Skrevet av Emne: Flere enn meg som savner Treningsforum fra 2004-2005?  (Lest 21206 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Andy 72, du tar dessverre feil... Vi er ikke gamle sutrekopper som sitter og klager og ytrer våre subjektive meninger.

Jeg har hengt her inne siden 2006 og er bombesikker på at kvaliteten på forumet har sunket. Grunnen til det er som nevnt i innlegget over det enorme tilfanget av nye medlemmer, samt at veteranene ikke poster her inne lenger.

At de erfarne gutta/jentene forsvinner er ikke noe jeg synser om, det er fakta. I starten var de som hang her inne folk som hadde peiling på trening. TF tiltrakk seg en høy andel slike folk, benpressmannen, tricepsmannen, bøs, Ole Martin, Jan B, Egil, Kikki, Marius Metern, Raymond, beefcake (om han er her ennå?) osv, som alle har vanvittig peiling på det de driver med. For eksempel husker jeg godt at Benpressmannen faktisk testet ut ulike tilskudd og førte møysommelig logg over virkning og effekt av ulike kosttilskudd og treningsprogrammer. Slik var det før i tiden. Det var et lavt antall logger og de loggene som fantes var av høy kvalitet! Disse gutta og jentene har nå forlatt forumet.

Noen nye brukere med peiling har erstattet den gamle kompetansen, men for hver kvalitetslogg og besvarer som vet hva han/hun snakker om, har det dukket opp tusenvis av folk som mangler totalt kunnskap om trening og kosthold. Man kan fortsatt få gode svar her inne, men da må man sortere ut alle svadasvarene først, og når man er nybegynner vet man ikke hva man skal tro på. Før fantes det også en gjeng med faste besvarere, hva har skjedd med disse?!

Dessverre er det slik med alt som er populært, det er som man sier på engelsk, 'all good things come to an end'. Treningsforum kommer nok til å fungere lenge, men forumdelen som er sidens 'hjerte' er i ferd med å bli vannet ut og ta form som et chatteforum for ungdommer med tastaturdiaré...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Jeg synes stadig jeg ser innlegg fra Ole Martin, Kikki og Egil. Jeg synes du sutrer når du synes det er trist at folk som Raymond og Marius forsvinner. Den ene forfektet helt hårreisende holdninger og den andres alternative resultater fra EMs blodprøver taler for seg selv. Det er helt greit for meg at de ikke henger på TF.

Det er godt mulig at det har forsvunnet noen folk, men slik er livet. Noen har også kommet til; Ivrig Pingle, Bergan, Gilberg, OD, Grizzly og en hel drøss andre som etter min mening ofte har mye å fare med.


Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Jeg synes stadig jeg ser innlegg fra Ole Martin, Kikki og Egil. Jeg synes du sutrer når du synes det er trist at folk som Raymond og Marius forsvinner. Den ene forfektet helt hårreisende holdninger og den andres alternative resultater fra EMs blodprøver taler for seg selv. Det er helt greit for meg at de ikke henger på TF.

Det er godt mulig at det har forsvunnet noen folk, men slik er livet. Noen har også kommet til; Ivrig Pingle, Bergan, Gilberg, OD, Grizzly og en hel drøss andre som etter min mening ofte har mye å fare med.

Det er flott at det kommer folk med peiling inn, men nesten alle som driver med bb har falt ut. De du ramser opp er jo styrkeløftere. Det er det forumet mangler, folk med peiling på bb. Ikke misforstå, de har mye kunnskap om sitt felt, men bb forumet er bortimot dødt.

Jeg husker at thommi var fast besvarer en liten stund, men ble flamet av fjorten år gamle gutter som såvidt hadde drukket sin første proteinshake. DET er ett problem.

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Det finnes da vitterlig logger fra kroppsbyggere her inne også. Har nå skumlest endel og endel av dem har peiling. Men ettersom jeg ikke er så punch på bygging så nevnte jeg ingen. Det er fordi det etter min mening er en ganske glatt og i beste fall likegyldig holdning til doping blant mange byggere.

Fluefiskeren på fremsiden har logg her, Carl-Erik og broren hans har logg og sikkert flere som jeg bare ikke kommer på. Disse har etter min mening endel å fare med. Vet ikke om Biffcake faller inn som bygger men der tror jeg du vil få gode svar uansett om du liker å late deg med en øl eller trene til en kombinasjon av sterkmann,styrkeløft eller fitness/kb.


Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Hei, nå er jeg ganske ny her så jeg har vel egentlig ikke så mye jeg skulle ha sakt  what
Men mitt inntrykk av forumet så langt er at for å vare et forum er det litt vel mye reklamer som blinker i rundt her. Jeg har også fått sikkelig userriøst svar på et helt vanlig spm, men har av forum erfaring (drevet forum en del år selv nå) at på slike store forum er jo det ikke til å ungå  Tongue

Hva med å lage et eget underforum, der de faste svarene har mulighet til å redigere og slette innlegg, slik at en kan utelukke tulle innlegg?

Hva med å lage en lukket også? Der en må søke om tilgang, en erfaen en klarer sikkert å finne ut om søkeren er serriøs eller ikke?

Bare noen lufte idè`er..  Embarrassed

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Mr Lt, jeg synes du forsvarer tf bra i dine innlegg.
Jeg synes stadig jeg ser innlegg fra Ole Martin, Kikki og Egil. Jeg synes du sutrer når du synes det er trist at folk som Raymond og Marius forsvinner. Den ene forfektet helt hårreisende holdninger og den andres alternative resultater fra EMs blodprøver taler for seg selv. Det er helt greit for meg at de ikke henger på TF.

Det er godt mulig at det har forsvunnet noen folk, men slik er livet. Noen har også kommet til; Ivrig Pingle, Bergan, Gilberg, OD, Grizzly og en hel drøss andre som etter min mening ofte har mye å fare med.
Mye av det du sier her er stort sett feil. Ivrig Pingle, OD og Grizzly logger på NSF sitt forum, og er mindre å se her inne nå enn før. Som jeg selv sa, det er mange som har mye å fare med her inne, det er ikke poenget mitt, men at det blir lengre og lengre mellom hver gang man leser bra logger og svar i debatter.

Jeg er allikevel enig i at at Marius og Raymond ikke var mors beste barn, men de hadde jo peiling på det de drev med selv om de ikke var helt mainstream i alle sine synspunkter og holdninger til diverse "ting og tang".

For øvrig synes jeg du kan holde deg for god til å gå til personangrep på meg. Du har nevnt i tre innlegg nå at jeg "sutrer". Det kan du godt mene, men jeg henger ikke ut enkeltpersoner her inne slik som du gjør og forsøker å føre en saklig debatt. Hold deg til tema som dreier seg om tf før og nå, så får du heller forsøke å si med en vennligere tone at du mener jeg klager for mye eller spiller på oppbrukte argumenter, noe i den duren... Nettetikkette er ikke noe tf er kjent for heller i disse dager.

Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

De som er moderator må bli VELDIG mye strengere mht hva dem tolererer i "forum for viderekomne"..
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Mr Lt, jeg synes du forsvarer tf bra i dine innlegg.Mye av det du sier her er stort sett feil. Ivrig Pingle, OD og Grizzly logger på NSF sitt forum, og er mindre å se her inne nå enn før. Som jeg selv sa, det er mange som har mye å fare med her inne, det er ikke poenget mitt, men at det blir lengre og lengre mellom hver gang man leser bra logger og svar i debatter.

Jeg er allikevel enig i at at Marius og Raymond ikke var mors beste barn, men de hadde jo peiling på det de drev med selv om de ikke var helt mainstream i alle sine synspunkter og holdninger til diverse "ting og tang".

For øvrig synes jeg du kan holde deg for god til å gå til personangrep på meg. Du har nevnt i tre innlegg nå at jeg "sutrer". Det kan du godt mene, men jeg henger ikke ut enkeltpersoner her inne slik som du gjør og forsøker å føre en saklig debatt. Hold deg til tema som dreier seg om tf før og nå, så får du heller forsøke å si med en vennligere tone at du mener jeg klager for mye eller spiller på oppbrukte argumenter, noe i den duren... Nettetikkette er ikke noe tf er kjent for heller i disse dager.




Hensikten er ikke nødvendigvis å forsvare noe eller noen,jeg mener bare at klagingen fremstår litt håpløs. Det er etter min mening mye mer produktivt å gjøre noe mer med problemet enn bare å fortelle om det i en tråd. Det blir neppe noe bedre av den grunn.

Flere av styrkeløftergutta logger muligens på andre forum, men som sagt(skrevet) så ser jeg til stadighet innlegg fra dem på TF. Dersom det er feil så kan jeg sikkert hive frem endel linker til hvilke tråder de skriver i, men det tror jeg du klarer å finne selv. Det er sikkert flere som logger her, og derav lengre mellom de innholdsrike og produktive loggene men man kan jo sile litt og ikke lese absolutt alt.

