Skrevet av Emne: 170 kg i markløft som 16 åring.  (Lest 55643 ganger)

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #30 : 25. mai 2011, 12:30 »
Jeg tar forresten 125 i benk!! 170 i bøy!! og jeg er 14.5 år
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #31 : 25. mai 2011, 15:48 »
For en holdning folk har.

Nr. 1: Man duger visst ikke med mindre man ligger an til norgesrekord.

Nr 2: Det er visstnok ingen fysiologiske forskjeller på en 16åring og en 26åring...

Hvor får dere dette tullet fra egentlig?

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #32 : 25. mai 2011, 16:01 »
Hehe, eg sa berre ifrå slik han hadde nokon og sammenlikne seg med Smiley
170 kg er bra det.
Og forskjellen på en 16 åring og 26 åring er stor, det kan eg ikkje forstå att nokon gidder diskutere eingang.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #33 : 25. mai 2011, 16:24 »
For en holdning folk har.

Nr. 1: Man duger visst ikke med mindre man ligger an til norgesrekord.

Nr 2: Det er visstnok ingen fysiologiske forskjeller på en 16åring og en 26åring...

Hvor får dere dette tullet fra egentlig?

Duger til hva? I forhold til?

Mener du helt seriøst at det er noe fysiologisk som gjør det vanskelig å oppnå 170kg i markløft for en 16 åring?

Det handler om å ikke sette begrensninger.. hva positivt kommer ut av å være tilfreds med bare et av mange steg på veien?

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #34 : 25. mai 2011, 16:37 »
Sykt mange her inne som er sterke i markløft virker det som  Tongue Er selv 18 år og et lysår unna 170 kg  Undecided

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #35 : 25. mai 2011, 16:39 »
Duger til hva? I forhold til?

Mener du helt seriøst at det er noe fysiologisk som gjør det vanskelig å oppnå 170kg i markløft for en 16 åring?

Det handler om å ikke sette begrensninger.. hva positivt kommer ut av å være tilfreds med bare et av mange steg på veien?

Synes ikke du skal degradere styrken til trådstarter. 170kg som 16-årig, er jævlig bra.

16-åringer er i puberteten, hvilket betyr at muskler, skjelett, nervesystem, etc., ikke er ferdigutviklet. Det er en fysiologisk barriere, men det betyr ikke at det er umulig selvfølgelig.

En gjennomsnittlig 26-åring som har trent i 2 år, vil være sterkere enn en 16-åring som har trent i 2 år. Selvfølgelig vil det finnes unntak, men generelt vil 26-åringen være sterkere.

Kommer det noe positivt ut av å ikke annerkjenne seg selv, når man presterer bra?
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #36 : 25. mai 2011, 16:45 »
170kg som 16åring er da bra det:)
Husk å ha bra program i årene fremmover å øker du masse:) husk å hold deg skadefri!;) stå på:)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #37 : 25. mai 2011, 17:04 »
Duger til hva? I forhold til?

Mener du helt seriøst at det er noe fysiologisk som gjør det vanskelig å oppnå 170kg i markløft for en 16 åring?

Det handler om å ikke sette begrensninger.. hva positivt kommer ut av å være tilfreds med bare et av mange steg på veien?

Duger i markløft. I forhold til en gjennomsnittlig person.

Det virker som mange styrkeløftere mener at man ikke er god i noe før man er helt i norgeseliten, helst aller øverst i toppen. Setter ikke du begrensninger for folk når du kommer inn og forteller dem at de ikke gjør noe bra eller duger fordi de ikke er i norgeseliten enda?

Om jeg mener det er noe fysiologisk som gjør det vanskelig for en 16åring å oppnå 170 i mark? Nei, men det krever betydelig mer arbeid enn for en på 26 år (som noen nevnte) da kroppen er i to helt forskjellige stadium. Dette bør du da vite.

Syns det er mange her inne (inkludert deg) som ikke gjør annet enn å ta fra andre sine prestasjoner og selvtillit ved å rakke ned på ting de gjør. Å slenge masse norgesrekorder i trynet på tenåringer og fortelle dem at de ikke har gjort en god jobb (det er faktisk slik det kan bli tolket) går faktisk rett mot de holdningene og credoet som dere så stolt forsvarer ellers når dere sitter og hyler om doping.

