Skrevet av Emne: Er dette bra ?  (Lest 8689 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Er dette bra ?
« #15 : 26. august 2011, 14:49 »
Okei. Det jeg egentlig lurte på var om det er et greit "ekstreprogram" å kjøre på for og få variasjon fra annen styrke trening som vi holder på med. Svaret jeg får er at jeg må trene baseøvelser, hva har det med saken og gjør, det står at det er et overkropps program. Baseøvelser trener jeg nok av!

Man kan ikke trene to forskjellige programmer samtidig og forvente at treningen av det ene ikke påvirker effekten av det andre.

Utlogget Gutten96

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

Sv: Er dette bra ?
« #16 : 26. august 2011, 14:58 »
Okei. Det jeg egentlig lurte på var om det er et greit "ekstreprogram" å kjøre på for og få variasjon fra annen styrke trening som vi holder på med. Svaret jeg får er at jeg må trene baseøvelser, hva har det med saken og gjør, det står at det er et overkropps program. Baseøvelser trener jeg nok av!


Hahahah, lure på kossn heila programme ditt ser ut ...
96'eren fra vestlandet

Knebøy 182.5kg
Benkpress 132.5kg m/stopp
Markløft 235kg


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123563.75

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Er dette bra ?
« #17 : 26. august 2011, 15:04 »
Hvis jeg har tolket deg rett så driver du aktivt med en eller annen hockeysport, muligens ishockey, og ønsker å styrke overkroppen.
Jeg tror det programmet du har satt opp er for omfattende for deg, at det som skrevet over vil gå utover den vanlige treninga di. Var jeg deg ville jeg prøvd meg med 2 dager i uka der jeg trener overkropp, for å se hvordan det går.
Ikke kjekt å spille hockey med den treningsverken i bryst/armer, vil jeg tro.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Er dette bra ?
« #18 : 26. august 2011, 15:23 »
Men i all verden .. for en gjeng kverrulerende bedrevitere og jeg-vet-alt-holdning det var her da!

Sydvold: Jeg synes opplegget ditt ser greit ut. Du har lagt inn spesifikk progresjon og det er bra. Når du er ferdig med opplegget etter 2 mnd, ville jeg kjørt det på nytt, men da presset meg til å ta enda tyngre vekter enn du startet med i utgangspunktet på Uke 1-2 og 10 reps. Det er den måten du vil få fremgang på, styrkemessig og muskulært.

Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Er dette bra ?
« #19 : 26. august 2011, 15:27 »
Men i all verden .. for en gjeng kverrulerende bedrevitere og jeg-vet-alt-holdning det var her da!

Sydvold: Jeg synes opplegget ditt ser greit ut. Du har lagt inn spesifikk progresjon og det er bra.


Enig i den, syns folk fortjener en litt varmere velkomst en dette!

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Er dette bra ?
« #20 : 26. august 2011, 15:58 »
Er det her et overkropps program som er bra ?  Smiley
Dette er helt fint ut. Personlig ville jeg nok ikke kjørt splitt og byttet litt på øvelser men det er opp til personlige prefferanser.

Dere andre kan som Number 1 sier gå å ta en bolle..

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Er dette bra ?
« #21 : 26. august 2011, 16:03 »
Dere andre kan som Number 1 sier gå å ta en bolle..

Har vi ikke lov å ha meninger?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Er dette bra ?
« #22 : 26. august 2011, 18:24 »
Har vi ikke lov å ha meninger?

Tenkte på det samme, blir litt for dumt at personen over kommer å skal leke verdensmester og skal beskytte trådstarter, rett etter "Number1" har skrevet her. Jeg har mine meninger, og jeg syns ikke programmet så optimalt ut, dersom han trener baseøvelser i TILLEGG.

Smisk smisk smisk
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Er dette bra ?
« #23 : 26. august 2011, 18:40 »
Når man starter en tråd for å spørre om hjelp bør man være ydmyk. Hvis TS plutselig er ekspert, hvorfor trenger han hjelp da? Programmet er langt ifra ok etter mitt og andres syn, men jeg gidder ikke hjelpe folk som ikke enver til å være ydmyk. Høres ut som du mangler elementær lære om styrketrening og at du kjører 2 programmer kommer til å påvirke hverandre i negativ retning.

Og moderator - synes det du sier er temmelig idiotisk. Ingen kverulerer, man prøver (prøvde) å hjelpe, men det blir naturligvis ikke givende når man blir avfeid. Jeg har tydeligvis sagt min mening - det har andre også.

