Skrevet av Emne: øke i markløfft  (Lest 14466 ganger)

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

øke i markløfft
« : 29. september 2011, 22:47 »
hallo! Hvordan er den beste måten og øke i markløfft? Har hørt at man stagnerer fort med og trene til utmatelse i marken? Jeg trener mark en gang i uka 5*5, begynte på litt under 80 % og øker 2,5 kg i uka.. Har syklt lyst og bli sterk i mark!!!!
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: øke i markløfft
« #1 : 29. september 2011, 23:07 »
Sjekk ut programmet som heter 5/3/1. Søk på det... Jævla bra for progresjon, og du har progresjon i LANG tid! Har merket DRITGOD progresjon på en cycle og gleder meg til neste. Ikke kjør mark og bøy 3 ganger i uka... Lett å overtrene, da.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #2 : 30. september 2011, 08:55 »
Sjekk ut programmet som heter 5/3/1. Søk på det... Jævla bra for progresjon, og du har progresjon i LANG tid! Har merket DRITGOD progresjon på en cycle og gleder meg til neste. Ikke kjør mark og bøy 3 ganger i uka... Lett å overtrene, da.

Jeg kjører knebøy 1 gang i uka og markløfft 1 gang i uka Smiley Har lest noe om at man må kjøpe en bok til 5-3-1 programet.., hvor får man kjøppt denne boka?

Andre metoder? Cheesy
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: øke i markløfft
« #3 : 30. september 2011, 09:00 »
Tren oftere enn en gang i uken og ha litt å gå på.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: øke i markløfft
« #4 : 30. september 2011, 09:14 »
Kjør enten markløften i dietmar oppkjøring eller mark phillipi programmet for markløft. Selv økte jeg 35kg på 16 uker med phillipi (175-210), det negative med dette er at det går såpass mye utover ryggen at bøytreninga ikke blir optimal. Økte fra 230-245 på 12 ukers dietmarprogram, og dette etter at jeg ahdde vært stagnert en god stund siden jeg bare trente tungt og som en idiot Tongue
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #5 : 30. september 2011, 09:42 »
Kjør enten markløften i dietmar oppkjøring eller mark phillipi programmet for markløft. Selv økte jeg 35kg på 16 uker med phillipi (175-210), det negative med dette er at det går såpass mye utover ryggen at bøytreninga ikke blir optimal. Økte fra 230-245 på 12 ukers dietmarprogram, og dette etter at jeg ahdde vært stagnert en god stund siden jeg bare trente tungt og som en idiot Tongue

har tengt litt på mark phillipi sitt program, men virker som dette er ett bra program for de som har kommt litt lenger enn meg, jeg ligger jo kunn på 130 i markløfft.

Bør man heller trene explosift en tungt i markløfft? Hva med og f.eks.
uke1: tung 3-6sett *1-6 reps 70*95%
uke2: lett og explosift, f.eks. 3*3 eller 5*5 
så neste uke to ukebe øke 2,5kg
uke3: Tung
uke4: eksplosift
osv
Går de greit?  Eller er de for uprofesjonelt?  Tongue
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: øke i markløfft
« #6 : 30. september 2011, 10:07 »
Med tanke på at du er såpass fersk tror jeg det smarteste hadde vært å kjøre lineær progresjon. Du er ikke sterk nok til at markløft tar ekstremt mye ut av SNS ditt, så tror du kan kjøre greit tungt så lenge teknikken din er good. Hvis jeg hadde vært deg da hadde jeg kjørt mark 2 dager i uka, en tung dag og en med speedreps. Hold rep rangen på den tunge dagen på 3-5 reps, kjør det tungt, men du skal alltid føle du har flere reps inne når du er ferdig med settet.
På den lette eksplosive dagen kjører du ganske lett, og 8 sett med 3 reps. Her tenker du maks eksplosivitet og teknikk.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: øke i markløfft
« #7 : 30. september 2011, 15:54 »
Jeg kjører knebøy 1 gang i uka og markløfft 1 gang i uka Smiley Har lest noe om at man må kjøpe en bok til 5-3-1 programet.., hvor får man kjøppt denne boka?

