Skrevet av Emne: Politihøyskole, benkpresskrav  (Lest 38179 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #90 : 11. mars 2011, 12:43 »
Kan leger skrive ut medisiner til seg selv?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #91 : 11. mars 2011, 12:58 »
Kan leger skrive ut medisiner til seg selv?

De er jo leger.

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1288931
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #92 : 11. mars 2011, 13:07 »
Det er skrevet enbok om dette... politiblikket tror jeg den heter. Og det fins sikkert hundre artikler om dette psykologiske fenomen.

Kort forklart:

På en grenseovergang begynner en tollbetjent å stoppe hvite volkswagen caraveller og sorte audi a6'er. Han får en høyere funnprosent enn sine kollegaer... De andre tollerne begynner også å stoppe disse hvite caravelle/transporterene og audiene...

Siden disse bilene stoppes oftere enn andre biler, så blir det flere funn på denne typen biler enn andre. (siden de sjekkes mer).. da viser statistikken at det er disse bilene smuglere bruker mest...og selve statistikken blir selvoppfyllende siden tollerne da på en måte får statistisk grunnlag for å stanse audier og caraveller...

Hvis politiet bare stanser unge pakistanske eller arabiske menn som kjører dyre biler i hovedstaden, så vil den økte kontrollfrekvensen SELV sørge for mer funn på denne type personer/biler... og denne "bekreftelsen" vil gjøre at flere stanses og det blir enda flere funn.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #93 : 11. mars 2011, 13:15 »
Dette er en pillemisbrukene lege som forhåpentligvis mister lisensen og får noen måneder hos Skallagrimsson.

Kjempebra at de undersøkte bilen hans og tok tak i dette.

Noen måneder hos proteinfabrikken?
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #94 : 11. mars 2011, 14:38 »
Noen måneder hos proteinfabrikken?

Fengsel...
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #95 : 11. mars 2011, 14:39 »
Det er skrevet enbok om dette... politiblikket tror jeg den heter. Og det fins sikkert hundre artikler om dette psykologiske fenomen.

Kort forklart:

På en grenseovergang begynner en tollbetjent å stoppe hvite volkswagen caraveller og sorte audi a6'er. Han får en høyere funnprosent enn sine kollegaer... De andre tollerne begynner også å stoppe disse hvite caravelle/transporterene og audiene...

Siden disse bilene stoppes oftere enn andre biler, så blir det flere funn på denne typen biler enn andre. (siden de sjekkes mer).. da viser statistikken at det er disse bilene smuglere bruker mest...og selve statistikken blir selvoppfyllende siden tollerne da på en måte får statistisk grunnlag for å stanse audier og caraveller...

Hvis politiet bare stanser unge pakistanske eller arabiske menn som kjører dyre biler i hovedstaden, så vil den økte kontrollfrekvensen SELV sørge for mer funn på denne type personer/biler... og denne "bekreftelsen" vil gjøre at flere stanses og det blir enda flere funn.


Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #96 : 11. mars 2011, 15:41 »
MEN... selv om politiblikket kan være en felle for tjenestemennene, så trenger ikke det å bety at den opprinnelige teorien omkring caraveller og audier er feil.

Selv om det er mulig å skape falsk høye statistikker, så kan det hende at det faktis er tilfelle at det smugles mer med hvite caraveller og sorte audi a6'er Wink

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #97 : 11. mars 2011, 17:51 »
MEN... selv om politiblikket kan være en felle for tjenestemennene, så trenger ikke det å bety at den opprinnelige teorien omkring caraveller og audier er feil.

Selv om det er mulig å skape falsk høye statistikker, så kan det hende at det faktis er tilfelle at det smugles mer med hvite caraveller og sorte audi a6'er Wink

Selvfølgelig, men "politiblikket" som du sier, kan også være med på å forhåndsdømme og å peke ut minoriteter som noen som rettmessig kan få negativ oppmerksomhet fra lovens lange arm.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget erikv2

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #98 : 11. mars 2011, 18:18 »
Jeg er enig med deg. Men det ikke være sånn. Det virker som at du mener/tror det.

moralsk sett må det være sånn, men selvfølgelig finnes det nok diktatorer og politistater som gir blanke f i det.


Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #99 : 11. mars 2011, 22:57 »
22, hva har det med saken å gjøre? Du a?

Det er ikke det jeg sier. Det jeg sier er at det er en etisk grense et sted som politiet ofte krysser når de er på jobb. Jeg har ikke inntrykk av at politifolk flest er slik, men èn er en for mye når man har en jobb som gir deg så mye makt.

Når politiet ringer arbeidsgiveren din for å høre om du er lege, fordi du har piller i kofferten din,  selv om det ikke er ulovlig å ha piller i kofferten sin(han hadde resept), og ikke ulovlig å se ut som en dass men samtidig være lege, har politiet gjort en inngripen i personens privatliv som er skummel.

Jeg kan jo nevne at jeg har "originale" meninger på det området, siden jeg er over gjennomsnittet liberalistisk.

Poenget mitt var at han ble stoppet fordi han manglet et baklys(ikke detatppatrulkjen hadde trengt noen grunn for å stoppe ham). Når personen ser ut som en dass og har piller med seg så tror jeg de fleste villereagert,ikke bare politiet.Dersom man ikke inntar denne holdningen så tror jeg ikke politiet ville oppklart mye.Da er det til syvende og sist din sykkel som ikke du får igjen. (du ser sikkert metaforen)

De færreste er like liberalistiske når det er de selv som er ofre for kriminalitet.

du viser lite forståelse for rettssikkerhet og personlige rettigheter.

Man kan ikke bruke statistikk som argument, da enhver sak handler om individuelle individer.

Det er individenes rettigheter som teller, ikke flertallets.


Rettsikkerhet og personlige rettigheter? Fikk legen rettsikkerheten sin trampet på eller begrensnigneri sin personlige frihet? Neppe.Men prinsippene rundt kan jo diskuteres.

Det er skrevet enbok om dette... politiblikket tror jeg den heter. Og det fins sikkert hundre artikler om dette psykologiske fenomen.

Kort forklart:

På en grenseovergang begynner en tollbetjent å stoppe hvite volkswagen caraveller og sorte audi a6'er. Han får en høyere funnprosent enn sine kollegaer... De andre tollerne begynner også å stoppe disse hvite caravelle/transporterene og audiene...

Siden disse bilene stoppes oftere enn andre biler, så blir det flere funn på denne typen biler enn andre. (siden de sjekkes mer).. da viser statistikken at det er disse bilene smuglere bruker mest...og selve statistikken blir selvoppfyllende siden tollerne da på en måte får statistisk grunnlag for å stanse audier og caraveller...

Hvis politiet bare stanser unge pakistanske eller arabiske menn som kjører dyre biler i hovedstaden, så vil den økte kontrollfrekvensen SELV sørge for mer funn på denne type personer/biler... og denne "bekreftelsen" vil gjøre at flere stanses og det blir enda flere funn.


Liv Finstad sier vel også noe om nødvendigheten av dette såkalte politiblikket?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #100 : 12. mars 2011, 10:46 »
Poenget mitt var at han ble stoppet fordi han manglet et baklys(ikke detatppatrulkjen hadde trengt noen grunn for å stoppe ham). Når personen ser ut som en dass og har piller med seg så tror jeg de fleste villereagert,ikke bare politiet.Dersom man ikke inntar denne holdningen så tror jeg ikke politiet ville oppklart mye.Da er det til syvende og sist din sykkel som ikke du får igjen. (du ser sikkert metaforen)

De færreste er like liberalistiske når det er de selv som er ofre for kriminalitet.

Nå var det ingen ofre i denne saken. De ville nok ikke oppklart like mange saker, men dette hadde hovedsaklig vært saker som heller ikke har et offer. Til gjengjeld hadde de hatt en mer nøytral jobb som ikke hadde brutt inn i folks liv.