Veldig bra innlegg, EmyR. Kunne ikke sagt det bedre selv. Wink
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Er dette bra ?
« #24 : 26. august 2011, 23:27 »
Har vi ikke lov å ha meninger?

Dere har meninger om ting dere åpenbart ikke kan noenting om. F.eks.

En god styrke økt trenger ikke være lenger enn 1 time maks, så du som trener 2-3 timer er litt på jordet. Når det gjelder den ekstreme erfaringen din, så er du også på jordet med å trene bein hver dag (hvis målet ditt er muskelmasse da så klart).

Trådstarter presiserer at dette er et OVERKROPPSPROGRAM og lurer på om det ser bra ut. Det han får til svar er:

Nei

..og blir anbefalt å trene knebøy og markløft.

Når man starter en tråd for å spørre om hjelp bør man være ydmyk. Hvis TS plutselig er ekspert, hvorfor trenger han hjelp da? Programmet er langt ifra ok etter mitt og andres syn, men jeg gidder ikke hjelpe folk som ikke enver til å være ydmyk. Høres ut som du mangler elementær lære om styrketrening og at du kjører 2 programmer kommer til å påvirke hverandre i negativ retning.
Ts har vært på ingen måte framstilt seg selv som ekspert. Han har bare påpekt at han trener bein utenom og at han har bra teknikk i baseøvelsene. Om dette er mangel på ydmykhet så legger du listen jævlig lavt. Hadde man svart på det ts faktisk lurte på så hadde det ikke vært noe problem.

Og hvordan kan du si at det å kjøre to "programmer" kommer til å påvirke hverandre i negativ rettning? Det er jo akkurat det samme som å kjøre en 2-splitt over/under eller push/pull..

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Er dette bra ?
« #25 : 26. august 2011, 23:31 »
En god styrke økt trenger ikke være lenger enn 1 time maks, så du som trener 2-3 timer er litt på jordet. Når det gjelder den ekstreme erfaringen din, så er du også på jordet med å trene bein hver dag (hvis målet ditt er muskelmasse da så klart). Du sier du har god teknikk på base øvelser, pga. du har trent hardt et par år.

Hvorfor prøver du å komme med kommentarer som tilsier at du har god trenings kunnskap, når du legger ut dette programmet å spør om det er bra?.. Gosh
Hvorfor er det på jordet å trene bein hver dag for muskelmasse?
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget juniorsimen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Er dette bra ?
« #26 : 26. august 2011, 23:53 »
Hvorfor er det på jordet å trene bein hver dag for muskelmasse?

Det spm vil jeg gjerne høre et godt svar på og. For å ta et eksempel, det var et intervju med Bo Andre Bergan i Fitnessbloggen her om dagen. Han fortalte der at han kjører bøy 5-6 dager i uken (forholdsvis lett belastning vel og merke), og ingen skal komme her og si at han ikke har veldig mye god massse i beina.

Utlogget Paint

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Er dette bra ?
« #27 : 27. august 2011, 00:05 »
The Child med flere 1 - Amadon 0.

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Er dette bra ?
« #28 : 27. august 2011, 07:47 »
..og blir anbefalt å trene knebøy og markløft.

For markløft er ikke en bra overkroppsøvelse? Neida.


Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Er dette bra ?
« #29 : 27. august 2011, 14:17 »
Nå skal det sies at når jeg sier baseøvelser, betyr ikke det kun markløft og knebøy din sopp. Baseøvelser er knebøy, markløft, benkpress, militærpress, chins, roing og slikt. Hvis han trener disse øvelsene fra før, ser jeg ingen vits med et ekstra program for overkroppen, isåfall må han ha minimalt, minimalt med belastning.

The Child med flere 1 - Amadon 0.

Isteden for å leke eple kjekk, kan du være med i diskusjonen.

Hvorfor er det på jordet å trene bein hver dag for muskelmasse?

Denne skal jeg legge meg flat på. I min teori ville ikke jeg trent bein hver dag, da dette kun fører til stagnering, når jeg snakker om at han ikke burde trene bein hver dag, så mente jeg at det ikke nytter å legge på mer hver gang ved denne metoden, selvfølgelig kan du jokke med stanga hver dag - kjør på.

Dere har meninger om ting dere åpenbart ikke kan noenting om. F.eks.

Dette blir for dumt, alle har forskjellige meninger din fjols.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!