Skrevet av Emne: Ned i vekt - FORT (anyone??)  (Lest 6744 ganger)

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #15 : 04. mai 2012, 19:42 »
Hei! Smiley


Sorry sen tilbakemelding. Du kan bare spise rent kjøtt (kyllingfilet,karbonadedeig,torsk, sei), grønnsaker, cottage cheese og mager kesam. Nei, til knekkebrød, havregryn, melk. osv..Ja til masse vann og litt pepsi max. Dette klarer du Grin
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #16 : 04. mai 2012, 19:56 »
Det er ikke nødvendig å være HELT nazi heller, om du en dag får i deg 10 g karbo ekstra eller 40 kalorier for mye så spiller ikke det så stor rolle når underskuddet er så stort som det er. Det viktigste er at du får i deg tilstrekkelig med proteiner og gjerne kjører litt styrke for å beholde mest mulig muskler. Hold deg helst unna harde kardioøkter og ikke hold på med dietten for lenge!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #17 : 04. mai 2012, 19:57 »
Du går raskt ned i vekt på sånne psmf dietter! Kutt cola og all godis og tren styrke så blir du garrantert fin til syden Wink
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #18 : 04. mai 2012, 19:57 »
Jeg har ingen erfaring med denne formen for diett, men har vel forstått såpass at man ikke burde gjøre det i for lange perioder om gangen. Samtidig er nok den ene dagen i uka hvor du kan skeie litt ut ganske viktig, både med tanke på egen motivasjon og hvor sunt opplegget faktisk er. Under 1000kcal pr dag er et ganske stort underskudd for de fleste.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget iselinmiz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #19 : 05. mai 2012, 00:25 »
Tusen takk for svar alle sammen! Smiley Ja, føler at det bør gå når jeg ligger på ca 600-700 kcal om dagen. Vært litt over i dag, pga de hærsens knekkebrødene Wink Men håper å ligge i balanse på de fleste områdene i morgen igjen! Tror kroppen min syns det er en stor forandring bare det å kutte ned den usunne kebaben, colaen (andre typer brus) i tillegg til småspising og mye usunn mat. I tillegg til å trene litt styrke Smiley Har lastet ned treningsprogrammet til ho som hadde slankekrigen i USA, og må si jeg er veldig støl etter økta i går! For nybegynnere selvfølgelig!

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #20 : 05. mai 2012, 00:50 »
Hei! Har selv gått på PSMF diett så skal prøve å svare så godt jeg kan.

Hovedfokuset ditt bør være å dekke proteinbehovet, som er rundt 2-2,5g per kg kroppsvekt. Deretter må du få i deg de essensielle fettsyrene (omega3 er veldig viktig) fra for eksempel tran. Når dette er dekket gjelder det enkelt og greit å holde karbohydrat og fett så lavt som mulig.

Om du spiser 10g, 20g, 30g eller 40g karbohydrat til dagen vil forskjellen være svært liten. Det er ikke slik at om du havner over 20g karbohydrat en dag er dagen bortkastet, du vil fremdeles ligge i et godt kaloriunderskudd. 1g karbohydrat = 4 kalorier, så om du spiser 20g karbohydrat for mye, vil du naturligvis få i deg 80 kalorier for mye, altså ikke noe veldig ødeleggende på diett.

En grei regel er å kun spise mat med under 5g fett eller karbo per 100g. Da har du igjen matvarer som karbonadedeig, biff, rent svinekjøtt, fisk, kyllingfilet, tunfisk, cottage cheese, mager kesam (bland med funlight, smaker superdigg) osv. i tillegg er de fleste grønnsaker også lov på dietten ettersom de inneholder veldig lite kalorier. Smiley

Edit: Anbefaler at du leser deg opp på dietten (http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/). Dette er en ekstremdiett, og det er da ekstra viktig å sette seg inn i hvordan den fungerer. Vil også advare deg om at det er veldig lett å gå opp alle kiloene du har mistet etter diettslutt om du går tilbake til det normale kosthold med kebab og cola. Smiley

Utlogget iselinmiz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #21 : 05. mai 2012, 01:08 »
Tusen takk! Da fikk jeg oppklart at jeg ikke ødelegger helt med litt over på karbohydrater. Det var bra! Smiley Skal prøve å holde meg unna kebab og sånt, men det blir jo sydentur, så orker ikke leve på diett der nede for å si det sånn. Og om det opplegget her fungerer, så kommer jeg nok til å kjøre det igjen etter syden, for å komme tilbake der jeg slapp tenker jeg Smiley Eller, tilbake her jeg kanskje er nå Tongue Skal prøve ut kesam med fun light Wink Gjelder det også Cottage Cheese eller? Med fun light tenker jeg på Smiley

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #22 : 05. mai 2012, 01:40 »
Det som gjør at du går ned i vekt er et kaloriunderskudd, ikke lite karbohydrater. Hvis du ligger i et kaloriunderskudd vil du alltid gå ned i vekt uansett om du spiser karbohydrater eller ikke. Smiley Men å kutte karbohydrater og fett gjør at du kutter kalorier, og dermed havner i et kaloriunderskudd.

