Skrevet av Emne: Kombinert styrkeløft- og håndbakstevne.  (Lest 11281 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Kombinert styrkeløft- og håndbakstevne.
« : 06. mai 2011, 15:13 »
God dag, godtfolk!



Den 21. mai skal Ulefoss AK i samarbeid med Skien håndbakklubb arrangere et stevne i foajeen på Ulefoss samfunnshus. Det vil først bli arrangert 2. runde av Region Østafjell sin benkpresscup, og rett etterpå vil Skien håndbakklubb ta regien og gjennomføre et håndbakstevne. Hvor mange som deltar på benkcupen er enda uvisst, men 10-15 stk er nok realistisk.

Når det kommer til håndbakstevnet er 10stk fra Fredrikstad bekreftet, og det vil stille utøvere fra Skien håndbakklubb. Det ventes på svar fra brytere fra Notodden. Andre utøvere er velkomne til å delta mot en avgift på kroner 100. Man trenger ikke være medlem av noe klubb for å delta, men man vil da ikke være forsikret gjennom bryteforbundet. Det vil kun brytes høyre arm, og vektklassene blir -85, +85 og +105. Det vil bli premiering i håndbak.

Vi har så langt fått spons av Milba, men andre interessenter er velkomne til å melde seg. Vi setter pris på støtte i alle former da dette vil kunne bedre arrangementet.

Innveiing til benkcupen vil være fra 10.00 til 11.30, og selve konkurransen vil starte klokka 12.00. Håndbakstevnet vil starte umiddelbart etter at benkingen er ferdig. Det vil være gratis inngang så det er bare å ta turen!

http://www.handbak.no/index.php

EDIT: Korrigering av klokkeslett og informasjon. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kombinert styrkeløft- og håndbakstevne.
« #1 : 07. mai 2011, 19:25 »
Her kan man se medlemmene til Fredrikstad håndbakklubb. 10 av disse har bekreftet sin ankomst, men jeg er usikker på hvilke. Fra Ulefoss AK stiller Thomas Waal, Jørn Høibø og Frode Rui. Jørn er noe usikker, men de to andre virker å være klare til å konkurrere for første gang. Dette kan bli morsomt!

http://www.fredrikstad-hk.com/Medlemmer.html


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kombinert styrkeløft- og håndbakstevne.
« #2 : 09. mai 2011, 21:27 »
Hvorfor opereres det med ca. tider på innveiingen?
Når er dette klart?  Smiley

Frode Rui bør kunne bite bra i fra seg, skal du stille selv Kim? Du er jo en habil bryter også du  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kombinert styrkeløft- og håndbakstevne.
« #3 : 10. mai 2011, 12:24 »
Hvorfor opereres det med ca. tider på innveiingen?
Når er dette klart?  Smiley

Frode Rui bør kunne bite bra i fra seg, skal du stille selv Kim? Du er jo en habil bryter også du  Smiley

Tror jeg uttrykte meg noe uklart i første post. Innveiing er naturligvis fra 10.00 til 11.30, og stevnet starter klokka 12.00. Dette er nå korrigert. Smiley

Videre bør Frode være i stand til å bite bra fra seg forutsatt at han husker noe av det han har lært. Teknikken sitter ikke alltid som den skal, men når den først gjør det er han ikke lett å ta. For min egen del blir jeg nok tilskuer denne gangen da jeg sannsynligvis skal delta på benkcupen (til tross for deltakelse på NM).

Skien håndbakklubb har for øvrig bestemt at alle kan delta såfremt 100kr i startavgift betales. Man vil da ikke være dekket av forsikringen via bryteforbundet, så eventuelle skader tas på egen kappe. Det sagt, det er sjeldent det forekommer alvorlige skader. Tar du turen, Lars? Vet du om noen fra Sande KK har lyst til å prøve seg?


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kombinert styrkeløft- og håndbakstevne.
« #4 : 10. mai 2011, 14:10 »
Tror jeg uttrykte meg noe uklart i første post. Innveiing er naturligvis fra 10.00 til 11.30, og stevnet starter klokka 12.00. Dette er nå korrigert. Smiley

Videre bør Frode være i stand til å bite bra fra seg forutsatt at han husker noe av det han har lært. Teknikken sitter ikke alltid som den skal, men når den først gjør det er han ikke lett å ta. For min egen del blir jeg nok tilskuer denne gangen da jeg sannsynligvis skal delta på benkcupen (til tross for deltakelse på NM).

Skien håndbakklubb har for øvrig bestemt at alle kan delta såfremt 100kr i startavgift betales. Man vil da ikke være dekket av forsikringen via bryteforbundet, så eventuelle skader tas på egen kappe. Det sagt, det er sjeldent det forekommer alvorlige skader. Tar du turen, Lars? Vet du om noen fra Sande KK har lyst til å prøve seg?



Frode med god teknikk kan være en smertefull opplevelse for noen og enhver Wink
Er samling med juniorlandslaget denne helgen. Tipper sande stiller mannsterke Cheesy
Om de tør bryte vet jeg ikke Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kombinert styrkeløft- og håndbakstevne.
« #5 : 10. mai 2011, 21:41 »
Frode med god teknikk kan være en smertefull opplevelse for noen og enhver Wink
Er samling med juniorlandslaget denne helgen. Tipper sande stiller mannsterke Cheesy
Om de tør bryte vet jeg ikke Tongue

Ah, stemmer. Vi har allerede fått en del bekreftede brytere, men setter naturligvis pris på flere. Hvor mange som faktisk kommer (til tross for at de har bekreftet sin ankomst) er alltid spennende. Håper for øvrig at noen av løfterne også tør prøve seg ved bordet - sikkert flere som har godt med styrke. Nå er jo som kjent teknikk viktig, men vi har jo også eksempler på at styrke kan trumfe teknikk bare man har nok av den slags. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kombinert styrkeløft- og håndbakstevne.
« #6 : 22. mai 2011, 10:10 »
Resultater fra Powerarm 2011

Det ble konkurrert i -85, +85 og +105. Totalt møtte det opp rundt 20 håndbakbrytere fra Fredrikstad, Lillehammer, Sandefjord, Skien og Ulefoss. Resultatene fra konkurransene kan man finne her. Tidligere norgesmester Arnt Steinsholt tok turen, men måtte melde pass mot Thomas Solberg. Videre var Sigbjørn Rød dominant i -85 i både høyre og venstre. Det samme var Ole Lien i +85.

For de lokalene heltene Thomas Waal og Frode Rui gikk det ikke helt veien, og heller ikke gutta fra Skien håndbakklubb nådde helt opp denne gang. Nå er det NM som trolig er neste konkurranse, men vi kommer nok til å arrangere noe liknende igjen ved en senere anledning. Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=WNeMwS_fYb0#noexternalembed&feature=player_embedded

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!