Skrevet av Emne: Hjelpeøvelser til benkpress  (Lest 16663 ganger)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #15 : 03. juli 2011, 23:35 »
Flere?

Både vektløfter og sprinter altså? Smiley

Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #16 : 03. juli 2011, 23:38 »
Jeg forstod det du skrev utmerket godt. Hvis du prøvde å få frem noe annet, ordla du deg uklart.

De fleste vektløftere trener liiite press. Dvs ikke hver uke en gang, men allikevel benker de svære vekter. Så det kan ikke være pga pressen de gjør en gang innimellom.

De er bare rett og slett helt råå?  woot

Igjen, hvor mange benker egentlig 180 kg? Tipper dette ikke er de samme som trener press og benk en gang innimellom? Wink

Tror all overstøten trener triceps ganske greit Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #17 : 03. juli 2011, 23:45 »
De er bare rett og slett helt råå?  woot

Igjen, hvor mange benker egentlig 180 kg?  :Smiley Tipper dette ikke er de samme som trener press og benk en gang innimellom  :Smiley

Personlig kjenner jeg 2 vektløftere som benker 165-180kg (i hhv 94kg og 105kg klassen)
Og press er ikke noe de trener ofte, og benk er omtrent fremmedord.

Selvsagt er det svært individuelt, har hørt at Ruth Kasirye blir slått av flere juniorjenter i benk, men allikevel rykker/støter hun ganske store vekter.

Gutta fra Average Broz benker enorme vekter de óg, uten at de trener det. (John Broz, mener det går utover bevegligheten hos de tyngre løfterne)

Derfor lurer jeg på om det kan ha noen sammenheng med resten av treninga vektløftere bedriver ?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #18 : 03. juli 2011, 23:52 »
Gutta fra Average Broz benker enorme vekter de óg, uten at de trener det. (John Broz, mener det går utover bevegligheten hos de tyngre løfterne)

Derfor lurer jeg på om det kan ha noen sammenheng med resten av treninga vektløftere bedriver ?

De løfterne du sikter til her benket mye før de begynte med vektløfting. Hvorvidt man blir sterk i benk av å trene for vektløfting tror jeg vil variere mye etter hvilke øvelser man bruker i treningen. Det beste for å bli sterk i benk er nok å trene mye benk.

Personlig så har jeg opplevd at støtteøvelser som stående press med stang, hantelpress, hantelbenkpress, smalbenk og benkpress med strikk i åttetall har hjulpet øvelsen benkpress med konkurranseutførelse.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #19 : 03. juli 2011, 23:57 »
De løfterne du sikter til her benket mye før de begynte med vektløfting. Hvorvidt man blir sterk i benk av å trene for vektløfting tror jeg vil variere mye etter hvilke øvelser man bruker i treningen. Det beste for å bli sterk i benk er nok å trene mye benk.

Personlig så har jeg opplevd at støtteøvelser som stående press med stang, hantelpress, hantelbenkpress, smalbenk og benkpress med strikk i åttetall har hjulpet øvelsen benkpress med konkurranseutførelse.

''De løfterne'' regner med du sikter til Pat Mendes osv?
jeg snakka ikke bare om de, men en vektløftere generelt.

Selvfølgelig, den beste måten å bli god i benk på er faktisk å kjøre benkpress. Men rykk/støt vil mest sannsynlig ha positiv innvirkning på resultatet uansett.

Jeg vet ikke det korrekte svaret på dette, menpersonlig tror jeg vektløfterne får mye gratis av å kjøre vanlige vektløfter øvelser. For 180 i benk er ikke bare et resultat av press-treninga innimellom.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #20 : 04. juli 2011, 00:02 »
''De løfterne'' regner med du sikter til Pat Mendes osv?
jeg snakka ikke bare om de, men en vektløftere generelt.

Selvfølgelig, den beste måten å bli god i benk på er faktisk å kjøre benkpress. Men rykk/støt vil mest sannsynlig ha positiv innvirkning på resultatet uansett.

Jeg vet ikke det korrekte svaret på dette, menpersonlig tror jeg vektløfterne får mye gratis av å kjøre vanlige vektløfter øvelser. For 180 i benk er ikke bare et resultat av press-treninga innimellom.

Du bare elsker meningsløs synsing virker det som. Tror du heller burde trene mer og skrive mindre - for dette kommer det lite konstruktivt ut av.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #21 : 04. juli 2011, 00:06 »
Du bare elsker meningsløs synsing virker det som. Tror du heller burde trene mer og skrive mindre - for dette kommer det lite konstruktivt ut av.

Tror ikke du vet hvor mye jeg trener?
Dropp å kom med påstander du ikke har noe grunnlag for.

Virker som styrkeløftere føler seg underlegne når det kommer til vektløfting ?
Har ikke hørt en eneste styrkeløfter her inne, si noe positivt om vektløfting.

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #22 : 04. juli 2011, 00:13 »
Om du skal skjule deg bak at du "bare stiller spørsmål" og "bare lurer", kan det også være lurt å åpne for at noen av forklaringene faktisk kan være riktige.

