avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg til nm?
340-kg/ikke godkjent stevne
340+kg sammenlagt
350+kg sammenlagt
360+kg sammenlagt
370+kg sammenlagt

Skrevet av Emne: Veien mot 90 kg  (Lest 444030 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Veien mot 90 kg
« : 10. juni 2004, 17:12 »
Hei aller først vil jeg fortelle litt om meg selv: Jeg er en 13 år gammel gutt som har trent seriøst i 2-3 uker og jeg veger en 46-50 kg og er 168 cm høy.
Jeg er ganske svak og hengslete, men det vil jeg ha en slutt på!

Torsdag 10.juni 2004 biceps og rygg

Markløft 3x10
Foroverbøyd roing   3x10
Bicepscurl med stang 3x10
Powertwister 3x10

Treningstid rundt 1 time

Chins maksx10 og bicepscurl med hantler 3x10 gikk ut i dag fordi jeg ikke har rukket og sette opp chins "stativet" (det blir sikkert i morra eller noe) og at jeg ikke har kjøpt manualer som jeg skal gjøre til neste mandag!


I dag tror jeg at jeg har funnet ut hva som er svakheten min: Biceps, eller hvor mye tar dere i bicepscurl med stang? Jeg tar veldig lite før jeg blir sliten på 10 kg vekter :/  Embarrassed Men det tror jeg blir forandra på midt i sommerferien så da kommer jeg sikkert til å kjøpe tyngre vektskiver.
Etter at jeg har skrevet denne loggen skal jeg først spise grovbrød med mør på så skal jeg spise kylling, poteter og salat Smiley


Neste trenings- og loggdag er på Lørdag og da blir det mye mer trening en i dag!! Sikkert dobbelt så mange øvelser eller noe! Da er det skuldre og bein dag, men tror kanskje bein må gå ut eller ihvertfall høyre fot fordi jeg er skada der :/







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Treningsdagbok- Slux
« #1 : 11. juni 2004, 10:25 »
Stå på lille venn...! Egentlig fint at du ikke tar det så blodseriøst enda... bruk tid på å skaff deg kunskap om kosthold og trening fremover... samtidlig som du trener med lette vekter. Da blir nok dette bra skal se...  2thumbsup

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Treningsdagbok- Slux
« #2 : 11. juni 2004, 11:29 »
Stå på lille venn...! Egentlig fint at du ikke tar det så blodseriøst enda... bruk tid på å skaff deg kunskap om kosthold og trening fremover... samtidlig som du trener med lette vekter. Da blir nok dette bra skal se...  2thumbsup

Jepp, jeg skal vel bli en stor jævel, men det er først om noen år Smiley Nå skal jeg bare bli en liten en Wink Men hva tar du i bicepscurl og franskpress? Lurer Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Treningsdagbok- Slux
« #3 : 11. juni 2004, 13:26 »
Men hva tar du i bicepscurl og franskpress? Lurer Wink
Cheesy Det er ikke så mye... i Hammercurl så trener jeg med 14kg. hantler og i Franskpress så trener jeg med 30-34kg... men det går sakte og sikkert fremover. FOr meg er det ikke viktigst å ta mest mulig, men å få mest mulig effekt ut av hver enkeltøvelse og bevegelse. Jeg har noen ganger hivd på for tunge vekter og det blir vaklete og uryddig (div. press med hanler osv.) da er det bedre å gå ned på vekter og gjøre øvelsene riktig, og konsentrere seg om å bruke de musklene som skal brukes...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Treningsdagbok- Slux
« #4 : 11. juni 2004, 14:07 »

 Cheesy Det er ikke så mye... i Hammercurl så trener jeg med 14kg. hantler og i Franskpress så trener jeg med 30-34kg... men det går sakte og sikkert fremover. FOr meg er det ikke viktigst å ta mest mulig, men å få mest mulig effekt ut av hver enkeltøvelse og bevegelse. Jeg har noen ganger hivd på for tunge vekter og det blir vaklete og uryddig (div. press med hanler osv.) da er det bedre å gå ned på vekter og gjøre øvelsene riktig, og konsentrere seg om å bruke de musklene som skal brukes...

Vent hammercurl det er det samme som bicepscurl? Oj akkurat forsto jeg at det ble litt for mye for meg da med 10 kg som jeg brukte i går!  Shocked Og da gjikk det ræva (greit nok det var ikke manualer da men jeg er superpinglete også da) når jeg løfta brukte jeg ryggen og styr :/ Funker det bedre vist jeg sitter? For skal jeg ta lettere vekter blir det 4 kg og det er jo ikke så tungt da Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Treningsdagbok- Slux
« #5 : 11. juni 2004, 14:18 »
Vent hammercurl det er det samme som bicepscurl? Oj akkurat forsto jeg at det ble litt for mye for meg da med 10 kg som jeg brukte i går!  Shocked Og da gjikk det ræva (greit nok det var ikke manualer da men jeg er superpinglete også da) når jeg løfta brukte jeg ryggen og styr :/ Funker det bedre vist jeg sitter? For skal jeg ta lettere vekter blir det 4 kg og det er jo ikke så tungt da Wink
Jeg tar hammercurl (med vridning) slik som dette bare sittende:

Håper jeg ikke driver vranglære nå...   Undecided

Jeg liker å kjøre disse øvelsene sittende for da bruker jeg ikke kroppen så mye... vanlig bicepscurl kjører jeg stående med rett stang... men det er ikke en av mine favoritter...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Så det er litt av et dilemma: 4 kg   rofl  rofl men drit bra teknikk
10 kg   blush og ikke så bra teknikk på noen øvelser, men på 4 kg blir jeg ikke sliten i det hele tatt, men på 10 kg svetter jeg litt på millitærpress, franskpress og bicepscurl. Hva skal jeg satse på? Og jeg hvet det er veldig lette vekter det der, de veger nesten halvparten av manualene deres... men jeg er svak som en chicken!






