Skrevet av Emne: Ojive's logg  (Lest 53646 ganger)

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #165 : 30. desember 2011, 22:18 »
well well well.. juleferie? Smiley

en meget lang en. Med mye drittmat. Jeg har faktisk tenkt til å trene i romjulen, men droppa det da jeg hadde noe så jævlig vondt der hvor jeg pleier. Legger ved et bilde med edit :p

Helt latterlig altså. Hadde det vondt gjennom hele julen. Jeg var innom kiropraktoren for å rette ryggen (merket med grønt), og blir massert hver gang i muskulaturen merket med rødt. Der er det knute-galore.

Så jeg tok det rolig, og heller "bulka" (selvom det ble en del søtt, så spiste jeg så clean som mulig).

Begynner igjen etter nytt år. Jeg har ny kiropraktor time den 06.01 også så Cheesy Plan B har jeg hvertfall, i tilfelle ryggen freaker ut igjen.

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #166 : 02. januar 2012, 00:13 »
That's it. Jeg kjenner det på meg, time to get big.

Jeg trenger forslag til trening, altså oppsett. Trener mandag, onsdag, fredag i utgangspunktet (09:00-17:00, hjemme rundt 18:00). Om det er noen som gidder å være nazi her, you're most welcome. Øvelser, sets, reps, tidspunkt, mat, kalorier, ernæringsveiledning (ikke sååååååå viktig, da jeg mener jeg har god kontroll på det, men synspunkter/forslag mottas med stor takk).

Eneste to øvelser jeg sliter fysisk med for øyeblikket er chins (greier ikke å heise meg opp, så trenger forslag til hvordan jeg kan jobbe meg til iaff EN rep for starters) og knebøy (sliter med strekk/tap av blodtilførsel til armene, stiv).

Jeg tenker at jeg kommer til å sette meg ned og lage meg mange forslag til "mat for dagen" for 2000kcal (som vi ble enige om er vedlikehold) og 2600kcal (for bygging). Mange forslag, fordi jeg vil ikke at det skal bli "kylling og ris" og "havregryn til frokost" rutine, men heller en "meny" av "2000" 's og "2600" 's som jeg kan velge og vrake. Til dette trenger jeg å vite forholdet mellom (eller hvor mye) protein, karb og fett jeg trenger for vedlikeholdsdager og til treningsdager (f.eks. i formatet "220g protein, 150g karb, 40g fett")

Jeg er åpen for flere enn 3 dager i uken også, om opplegget krever det. Jeg har opp til øra med BCAA, ZMA, Whey-80 og Miscellar Caseine, iaff til 1-2mnds forbruk, and i keep it comming. Holder meg unna kreatin for the time being, men vurderer å prøve creapure senere.

Jeg trener som regel ved rundt 20:00 eller 21:00 tiden, åpen for endring her også om opplegget krever det.

Ideas, lads?

Edit:Ja, jeg vet det er Zyzz og blabla this n that, men jeg har begynt å se på hans opplegg her:
http://www.simplyshredded.com/exclusive-zyzz-interview.html


http://www.youtube.com/watch?v=ZG9eI2scSuc#noexternalembed
"YEAH, BUDDY"

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #167 : 03. januar 2012, 22:24 »
incline flyes
3x 10 med 8kg

Incline Dumbbell Bench Press
3x med 12kg

Bench Press
1x4 40kg
1x5 35kg
1x10 35kg

Incline flyes
4x 10 med 12kg

Pulldowns
4x 40kg

Rygg (roing)
1x 10 65kg
1x 6 65kg

Preacher curl
1x4 15kg m/stang
3x10 10kg m/stang


Mat:
- røkt laks, reker, 3x grove brødskiver, 3x småpakker(porsjon) vita hjertego majones (Lunsj)

- rundt 400g kylling i biter, litt stekte grønnsaker, 4x BCAA (før trening)

- 300gr kylling i biter, 100g cottage cheese, litt tabasco, 2 scoops whey-80 shake, 4x BCAA (etter trening)

Vurderer å dytte i meg 50g med riskaker og 100g peanøttsmør for å komme i mål med 2600kcal. Alt kommer på rundt 2000-2100kcal uten riskaker og peanøttsmør.