Som et eksempel kommer mye av politiforakten fra de svarte miljøene i USA fra det at de blir mistenkt for alt(en neger, latino, eller en skummel hvit fyr som kjører fin bil har sikkert stjålet den, står du på fortauet selger du narkotika). Det er mye kriminalitet i de områdene de lever i, men politiets innstilling til den øvrige av befolkningen i disse områdene fører med seg et annet problem, mistillit til politiet. Da har man det gående. Hva om politiet hadde gjort det samme i de finere områdene? Det er jo gjerne der bilene blir stjålet, der folk har penger til å kjøpe narkotika etc.

Du nevner jo det at politiet kan stoppe hvem de vil uten grunn, det er noe som også kan grunne i   det som ikke bare går utover personene som politiet skal beskytte, men også troen på politiet som noe legitimt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #101 : 12. mars 2011, 12:08 »
Nå var det ingen ofre i denne saken. De ville nok ikke oppklart like mange saker, men dette hadde hovedsaklig vært saker som heller ikke har et offer. Til gjengjeld hadde de hatt en mer nøytral jobb som ikke hadde brutt inn i folks liv.

Som et eksempel kommer mye av politiforakten fra de svarte miljøene i USA fra det at de blir mistenkt for alt(en neger, latino, eller en skummel hvit fyr som kjører fin bil har sikkert stjålet den, står du på fortauet selger du narkotika). Det er mye kriminalitet i de områdene de lever i, men politiets innstilling til den øvrige av befolkningen i disse områdene fører med seg et annet problem, mistillit til politiet. Da har man det gående. Hva om politiet hadde gjort det samme i de finere områdene? Det er jo gjerne der bilene blir stjålet, der folk har penger til å kjøpe narkotika etc.

Du nevner jo det at politiet kan stoppe hvem de vil uten grunn, det er noe som også kan grunne i   det som ikke bare går utover personene som politiet skal beskytte, men også troen på politiet som noe legitimt.

Sammenligningen mellom politi i USA og politi i andre land er litt tvilsom ettersom USAhar en politistyrke som varierer veldig fra stat til stat. Lovgivningen innad i USA varierer mer enn lovginingen mellom andre land. At tilliten til politiet i USA generelt er lav er ikke mitt inntrykk etter å ha vært der borte. Har du noen interessante linker til dette? Generelt er mitt inntrykk at politet har en mye mer ønsket funksjon blant den jevne mannen i gata i USA.

Hvis du dreier dette over på hvorvidt sivil tvangsmakt er nødvendig eller legitimt så tror jeg at jeg hopper av diskusjonen. Da står vi for langt unna hverandre.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #102 : 12. mars 2011, 12:08 »
Til trådstarter; Lykke til! Smiley

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #103 : 12. mars 2011, 12:19 »
Selvfølgelig, men "politiblikket" som du sier, kan også være med på å forhåndsdømme og å peke ut minoriteter som noen som rettmessig kan få negativ oppmerksomhet fra lovens lange arm.

Hvorfor er det så ille å bli stoppet av politiet, om du ikke har noe å skjule? Har selv blitt stoppet av politispanere, mest sannsynlig fordi vi var to innvandrere som kjørte bil i et belastet området. Jeg tok dette med et smil, og spanerene var svært hyggelige å prate med.

Med mindre du er kriminell, ser jeg ikke problemet med å slå av en prat med politiet i ny og ne.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Politihøyskole, benkpresskrav
« #104 : 12. mars 2011, 13:18 »
Hvorfor er det så ille å bli stoppet av politiet, om du ikke har noe å skjule? Har selv blitt stoppet av politispanere, mest sannsynlig fordi vi var to innvandrere som kjørte bil i et belastet området. Jeg tok dette med et smil, og spanerene var svært hyggelige å prate med.

Med mindre du er kriminell, ser jeg ikke problemet med å slå av en prat med politiet i ny og ne.

Det er prinsippet som er viktig. Om du blir stoppet èn gang kan du kanskje synes det er greit, om du blir stoppet enda en gang blir det irriterende, om du blir stoppet tre ganger begynner man å føle seg stemplet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!