Skrevet av Emne: Trenger hjelp til treningsprogram, samt pulver/gainer. Trenger svar!;)  (Lest 2042 ganger)

Utlogget twinnern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Hei, er en mann på 18 år, veier 75 kg og er 193 cm høy.

Er lang lang og tynn mann.. Men vil gjør noe med det.

Trenger et treningsprogram som går mest ut på overkroppen.
Vil øke muskkelmassen og ikke minst volumet i musklene.

Det jeg er ute etter er større muskler på armene, "puppe"musklene og rygg muskler.

Er også ute etter pulver og gainer for å bli større.
Hvilken anbefaler dere? Pris har ingen ting å si.

Mvh: Jørgen Wink

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

http://www.ast-ss.com/maxot.php

Anbefales!

Du kan laste ned opplegget her;
http://www.discussbodybuilding.com/downloads/Max-OT.zip

Ellers må jeg si, som en annen tynning, at det du må få orden på først er å spise nok. Du kan godt spise ganske likt som tommi anbefaler på tomminutrition.no. (Du må registrere deg). Ellers er gaineren god etter trening.

For meg hjelper det å spise ofte, fordi jeg blir fort mett. Lager maten på forhånd og legger det i bokser.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget twinnern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Takk så mye, skal foresten stjele opplegget ditt om å lage maten på forhånd Wink Skal skjekke det ut etter jobb. Men kan du anbefale en gainer? Wink


Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Takk så mye, skal foresten stjele opplegget ditt om å lage maten på forhånd Wink Skal skjekke det ut etter jobb. Men kan du anbefale en gainer? Wink

Tror ikke det er stor forskjell på kvaliteten på gainere kjøpt det norske markedet, men på smak liker jeg Proteinfabrikken sin Big Mass best. Både skjokoladen og jordbæren smaker godt Smiley

Prøv å få i deg protein jevnlig siden kroppen ikke kan lagre protein. Så hvis du tar deg brødskiver til frokost/lunch så bør du ta deg en proteinshake til. Ellers er det fint å variere på hvilken mat du spiser slik at du ikke bli drittlei (det kan bli mye av havregryn, kylling og ris...). Andre fine måltider er kjøttdeig og pasta, fisk og potet. Husk at det skal bli en livsstil, ikke en rask diett Smiley

Kosttilskudd som kan være greie:

 » Myse protein - om morgenen ved siden av brød/havregryn og ellers i proteinfattige måltider
 » Night Charge - En shake før sengetid
 » Big Mass - En shake rett etter trening
 » Omega 3-6-9
 » Vitamin C
 » Multivitamin - Frokost
 » Kreatin Monohydrat
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget twinnern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Takk så mye for svarene, de var til stor hjelp Wink Har lest gjennom det grunnlegende treningen, å må bare si at det ser ekstremt bra ut;p så om 12 uker så får vell man sett stor forsjkell Grin

Må bare huske å passe på hva man skal spise Grin

Så når lønningen kommer, blir man fort blakk igjen..
Men skal det være, så skal det være Grin

tusen takk! ^^

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Hvis du skal sette deg inn i MAX OT programmet, les det nøye. Det er gangske hardt, selv for folk som har trent en god stund. Det er et program som baserer seg på tung trening, med økning hver eneste trening. EN trening du ikke klarer å øke vekten på er bortkastet.

Jeg har prøvd dette programmet en god stund nå, og er vel det som jeg liker best av de jeg har prøvd. Men ikke kjør dette programmet 2 ganger på rad. Dvs 4 mnd, kjør dette feks i 2 mn, (8 uker). Så gå over til noe mer høyreps og periodisering.  Ellers ville jeg anbefalt 2 uker med 12 - 15 reps før du begynner MAX OT.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget twinnern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Har lest gjennom alt av innledningen, samt noen av treningsskjemaene og ser med engang at dette er hardt. Får bare håpe at jeg greier å øke hver gang.

Hvorfor bare i 8 uker, å ikke 12 som det står på programmet?

Og kunne du laget et treningsskjema for de 2 første uken med 12 - 15 reps`? Wink

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Jeg synes det er litt voldsomt å si at hver trening man ikke øker er bortkastet. Selvsagt skal man prøve å ha progresjon for hver trening, men det går neppe i lengden. Om man så bare øker hver andre økt med 2,5 kg, så er det godt nok. Det vil si at hvis man trener med 100 kg i markløft første uka, vil man etter 12 uker trene med 115 kg, som er en drastisk økning. Smiley

Men som nybegynner har man mye større utgangspunkt til å øke belastning for hver trening i motsetning til en som har trent ei stund.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget twinnern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Må si meg enig med Torø der, men skal selvsagt prøve å øke hvergang Wink

En ting, prøvde å trykke på de forskjellige øvelsene som f.eks Military Barbell Press.
Men da kom det opp: Preview DNS is not enabled for this hosting account.

Hvordan fikser man det?

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Må si meg enig med Torø der, men skal selvsagt prøve å øke hvergang Wink

En ting, prøvde å trykke på de forskjellige øvelsene som f.eks Military Barbell Press.
Men da kom det opp: Preview DNS is not enabled for this hosting account.

Hvordan fikser man det?

jeg fikk ikke fikset det, bruk google til å sjekke ut øvelsene.

Altså ja hver trening man ikke øker er bortkastet. Men økning kan bety en ekstra mer rep i 1 eller 3 sett. Eller i form av vekter. Når man begynner på et program, så bør man ikke begynne på det tyngste. La oss at din 5rm i benk er 100 kg. Da ville jeg begynt på 95 og brukt to uker på å komme meg til 100.

Slik i en syklus på 8 uker gir bra framgang.

jeg vil tro da dersom du klarer 5 rm i 100 kg benk, så klarer du 110 kg 7 rm. i benk etter 8 uker.

Spis bra, men ikke overdriv. Ligg såvidt på kalorioverskudd, trenger ikke å bulke til de grader. Man får mer energi, men altfor mye fett. Det holder å ligge på såvidt kalorioverskudd.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!