Skrevet av Emne: Hvordan spise riktig i forhold til tidlig styrketrening?  (Lest 1288 ganger)

Utlogget Waldorf

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

I den neste måneden har jeg helt fri, og jeg kommer til å trene sånn cirka kl 10.00 (styrke).

Jeg ser for meg frokost kl 9.00. Til vanlig spiser jeg 90g havregryn med skummetmelk samt en proteinshake med vann (43 g protein) til frokost.

Men blir det ikke veldig mye proteiner om jeg slenger i meg en ny proteinshake (43g) etter at treningen er ferdig ca 11.30?

Ville dere evt droppet den til frokost? Tar jo en før jeg legger meg også dagen i forveien...

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Neida, så lenge du får i deg nok proteiner resten av dagen ser jeg ingen problemer med dette. Personlig fordeler jeg dette jevnt over 6 måltider hver dag. Om du synes det er mye med 43 gram etter trening kan du f.eks få i deg mer karbohydrater og mindre proteiner, så spiser du heller mer proteiner senere på dagen? Nå vet ikke jeg hvor mye du veier, men 86 gram protein så tidlig på dagen tilsvarer vel fort halve dagsbehovet for proteiner for en normal styrketrener.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
du bør lese litt om MCT olje. Medium lange fettsyrer eller no som ikke forvandles til fett i kroppen, men brukes som ren energi (finnes feks i cocos). Det var en tid hvor jeg trente veldig tidlig og fikk god erfaring med MCT olje. Hjalp på energi nivået ettersom jeg trente veldig tidlig styrke.

50 g havregryn, 40 g proteiner og ca 15 g mct olje gjør susen for en styrkeøkt såpass tidlig.

Dessuten koster ca 0,5 l MCT olje bare rundt 150 - 200 kr.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!