Skrevet av Emne: Tørr hud når jeg trener  (Lest 10993 ganger)

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

Tørr hud når jeg trener
« : 08. juni 2011, 20:07 »
Noen som har en bra krem mot tørr hud?
Har prøvd det meste av kremer... Men fingerne mine bare flasser av etter en treningsøkt og de ser ikke no bra ut kan man trygt si.. Noen som har noen tipt?

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #1 : 08. juni 2011, 20:14 »
Noen som har en bra krem mot tørr hud?
Har prøvd det meste av kremer... Men fingerne mine bare flasser av etter en treningsøkt og de ser ikke no bra ut kan man trygt si.. Noen som har noen tipt?
Er det bare tørr hud eller er det rødt også? Kan jo være hånd eksem? Decubal kan jeg annbefale hvertfall Smiley Det og smøre hendene før du legger deg og ha på bomullshandsker kan være til hjelp for de som er ekstemt tørre Smiley

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #2 : 08. juni 2011, 20:19 »
Har du en link? eller får jeg kjøpt på apoteket? (:
Ja det er mest tørre, men når jeg trener blir de jo veldig røde også, men det kommer vell at jeg holder så hardt.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #3 : 08. juni 2011, 20:28 »
Har du en link? eller får jeg kjøpt på apoteket? (:
Ja det er mest tørre, men når jeg trener blir de jo veldig røde også, men det kommer vell at jeg holder så hardt.
Decubal får du kjøpt på apotek ja Smiley 3 forskjellige størrelser, du får også bomullshandsker på de fleste apotek også Smiley

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-902464.aspx

Prøv denne er ikke så dreven på sånt..he he

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #4 : 08. juni 2011, 20:49 »
Decubal får du kjøpt på apotek ja Smiley 3 forskjellige størrelser, du får også bomullshandsker på de fleste apotek også Smiley

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-902464.aspx

Prøv denne er ikke så dreven på sånt..he he
Tusen takk ! får vell be mor kjøpe den til meg hehe (:

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #5 : 08. juni 2011, 21:00 »
Tusen takk ! får vell be mor kjøpe den til meg hehe (:
Ha ha ha.. Det er bare en krem Wink Men håper den hjelper deg da Smiley

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Tørr hud når jeg trener
« #6 : 08. juni 2011, 21:18 »
Eksem ja.. fiks legetime, få skikkelig salve og smøøør.
Problemet med all eksem o.l er at de bygger resistance mot kremer med tiden, så man må nesten bytte mellom salve/krem etter en stund.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #7 : 08. juni 2011, 22:11 »
Jeg har det samme. Eller det tror jeg ihvertfall. Du blir flasser av ganske heftig på fingrene og så er det rødt på innsiden, ja? Føles det utrolig deilig å vaske hendene med litt for varmt vann? Hvis du har det sånn er det sikkert kontakteksem. Det som har skjedd er at du har vært borti noe som irriterer huden på et svakt øyeblikk, f.eks. gjennom et sår eller noe sånt, så da har forsvaret til huden vært litt nede, og eksemen fikk "satt seg". Det du må gjøre er å smøre deg godt, og prøve å finne ut av hva som forårsaker at du reagerer. Jeg anbefaler å kutte ut alle parfymerte såper, vaskemiddel og slike ting. Hvis du er av typen som vasker klær med first price såpe, hendene med palmolive og tar oppvasken hver dag, så bør du forandre ting litt. Neutral-produkter er bra saker.
Kremen jeg bruker er forresten Decubal intensive care. Den er parfymefri, og holder det hele i sjakk.
Selv tror jeg også en kan påvirke dette med hvordan man spiser. Dette er veldig bro-science, men jeg tror at hvis du spiser sunt og gjør kroppen mindre sur, så hjelper det på huden generelt. Du finner mange tips ved å google "alkanize body" eller "detox alkalinize" eller liknende. Jeg drikker sitronsaft, spiser masse brokkoli, holder meg unna laktose og raffinert sukker, samt minimerer søtstoffinntaket mitt. Alt dette for å gjøre kroppen mindre sur. Anbefales å lese litt rundt dette, for det er veldig interessant og veldig oversett.

Si for all del ifra om du blir kvitt det, og hva du gjorde!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #8 : 09. juni 2011, 15:01 »
Jeg har det samme. Eller det tror jeg ihvertfall. Du blir flasser av ganske heftig på fingrene og så er det rødt på innsiden, ja? Føles det utrolig deilig å vaske hendene med litt for varmt vann? Hvis du har det sånn er det sikkert kontakteksem. Det som har skjedd er at du har vært borti noe som irriterer huden på et svakt øyeblikk, f.eks. gjennom et sår eller noe sånt, så da har forsvaret til huden vært litt nede, og eksemen fikk "satt seg". Det du må gjøre er å smøre deg godt, og prøve å finne ut av hva som forårsaker at du reagerer. Jeg anbefaler å kutte ut alle parfymerte såper, vaskemiddel og slike ting. Hvis du er av typen som vasker klær med first price såpe, hendene med palmolive og tar oppvasken hver dag, så bør du forandre ting litt. Neutral-produkter er bra saker.
Kremen jeg bruker er forresten Decubal intensive care. Den er parfymefri, og holder det hele i sjakk.
Selv tror jeg også en kan påvirke dette med hvordan man spiser. Dette er veldig bro-science, men jeg tror at hvis du spiser sunt og gjør kroppen mindre sur, så hjelper det på huden generelt. Du finner mange tips ved å google "alkanize body" eller "detox alkalinize" eller liknende. Jeg drikker sitronsaft, spiser masse brokkoli, holder meg unna laktose og raffinert sukker, samt minimerer søtstoffinntaket mitt. Alt dette for å gjøre kroppen mindre sur. Anbefales å lese litt rundt dette, for det er veldig interessant og veldig oversett.

Si for all del ifra om du blir kvitt det, og hva du gjorde!

Takk for svar!
prøver å spise riktig men ikke alltid like lett. Jeg bruker ikke no spesiel shampe, men de er verst etter trening eller på skolen( elektro). smører dem etter jeg har jobba eller trent, og da blir de mye finere med en gang. Men hender det svir veldig når jeg trener, har faktiskt droppa noen sett pgv det.

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #9 : 09. juni 2011, 15:37 »
Noen som har en bra krem mot tørr hud?

Locobase! For meg har det fungert svært bra, helt overlegent ift andre kremer.
Selges på Vitus og Apotek 1 hvertfall
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Idun

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 3

Sv: Tørr hud når jeg trener
« #10 : 10. juni 2012, 16:47 »
https://www.nuskin.com/content/nuskin/no_NO/products/nuskin/shop_all_products/epoch/body/97101220.html
Har god erfaring fra "Epoch sole solution". Er egentlig en fotkrem men har fungert kjempebra på
eksemen min.

Bruker "Hand Lotion" dersom jeg blir tør på hendene når jeg er på jobb.
https://www.nuskin.com/content/nuskin/no_NO/products/nuskin/body_care/moisturizers/97110329.html

Locobase som nevnes ovenfor er også god, men er litt skeptisk til å ha det på eksem, da det inneholder parafin.


bør nevnes at dersom dere registrerer dere på nettsiden som kunde og bruker sponsorkode: NOW8842315 får dere det til redusert pris (tips fra venninne).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!