Jeg leste veldig lite fra Marius så han skal jeg ikke si noe mer om.Raymond derimot mener jeg bastant hadde endel teorier om trening som ikke hang på greip og som han ikke klarte å begrunne. Marius er en såpass offentlig person at han må tale å bli skrevet om i ulike ordelag uten at det skal kalles et personangrep. Raymond derimot er neppe offentlig så han får heller bli fornærmet.

Dersom du er ren og pen(eventuelt bare har peiling), så begynn å svar i tråder. Da kommer det kanskje flere som har peiling også. Ellers har jeg jo også sagt og gjentatt at flere av forslagene dine er gode. Så så ille er jeg vel ikke?

Et velment og ektefølt GRATULERER MED DAGEN til alle Grin


Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Det er flott at det kommer folk med peiling inn, men nesten alle som driver med bb har falt ut. De du ramser opp er jo styrkeløftere. Det er det forumet mangler, folk med peiling på bb. Ikke misforstå, de har mye kunnskap om sitt felt, men bb forumet er bortimot dødt.

Jeg husker at thommi var fast besvarer en liten stund, men ble flamet av fjorten år gamle gutter som såvidt hadde drukket sin første proteinshake. DET er ett problem.

Støtter denne. Jeg ser en veldig kultur til styrkeløft. Jeg for min del er nesten redd for å skrive at jeg trener også en del isolasjonsøvelser, ikke bare baseøvelser(styrkeløft osv.) Dette var litt å overdrive, men for å illustrere litt av oppfattningen om hvordan det er. Savner litt bb miljø.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Petemaister

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Støtter denne. Jeg ser en veldig kultur til styrkeløft. Jeg for min del er nesten redd for å skrive at jeg trener også en del isolasjonsøvelser, ikke bare baseøvelser(styrkeløft osv.) Dette var litt å overdrive, men for å illustrere litt av oppfattningen om hvordan det er. Savner litt bb miljø.

Jeg deler din mening her.
Er temmelig ny innen trening selv, og merker at "de fleste" ser litt ned på de som trener mye biceps, eller kun prioriterer overkropp eller div kroppsdeler fremfor andre.
Jeg merker selv på min egen trening at jeg har ett litt snevert syn mot dem som posérer i speilet og kun prioriterer disse armene sine. Men det er vel slik jeg har lært her inne at det er viktig å trene hele kroppen og trene mest mulig baseøvelser.

Men ja, nå har jeg ikke så mye peiling på hvordan forumet her fungerte i tidligere år (04-09), men jeg ser helt antydninger på at personer som stiller spørsmål som: "Hva burde jeg trene om jeg ønsker størst mulig biceps?" Blir irettesatt med at - Du må trene hele kroppen, finn deg ett fullkroppsprogram, les mer om trening, tren bein også, osv, osv.

Men de som svarer er som oftest personer som ikke akkurat utstråler kompetanse, heller motsatt. Så jeg som ny, ser helt klart nytteverdien i at erfarne deler sin erfaring med andre som meg som kan mindre en gjennomsnittet, men er villig til å lære/lytte.

Men jeg er også en av dem som vil ha mer kunnskap rundt trening, og ikke late som om jeg kan det. Men faktisk vite konkret hva jeg snakker om.
Og da er det ikke alltid like lett å lese side etter side i flere år før man blir litt tørrere bak ørene.
DA spiller disse kunnskapsrike personene en veldig stor rolle, som i hvert fall blir verdsatt høyt av meg.

All kunnskap kan ikke leses, noen må gi den, erfare den, diskutere den, og ikke minst lære den. Og det kan dere på TF hjelpe med.

- Takk for oppmerksomheten. Wink

Rex Rodney

  • Gjest
All kunnskap kan ikke leses, noen må gi den, erfare den, diskutere den, og ikke minst lære den. Og det kan dere på TF hjelpe med.

Honnør!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Men ja, nå har jeg ikke så mye peiling på hvordan forumet her fungerte i tidligere år (04-09), men jeg ser helt antydninger på at personer som stiller spørsmål som: "Hva burde jeg trene om jeg ønsker størst mulig biceps?" Blir irettesatt med at - Du må trene hele kroppen, finn deg ett fullkroppsprogram, les mer om trening, tren bein også, osv, osv.

Om noen stiller et slikt spørsmål fortjener de vel strengt tatt ikke annet enn å få tråden stengt.

Det går ann å lete litt selv og ikke bare vente på å få alt servert på sølvfat. Kan ikke tenke meg et tema som har dukket opp flere ganger før enn det eksempelet der.

