Skrevet av Emne: Beste kampsporten for  (Lest 11678 ganger)

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Beste kampsporten for
« #15 : 02. mars 2011, 18:29 »
de fleste kampsporter vil hjelpe deg og vinne en streetfight siden den gjenomsnittlige streetfighteren du møter på trener ikke kampsport.

når det er sagt så er kickboxing den sporten som raskest får deg i ok street fight form imo men som nevnt det er det samme kampsport utøvere er ikke de første du vil møte i en "brawl" uansett.
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Beste kampsporten for
« #16 : 02. mars 2011, 19:39 »
husk hvis du ska lære å forsvare deg så ikke begynn med TKD eller lignende (hvis man ikke kjører på og går olympisk stil). Det jeg mener at du må få deg noen slag og du må gi noen før du vet åssn du reagere i en situasjon. Ingen kan forberede deg på en kar som vil smelle deg ned på gata etter at du har kosa deg på byen mer enn en ordentlig fullkontaktssport. Men beste er alltid å holde seg unna;) Har visse ansvar når man begynner med en kampsport, slag og spesielt spark kan bli sinnsyyykt harde og skade utrolig.

Utlogget Budd

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Beste kampsporten for
« #17 : 14. mars 2011, 12:56 »
Orker ikke lese alle disse meterlange innleggene.
Ville kombinere Grapling med kick\thaiboxing, for å få alle aspektene i en kamp.
Hva er ikke bedre enn å slå ned en bølle, så når han tror du er ferdig, legger du deg oppå å gir grisebank der å?

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Beste kampsporten for
« #18 : 20. mars 2011, 18:37 »
Regner med at "street fitghting" er kun en illustrasjon. Seriøse klubber luker ut de som kun er ute etter å lære seg å slåss fort.
Nok om det, er du ute etter selvforsvar er Krav maga suverent. Utifra beskrivelsen din så ser det ut til at Mma passer fint, suveren trening og veldig gøy. Forøvrig brenner jeg for kickboxing, men da har du ikke noe takedowns og ground work.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Beste kampsporten for
« #19 : 03. april 2011, 09:34 »
Jeg har jobbet på mange utesteder som dørvakt og vet godt hvordan uteplasslossing starter og utarter seg. Inne på en uteplass er det som regel veldig trangt, masse folk og kaotisk. Her er det vanskelig å utvise noen særlig ekspertise i slossing og man kommer langt med basic boksekunnskap.

Utenfor uteplassene har man bedre mulighet til å vise hva man kan. Men i 9/10 tilfeller vil størrelse og slagferdigheter avgjøre. Som dørvakt er det greit å kunne legge folk i bakken effektivt. Men det er sjelden fyllafightere bruker submissions. Heldigvis ser man sjelden at de som er gode til å sloss er ute og bråker på byen. Snarere tvert i mot. De som har kampsportbakgrunn er blant de første til å gripe inn og avverge slagsmål ute på byen.

Det er mange som begynner å trene kampsport nettopp for å bli gode til å sloss ute på byen. Men de som orker å trene seriøst noen år og bli dyktige har som regel nok selvdisiplin nok til å synes at det å lage bråk ute er tåpelig og helt unødvendig...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Beste kampsporten for
« #20 : 03. april 2011, 10:17 »
Utifra hva jeg har sett, så er det alltid tynne pakistanere som er tøffe i trynet og har fem-seks fettere stående bak seg som vinner ute på byen. Så hadde jeg vært TS, hadde jeg satset på å funnet meg noen skikkelige brødre.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Beste kampsporten for
« #21 : 03. april 2011, 10:54 »
Heldigvis har jeg bare jobbet som dørvakt i Tromsø og har sett lite til utlendinger som sloss i gruppe... Her i nordens Paris er det fortsatt ganske fair, one on one slossing.

Men det som lager bråk ute er for mye mannfolk og for lite damer på en uteplass. Hvis Noen da prøver seg på noen av de få jentene der inne kan det fort utarte seg. Jenter er ofte grunnen til at steinalderinstinktet våkner til liv Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Beste kampsporten for
« #22 : 03. april 2011, 11:52 »
Slåssing på byen,utesteder osv starter stort sett med vas med påfølgende bryting og småslag/spark eventuelt et slag som starter og avslutter det hele.Det er sjeldent jeg har sett noe annet enn disse utfallene.

