Skrevet av Emne: Implementer Movement Prep i treningen for bedre resultater  (Lest 8152 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 159
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 159

Movement prep er aktivitet som forbereder kroppen på treningen. Dynamiske øvelser som øker bevegeligheten i muskler, mobilitet i ledd, og som forbereder nervesystemet på fysisk aktivitet.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Noen som har noe erfaring med dette? Har det noe for seg overhodet? Eventuelt da i hvilke øvelser?
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 395
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 395

  • Eg skal bli sterk.
"Movement prep" også kjent som oppvarming. Wink

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Føler dette er en gjentagelse fra alt MR. Eirik Sandvik allerede har vist oss, men ja det funker, og jeg har erfaringer med det da jeg har kjørt det siden Eirik produserte sin første artikkel om dette for en god stund siden(selv kjenner jeg ikke eirik sandvik, kun lest artikkler osv)

For min del øker det mobiliteten før selve økta slik at teknikken sitter bedre i feks frontbøy og markløft. Da jeg er veldig "tight" i muskulaturen hjelper disse å "løse" opp i muskulaturen uten å ha statisk tøyining som KAN være dårlig for prestasjonen avhengig av når en varmer opp.

+ noen av mine plager i skuldera har også forsvunnet vedå utføre blantt annet Ywtls, scapular push-ups osv selv om jeg også har kastet inn noen rotator cuff øvelser og egenmassasje med lacrosse og innebandy bal:)

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Fin repetisjon av Eiriks artikler dette.

Gå til:  

Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.