- 1 scoop kasein før seng, 3x ZMA
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #168 : 04. januar 2012, 10:08 »
merkelige greier...var helt tom når jeg var ferdig med økta igår, alikevel er jeg 0 støl idag. What?

Dessuten så savner jeg "burn". Eneste gang jeg får burn er når jeg tar beinpress.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #169 : 04. januar 2012, 10:57 »
Hvorfor vil du bli støl og hvorfor vil du ha burn?  Huh

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #170 : 04. januar 2012, 12:14 »
Hvorfor vil du bli støl og hvorfor vil du ha burn?  Huh
Vel....kanskje det er bare "all in my head", men burn og stølhet gir følelse av at man faktisk trener og gjør noe riktig. Burn er vel det at muskelfiber går til helvette? Er jo greit det, for så å bygge alt opp igjen.

Stølhet kom først NÅ btw O_o Var helt fin når jeg stod opp, gikk ned til lunsj, da kom det i biceps og rygg.

Dunno...Jeg sliter med å kjenne at jeg gjør ting riktig. Det er kanskje feil å "kjenne" etter, men heller vente og SE etter et par uker/måneder.

Det skal sies dog at igår så klarte jeg såvidt å ta på meg genser og jakke på vei ut fra treninga, hadde rett og slett ikke krefter igjen. Det må vel være et tegn på at man har gjort noe riktig? Tongue
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #171 : 04. januar 2012, 12:30 »
Du er på kaloriunderskudd, og stresser kroppen i altfor stor grad.. helt til det punktet den ikke vil klare å hente seg inn igjen. Derfor jeg hele tiden stresser med at man SPESIELT i underskudd skal gå fra trening med overskudd.

Kroppen vil ikke klare å hente seg inn i samme grad som på et overskudd, og du vil forårsake en stress reaksjon i kroppen og det vil gå utover det langsiktige resultatet.

Du vil bryte ned muskler selv om du ikke kjenner Ronnie Coleman burn, og i min mening er det styrke du bør gå etter og utarbeiding av svakpunkter når du løfter uten AAS. Kommer styrken, kommer musklene mye raskere også.

Dessuten vil du klare å øke over en lengre tid uten å stagnere om du sørger for å hele tiden ligge i overskudd, og dette er også mye av grunnen til at jeg anbefaler å spise vedlikehold / litt i overskudd på treningsdager for deretter å ligge i underskudd på hviledager.. mest mulig næring rundt øyeblikket du trenger det for raskere restitusjon. Og også mye av grunnen til at jeg understreker viktigheten av søvn og indre ro, rett og slett for å bevare homeostasen (indre balanse) i kroppen. Slik at hele kroppen er i sin riktige balanse, og dermed kan adaptere seg mye raskere.

Om du på et kaloriunderskudd går fra trening med overskudd, vil du hente deg inn raskere, bevare muskler mye bedre og til og med klare å øke styrken på diett! Målet under diett bør sjeldent være å "øke muskelmasse" fordi du ikke har kaloriene til det (om du ikke syklerer kalorier.. eller har god makrokontroll). Heller bør målet være å bevare styrke, eller øke i styrke.. for når du da plutselig veier 10kg mindre men løfter MER eller det samme.. så blir det a whole notha ballpark!

Du har gjort noe riktig når du over tid har økt styrken / muskelmasse, og føler deg opplagt, våken og i balanse. Smiley

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #172 : 04. januar 2012, 14:07 »
Jeg skal ikke ligge på underskudd lenger. Havna på rundt 2400 kcal igår. Jeg har ikke vært i underskudd siden før jul en gang :p

Skal bygge jeg nå! Wink

edit:

hahaha lol
http://www.elixia.no/news/?id=120586361

Treningssenter 5min unna jobb. Digg eller hur? xD Tipper jeg må oppgradere abonnementet mitt til å være sånn "tren på hvilken som helst Elixia senter" gitt.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #173 : 04. januar 2012, 15:08 »
Har du prøvd deg på frontbøy / markløft / benkpress? Smiley

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #174 : 04. januar 2012, 15:16 »
Har du prøvd deg på frontbøy / markløft / benkpress? Smiley

ikke frontbøy og mark
Prøvd benkpress.