Klage skal man og man kan for guds skyld ikke gi noen ros hvis det er noe negativt som kan bli sagt. Kjenner ikke deg som person i det hele tatt men jeg synes holdningen din i denne tråden er forkastelig av en som skal være et forbilde.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #38 : 25. mai 2011, 19:20 »
Sykt mange her inne som er sterke i markløft virker det som  Tongue Er selv 18 år og et lysår unna 170 kg  Undecided
Er 24 og drar 155 i markløft, trent mye i snart ett år..synes de talla her høres litt drøye ut for min del, men stemmer sikkert Tongue
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #39 : 25. mai 2011, 19:27 »
Veldig bra å dra 170 som 16åring! Det viser godt potensiale. Og til dere som faktisk antyder at dette ikke er mulig, så er det mange eksempler på større tall enn det. Hjelmtveit gjorde vel 240 som 16åring. Jeg tror jeg gjorde rundt 210kg i markløft da jeg var 16

Til 16åringen: Lykke til, tren lett og med stor mengde, så blir du voldsomt sterk!
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #40 : 25. mai 2011, 21:29 »
Duger i markløft. I forhold til en gjennomsnittlig person.

Det virker som mange styrkeløftere mener at man ikke er god i noe før man er helt i norgeseliten, helst aller øverst i toppen. Setter ikke du begrensninger for folk når du kommer inn og forteller dem at de ikke gjør noe bra eller duger fordi de ikke er i norgeseliten enda?

Om jeg mener det er noe fysiologisk som gjør det vanskelig for en 16åring å oppnå 170 i mark? Nei, men det krever betydelig mer arbeid enn for en på 26 år (som noen nevnte) da kroppen er i to helt forskjellige stadium. Dette bør du da vite.

Syns det er mange her inne (inkludert deg) som ikke gjør annet enn å ta fra andre sine prestasjoner og selvtillit ved å rakke ned på ting de gjør. Å slenge masse norgesrekorder i trynet på tenåringer og fortelle dem at de ikke har gjort en god jobb (det er faktisk slik det kan bli tolket) går faktisk rett mot de holdningene og credoet som dere så stolt forsvarer ellers når dere sitter og hyler om doping.

Klage skal man og man kan for guds skyld ikke gi noen ros hvis det er noe negativt som kan bli sagt. Kjenner ikke deg som person i det hele tatt men jeg synes holdningen din i denne tråden er forkastelig av en som skal være et forbilde.


Poenget er ikke å rakke ned på trådstarter, han har et greit utgangspunkt å bygge videre på.

Jeg prøver bare å få frem at det ikke handler om hva du gjør som 16-åring, det handler om fremgang over tid og kontinuitet.

Ang. norgesrekorder og tenåringer, så finnes det faktisk en egen klasse for tenåringer i styrkeløft (tom. 18 år), så veldig fryktelig kan det vel ikke være å sammenligne seg med. Styrkeløft for ungdom i Norge er ikke større enn at det etter min mening er det beste stedet å se om man vil måle prestasjonen sin opp mot andre.

Hvem er det forresten som gidder å sammenligne seg med en gjennomsnittlig person? Gjennomsnittet trener vel ikke mark en gang..

I forhold til det fysiologiske så må du huske på hva slags overskudd en 16-åring går rundt med sammenlignet med en voksen mann på 26 som gjerne har jobb og diverse andre stressfaktorer i hverdagen. Alt i alt mener jeg at 16 åringen tåler mer og har bedre hormonelle forhold for rask fremgang enn den ti år eldre personen.

Jeg er forøvrig ikke assosiert med noe landslag eller lignende i styrkeløft, og har tross alt bare stilt på et stevne. Så noe veldig forbilde er jeg vel ikke akkurat. Men beklager til trådstarter om jeg har fremstått i overkant krass.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #41 : 25. mai 2011, 21:38 »
170kg er kjempedårlig. Du er skikkelig svak, stikk å tren litt da, plz. Andy Bolton drar 457,5kg, da begynner vi å snakke.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #42 : 25. mai 2011, 21:42 »
170kg er kjempedårlig. Du er skikkelig svak, stikk å tren litt da, plz. Andy Bolton drar 457,5kg, da begynner vi å snakke.

Dette stemmer. 170kg er nesten 300kg bak han.. blir helt latterlig å i det hele tatt komme på tanken at det er bra med 170kg..
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #43 : 25. mai 2011, 22:04 »
Dette stemmer. 170kg er nesten 300kg bak han.. blir helt latterlig å i det hele tatt komme på tanken at det er bra med 170kg..

Alle drar 457,5 med den myke stanga, doping og utstyr... og så er han feit i tillegg!

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #44 : 25. mai 2011, 22:24 »
HASHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!