Skrevet av Emne: |LoggInn| 100 i benk... Benkpress og militærpress side 12  (Lest 28176 ganger)

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #30 : 11. oktober 2011, 22:32 »
Resultater fra dagens RM-test


Benkpress
10xStang
10x40 kg
4x60 kg
4x70 kg
1x80 kg
1x92,5 kg Forbedret maks-2,5kg

Knebøy
10x40 kg
4x50 kg
4x60 kg
2x70 kg
1x85 kg
1x100 kg Forbedret maks-5kg
1x102,5 kg Forbedret maks-7,5kg

Markløft
10x40 kg
6x60 kg
4x80 kg
4x100 kg
1x110 kg
0x140 kg (letta 10 cm fra gulvet)
1x135 kg Forbedret maks 5kg

Totalt: 330 Kg

Økt 2,5 kg i benken på ganske nøyaktig 3 uker. Har drøyt 3 måneder til jul, så hvis fremgangen holder seg er tresifret i penisøvelsen en mulig julegave.
Fornøyd med knebøyen og. Ikke store økningen, men har nesten ikke trent øvelsen så er glad jeg rundet 100kg.
Markløften er jeg ikke fornøyd med. Skaden som gjorde ryggtrening til utopi i 8 måneder stjal mange potensielle kg, selv om jeg økte 5 kg uten å trene rygg under denne perioden. 

Film av maksløft kommer seinere i kveld (12 tida). Glemte selvfølgelig å filme når jeg skulle makse i benk, så ble noen reps på 80 kg og litt smalbenk på 60kg. Ser jeg må skjerpe meg på benken. Albuene kastes mot hodet. Ser dumt ut.

Måltid
1: Havregryn
2: Ris, potetsalat, kylling 1L H-melk
3: Banan
4: Kylling, ris, potetsalat, Kesam (original seff), 2 egg, 5 dl H-melk.

Edit: Film kommer i mårra.


Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #31 : 11. oktober 2011, 23:45 »
Good stuff Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #32 : 12. oktober 2011, 08:22 »
Good stuff Smiley
Takker  Smiley
Vet ikke helt hvorfor, men var litt skuffet over benken. Trodde ikke jeg skulle klare løftet når jeg var komt halveis, men det gikk da opp. Håper inderlig jeg klarer 95kg tidlig i november, men det er nok for mye å be om. Hvis det ikke går innen 3 uker er det nok intet, håp men en må leve i godtrua!

Fant ut i går at kesam med solbærsaft er bedre enn alt som finnes av godteri. Dette blir lørdagsgodt fra nå av, og muligens en del av "matprogrammet".

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #33 : 12. oktober 2011, 21:21 »
Driver å laster opp film nå. Hvis nettet ikke fucker seg, blir det porr innen ca 2 timer.
Måtte vente en god stund før jeg kunne dra fra treningsenteret (skulle på oppdrag med far) så ble ei unødvendig lang økt, men kjenner det godt i lats. Biceps derimot er unormalt upåvirket, kanskje fordi jeg endelig klarer å få isolert lats mest mulig under ryggøvelser.

Øvelser

Hantelroing
12x20 kg
12x25 kg
12x30 kg


Skråbenk M Hantler
8x22 kg
8x22 kg
8x22 kg

Pull-ups
1xBW 1 gang høyre og venstre
15xBW sakte opp og ned
15xBW raske
15xBW raske

Dips
10xBW
10xBW
10xBW

Hammercurl
8x17 kg
8x17 kg
7x17 kg

Benkpress teknikk
6x60 kg
6x60 kg
15x40 kg
10x40 kg m stopp

Ez-bar curl
12x30 kg
12x30 kg
10x30 kg

Militærpress
10x40 kg
8x45 kg
4x50 kg
1x60 kg

Stående roing i kabel
12x60 kg
12x70 kg
12x80 kg
10x80 kg

Triceps pushdown
10x30 kg
8x40 kg

Scott curl
8x30 kg
8x30 kg

1 Hånds stående hantelpress
4x20 kg per arm

Kosthold

Måltid
1: havregryn
2:4 grove skiver med peanøttsmør 5 dl sjokomelk
3:3 Cheeseburgere, pomfritt og 1L cola på McD
4:Kesam m 1 spiseskje solbærsaft
5: Havregryn

Dårlig med mat i dag. Glemte å lage kylling i går, så ble fattig niste på skolen. 100 i benk til jul går ikke med slik slurv.


Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #34 : 12. oktober 2011, 23:45 »
Da har jeg bestilt Carl-Eriks basispakke. Creatinet kunne jeg godt sluppet å betale for, men klager ikke da dette er meget billig. Vil klare 100 i benk uten hjelp fra direkte prestasjonsfremmende tilskudd. Har brukt creatine før og det ga mer trykk på trening, så venter med den.
L-Glutamin. Binder dette stoffet vann i muskulaturen lik creatine, eller er jeg på vidden nå? Opplysninger om hvilke effekt det har vill jeg sette stor pris på, samt BCAA!  Smiley

Hørt mye bra om Udo`s Choice. Er vell bra for ledd og slikt?
ZMA har etter det jeg har lest den virkning at en sover bedre, kan oppleve kaldsvette og sterke orgasmer mtp muskelsammentrekninger.

Og proteinpulveret. Bare posen er verdt prisen så dette er en knallpakke. Når jeg suplemerer det jeg spiser til vanlig med kosttilskudd går jeg noen skitt nærmere 100, mest med tanke på psyken, den er veldig viktig for min del. Uten trua går det ikke. Selve vekta er ikke så forferdelig viktig, men det å klare 3-sifret har lenge vært mitt mål. En guttedrøm fra jeg begynte å trene. Jeg vet det ikke er mye, men for den spinkle kroppen min skal jeg si meg fornøyd, og det stopper ikke der. Benker snart 30 kg over egen kroppsvekt, hvis den holder seg nogenlunde stabil (la oss håpe den går oppover).

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #35 : 14. oktober 2011, 00:03 »
FILM AV MAKSLØFT (untatt benk)

http://www.youtube.com/watch?v=xZEwj1LCie0#noexternalembed

Visste ikke at man kunne rotere videoer på youtube. Isåfall hadde jeg latt teksten vært skråstilt lik filmen. Regner med at folk heller vil se filmen rett enn teksten rett.

Utlogget princeps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!!
« #36 : 14. oktober 2011, 00:07 »
Bra greier dette ! Blir å se litt mer på det her !
"Failure is only a temporary change in direction to set you straight for your next success."

[Logg]<- Bilde s6

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!! RM film side 3
« #37 : 14. oktober 2011, 00:11 »
Bra greier dette ! Blir å se litt mer på det her !
Cheesy

Tar gjerne imot rettelser på teknikk i øvelsene.

Skjer så mye for tiden. Kjøretimer, skole, jobb, ditt og datt. Skal begynne å konsekvent ta med meg 2 matbokser med kylling så jeg får i meg nok mat. Det går ikke slik jeg driver på nå... Kesam skal bli en del av det daglige måltid og fløte skal drikkes minst 1 gang i uka.

Måltid
1: Havregryn
2: Kylling, potetsalat, ris.
3: Banan, burn.
4: kylling og 3 egg, kesam med litt solbærsaft.

Utlogget princeps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!! RM film side 3
« #38 : 14. oktober 2011, 00:15 »
Nå er ikke jeg ekspert på teknikk selv. Men det på benken så du selv ! Teknikken din på knebøy og mark (i mine øyne) var veldig bra !
"Failure is only a temporary change in direction to set you straight for your next success."

[Logg]<- Bilde s6

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!! RM film side 3
« #39 : 14. oktober 2011, 01:36 »
Imponerende løfting, du løftet mye penere enn jeg hadde forventet, de fleste bruker mange år på å løfte like pent, jeg greier ikke teknikken like pent Smiley men jeg har noen tips visst du er interissert, la merke til noen ting.

Benk:
Her er teknikken verst, men det kommer veldig mye av en grunn. Du har ikke noe oppspenning i benken, bare ligger flatt og dermed vil albuene dine gå ut slik du nevnte tidligere. Tenk deg at skal knekke stanga når du løfter og prøv å ligg på skulderbladene dine og skyv ifra med beina. Alså prøv å bøy stanga på en måte så du trekker skulderbladene sammen, se for deg at jeg holder en finger bak på ryggen din imellom skulderbladene og du skal presse skulderbladene så jeg klemmer fingeren Smiley Mulig forklaringen min høres bedre ut i mitt hode, men søk litt på det så ser du hva jeg mener.

Knebøyen:
Very nice work ! Likte hva jeg så. La merke til skoa du brukte, når du etterhvert løfter mye kilo kommer dem til å bli ett problem, dem gir etter veldig. Prøv å kjør uten sko og ha en liten planke/vekt under helen din. Da blir du mer stabil. Prøv også å ikke kjør albuene så mye bakover når du løfter, mulig du gjør det fordi du er litt stiv i skuldrene, en løsning da er å prøve å holde i stanga med tommelen på samme side som alle fingrene, det tar ofte vekk litt press og diverse i skuldrene. Men så lenge du greier å holde deg så pent så er det ikke så veldig farlig, men mulig det blir litt mer naturlig for deg på den måten.