Frontbøy ser litt komplisert ut, særlig med mine roflsvake armer. Mulig det går for det om :p Mangler folk som kunne vise meg, evt følge med på meg om jeg gjør det riktig. Jeg er blitt rimelig usikker på min PT.

Mark HAR jeg faktisk lyst til å begynne med asapzuluomega

Benkpress går fint, prøvde meg på 40kg m/stang igår, tok 4 reps og bare..."HELL no". Jeg er som sagt latterlig svak i overkroppen. Gikk så ned til 35kg og ble der. Går fint. Men når jeg prøvde meg på 40kg, så fikk jeg vondt i samme muskel som jeg sliter med, men på HØYRE side denne gangen, nesten som krampe. Gjorde jeg noe feil eller? Trodde ikke benk aktiverte rygg i særlig grad.

Jeg lå da så å si flat på benken, med rett blikk over stanga og hadde bredt grep (det er vel noen "merker" på stanga, det er der jeg holder). Ellers gjør jeg sånn som på de fleste guide videoer på youtube (selvom det er en del som gjør det feil der også hehe).
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #175 : 04. januar 2012, 15:36 »
http://www.youtube.com/watch?v=3NRmdtSvmQQ#noexternalembed

Front squat..

Du trenger ikke være sterk i arma Wink

Mark kan du lese om i artikkelen jeg skrev om teknikk, og bare prøve deg frem på lette vekter!

Benk krever mye stabilisering fra ryggen, gjør du det riktig dog?

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #176 : 04. januar 2012, 15:51 »
http://www.youtube.com/watch?v=3NRmdtSvmQQ#noexternalembed

Front squat..

Du trenger ikke være sterk i arma Wink

Mark kan du lese om i artikkelen jeg skrev om teknikk, og bare prøve deg frem på lette vekter!

Benk krever mye stabilisering fra ryggen, gjør du det riktig dog?

http://www.youtube.com/watch?v=6JtP6ju0IMw#noexternalembed

Ca sånn ^^

edit: imorgen er det "leg day", så jeg får prøve meg på front squat med bare stanga evt, og må tøye ut resten med å ta knebøy i smith (fy faen, det gjør vondt under armen og brysten når jeg strekker meg Tongue )
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #177 : 04. januar 2012, 16:50 »
Anbefaler markløft på det sterkeste, bare se på gutta på gymmet. De som trener mark har mye bedre kroppsfasong en de som ikke gjør det. + Du vil merke at styrken øker i det meste øvelsene av og trene det : )

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #178 : 04. januar 2012, 16:59 »
Anbefaler markløft på det sterkeste, bare se på gutta på gymmet. De som trener mark har mye bedre kroppsfasong en de som ikke gjør det. + Du vil merke at styrken øker i det meste øvelsene av og trene det : )

var det jeg tenkte ^^ Jeg bare tør ikke å gjøre det feil, så terpe inn feil teknikk og føkke noe til senere : - D Kan jo prøve som sagt med noe meget lett først og følge med på meg selv i speilet evt.

Jeg kan jo evt filme det og legge ut her, men jeg syns at det er uberkleint å vippe fram mobilen, bruke 5 min på å sette den et riktig sted så den ikke tryner og har riktig vinkel, for så å løfte 10kg i markløft xD "LIGHTWEIGHT! Lightweight, baby!" : -D
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing". Bilder s.9-10.
« #179 : 04. januar 2012, 17:38 »
Du kan nok fint begynne på 40 kg.. Smiley Hadde en 60 år gammel kunde som dro 100kg, så om du ikke er helt tilbakestående på teknikk, så kan du nok kjøre greit!

Les om markløft og teknikk, se et par videoer, varm opp godt og varm opp med markløft fra boks for å jobbe med lockout.. så jobbe du med ryggen i bunnen. Når alt føles riktig ut, så tar du noen sett på 40kg .. ta en 3-4 sett, om du føler deg veldig modig kan du prøve å øke et hakk for å få blod på tann og dernest øke gradvis. Ta markløft 1-2 ganger i uken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!