Skrevet av Emne: 170 kg i markløft som 16 åring.  (Lest 55723 ganger)

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #165 : 21. juni 2011, 00:06 »
Er det sånn at du liksom automatisk er sterk bare fordi du bor på gård? Noen må våkne opp å innse at det å bo på gård ikke lenger automatisk betyr at man blir sterk/sterkere enn for eks studio.

Dette er nok ikke helt korrekt, kjenner flere bønder som har fortalt om utrolige styrkeprestasjoner og de har ikke gått på noe fancypancy husmor treningsstudio, nei de har faktisk brukt kroppen til noe nyttig gjennom tungt og allsidig arbeid.

Så du kan løfte så mye markløft og knebøy som du bare vil, men sterk som en bonde blir du nok aldri. Dere gymrotter hadde sikkert besvimt etter en halvtimes kosting av kumøkk.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #166 : 21. juni 2011, 00:10 »
Kverulanter var ment til de som fortsatte å kverulere om at jeg brukte utrykket "skimte" Wink

Daså

Interresant.

Du mener med andre ord at det er muligheter for at man kan bli sterkere om man jobber på gård enn om man f.eks skulle trene på moderne studio?
Selvsagt ikke. Et gammelt, rustete og avleggs treningsstudio derimot, der det ligger strødd småspiker og sauer går fritt, der blir en sterk..........
Fra spøk til revolver, en som trener vil bli sterkere enn en som bor på gård, men den som bor på gård vil med all sannsynlighet være gjennomsnitlig sterkere enn naboen som spiller playstation (så lenge nettverket holder seg oppe.)

hvor gammel var du første gangen du kjørte markløft...?
Litt over 16.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget In Flames

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • No Pain, No Gain.
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #167 : 21. juni 2011, 00:12 »
Synest dette er meget bra.. Stå på!

1992, 168, 72.


Nybegynner.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #168 : 21. juni 2011, 00:13 »
Dette er nok ikke helt korrekt, kjenner flere bønder som har fortalt om utrolige styrkeprestasjoner og de har ikke gått på noe fancypancy husmor treningsstudio, nei de har faktisk brukt kroppen til noe nyttig gjennom tungt og allsidig arbeid.

Så du kan løfte så mye markløft og knebøy som du bare vil, men sterk som en bonde blir du nok aldri. Dere gymrotter hadde sikkert besvimt etter en halvtimes hamring av spiker.

Ok, så du bruker ikke kroppen nyttig når du kjører Markløft for eks da? Mye bedre å trene å løfte stein for eks? Dette er bare ting du innbiller deg. Finnes vel også mange eksempel på utrolige prestasjoner gjort med vekter og?

Sterk som en bonde blir du nok aldri? Haha, retard.

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #169 : 21. juni 2011, 00:19 »
Ok, så du bruker ikke kroppen nyttig når du kjører Markløft for eks da? Mye bedre å trene å løfte stein for eks? Dette er bare ting du innbiller deg. Finnes vel også mange eksempel på utrolige prestasjoner gjort med vekter og?

Sterk som en bonde blir du nok aldri? Haha, retard.

Dere gymrotter hadde sikkert besvimt etter en halvtimes hamring av spiker.
. Dere gymrotter hadde sikkert besvimt etter en halvtimes kosting av kumøkk.

Skrev du om sitatet?

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #170 : 21. juni 2011, 00:28 »
Uttrykket var ikke å skimte med øynene, men:" Ikke noe man skimter med øynene av"

Når du ikke engang har fått med deg det helt grunnleggende i denne meningsløse debatten så ser jeg liten mening i at du fortsetter med dårlige hersketeknikker og kverulering.

At du fortsatt tror google er en ufeilbarlig kilde til løsningen på denne diskusjonen sier jo sitt om nivået på innleggene dine.

Kjenner misantropien vokser.
Vet du hvor mange sider med norsk tekst som er indeksert i Google? Flere hundre millioner. Når ikke en eneste av de inneholder ditt elskede uttrykk så er det mer enn fullgodt bevis på at det ikke eksisterer annet enn som en sporadisk misoppfatning blant mindre språkkyndige.
Det sier noe om din mentale kapasistet at du a) presterer å tro at uttrykket er fullt brukbart og b) ikke evner å innse din åpenbare feil når hele internett taler deg imot.

Om uttrykket skrives i presens eller infinitiv er fullstendig irrelevant, og sier ingenting om min observasjonsevne.

Det er faen meg for dumt at man skal måtte kjempe med nebb og klør for det som i virkeligheten er selvfølgeligheter. Satte punktum for mitt bidrag til selve diskusjonen for noen innlegg siden, og tror vi sier stopp for denne digresjonen også nå=)

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #171 : 21. juni 2011, 00:35 »
Så du kan løfte så mye markløft og knebøy som du bare vil, men sterk som en bonde blir du nok aldri.
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1364
Tufte som var den eneste "kjennte"bonden som var med her, vant jo ikke.. en av vinnerne var Bjørn Andre Solvang som forøvrig bor i samme nabolag som meg.. dvs, han er ikke bonde og han vant over Tufte. så, usaklig å skrive noe sånt.

