Skrevet av Emne: ønsker å gå fra 10-8% fett på 4 uker, men hvilken diett??  (Lest 2746 ganger)

Utlogget Fotballgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

spørsmål til folk på forumet, ønsker å få bort siste rest av fettet på kroppen. Har for tiden en fettprosent på rundt 10, på mine 192-193cm og 88kg. Ønsker å komme ned mot 8% fett. Skal ta de 4 første ukene av sommerferien til dette. Og da lurer jeg på om det er noen dietter som er bedre enn andre når det gjelder å få bort det siste fettet? eller er det likegyldig what. Ser en del som har supre resultater med ketose diett når det gjelder dette, Sigg1 er vel et godt bevis på det ut ifra hans første diett.


Utlogget Fotballgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55


Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Hvis du har lest loggen til Sigg1 bør du ha fått med deg at han har kjørt 50% protein, 30% karb og 20% fett fordeling på sin diett, og ikke ketose (han kjørte vel ketose for rundt et år siden om jeg ikke tar feil). Hvorfor ikkje kjøre samme fordeling? Han er jo et levende bevis på at det fungerer veldig bra.

Det viktigste er uansett at du har et kaloriunderskudd over lengre tid. Først bør du finne ut hvor mange kg du vil ned før du tror du er på ønsket fettprosent. Deretter kan du regne ut hvor stort kaloriunderskudd du trenger og hvor stort det bør være hver dag.
Hvis du vil ned 4kg, trenger du et kaloriunderskudd på 28.000 kalorier (1kg=7000 kalorier). Du trenger altså et underskudd på 7000 kalorier i uken, eller 1000 kalorier til dagen. Dette er veldig enkelt å regne ut.

Ketose er ingen magisk diett som fjerner ekstra mye fett. Legg deg i kaloriunderskudd, kutt på fett og karbohydrater og spis mye proteiner. Tell kalorier, dette er enkelt, bruk for eksempel Diett.no, Myfitnesspal.com eller lignende sider. Smiley

Utlogget Fotballgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

satt litt med linear software sin body fat kalkulator nå. puttet først inn så det ble 10% fett så trakk jeg litt ifra det jeg skrev inn så resultatet ble 8%, og fant ut at jeg måtte miste 1,75 kg for å komme ned på 8%. Og dette burde vell være helt oppnåelig på 4 uker eller? samma om jeg kjører kaloriredusert diett, høy fett, lav karbo/ketose eller hvilken som helst annen diett.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

satt litt med linear software sin body fat kalkulator nå. puttet først inn så det ble 10% fett så trakk jeg litt ifra det jeg skrev inn så resultatet ble 8%, og fant ut at jeg måtte miste 1,75 kg for å komme ned på 8%. Og dette burde vell være helt oppnåelig på 4 uker eller? samma om jeg kjører kaloriredusert diett, høy fett, lav karbo/ketose eller hvilken som helst annen diett.

Var jeg deg ville jeg tatt en ordenlig test. Stikk innom et treningssenter for å ta en inbodytest.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Jeg tror Inbody resultatet blir nok litt mer enn det du har regnet ut, men jeg skal ikke anslå noe... Vi får se...  Smiley

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Kroppsanalyser på treningssenter er nok også ganske unøyaktige. Last opp bilder av deg selv så kan folk vurdere her.
1,75kg ned i vekt på 4 uker er helt klart oppnåelig, men skal du ned i vekt MÅ du ligge i kaloriunderskudd. Du vil ikke gå ned i vekt (utenom vann) om du kjører ketose og ligger i kalorioverskudd. Det handler alltid i bunn og grunn om kalorier inn mot kalorier ut. Sett deg inn i hvordan dette fungerer, det virker ikke som du har så veldig god peiling.

Vil anbefale deg veldig sterkt å lese: http://fitnessbloggen.no/fleskedynamikkens-laeresetninger/
Den artikkelen forklarer veldig bra alt det som er viktig. Det tar kanskje 20min å lese gjennom, og om du ikke gidder å sette av 20min kommer du aldri til å klare å gå ned i vekt. Du må gi litt innsats. Smiley

Utlogget Mathew

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 278

Kroppsanalyser på treningssenter er nok også ganske unøyaktige. Last opp bilder av deg selv så kan folk vurdere her.
1,75kg ned i vekt på 4 uker er helt klart oppnåelig, men skal du ned i vekt MÅ du ligge i kaloriunderskudd. Du vil ikke gå ned i vekt (utenom vann) om du kjører ketose og ligger i kalorioverskudd. Det handler alltid i bunn og grunn om kalorier inn mot kalorier ut. Sett deg inn i hvordan dette fungerer, det virker ikke som du har så veldig god peiling.

Vil anbefale deg veldig sterkt å lese: http://fitnessbloggen.no/fleskedynamikkens-laeresetninger/
Den artikkelen forklarer veldig bra alt det som er viktig. Det tar kanskje 20min å lese gjennom, og om du ikke gidder å sette av 20min kommer du aldri til å klare å gå ned i vekt. Du må gi litt innsats. Smiley


ehh Inbody 720 er faktisk meget nøyaktig, den har en presisjon på rundt 98% av DEXA, som igjen har kun har 3% feilkilde. Dessuten er inbody/dexa den eneste måten man kan få tall på viceralt fett, selvom man har lav fettmasse subkutant trenger man ikke ha lav fettprosent.
i de tilfeller inbody har en svakhet er ene og alene når pasienten/utøveren ikke har fulgt korrekte forberedelsesprosedyrer da forskjellig inntak av vann/mat vil påvirke målingene.

fort fortalt finn et senter med Inbody 720, gjerne med en Fysisk aktivitet og helserådgiver annsatt.

eventuelt påkost deg en dexa(dette hadde ikke jeg giddi siden det ofte koster oppimot tusenlappen). Uansett ikke stol på "vurderinger av bilder" over internett.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Kroppsanalyser på treningssenter er nok også ganske unøyaktige. Last opp bilder av deg selv så kan folk vurdere her.
1,75kg ned i vekt på 4 uker er helt klart oppnåelig, men skal du ned i vekt MÅ du ligge i kaloriunderskudd. Du vil ikke gå ned i vekt (utenom vann) om du kjører ketose og ligger i kalorioverskudd. Det handler alltid i bunn og grunn om kalorier inn mot kalorier ut. Sett deg inn i hvordan dette fungerer, det virker ikke som du har så veldig god peiling.

Vil anbefale deg veldig sterkt å lese: http://fitnessbloggen.no/fleskedynamikkens-laeresetninger/
Den artikkelen forklarer veldig bra alt det som er viktig. Det tar kanskje 20min å lese gjennom, og om du ikke gidder å sette av 20min kommer du aldri til å klare å gå ned i vekt. Du må gi litt innsats. Smiley


Uten at jeg kritiserer deg, vil jeg påstå at det er mye lurere å ta enn objektiv og faktisk ganske nøyaktig inbodytest, fremfor å laste opp bilder så selverklærte treningseksperter skal stå for bedømmingen. For det er det mange av her inne.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Er du villig til å måle og telle kalorier, klarer du det enkelt Smiley I samme sleng vil du da lære ganske mye om hvordan din kropp fungerer på feks antall kaloriere. En investering verdt!

En annen ting, øyemålet er det beste du har. Liker du det du ser, hold deg der.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!