78 : 30. januar 2011, 18:01 »
Faren min er sterkere enn din!
You know I like your style, I really do.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #79 : 30. januar 2011, 18:03 »
iht utstyr bruk så går man ikke til personangrep. voks opp!

Og hvor har jeg gjort dette? Du må få med deg at det er han som går mer personlig rettet med å bragge med 140 løftet sitt, derfor svarer jeg tilbake på likt stadie.
"voks opp", elsker de kommentarene på inet. Gode argumentasjonsteknikker du har Wink
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Celdiir

  • Gjest
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #80 : 30. januar 2011, 18:08 »
1) EirikS lager denne tråden.
2) Diskusjon følger.
3) Varknebøyer mener denne tråden nok slår an blant den kunnskapsløse delen av forumet.
4) Hallvard Lønmo gjør sin entré etter dette innlegget og sier "Kunnskap skjmunnskap... Det er lov å tenke selv. Jeg for eksempel, synes at skjorte er helt teit, og hvis du benker 150 i skjorte synes ikke jeg du tar 150 i benk. "
5) Vi får et innslag med klassisk drittpeis-retorikk: "hva benker du da?". Logisk brist. Benkvekter og argumenters gyldighet følger ikke hverandre.
6) Hallvard Lønmo reagerer selvfølgelig på disse skitne triksene, skriver et ikke så hyggelig ord som han etterpå beklager seg for.
7) ANDREJ MIDTBYSKI forsøker å rasjonalisere personangrepene på Lønmo. Lønmo fortjener jo kritikken fordi han forsøkte å skryte(?) av benkvektene sine, og ANDREJ viser nå at han ikke har fulgt med i tråden. Eller forstått hva kronologi er for noe. Lønmo svarte på et spørsmål.
8) Mummelmann kommer Lønmo til forsvar.
9) Torø mener også at Lønmo fortjener hets fordi denne tråden kun ble lagd for å provosere. Et problem i denne sammenheng er jo at Lønmo ikke var den som starta denne tråden. Se punkt 1 ovenfor. Skal man straffes for deltagelse i en tråd Torø ikke godkjenner også nå?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #81 : 30. januar 2011, 18:12 »
Og hvor har jeg gjort dette? Du må få med deg at det er han som går mer personlig rettet med å bragge med 140 løftet sitt, derfor svarer jeg tilbake på likt stadie.
"voks opp", elsker de kommentarene på inet. Gode argumentasjonsteknikker du har Wink

Ikke noe å argumentere for. Det å diskurere utstyrsbruk har ingenting med enkeltpersoner å gjøre. Det å "rakke" ned på noen iht til vekt og styrke i en sånn tone er.  Og jeg gidder ikke å diskurere dette mer:)

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #82 : 30. januar 2011, 19:11 »
Ja, jeg troller der i ny og ne også ;P

Haha, du ville blitt SJOKKERT hvis du visste hvem jeg var
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #83 : 30. januar 2011, 19:42 »
Heh, jasså. Jeg titta på loggen din, men kjente deg ikke igjen. Imponerende arbeid btw.

Hvem er du da?

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #84 : 30. januar 2011, 20:11 »
Heh, jasså. Jeg titta på loggen din, men kjente deg ikke igjen. Imponerende arbeid btw.

Hvem er du da?

Litt usikker på om jeg tørr si det, skal tenke på det.

Hint: Jeg er banna, jeg har vært en jævel på forumet, jeg har tilsynelatende driti meg ut regelrett i X-antall pokertråder(Nei, ikke mr.hansol) og nicket begynner på bokstaven n.

Forøvrig morsomt at du faktisk er T.H.E eirikS. Skjønte det på fremgangsmåten tråden var bygd opp på. The lol-factor busted you.

Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #85 : 30. januar 2011, 20:18 »
You can bench press 500 pounds congratulations!!.......i can kick your ass"
- Bas Rutten
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.


Mr KO

  • Gjest
Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #87 : 31. januar 2011, 00:00 »
Det virker som om mange som kritiserer idretten styrkeløft (med utstyr) gjør det fordi de synes det er urettferdig at en styrkeløfter kan oppgi høyre benk enn han eller hun ellers kunne uten skjorte.
En slags misunnelse av en eller annen grunn.
Det kan da ikke være vanskelig å forstå at skjortebenk og benkpress er to forskjellige ting. Vi trenger ikke ta vekk benkskjorta fra idretten styrkeløft for å klargjøre det vel.?
Det er ingen som mister noe streetkred på sitt råtne fleskesprettløft på 150kg på gymet, mens en strykeløfter er latterlig fordi han bruker det utstyret som er tilgjengelig. Synes det er merkelig.

