Skrevet av Emne: 170 kg i markløft som 16 åring.  (Lest 55656 ganger)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #150 : 20. juni 2011, 19:46 »
Googla det nå, og fikk denne tråden som svar så da er jo den saken grei.
Epic
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #151 : 20. juni 2011, 22:25 »
Uttrykket eksisterer ikke, så bruken av det kan aldri bli riktig.
Prøv å google "skimte med øynene"=)

Det at du ikke finner det på google er ikke det samme som om at uttrykket ikke finnes. Har hørt flere bruke dette uttrykket.

Det er jo også litt spesielt at to personer på nettet som ikke kjenner hverandre har hørt samme uttrykket hvis det ikke finnes.

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #152 : 20. juni 2011, 22:27 »
Backer utrykket til Sitronsaft, det blir brukt her på sunnmøre!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #153 : 20. juni 2011, 22:29 »
det blir brukt her på sunnmøre!

Dette er IKKE bevis for at det faktisk er et ordtak Grin

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #154 : 20. juni 2011, 23:25 »
Det at du ikke finner det på google er ikke det samme som om at uttrykket ikke finnes. Har hørt flere bruke dette uttrykket.

Det er jo også litt spesielt at to personer på nettet som ikke kjenner hverandre har hørt samme uttrykket hvis det ikke finnes.
Det at flere på tf påstår at "å skimte med øynene" er et reelt uttrykk sier bare noe om den ekstremt lave språkkunnskapen her inne. Og selvsagt betyr 0 treff på google at det ikke er korrekt norsk når det gjelder så få ord.

Se på ordene da ffs. Virker som ingen av dere vet hva det vil si å skimte et noe.
Det er alltid med øynene man skimter noe; blir som om jeg skulle sagt at "jeg hørte noe med ørene," noe enhver med et minimum av skolegang umiddelbart vil se at er helt tåpelig.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #155 : 20. juni 2011, 23:26 »
Kverulanter..
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #156 : 20. juni 2011, 23:30 »
jeg skimter ett lys i det fjerne

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #157 : 20. juni 2011, 23:36 »


Når jeg er lav, korte hender, og tar 60kg i markløft første gang jeg prøver vil jeg si jeg ikke er bygd for markløft.



Du mener det er dårlig og være lav når man løfter mark?

Logikken skimter jo helt her, er det så mye bedre og være høy når man skal løfte markløft?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #158 : 20. juni 2011, 23:37 »
Du mener det er dårlig og være lav når man løfter mark?

Logikken skimter jo helt her, er det så mye bedre og være høy når man skal løfte markløft?

Etter hva jeg har forstått, er det en fordel å være høy, ja?  what
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #159 : 20. juni 2011, 23:45 »
Det at flere på tf påstår at "å skimte med øynene" er et reelt uttrykk sier bare noe om den ekstremt lave språkkunnskapen her inne. Og selvsagt betyr 0 treff på google at det ikke er korrekt norsk når det gjelder så få ord.

Se på ordene da ffs. Virker som ingen av dere vet hva det vil si å skimte et noe.
Det er alltid med øynene man skimter noe; blir som om jeg skulle sagt at "jeg hørte noe med ørene," noe enhver med et minimum av skolegang umiddelbart vil se at er helt tåpelig.

Uttrykket var ikke å skimte med øynene, men:" Ikke noe man skimter med øynene av"

Når du ikke engang har fått med deg det helt grunnleggende i denne meningsløse debatten så ser jeg liten mening i at du fortsetter med dårlige hersketeknikker og kverulering.

At du fortsatt tror google er en ufeilbarlig kilde til løsningen på denne diskusjonen sier jo sitt om nivået på innleggene dine.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #160 : 20. juni 2011, 23:46 »
Kverulanter..
Fordi du tar feil?. Det er med all sannsynlighet meget få ungdommer i en alder av 16 som ville klart 170kg i mark etter 5-6 måneders trening. Jeg snakker ut av erfaring og kjennskap til personer på 17-18 år som trener seriøst. De er alle langt ifra 170kg så påstanden din om at det er et lett oppnåelig mål for en som trener seriøst står på vaklende grunn. Jeg har selv lengre armer enn kroppshøyden på 177cm. Kjørte med 40kg første gang jeg tok markløft. Det var grisetungt som fy. Gikk raskt opp til å kjøre med 80, med fikk helvettes ryggplager når jeg kom opp til 90 3x8 rapid fire, og har ikke kjørt siden. På en måte kan en si jeg hadde god fremmgang de få månedene jeg kjørte markløft, men jeg hadde aldri noe maksløft å skryte av.  Var dog en som bare skulle prøve å kjenne på vekta jeg nettopp hadde makset i. Det da jeg dro 125. Uten oppvarming smalt han opp vekta uten problemer. Han bodde derimot på gård og det kan være forklaringen.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #161 : 20. juni 2011, 23:50 »
Kverulanter var ment til de som fortsatte å kverulere om at jeg brukte utrykket "skimte" Wink
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #162 : 20. juni 2011, 23:51 »
Han bodde derimot på gård og det kan være forklaringen.

Interresant.

Du mener med andre ord at det er muligheter for at man kan bli sterkere om man jobber på gård enn om man f.eks skulle trene på moderne studio?

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #163 : 21. juni 2011, 00:00 »
Er det sånn at du liksom automatisk er sterk bare fordi du bor på gård? Noen må våkne opp å innse at det å bo på gård ikke lenger automatisk betyr at man blir sterk/sterkere enn for eks studio.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #164 : 21. juni 2011, 00:04 »
Jeg har selv lengre armer enn kroppshøyden på 177cm. Kjørte med 40kg første gang jeg tok markløft. Det var grisetungt som fy. Gikk raskt opp til å kjøre med 80, med fikk helvettes ryggplager når jeg kom opp til 90 3x8 rapid fire, og har ikke kjørt siden. På en måte kan en si jeg hadde god fremmgang de få månedene jeg kjørte markløft, men jeg hadde aldri noe maksløft å skryte av.  

hvor gammel var du første gangen du kjørte markløft...?

dette begynner å bli drøyt! jeg skjønner faktisk ingenting.. hvordan kan folk diskutere om noe sånt, alle ser vel den logiske løsningen..

Er det sånn at du liksom automatisk er sterk bare fordi du bor på gård? Noen må våkne opp å innse at det å bo på gård ikke lenger automatisk betyr at man blir sterk/sterkere enn for eks studio.

så sant, vi lever ikke på 1800 tallet lenger
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!