Svak, bitter og dopingfri



nann-rosita

  • Gjest
det er best å stå, men har litt knekk i beina, beina samla , og hol overarmen i ro, kun løfte med underarmen.

om du går ned til 5-6 kg, i starten kun for å få inn ståstilling og riktig teknikk er ikke noe minus! snarere et pluss , for deg og helsa di.

vil anbefale å ikke strebe etter å være sterkeste gutten i by'n, men heller han som kjører bra uten skader. husk at skader du deg med feil løfting så kan det være uopprettelig.



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

det er best å stå, men har litt knekk i beina, beina samla , og hol overarmen i ro, kun løfte med underarmen.

om du går ned til 5-6 kg, i starten kun for å få inn ståstilling og riktig teknikk er ikke noe minus! snarere et pluss , for deg og helsa di.

vil anbefale å ikke strebe etter å være sterkeste gutten i by'n, men heller han som kjører bra uten skader. husk at skader du deg med feil løfting så kan det være uopprettelig.




Ja hvor lenge syns du jeg skal kjøre med så lette vekter da? Et par uker? Men kommer til å slenge på til 10 kg på øvelser som ikke er nevnt ovenfor her :O)






Svak, bitter og dopingfri



nann-rosita

  • Gjest


Ja hvor lenge syns du jeg skal kjøre med så lette vekter da? Et par uker? Men kommer til å slenge på til 10 kg på øvelser som ikke er nevnt ovenfor her :O)

kjør til du er stødig på øvelsene , og øk i takt med det! er øvelsene vinglete , kan det være for tungt. Er også greit å ha en forran eller bak til å sjekke at du gjør riktig.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
det er best å stå, men har litt knekk i beina, beina samla , og hol overarmen i ro, kun løfte med underarmen.
Hvorfor er det best å stå? Personlig synes jeg at jeg får mer igjen for å sitte... slipper den litt ubevisste hjelpen man får av resten av kroppen... ser mange som står å gynger som bare fa&%¤... hadde de slappet helt av så hadde hendene bare fortsatt å pendlet... liker ikke øvelser hvor man ofte helt ubevisst "jukser"....

nann-rosita

  • Gjest

Hvorfor er det best å stå? Personlig synes jeg at jeg får mer igjen for å sitte... slipper den litt ubevisste hjelpen man får av resten av kroppen... ser mange som står å gynger som bare fa&%¤... hadde de slappet helt av så hadde hendene bare fortsatt å pendlet... liker ikke øvelser hvor man ofte helt ubevisst "jukser"....

føler at det er letter å jukse når man sitter. her var det snakk om når han stod så brukte han ryggen ....
syns SELV det er best å stå, får bedre kontakt med musklene når jeg står riktig. ( fy flate , nå må jeg ha mat snart! men det har ikke noe med dette å gjøre)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Idag jukset jeg bigtime når jeg stod med for tunge vekter på bicepscurlen :/ Skal stå fortsatt med med mye lettere vekter så teknikken kommer på plass!  Weightlifter3 Gleder meg til i morra! ps
( fy flate , nå må jeg ha mat snart! men det har ikke noe med dette å gjøre)

Kjenner sulten gnage i magen min jeg og... stikker ned og tusker i kjøleskapet!  biggrin






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Lørdag 12.juni 2004- Ben og skuldre

I dag trente jeg ben og skuldre og det gikk kjempegreit! Måtte ta lange pauser mellom setta på alle ben øvelsene pga skade :/

Oppvarming: 10 min på ergometersykkel med en gjennomsnittfart på 30 km/t og oppvarmingsett på alle øvelser.   
Knebøy 3x10 10kg
beinspark/benstrekk 3x10 14kg
Lårcurl 3x10   14kg   
Stående tåhev en fot 3x10 v.fot 3x10 h.fot 10kg
Militærpress stående 3x10 4kg  Embarrassed   
Fronthev med stang    3x10 4kg  Embarrassed
Treningstid: 1t og 20 min

---------------------------------

Sidehev med hantler 3x10
Foroverlent sidehev    3x10
gikk ut fordi jeg skaffer meg ikke hantler før mandag Smiley

Oj oj oj gleder meg sånn til mandag for da blir det hantler og treningsdag igjen  2thumbsup
Senere i dag blir det og 2t gåtur Smiley








Svak, bitter og dopingfri



nann-rosita

  • Gjest
kan ikke du skrive opp antall kg også på dette? er alltid gøy å se utvikling til andre også!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!