Enten det, eller så kan du formulere spørsmålet på en litt annerledes måte, for eksempel:
"kan noen av dere bekrefte hypotesen min om at vektløftere er sterke i benk fordi de tar mye pushpress?"

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #23 : 04. juli 2011, 00:16 »
Tror ikke du vet hvor mye jeg trener?
Dropp å kom med påstander du ikke har noe grunnlag for.

Virker som styrkeløftere føler seg underlegne når det kommer til vektløfting ?
Har ikke hørt en eneste styrkeløfter her inne, si noe positivt om vektløfting.

Jeg synes vektløfting er kjempetøft jeg. Virker mer som du er ute etter å skape krangel.

Jeg vil anbefale deg å starte en logg her om du trener så mye, kanskje det hadde vært lurt for å fronte sporten litt. Det vil også gi deg litt mer troverdighet, enn å poste masse under nicket "bmw123". For alt vi vet er du en 16 år gammel gutt som ikke har tatt i en vekt før.

Jeg vil også vite hva de to vektløfterne du nevnte heter. Forøvrig er ikke 165-180 uten stopp veldig bra for en person på 100kg+ som trener 10+ ganger i uken.

Se for eksempel på Kim Gundersen her på forumet.. han trener mye benkpress og løfter rundt 175kg uten skjorte på 80kg kroppsvekt. Har vanskelig for å tro at det er noen vektløftere i Norge som matcher dette.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #24 : 04. juli 2011, 00:17 »
Om du skal skjule deg bak at du "bare stiller spørsmål" og "bare lurer", kan det også være lurt å åpne for at noen av forklaringene faktisk kan være riktige.

Enten det, eller så kan du formulere spørsmålet på en litt annerledes måte, for eksempel:
"kan noen av dere bekrefte hypotesen min om at vektløftere er sterke i benk fordi de tar mye pushpress?"

Jeg er åpen for at noen av forklaringene er riktige, men ikke når de ikke stemmer overens med informasjonen jeg har fra før.

Jeg kjenner 2 vektløftere med gode perser i benk (langt bedre enn de fleste andre som trener)
De trener lite press, og enda mindre benk. Synes derfor det er litt rart at de benker så mye.. Noen som har forklaring på det? Annet enn at de andre øvelsene de gjør har en positiv innvirkning.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #25 : 04. juli 2011, 00:20 »
Jeg synes vektløfting er kjempetøft jeg. Virker mer som du er ute etter å skape krangel.

Jeg vil også vite hva de to vektløfterne du nevnte heter. Forøvrig er ikke 165-180 uten stopp veldig bra for en person på 100kg+ som trener 10+ ganger i uken.

Se for eksempel på Kim Gundersen her på forumet.. han trener mye benkpress og løfter rundt 175kg uten skjorte på 80kg kroppsvekt. Har vanskelig for å tro at det er noen vektløftere i Norge som matcher dette.

For noen som IKKE trener benk er det bra med 180 kg i benk, selvom man er 105kg. Hadde de derimot trent benk, ville ikke det resultatet stukket seg spessielt ut.

Det noe som heter personvern, jeg er ikke interessert i å utgi navn her uten dems tillatelse. Det tror jeg både og jeg skjønner Wink

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #26 : 04. juli 2011, 00:29 »
Du sier mye men kommer aldri frem til noe.

Personvern my ass, du kjenner ingen.. Dessuten, ingen av d hadde nok hatt noe imot å blitt skryt av på nettet.

 

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #27 : 04. juli 2011, 00:30 »
Det noe som heter personvern, jeg er ikke interessert i å utgi navn her uten dems tillatelse. Det tror jeg både og jeg skjønner Wink


Håper du tuller..

Det ville vært forferdelig å bli koblet med et tall i en styrkeøvelse på et internettforum.

Jeg har nå gått over til å tro at du ikke er seriøs, at du bare er et troll som er ute etter å kverulere. Så det markerer slutten på tiden jeg gidder å bruke på deg. Smiley

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #28 : 04. juli 2011, 00:34 »
Håper du tuller..

Det ville vært forferdelig å bli koblet med et tall i en styrkeøvelse på et internettforum.

Jeg har nå gått over til å tro at du ikke er seriøs, at du bare er et troll som er ute etter å kverulere. Så det markerer slutten på tiden jeg gidder å bruke på deg. Smiley

Jeg er ikke ute etter å stjele tida di heller... Smiley

Jeg forstår ikke hvorfor du gidder å irritere deg så grenseløst over det jeg skriver?

Nok en gang: Jeg synes 180kg i benk er imponerende av en som ikke trener den øvelsen. Derfor er det naturlig å tro at de andre øvelsene spiller inn.. Noe som ikke nødvendigvis gjør det unyttig å trene rykk/støt for en som vil øke i benk (slik det ble påstått lengre oppe)

Noe galt i noe av det jeg skrev?


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Hjelpeøvelser til benkpress
« #29 : 04. juli 2011, 00:37 »
haha, du vil ikke nevne navnet på to personer som er vektløftere pga personvern. Topp 5 unnskyldninger, gratulerer!

Du er forumets nye, Vadtrudne gîfr
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!