Skrevet av Emne: 5 tips som reduserer muskeltap på diett  (Lest 9031 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

5 tips som reduserer muskeltap på diett
« : 04. februar 2011, 13:08 »
Å bevare muskelmassen din på diett, er en av de viktigste kriteriene for at du skal lykkes med vektnedgangen. For hva hjelper det å gå ned i vekt, om du ikke klarer å holde på de hardt opptjente musklene?

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: 5 tips som reduserer muskeltap på diett
« #1 : 04. februar 2011, 15:25 »
Jeg trodde det var fire uker (i overkant av det) i en måned, jeg. Man blir litt forvirret når en og samme artikkel anbefaler 5 kg i måneden, 4 kg i måneden og 0,5 kg i uka.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: 5 tips som reduserer muskeltap på diett
« #2 : 04. februar 2011, 20:28 »
Syns nå et ganske sentralt tips burde vært ang kardioen - altså fuckit eller ta det rolig. (forskjellig for topputøvere, men snakker litt mer allment her)

"Go easy on the cardio. If you want your cortisol under control, stay away from excessive cardiovascular work. I'm utterly convinced that if gym rats cut down on cardio, they'd be leaner. Humans aren't aerobic animals. We're designed to throw a rock or spear at the prey; not run six miles to get the food. Aerobics works only for about six weeks. Once the enzymatic response is maximal, you're wasting your time. It's a myth that cardio burns bodyfat only. That's based on antiquated studies that couldn't measure all fuels contributing to exercise. Amino acids have been underestimated for the longest time as fuel sources for cardiovascular exercise. Cardio burns not only fat but muscle as well." Charles Poliquin

Sier ikke alt ovenfor stemmer, han har ein tendens te å ver litt ekstrem iblant... Poenget står fremdeles though

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: 5 tips som reduserer muskeltap på diett
« #3 : 04. februar 2011, 20:55 »
Jeg er helt enig. Jeg tror ikke moderat intensitet er veien å gå hvis man vil bli lean. Enten lav intensitet (under 70% av makspuls) eller høy intensitet (over 85%, gjerne mer, slik at man får skikkelig melkesyre).

Jeg har ikke prøvd ut dette ennå, og har ingen umiddelbare planer om det, men jeg kommer ikke til å ligge på kroppsvekt på over 100 kg resten av livet, så jeg skal nok ned igjen til 90-ish om en god stund. Hvis jeg skulle gjort dette nå, så skulle jeg i hvert fall ikke gjort det med stadige 5000-metere eller enda lengre distanser.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!