Marken:
Også very nice ! Har kun 2 raske ting om den siden løftet var veldig pent. Av med sko, så dem skapte ubalanse hos deg. Og du kunne ha begynt med stanga litt nermere beina/skinleggen din, så du måtte dra stanga litt mye mot deg som gjorde at det ble litt ubalanse når vektene kom over gulvet Smiley

Men som sagt, veldig bra jobb ! Benken din kommer nok til å øke litt fort når du får bedre teknikk der, får du den til å bli litt bedre har du lett 100kg til jul.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!! RM film side 3
« #40 : 14. oktober 2011, 08:19 »
Imponerende løfting, du løftet mye penere enn jeg hadde forventet, de fleste bruker mange år på å løfte like pent, jeg greier ikke teknikken like pent Smiley men jeg har noen tips visst du er interissert, la merke til noen ting.

Benk:
Her er teknikken verst, men det kommer veldig mye av en grunn. Du har ikke noe oppspenning i benken, bare ligger flatt og dermed vil albuene dine gå ut slik du nevnte tidligere. Tenk deg at skal knekke stanga når du løfter og prøv å ligg på skulderbladene dine og skyv ifra med beina. Alså prøv å bøy stanga på en måte så du trekker skulderbladene sammen, se for deg at jeg holder en finger bak på ryggen din imellom skulderbladene og du skal presse skulderbladene så jeg klemmer fingeren Smiley Mulig forklaringen min høres bedre ut i mitt hode, men søk litt på det så ser du hva jeg mener.

Knebøyen:
Very nice work ! Likte hva jeg så. La merke til skoa du brukte, når du etterhvert løfter mye kilo kommer dem til å bli ett problem, dem gir etter veldig. Prøv å kjør uten sko og ha en liten planke/vekt under helen din. Da blir du mer stabil. Prøv også å ikke kjør albuene så mye bakover når du løfter, mulig du gjør det fordi du er litt stiv i skuldrene, en løsning da er å prøve å holde i stanga med tommelen på samme side som alle fingrene, det tar ofte vekk litt press og diverse i skuldrene. Men så lenge du greier å holde deg så pent så er det ikke så veldig farlig, men mulig det blir litt mer naturlig for deg på den måten.

Marken:
Også very nice ! Har kun 2 raske ting om den siden løftet var veldig pent. Av med sko, så dem skapte ubalanse hos deg. Og du kunne ha begynt med stanga litt nermere beina/skinleggen din, så du måtte dra stanga litt mye mot deg som gjorde at det ble litt ubalanse når vektene kom over gulvet Smiley

Men som sagt, veldig bra jobb ! Benken din kommer nok til å øke litt fort når du får bedre teknikk der, får du den til å bli litt bedre har du lett 100kg til jul.
Takk for innspill!

Jeg har fokusert mye på teknikk i benkpress. Det er kanskje ikke så synlig i videoen, men jeg trekker skulderbladene sammen. Det har gitt meg kortere løftebane og flere kg  Smiley
Jeg føler selv jeg spenner kroppen for jeg har et høyt press på ryggen når jeg løfter. Men som du sier kan jeg sikkert klare litt mer. Får prøve meg fram der.
Det jeg tror jeg må øve mest på er løftebane. Det ser stygt og rart ut når albuene dras mot hodet slik.

Har og terpet en del teknikk i knebøy. Har tøyd litt for å kunne komme dypt nok ned uten at jeg må stå på tå. Det går nå fint, men jeg lurer på om bøyen er noen få cm for grunn. Enten klarte jeg det på håret, eller så mangler jeg noen få cm. Jeg må se ned for å se hvor dypt jeg er før jeg løfter opp, da det er ingen kompetente folk på treningsrommet. Det meste av treninga foregår på skolen jeg går på, så både utstyr og faglig kompetanse er utdatert. Hadde vært morsomt å tatt seg turen til en styrkeløfterklubb en gang og fått skikkelig teknikk hvis de hadde giddet å coache en svak 18-åring  Smiley

Det du sa om markløften skal jeg huske. Stang nærmere kroppen, og kanskje ikke senke ræva så mye som jeg gjorde.

Skal huske å droppe sko i knebøy og markløft!


Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!! RM film side 3
« #41 : 14. oktober 2011, 17:03 »
Takk for innspill!