Litt over 16.
sorry meg, men hvis du var litt over 16 år, og syntes det å løfte 40kg fra bakken og opp til låret var "grisetungt" da veit ikke jeg hva du har drevet med de 16 åra du har levd :p
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #172 : 21. juni 2011, 00:37 »
sorry meg, men hvis du var litt over 16 år, og syntes det å løfte 40kg fra bakken og opp til låret var "grisetungt" da veit ikke jeg hva du har drevet med de 16 åra du har levd :p
Gaming... CoD for alle penga
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #173 : 21. juni 2011, 01:23 »
Kjenner misantropien vokser.
Vet du hvor mange sider med norsk tekst som er indeksert i Google? Flere hundre millioner. Når ikke en eneste av de inneholder ditt elskede uttrykk så er det mer enn fullgodt bevis på at det ikke eksisterer annet enn som en sporadisk misoppfatning blant mindre språkkyndige.
Det sier noe om din mentale kapasistet at du a) presterer å tro at uttrykket er fullt brukbart og b) ikke evner å innse din åpenbare feil når hele internett tler deg imot.

Om uttrykket skrives i presens eller infinitiv er fullstendig irrelevant, og sier ingenting om min observasjonsevne.



"Å skimte med øynene", og "Ikke noe man skimter med øynene av" er jo to vidt forskjellige setninger. Presens eller infinitiv har ingenting med saken å gjøre ettersom uttrykket kan skrives på begge former uten at betydningen endres. Men ettersom det ble en fin punchline for innlegget ditt og du fikk brukt noen lånord så er vel innholdet mindre viktig.

Hele internett taler meg jo ikke imot når det allerede her i tråden er to andre som har hørt dette uttrykket før. Hvorfor har tre stykker på dette forumet hørt dette uttrykket hvis det ikke er et uttrykk?
Ett uttrykk behøver ikke å høres på radio hver dag klokken 5 for å være ett uttrykk. Det er vel strengt tatt bare en språklig formulering som har en viss betydning.

Det er dessuten flere norske fremmedord man ikke finner i norske databaser på google, fks Solfatarer. Det finner man riktignok i svenske søk, men uansett. Og det er kun et enkelt ord, og det finnes store databaser i form av ordbøker o.l på nett for enkelt-ord. Det samme kan ikke sies om uttrykk.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #174 : 21. juni 2011, 02:48 »
"Å skimte med øynene", og "Ikke noe man skimter med øynene av" er jo to vidt forskjellige setninger. Presens eller infinitiv har ingenting med saken å gjøre ettersom uttrykket kan skrives på begge former uten at betydningen endres. Men ettersom det ble en fin punchline for innlegget ditt og du fikk brukt noen lånord så er vel innholdet mindre viktig.

Hele internett taler meg jo ikke imot når det allerede her i tråden er to andre som har hørt dette uttrykket før. Hvorfor har tre stykker på dette forumet hørt dette uttrykket hvis det ikke er et uttrykk?
Ett uttrykk behøver ikke å høres på radio hver dag klokken 5 for å være ett uttrykk. Det er vel strengt tatt bare en språklig formulering som har en viss betydning.

Det er dessuten flere norske fremmedord man ikke finner i norske databaser på google, fks Solfatarer. Det finner man riktignok i svenske søk, men uansett. Og det er kun et enkelt ord, og det finnes store databaser i form av ordbøker o.l på nett for enkelt-ord. Det samme kan ikke sies om uttrykk.


Er vel også opptil flere som fortsatt sier "hvem bil" og andre rimelig grautete ting så det faktum at noen på forumet mener at det er et legitimt uttrykk teller egentlig ikke i det hele tatt. Finn det i et eneste oppslagsverk så kan du kose deg så mye du vil men inntil det er du på meget tynn is.
"Ikke noe man skimter med øynene av" er bare tullball og betyr ingenting da skimte ikke kan brukes i en slik sammenheng. Sier du "Ikke noe man beføler seg trygg av", for eksempel? Blir litt i samme gata.

PS: Ja, jeg har sett på dette forumet at enkelte skriver for eksempel "hvem bil" og det er generellt mange som skriver mye rart som nærmest ikke kan beskrives som norsk.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #175 : 21. juni 2011, 07:04 »
Bønder er mye sterkere enn markløftere. Skimte med øya å greier.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #176 : 21. juni 2011, 09:21 »
Jeg skimter med brunøyet at dere gymråtter ikke hadde klart å betjene ei melkemaskin lengre enn 4,5 minutt.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #177 : 21. juni 2011, 13:16 »
Arild Haugen jobber på gård. Sikkert derfor han er så sterk.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #178 : 21. juni 2011, 13:34 »
Arild Haugen jobber på gård. Sikkert derfor han er så sterk.

tror jeg også, for arild har aldri vært på et gym å løfta markløft.. jeg tror nøkkelen til å ha verdensrekorden i WSM stenserien, er å jobbe på en gård.

“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #179 : 21. juni 2011, 13:35 »
Lurer hvilken treningfilosofi bøndene støtter seg på. Er det mengdejobbing med formtopping? Puffer og presser de sauer dag 1, og drar og løfter kuer dag 2? Makser de med grisene? Transporterer de dekk ved å velte de bortover gårdstunet? Presser de opptenningsveden over hodet før de legger den i ovnen?

Mange spørsmål, få svar!
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!