Utlogget Petemaister

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Om noen stiller et slikt spørsmål fortjener de vel strengt tatt ikke annet enn å få tråden stengt.

Det går ann å lete litt selv og ikke bare vente på å få alt servert på sølvfat. Kan ikke tenke meg et tema som har dukket opp flere ganger før enn det eksempelet der.

Er forsåvidt enig med deg, men...
Noen tror at biceps trenger et "spesielt" program for å bli slik dem ønsker, ergo så dukker slike tråder opp med gjevne mellomrom. Ungdom generelt, syns lesing er kjipt, kjedelig, og derfor lettere å ty til et spørsmål.

La oss si at jeg stiller spørsmålet: Hvilket opplegg skal til for å vokse? Skal tråden stenges pga jeg burde lese mer om mat, trening, anatomi, og søvn, da?

Hvor går grensen for hjelp, og rett og slett spørsmål man kan/bør lese seg opp på selv?

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Det som har skjedd med treningsforum er ikke unormalt og jeg har sett det flere plasser før. Når forumet starter opp så er det en liten kjerne med folk som har en brennende lidenskap for det forumet dreier seg om. Jeg husker dagen forumet åpnet (November 2002 tror jeg det var), jeg husker forumet Number1 var på før han åpnet dette og personene som fulgte med. Seriøse gode diskusjoner om trening av folk som hadde erfaring og kunnskaper.

Men så skjer det som for eieren av forumet er flott mtp inntekt, forumet blir kjent. Det blir populært og lett å finne frem til. Men det er ikke lengre slik at de som kommer til forumet er folk som har brukt årevis på å lese, lære og prøve og feile. Folk som ikke vet opp eller ned på trening melder seg inn, stiller de samme spørsmål som er stillt tusenvis av ganger før og KREVER at noen skal gjøre arbeidet for dem. Og etter å ha satt opp hundrevis av treningsprogram, dietter og svart på massevis av svada så går disse folkene lei. De innser at uansett hvor mange ganger man har forklart hvorfor jorden er rund, så kommer det i morgen en som spør om akkurat det samme.

Samtidig så mister og brukerne av forumet mye av sin anonymitet noe som for mange er viktig. Kroppsbygging er fremdeles noe som mange stiller seg tvilsom til og dopingrykter florerer. Så det er ikke alle som, selv om de trener og spiser bra, vil bli forbundet med den sporten. Så da mister man disse personene. Jeg ser og at en del etterlyser de "store navnene." Men realiteten er at disse får den feedbacken de trenger fra nærmiljøet sitt. De føler nok sjeldent noe behov for å tilbringe tid på et forum hvor folk enten sleiker de opp etter ryggen eller spytter de i trynet.

Jeg tror nok at et forum på denne størrelsen aldri blir et slikt type forum mange av dere er ute etter, det skipet er seilt. Det tjener heller ikke eieren å låse tråder og utestenge brukere. Mye av inntektene på et forum kommer fra sidevisninger, og om man liker det eller ei så er dette en buisness. Jeg er enig i at det burde være en strengere linje på mange ting. Men dette er nok bare ikke gjennomførbart. Da må isåfall moderatorer ha det som jobb og få betalt for alle timene de måtte legge ned i det. Men såvidt jeg vet så får moderatorer ikke betalt. Jeg har isåfall stått listet som "fast besvarer" i evig mange år og ikke sett en krone hehe.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Er forsåvidt enig med deg, men...
Noen tror at biceps trenger et "spesielt" program for å bli slik dem ønsker, ergo så dukker slike tråder opp med gjevne mellomrom. Ungdom generelt, syns lesing er kjipt, kjedelig, og derfor lettere å ty til et spørsmål.

La oss si at jeg stiller spørsmålet: Hvilket opplegg skal til for å vokse? Skal tråden stenges pga jeg burde lese mer om mat, trening, anatomi, og søvn, da?

Hvor går grensen for hjelp, og rett og slett spørsmål man kan/bør lese seg opp på selv?

Såvidt jeg husker blir man bedt om og se igjennom stickyene når man melder seg på forumet.  Gjør man dette får man all den infoen man trenger om man vil bli stor, hvilket program man burde bruke som nybegynner etc.

Om noen logger seg på forumet til biltema og spør om hvordan man fyller olje eller bensin på bilen så kan man ikke regne med og bli tatt helt seriøst heller, akkurat som at man burde ikke bli tatt seriøst her når man starter en tråd som spør om man får større biceps av kreatin, eller om man burde trene biceps 5 ganger i uka.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!