Skrevet av Emne: Erstatning for benk og hang-ups?  (Lest 1695 ganger)

Utlogget mocen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Erstatning for benk og hang-ups?
« : 16. mai 2012, 15:06 »
Hei. Det har seg sånn at jeg har en skeivt grodd arm pga brekt kraveben i tidlig alder, og øvelser som benkpress og hang-ups er nesten umulig. Jeg vil gjerne trene store muskelgrupper, men hva burde jeg erstatte disse to øvelsene med?
- Go big or go home

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

Sv: Erstatning for benk og hang-ups?
« #1 : 16. mai 2012, 15:19 »
Kabelkryss for bryst.
Nedtrekk (eller er det sånn at du ikke har bevegeligheten til det?)

Utlogget mocen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Erstatning for benk og hang-ups?
« #2 : 16. mai 2012, 15:21 »
Nedtrekk går ikke. Stort sett alt med rette stenger går ikke, og i såfall så ender det med at jeg løfter med venstre, og høyre bare støtter opp
- Go big or go home

Utlogget Mathew

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 278

Sv: Erstatning for benk og hang-ups?
« #3 : 16. mai 2012, 15:27 »
alt det du vil få som svar her blir jo bare oppgulp, du bør få hjelp av fagpersonell (feks. Fysioterapeut) med god kunnskap om muskel-skjelett skader, men å bruke smerte som rettesnor er et godt tips.
etter mine siste brudd (fall på Bigjump, begge benene i armen radius og ulna tvert av, kragebenet ved sternum feste, samt 3 ribbein på samme side) trente jeg mye i slynger når bena var ferdig grodd, burde absolutt gjort mer av dette følte jeg.

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

Sv: Erstatning for benk og hang-ups?
« #4 : 16. mai 2012, 15:30 »
Hva med staver. Lattisimus Dorsi er muskelen som hovedsakelig er med på å løfte deg når du tar hang-ups. Ved å stå på rulleskøyter og stake med staver får du litt av den samme effekten. Da kan du ta i det du måtte ønske/klarer på hver av armene.

Det finnes også et sånt apparat som man kan feste i ribbeveggen med ønsket vinkel med en plate, som på romaskiner, som beveger seg på skinner. Man står på knærne og drar seg opp i kabler som om man bruker staver. Kanskje du har sett det før, men jeg husker ikke hva det heter.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Erstatning for benk og hang-ups?
« #5 : 16. mai 2012, 16:25 »
alt det du vil få som svar her blir jo bare oppgulp, du bør få hjelp av fagpersonell (feks. Fysioterapeut) med god kunnskap om muskel-skjelett skader, men å bruke smerte som rettesnor er et godt tips.
etter mine siste brudd (fall på Bigjump, begge benene i armen radius og ulna tvert av, kragebenet ved sternum feste, samt 3 ribbein på samme side) trente jeg mye i slynger når bena var ferdig grodd, burde absolutt gjort mer av dette følte jeg.

Synes også dette er veien å gå. Jeg ville tro at det kan være direkte farlig for noen i din situasjon å stole på råd fra en tilfeldig person på dette forumet. Er du seriøs og smart så investerer noen kroner hos en fagperon som kanskje har vært borte i lignende ting før.

lykke til.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!