Andre metoder? Cheesy

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_to_build_pure_strength
http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&cid=370&pid=2976 (får kjøpt det her for 20 dollar Smiley

Anbefales STERKT å prøve programmet... Kan garantere deg en bra framgang! Les programmet og følg det etter punkt og prikke!
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: øke i markløfft
« #8 : 30. september 2011, 20:03 »
har tengt litt på mark phillipi sitt program, men virker som dette er ett bra program for de som har kommt litt lenger enn meg, jeg ligger jo kunn på 130 i markløfft.

Bør man heller trene explosift en tungt i markløfft? Hva med og f.eks.
uke1: tung 3-6sett *1-6 reps 70*95%
uke2: lett og explosift, f.eks. 3*3 eller 5*5 
så neste uke to ukebe øke 2,5kg
uke3: Tung
uke4: eksplosift
osv
Går de greit?  Eller er de for uprofesjonelt?  Tongue

Jeg prøvde en runde med Philippi for et par år siden. Husker ikke nøyaktig hva jeg tok før programmet, men husker jeg klarte å komme like over 200kg etter avsluttet runde. Lurer på om jeg tok 160 kg eller noe før jeg startet? Er ikke helt sikker på dette..

Det som kan bekreftes er at det gikk noe utover knebøyen mens dette pågikk. Ble til tider veldig sliten i ryggen etter alle variantene av markløft, og fokuset på knebøy ble heller å holde meg på det daværende nivået mens mark var i fokus.

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #9 : 13. oktober 2011, 21:32 »
Jeg prøvde en runde med Philippi for et par år siden. Husker ikke nøyaktig hva jeg tok før programmet, men husker jeg klarte å komme like over 200kg etter avsluttet runde. Lurer på om jeg tok 160 kg eller noe før jeg startet? Er ikke helt sikker på dette..

Det som kan bekreftes er at det gikk noe utover knebøyen mens dette pågikk. Ble til tider veldig sliten i ryggen etter alle variantene av markløft, og fokuset på knebøy ble heller å holde meg på det daværende nivået mens mark var i fokus.

jeg har sjekket ut dette programmet nå, der stod de at jeg skulle øke fra 130 kg til 150 kg på 16 uker, altså 4 månder...
Hvordan er lats roing, og hvor høyt oppe fra skal stanga vere på halv mark?    Huh

Står jo også at programet anbefales av folk som marker mer enn meg :S


Jeg har bare kjørt lett og greit med 5*5 MED progrusjon på 2,5 kg økning i uka. hadde på 107,5 kg og dette syntes jeg var usansynlig tungt, og føler jeg er nesten litt for svak i lårene til og få bra teknikk i marken:S blir liksom sånn at ryggen blir litt bøyd(at jeg ikke er sterk nok til og dra de opp med strak rygg) , som jeg vet ikke er bra! Hva bør jeg gjør? bare fortsette progrusjonen? gå ned i reps? Trene mer tekknik/lett og explosift?

Jeg synest i så fall de er VEEELDIG vansklig og øke i markløfft, så trener hjelp!

de 5-3-1 programet hørtes også intresangt ut, men er også ett mer sånn der "for vidrekommere" program.... ?
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: øke i markløfft
« #10 : 13. oktober 2011, 21:57 »
jeg har sjekket ut dette programmet nå, der stod de at jeg skulle øke fra 130 kg til 150 kg på 16 uker, altså 4 månder...
Hvordan er lats roing, og hvor høyt oppe fra skal stanga vere på halv mark?    Huh

Står jo også at programet anbefales av folk som marker mer enn meg :S


Jeg har bare kjørt lett og greit med 5*5 MED progrusjon på 2,5 kg økning i uka. hadde på 107,5 kg og dette syntes jeg var usansynlig tungt, og føler jeg er nesten litt for svak i lårene til og få bra teknikk i marken:S blir liksom sånn at ryggen blir litt bøyd(at jeg ikke er sterk nok til og dra de opp med strak rygg) , som jeg vet ikke er bra! Hva bør jeg gjør? bare fortsette progrusjonen? gå ned i reps? Trene mer tekknik/lett og explosift?