Skjønner godt at du ikke vil vær på diett i syden, men bare for å advare, etter slike ekstremdietter er det normalt å gå opp i vekt igjen fort om du ikke passer på kaloriinntaket. Om du spiser 1000 kalorier i overskudd hver dag, vil du gå opp omtrent en kg fett i uken. Ligger du 2000 kalorier i overskudd til dagen vil du gå opp 2kg fett i uken.
Dette kan du regne veldig lett ut. En kg fett = 7000 kalorier (omtrent).
Dog er det normalt å gå opp 1-2 kg i starten etter dietten pga du binder mer vann i kroppen, dette er helt normalt. Smiley

Hvis jeg var deg ville jeg ikke kjørt ekstremdietter av og på, da vil du mest sannsynlig bare hoppe og og ned i vekt. Kjør PSMF diett frem til syden, og deretter begynn å tren regelmessig og spis rent og sunt. På denne måten vil du gå sakte men sikkert ned i fettprosent samtidig som du kan bygge muskler, uten å være redd for å hoppe tilbake til start etter 1-2 uker. Smiley

Cottage cheese + bringebær funlight + vanilje essens (selges i omtrent alle butikker) syns iallefall jeg smaker veldig digg. Men mager kesam + det samme smaker hakke bedre. Prøv det fram, mye godt du kan lage med begge deler. Smiley


Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #23 : 05. mai 2012, 10:30 »
Finnes mager cottage cheese i sverige om du tenker og ta turen. Ikke glem fettesyrene du må få i deg, omega 3, selolje eller lakseolje. 2 ss om dagen ca. Man må være litt nazi om det skal fungere optimalt, men enig med cartman her at det ikke har såå mye å si med 20 eller 40 karbs. Men har erfart selv at det er kjipt å bytte på hver dag, for da vil også vekten svinge mer under dietten. Noe som for i hvertfall jenter er kjedelig for man tror man går opp i vekt.

Har gått på denne dietten i to uker og gått ned 4 kg fett og økt 800 gram muskler. Så det går ann. Bare hold ut Smiley

Ps: Cottage cheese med 10-12 dråper vaniljeessens pluss en dæsj jordbærfunlight er dødsdigg:) mager kesam med vaniljeessens og kanel er også namnam Tongue
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #24 : 05. mai 2012, 10:55 »
Når jeg gikk ned i vekt så spiste jeg Fiber rik 2stk vær andre time uten noen ting på. Drakk en del vann. omega3 for uten fett er det vanskelig for og forbrenne fett. så spise jeg en middag med litt karbo og kjylling og noe grønt. så fortsatte jeg på fiber rik resten av kvelden. Sluttet og spise kl6-7tia. Da var det bokse trening så og si vær eneste dag.
Fra en julegris på 128til en bitteliten gutt på 78. et halv år.
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #25 : 05. mai 2012, 11:08 »
Når jeg gikk ned i vekt så spiste jeg Fiber rik 2stk vær andre time uten noen ting på. Drakk en del vann. omega3 for uten fett er det vanskelig for og forbrenne fett. så spise jeg en middag med litt karbo og kjylling og noe grønt. så fortsatte jeg på fiber rik resten av kvelden. Sluttet og spise kl6-7tia. Da var det bokse trening så og si vær eneste dag.
Fra en julegris på 128til en bitteliten gutt på 78. et halv år.


Det er sjukt:) Bra jobbet, men forferdelig kjedelig da du!!! Men hvordan står det til med musklene da, med så lite protein??
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget iselinmiz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #26 : 05. mai 2012, 11:12 »
Skal prøve det med Kesam og cottage cheese Smiley Har helt glemt omega 3, men har det hjemme Smiley Så må begynne med det! Smiley Jeg er ikke spesielt glad i å maule ting, men Tongue Skal prøve på det dere sier Cheesy Hvor mye tror dere det er ideelt at jeg går ned?

Utlogget iselinmiz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #27 : 05. mai 2012, 11:12 »
Leste ikke den nederste setninga! Sykt bra gjort ja!! Smiley Kjære vene Cheesy

Utlogget Joachim F

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #28 : 05. mai 2012, 11:17 »

Det er sjukt:) Bra jobbet, men forferdelig kjedelig da du!!! Men hvordan står det til med musklene da, med så lite protein??

Takk Smiley Uf vil ikke tilbake til den tia igjen for og si det sånn. Faktisk så gikk det utrolig nok veldig bra merka jo klarte ikke øke i styrke ,men utholden het økte faktisk så jeg bare peisa på det jeg kunne stoppa når jeg nesten datt i bakken hehe. ikke bra men ville ikke være så stor så tok det ekstremt hard.  
Joachim Hobby Trening  Smiley
Benk 120
Mark  200
Curl    80

Utlogget iselinmiz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Ned i vekt - FORT (anyone??)
« #29 : 05. mai 2012, 12:58 »
Veldig bra gjort! Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!