Dersom du lurer på hva som hadde funket best på asfalten mann mot mann så ville jeg gått for MMA eller noe lignende. Problemet er bare at det sjeldent funker på denne måten. Alle har en kompis eller bekjent som skal hjelpe. Innendørs finnes det folk, stoler, flasker og en og annen kniv.

Det største problemet jeg ser er at du velger kampsport etter hva som funker best på gata. Det sier noe om deg.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Beste kampsporten for
« #23 : 03. april 2011, 19:38 »
Jeg har jobbet på mange utesteder som dørvakt og vet godt hvordan uteplasslossing starter og utarter seg. Inne på en uteplass er det som regel veldig trangt, masse folk og kaotisk. Her er det vanskelig å utvise noen særlig ekspertise i slossing og man kommer langt med basic boksekunnskap.

Utenfor uteplassene har man bedre mulighet til å vise hva man kan. Men i 9/10 tilfeller vil størrelse og slagferdigheter avgjøre. Som dørvakt er det greit å kunne legge folk i bakken effektivt. Men det er sjelden fyllafightere bruker submissions. Heldigvis ser man sjelden at de som er gode til å sloss er ute og bråker på byen. Snarere tvert i mot. De som har kampsportbakgrunn er blant de første til å gripe inn og avverge slagsmål ute på byen.

Det er mange som begynner å trene kampsport nettopp for å bli gode til å sloss ute på byen. Men de som orker å trene seriøst noen år og bli dyktige har som regel nok selvdisiplin nok til å synes at det å lage bråk ute er tåpelig og helt unødvendig...

Enig!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Beste kampsporten for
« #24 : 09. april 2011, 20:07 »
Det største problemet jeg ser er at du velger kampsport etter hva som funker best på gata. Det sier noe om deg.

Så du liker ikke at folk velger en kampsport de liker og som de faktisk kan bruke til noe om de skulle havne i en truende situasjon?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Beste kampsporten for
« #25 : 09. april 2011, 20:34 »
Så du liker ikke at folk velger en kampsport de liker og som de faktisk kan bruke til noe om de skulle havne i en truende situasjon?

Joda, dersom man tror det er derfor. Men det er bedre å snu seg og gå vekk. Og egentlig så tror jeg at du er enig med meg.


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Beste kampsporten for
« #26 : 09. april 2011, 21:39 »
Joda, dersom man tror det er derfor. Men det er bedre å snu seg og gå vekk. Og egentlig så tror jeg at du er enig med meg.

Det er som regel bedre og snu seg å gå vekk, men om du mener det alltid er ett reelt alternativ er du ute på tur. Egentlig så tror jeg du er enig med meg.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Beste kampsporten for
« #27 : 10. april 2011, 11:38 »
Det er veldig sjeldent at man ikke kan snu seg og gå. Kanskje man ikke føler seg så kul men å gå er alltid et alternativ. Derimot er det lettere å bli værende dersom man tror man kan eller tror man kan noe fancy som gjør at man gir juling i stedet for å få juling.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Beste kampsporten for
« #28 : 10. april 2011, 12:11 »
Det er veldig sjeldent at man ikke kan snu seg og gå. Kanskje man ikke føler seg så kul men å gå er alltid et alternativ. Derimot er det lettere å bli værende dersom man tror man kan eller tror man kan noe fancy som gjør at man gir juling i stedet for å få juling.

"Veldig sjeldent", "å gå er alltid et alternativ". Hvem av dem er det? Å snu ryggen til en aggressiv person kan fungere, men det kan også fungere mot sin hensikt da det bekrefter den aggressive personens selvbilde om at han eller hun er "tøffere". Jeg har en bekjent som ble slått i bakhodet da han prøvde det unike trikset ditt.

http://www.youtube.com/watch?v=98Dr6aONAhc#noexternalembed
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Beste kampsporten for
« #29 : 10. april 2011, 15:41 »
Ikke heng deg opp i detaljer. Selvkorrigering; Å gå er nesten alltid et alternativ. Du lager dette til et større problem enn det er. Prøv å se sammenhengen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!