Skrevet av Emne: Trapz øvelse  (Lest 4352 ganger)

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Trapz øvelse
« #15 : 18. august 2011, 22:34 »
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget karlo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

  • No guts, no glory
Sv: Trapz øvelse
« #16 : 20. august 2011, 16:21 »

Utlogget brukernavn.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 119
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 119

Sv: Trapz øvelse
« #17 : 21. august 2011, 01:30 »
Når det kommer til trapz trening, skal man dra skuldrene bakover eller fremover?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Trapz øvelse
« #18 : 21. august 2011, 01:34 »
Når det kommer til trapz trening, skal man dra skuldrene bakover eller fremover?

Om du mener øvre trapezius så sier det vel seg selv at du skal heve skuldrene, altså oppover?

Når det kommer til øvelser for trapezius anbefaler jeg stående press med stang, rykkmark fra kloss (altså markløft med breedt grep med skivene plassert oppå to klosser), sidehev og styrkevendinger.

Shrugs sier seg forsåvidt selv, men det er en grisekjedelig øvelse så foretrekker de over her.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Trapz øvelse
« #19 : 21. august 2011, 02:04 »
Når det kommer til trapz trening, skal man dra skuldrene bakover eller fremover?

Mener å huske jeg leste en artikkel hvor man hadde forska på hva som ga best trapz aktivering, for du ser mange rulle skuldrene enten fremover eller bakover osv for bedre effekt, testen viste at det beste var å ikke bevege eller rulle i noen rettninger, men bare heve skuldrene rett opp.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Trapz øvelse
« #20 : 21. august 2011, 02:38 »
Trapezius utvikler seg forskjellig fra person til person, slik er gener. Hvis du ønsker en godt utviklet trapezius, vil jeg anbefale at du trener markløft. Markløft gjør at den nevnte muskelen stimulerer seg skikkelig til vekst, det er en selvfølge at du må løfte tunge vekter. Ved siden av dette kan du ta 2x10 tunge shrugs for maksimal utmattelse av muskelen.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget brukernavn.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 119
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 119

Sv: Trapz øvelse
« #21 : 21. august 2011, 22:51 »
Ja, det jeg mente er at på noen videoer så holder de skyldrene overdrevent mye fremover eller overdrevent mye bakover (strammer ryggen maks)

Markløft trener jeg fra før, har i perioder kjørt noe isolasjons øvelser med hantler, men føler at jeg bygger bra på nedre del av trapz, men at jeg ikke ser noen forskjell i de øvre delene som går fra skuldren og opp til halsen (altså den delen du ser når du ser deg rett forfra)

Når jeg trente markløft før så flexet jeg øvre del av rygg maks når jeg kom til topp posisjonen av løftet, dette førte til at jeg klarte ferre repetisjoner, men er dette den mest korrekte måten og utføre mark på, eller skal du holde skuldrene i "normal" posisjon under løftet?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!