Jeg har fokusert mye på teknikk i benkpress. Det er kanskje ikke så synlig i videoen, men jeg trekker skulderbladene sammen. Det har gitt meg kortere løftebane og flere kg  Smiley
Jeg føler selv jeg spenner kroppen for jeg har et høyt press på ryggen når jeg løfter. Men som du sier kan jeg sikkert klare litt mer. Får prøve meg fram der.
Det jeg tror jeg må øve mest på er løftebane. Det ser stygt og rart ut når albuene dras mot hodet slik.

Har og terpet en del teknikk i knebøy. Har tøyd litt for å kunne komme dypt nok ned uten at jeg må stå på tå. Det går nå fint, men jeg lurer på om bøyen er noen få cm for grunn. Enten klarte jeg det på håret, eller så mangler jeg noen få cm. Jeg må se ned for å se hvor dypt jeg er før jeg løfter opp, da det er ingen kompetente folk på treningsrommet. Det meste av treninga foregår på skolen jeg går på, så både utstyr og faglig kompetanse er utdatert. Hadde vært morsomt å tatt seg turen til en styrkeløfterklubb en gang og fått skikkelig teknikk hvis de hadde giddet å coache en svak 18-åring  Smiley

Det du sa om markløften skal jeg huske. Stang nærmere kroppen, og kanskje ikke senke ræva så mye som jeg gjorde.

Skal huske å droppe sko i knebøy og markløft!



Som sagt så er det litt flisespikkeri det jeg sier så ikke heng deg for mye opp i det Smiley Løftebanen i benk kunne vært litt bedre ja, men mye av det kommer fordi det ser ut som du ligger uten spenn, jeg har akkurat samme problemet selv men det er ikke så veldig tydelig på meg.

Ja ser du har terpet på teknikk, det syntes veldig tydelig Smiley Dybden din så ut som var akkurat der du skal være, i verste fall er du bare 1cm for grunn... Ikke heng deg for mye opp i det heller, noen cm fra og til er ikke så farlig.

Marken din var jo også fin, det er ofte litt uenighet om hvor lavt ræva skal være... Noen proffe sier lavere enn du hadde på løftet, mens noen sier akkurat der du var. Hadde du tatt av skoene, hatt stanga litt (kanskej bare 1-2cm) nermere beina og lagt deg litt mer bakpå helen hadde det nok virket/sett ut som ræva di var lavere pga vinklen på kroppen din. Fra hva jeg har lært så var du ca perfekt når du begynte å løfte i marken, heter seg at leggene skal være ganske rette når man begynner å dra, alså knea skal ikke stikke over stanga når man drar... her igjen sliter jeg.

Alt-i-alt veldig veldig bra, test litt uten sko og slik men som sagt ikke heng deg for mye opp i det Smiley Prøv deg frem Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!! RM film side 3
« #42 : 14. oktober 2011, 18:51 »
Takk for svar Ottesen!  Smiley
Setter stor pris på slikt.



Har funnet ut at om jeg skal få gjort ting skikkelig trenger jeg en matplan. Den vil se slik ut.


Frokost: Havregryn
På skolen: Kylling og Ris/potetsalat
Etter skolen: kylling og Ris/potetsalat
Senere på kvelden/hjemme fra jobb: Havregryn m banan + kesam original
Før sengetid: Banan


Med og imellom disse måltidene blir det gjerne 2L H-melk og 1 boks kesam hver dag. Fløte skal jeg prøve å få i meg minst 2 ganger i uka. Grønnsaker skriver jeg ikke opp, men det kommer gjerne med litt brocoli og slikt under middagen. 

Om dette blir nok vet jeg ikke. Det får den digitale vekta fortelle. Slik det er nå, øker jeg saaakte men sikkert, selv om jeg skulle ha økt litt fortere. Har en relativ stram økonomi da jeg må betale lappen selv i tillegg til klær og slikt. jeg prøver å gjøre det beste ut av det.


Matlogg kommer seinere i dag.

Utlogget Champions

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!! RM film side 3
« #43 : 14. oktober 2011, 19:41 »
Spor!
Lykke til med 100 i benken Smiley
Stats:
18 år (96 mod)
182 cm
86 kg (13.12.14)

Maksløft:                               
Knebøy:       177,5kg            13.12.2014
Benkpress:   110kg               23.11.2013             
Markløft:      190kg               13.12.2014


Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102203.0

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: |LoggInn| 100 i benk til Jul!!! RM film side 3
« #44 : 14. oktober 2011, 19:51 »
Spor!
Lykke til med 100 i benken Smiley
Takker  Smiley
Så såvidt på loggen din. Du er på god vei! Skulle ønske jeg begynte å trene før jeg ble 16.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!