Jeg synest i så fall de er VEEELDIG vansklig og øke i markløfft, så trener hjelp!

de 5-3-1 programet hørtes også intresangt ut, men er også ett mer sånn der "for vidrekommere" program.... ?

Nå er det lenge siden jeg prøvde dette programmet, men jeg husker at det ble litt tull med startvekta for mitt vedkommende.. Jeg satte inn for lav vekt i starten for å være på den sikre siden, også endte det med at jeg økte litt mere enn hva programmet sa underveis. Jeg tok kanskje 150 i markløft når jeg startet programmet, men endte opp rett over 200kg etter avlsuttet program.

Latsroing er vel roing med stang så vidt jeg vet. Stående bredt og noe foroverbøyd.

På halvmark ble jeg anbefalt og prøve hva som passet min fysikk best. ALternativet var enten rett over eller rett under kneet. Etter noe prøving ble det til at jeg tok markløft fra rett over kneet.

Dette ble kanskje litt dårlige svar ang. Philippiprogrammet, men jeg husker ikke akkurat hva jeg holdt på med. Bare at det var et blodslit, men med godt resultat!

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #11 : 13. oktober 2011, 22:16 »
Nå er det lenge siden jeg prøvde dette programmet, men jeg husker at det ble litt tull med startvekta for mitt vedkommende.. Jeg satte inn for lav vekt i starten for å være på den sikre siden, også endte det med at jeg økte litt mere enn hva programmet sa underveis. Jeg tok kanskje 150 i markløft når jeg startet programmet, men endte opp rett over 200kg etter avlsuttet program.

Latsroing er vel roing med stang så vidt jeg vet. Stående bredt og noe foroverbøyd.

På halvmark ble jeg anbefalt og prøve hva som passet min fysikk best. ALternativet var enten rett over eller rett under kneet. Etter noe prøving ble det til at jeg tok markløft fra rett over kneet.

Dette ble kanskje litt dårlige svar ang. Philippiprogrammet, men jeg husker ikke akkurat hva jeg holdt på med. Bare at det var et blodslit, men med godt resultat!

altså at du økte ca 50 kg? :S hvordan går de ann? Tongue At du la på ekstra mye en de de stod du skulle ta eller hva? :S

Jeg som er "nybegynder" bør jo fly oppover i markløfft, men øker ikke :S 
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: øke i markløfft
« #12 : 14. oktober 2011, 18:22 »
altså at du økte ca 50 kg? :S hvordan går de ann? Tongue At du la på ekstra mye en de de stod du skulle ta eller hva? :S

Jeg som er "nybegynder" bør jo fly oppover i markløfft, men øker ikke :S 

Skal ikke si det nøyaktig hva det var som foregikk, men tror jeg tippa maksen min i markløft når jeg skulle starte programmet, også satte jeg det litt lavere slik at jeg ikke skulle gå på en smell. Etter oppstart på programmet syntes jeg det ble for lett, selv etter flere treninger.
Derfor ble programmet usannsynlig effektivt for min del! Smiley

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: øke i markløfft
« #13 : 14. oktober 2011, 20:44 »
Skal ikke si det nøyaktig hva det var som foregikk, men tror jeg tippa maksen min i markløft når jeg skulle starte programmet, også satte jeg det litt lavere slik at jeg ikke skulle gå på en smell. Etter oppstart på programmet syntes jeg det ble for lett, selv etter flere treninger.
Derfor ble programmet usannsynlig effektivt for min del! Smiley


hmm :S så jeg bør sette in max løfft under max løfftet? Tongue
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: øke i markløfft
« #14 : 14. oktober 2011, 23:31 »
Tren programmer som er satt opp av Dietmar. De ligger på styrkeloft.no.
Der setter du opp din max som utgangspunkt og ikke noe mere.
Hvis dine oppgitte % er riktig i tidligere innlegg trener du for tungt og for sjelden og vil neppe få noen progresjon i det store og hele over tid.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!