Skrevet av Emne: knebøy  (Lest 3206 ganger)

Utlogget c_gurd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6


Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: knebøy
« #1 : 02. mai 2012, 14:49 »
Så greit ut det der! Hvordan er benstillingen din? Du hadde fin vinkel på ryggen hvertfall og gikk dypt og fint ! Men så ut som du "stresset" litt på en måte Tongue
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget c_gurd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: knebøy
« #2 : 14. mai 2012, 18:08 »
takk før det. Kan prøve å få vist det også.
prestasjonsangst kanskje? Wink

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: knebøy
« #3 : 16. mai 2012, 00:01 »
albuer lengre frem, og fot stilling er det vanskelig og si noe om, ryggen var bra
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Akslur

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 252
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 252

Sv: knebøy
« #4 : 29. mai 2012, 23:11 »
Tar jeg feil eller har du sikringa så høyt oppe at du treffer den når du er i bunnen av løftet? Herregud så slitsomt! Flytt dem 2 hakk ned, de er tross alt bare der for å redde deg hvis du failer.

Nå se jeg ikke føttene dine, men det ser ut som at knærne kommer litt for langt fram. Prøv å sett deg mer bakover med rompa godt ut fra starten av løftet.

Personlig synes jeg det blir helt for jævlig å holde riktig teknikk på så lette vekter, men du valgte å legge ut filmen med den vekta, så da ble det kommentarer etter det Smiley

Som han andre sa her, så kan det være greit å få albuene lengre frem, gjerne så langt at de peker rett ned.

Loggen min

Mine raw perser:
Benkpress: 2x100kg
Markløft: 180kg
Knebøy: 167,5kg
Støt: 90kg
Rykk: 70kg

Utlogget c_gurd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: knebøy
« #5 : 07. juni 2012, 19:29 »
Fått sjekka teknikken med 2 stk PT og en fysioterapeut. Fin teknikk, men fortsatt problem med kneet. Vise seg at eg har litt problem med vinkelen på fotbladet.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: knebøy
« #6 : 07. juni 2012, 22:47 »
PT'er kan ikke så mye om teknikk i knebøy og fysioterapeuter tar som regel feil. Din teknikk SER fin ut, men er ikke fin. Den er helt forferdelig for vonde knær. Og selvsagt har du problem med vinkel på fotbladet ; du bruker ikke sko og da vil den naturlige dempingen i ditt fotblad gi etter og du vil få problemer med kneet. Her er løsningen: 1. du må kjøpe deg vektløftersko. Da står du stabilt og kan presse knær utover til siden og la de være der rett over fotbladet slik at de slipper å gå innover å få en "dødelig" rotasjon. 2. Du må stå bredere og få knærne ut til siden. Jo mer knærne går utover, knærne skal helst ikke kommer lengre fram enn til tærne (dine knær går langt forbi tærne og skaper en enorm vinkel som gjør at senene i kneet må forbi en kant ; se for det at du tar et tau forbi et hjørne. Hvis du trekker i tauet i en 90-grader så går det fint, men hvis det blir mer enn 90 grader, altså en spiss vinkel, så kan du holde tauet med to fingre og kompisen din som trekker i andre enden klarer ikke å trekke tauet. Og hvis dere likevel kjører på og trekke fram og tilbake så vil tauet kuttes av slitasjen). Hør på meg og ikke noen PT'er og fysioterapeuter. De kan ikke sitt fag.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: knebøy
« #7 : 07. juni 2012, 22:52 »
Hør på meg og ikke noen PT'er og fysioterapeuter. De kan ikke sitt fag.

Du burde høre med NTNU om du kan begynne å undervise i knebøy som fag... Mastergrad i knebøy er det sikkert noen som kunne tenke seg.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: knebøy
« #8 : 10. juni 2012, 16:52 »
PT'er kan ikke så mye om teknikk i knebøy og fysioterapeuter tar som regel feil. Din teknikk SER fin ut, men er ikke fin. Den er helt forferdelig for vonde knær. Og selvsagt har du problem med vinkel på fotbladet ; du bruker ikke sko og da vil den naturlige dempingen i ditt fotblad gi etter og du vil få problemer med kneet. Her er løsningen: 1. du må kjøpe deg vektløftersko. Da står du stabilt og kan presse knær utover til siden og la de være der rett over fotbladet slik at de slipper å gå innover å få en "dødelig" rotasjon. 2. Du må stå bredere og få knærne ut til siden. Jo mer knærne går utover, knærne skal helst ikke kommer lengre fram enn til tærne (dine knær går langt forbi tærne og skaper en enorm vinkel som gjør at senene i kneet må forbi en kant ; se for det at du tar et tau forbi et hjørne. Hvis du trekker i tauet i en 90-grader så går det fint, men hvis det blir mer enn 90 grader, altså en spiss vinkel, så kan du holde tauet med to fingre og kompisen din som trekker i andre enden klarer ikke å trekke tauet. Og hvis dere likevel kjører på og trekke fram og tilbake så vil tauet kuttes av slitasjen). Hør på meg og ikke noen PT'er og fysioterapeuter. De kan ikke sitt fag.

Det er veldig delte meninger om knebøyteknikk har jeg sett etter hvert. Trodde jeg visste det som var å vite om knebøy helt til jeg begynte og virkelig lese om øvelsen. Å stole på noen som sier de har fasiten for knebøy kan være skummelt. Jeg trodde også jeg hadde fasiten, men ser den nok ikke fins. Einar kan som alle oss andre aldri være sikker på at han har alle svar. Når det er sagt er det neppe så mange som vet mer om øvelsen knebøy som Hr Gilberg, så han han er kanskje den man bør høre mest på. Men for meg høres det ut som Einar har et litt "ekstremt" syn på knebøy som jeg tror få støtter han på.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!