Skrevet av Emne: Hybrid MP3-spiller for løping/trening og vanlig bruk... Noen anbefalinger?  (Lest 4237 ganger)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Er det noen MP3-spillere som er mer ideelle enn andre når det kommer til vanlig bruk + treningsaktiviteter som f. eks løping (<---) og løfting etc? Og som tåler litt svette... Den må ikke være for stor, og ikke koste skjorta. Et rimelig og bra alternativ. Farge har ingenting å si.

Med "hybrid" mener jeg noe som egner seg bra til løping f. eks, samt har god lydkvalitet og funksjonalitet, og kan brukes til vanlig bruk (alle kan vel sistnevnte). Egentlig kunne jeg ha droppet ordet hybrid, men velger å la dette stå.

Gjerne del positive/negative erfaringer dere har med MP3-spillere.

Appreciate it,
- Cube
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget ironlion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

ipod shuffle!!  noe av det minste du får tak i.

min har gått i vaskemaskin å tørketrommel å funker fint fortsatt.

har ikke prøvd nyeste model men tviler på at den er noe dårligere.

billig å.
 

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Du har jo den ipod shuffle da, som er genial mtp løping osv for den veier jo ingenting. Men så er jo alle sangene shuffla så man må ha bare bra musikk der Tongue Eller feks jeg har ipod nano med sånn gummigreier du putter i og har rundt bicepsen. Funker utrolig bra !:)

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
jeg liker ikke vanligvis apple noe spesiellt men mp3 spillerne de har tåler utrolig nok mye juling Grin

har selv denne:



nano 5th generation, hatt den 2-3år siden den var ny jeg har b.l.a mistet den ut av lommen i fart under sykling, utallige fall i bakken på gymmen, brukt i regnvær vært våt utallige ganger etc funker som et skudd enna ripete og jævlig Grin anbefales har jo 6mp kamera og hvis man vil filme under trening f.eks ganske bra kamera og 16gb får man for ca rett over 1000lappen nå ikke gale det for en liten ting som den som tåler såpass.


creative er eneste merke jeg virkelig ihvertfall ville ungått hatt endel av de, samme hver gang hd fryser til etter noen mnd`er.
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
iPod shuffle er jo bare drit, men de gamle nanoene er fine til ditt bruk. Har ikke prøvd noen siden 3g, men de gamle er jo billigere hvis du sjekker på finn f.eks:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26837487

Kanskje ikke helt hybrid, men du får jo kjøpt sånn løpedings på sportsbutikker som du kan koble til, så blir den til skritteller eller noe greier Cool

Utlogget Unleashed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Sansa Clip. Merker ikke at du har den på deg, og koster ingenting. Passer like bra til sykling, som pumping.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Mange iPod's her. Er det veien å gå? ... Evnt. hvilke andre alternativer finnes på markedet?

Takker på forhånd for alle bidrag i diskusjonen.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Mange iPod's her. Er det veien å gå? ... Evnt. hvilke andre alternativer finnes?

Fordeler/Ulemper med SanDisk Sansa Clip+ vs. iPod Shuffle/Nano anyone?

Anbefaler Sansa clip.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Fordeler/Ulemper med Sansa Clip+ vs. iPod Shuffle/Nano anyone?

Eventuelt hvilke andre alternativer finnes det?

Nekter å tro at det er så få folk på dette forumet som bruker MP3-spiller ved løping og/eller under vektløfting.
Skriv gjerne litt om spillerne du/dere har erfaring med. Positive og evnt. negative ting.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
iPod Nano 3g spiller musikk, og det er ett veldig oversiktlig musikkbibliotek på den (er faktisk ikke det på alle mp3 spillere). Den er også robust, og du kan ordne sånn løpedings til den. Sistnevnte har jeg ikke testet, men har kompiser som er veldig fornøyd

http://www.apple.com/no/ipod/nike/run.html

Du kan jo sjekke itavisen eller noe sånt for tester av diverse modeller, så tipper jeg du får svar på det meste du lurer på.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Jeg vet bare at skal jeg kjøpe meg ny mp3 spiller ska jeg IKKE HA NOE FRA MACINTOSH /APPLE!!! Snakk om å gjøre alt mer tungvindt, de fleste andre merker kan man bare plugge i USB og dra over musikken og FERDIG.

http://www.pixmania.com/no/no/7544522/art/sandisk/mp3-spiller-sansa-clip-4.html?srcid=1951&Partenaire=kelkoo_no&CodePromo=oui

vet den er lilla men må da finnes andre farger..men greia er at det er 4gb, liten skjerm og koster under 300spenn, men veier dobbelte av ipod shuffle. men bruk sånn armlomme.

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Jeg vet bare at skal jeg kjøpe meg ny mp3 spiller ska jeg IKKE HA NOE FRA MACINTOSH /APPLE!!! Snakk om å gjøre alt mer tungvindt, de fleste andre merker kan man bare plugge i USB og dra over musikken og FERDIG.



du kan dra den over, bare åpner itunes velger spillelisten og så drar du musikkmappen eller filene rett over..

tror det var eldre softwaren det ikke funket på, mener de har rettet det for alle nyere versjoner nå funker ihvertfall her.

men skal være enig i at de fremdeles kunne jobbet mere med og gjøre det lettere f.eks at man kunne gjort det uten og åpne itunes, kanskje det du mente igrunn?Smiley
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Jeg bruker en god gammel Ipod classic 80gig. Den veier 14tonn, er 4 m høy og tilsvarende bred, men jeg klarer meg Cheesy Hadde før ipod shuffle, og har bare et problem med de: Den tålte ikke vask på over 40* (prøvde aldri under)
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!