Rart også at ingen henger seg opp i drakter i knebøy eller mark i særlig grad. Dette er en ego ting for folk som må skryte av gymløftene sine.


Jeg synes innlegget var morsomt forøvrig.

Nei, du treffer overhodet ikke spikeren på hodet etter min mening.

Min teori er at en eller annen luring fant på dette med skjorte kun ut fra komersielle interesser. Man får høyere tall på tavla (publikum blir imponert og vil betale for å se på).

Argumenter i mot:


1. Komersielt: Styrkeløftere må bruke penger på dette og kansje ikke de finner ei som funker like bra på seg selv som den kompisen har og som funker bra på han. Dvs de må gjerne kjøpe 2, 3, 4 stk før man blir halvveis fornøyd.
2. Urettferdig: Per tar 140kg raw. Ole tar 130kg raw. Men Ole får veldig god hjelp av skjorta si, så han tar 170kg med skjorta. Per får ikke like bra utbytte, så han tar bare 150kg med den på. De er tar like mye i bøy og mark. Dermed vinner vår venn Ole. Dette blir feil. Etter min mening.
3. Feil fokus: Man må kaste bort tid og krefter på å dra på og av seg skjorta. Dette fører også til unødig kroppskontakt av primater av samme kjønn Smiley

Hva blir det neste? Strikk-benk på styrkeløft konkurranse?
Poenget er, skjorta burde aldri ha blitt innlemmet i konkurranse. Helt utrolig at skjorte-produsentene har klart å lure (bestukket) med seg forbundene til dette.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #88 : 31. januar 2011, 03:39 »
Jeg har aldri prøvd benkskjorte, men blir det ikke noe det samme som å bruke strikk, i tillegg til stabiliteten? Skal benkpress med strikk festet mellom armene telles som vanlige rekorder, og så kan den som skryter på seg 5 reps på 30 kg mer enn han egentlig er god for, bare si "det er likt for alle; alle kan bruke strikk"?

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Benkskjorte - En kort historie
« #89 : 31. januar 2011, 08:17 »
Nei, du treffer overhodet ikke spikeren på hodet etter min mening.

Min teori er at en eller annen luring fant på dette med skjorte kun ut fra komersielle interesser. Man får høyere tall på tavla (publikum blir imponert og vil betale for å se på).

Argumenter i mot:


1. Komersielt: Styrkeløftere må bruke penger på dette og kansje ikke de finner ei som funker like bra på seg selv som den kompisen har og som funker bra på han. Dvs de må gjerne kjøpe 2, 3, 4 stk før man blir halvveis fornøyd.
2. Urettferdig: Per tar 140kg raw. Ole tar 130kg raw. Men Ole får veldig god hjelp av skjorta si, så han tar 170kg med skjorta. Per får ikke like bra utbytte, så han tar bare 150kg med den på. De er tar like mye i bøy og mark. Dermed vinner vår venn Ole. Dette blir feil. Etter min mening.
3. Feil fokus: Man må kaste bort tid og krefter på å dra på og av seg skjorta. Dette fører også til unødig kroppskontakt av primater av samme kjønn Smiley

Hva blir det neste? Strikk-benk på styrkeløft konkurranse?
Poenget er, skjorta burde aldri ha blitt innlemmet i konkurranse. Helt utrolig at skjorte-produsentene har klart å lure (bestukket) med seg forbundene til dette.

Det er vel ikke noe poeng MOT benkskjorta at den ble innført for å få penger i sporten? All idrett (nesten) trenger penger for å gå rundt så den kjøper jeg ikke. At styrkeløft, som nok er en av de aller minste idrettene gjør det de kan for å lage et lite kommersielt grunnlag for drift finner ikke jeg merkelig.

Premisset for påstanden din er at sporten styrkeløft skal ha øvelser som er mest mulig lik gymløft, så folk flest kan sammenligne seg. Argumentet er kanskje at det skal gi best mulig rekruttering? Jeg vet av erfaring at de aller aller fleste på et gym  som liker å løft litt tung, og er sterke aldri begynner med styrkeløft. Om benkskjorta er tillatt eller ikke tror jeg ikke spiller vesentlig rolle i så måte. Om noe så har den økt oppmerksomheten rundt idretten.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!