Skrevet av Emne: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!  (Lest 5248 ganger)

Utlogget j88

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« : 17. juni 2012, 16:03 »
Hei!

Er en jente på 24 år. Bestemte meg for ca 6 måneder siden at NÅ må jeg ned i vekt, vekten min per i dag er 113 kg, høyden min er 170. Jeg burde begynt å slanke meg for lenge siden, i know.. Meldte meg hvertfall inn på ett trenings senter for 6 mnd siden, å har trent 2-3 ganger i uken helt siden det, har også kuttet ut brus og snop i ukedager å kun holdt meg til dette i helgene. Har prøvd å spist så sunt som mulig, og ofte. Likevell har jeg ikke gått ned ett eneste gram... Noen som vet hva jeg i såfall gjør galt?
Når jeg trener så pleier jeg trene på elipse maskinen i 30 min, ro maskin 10 min (varierer) også styrke på armer og mage på litt forskjellige apparater. Har også vært på en del spinning timer.

Er det noen som har noen tips til meg hvordan jeg kan klare å gå ned i vekt? evt, nye trenings metoder eller andre ting... Er så lei av å se ut som jeg gjør, å er villig til å gjøre alt for å få drømme kroppen!

På forhånd takk   Smile

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #1 : 17. juni 2012, 16:36 »
Hvor mye og hva spiser du?
Du må først og fremst ha kontroll over mat og kalorier
Vil tro du har et hvileforbrukk på 1.900-2.000 kcal

Utlogget j88

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #2 : 17. juni 2012, 16:40 »
teller ikke kalorier..
Men pleier å spise alt fra brød med magert pålegg, knekkebrød... Middag så er det kylling og fisk. Spiser jo vanlig kjøtt og. Prøver å bytte ut vanlig kjøttdeig med kylling kjøttdeig eller karbonade deig. Bytta ut lett melk med skummet melk.

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #3 : 17. juni 2012, 16:45 »
Du MÅ vite hvor mye kalorier du spiser!
Begynn å tell kalorier nå. Det er bra du spiser magert kjøtt og pålegg, men det betyder ingenting i forhold til din vekt!
Du er villig til alt sir du. Men er du det?? Er du villig til å spise mindre enn du gjør nå? Trene mer??

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #4 : 17. juni 2012, 17:01 »
Du burde ordne deg ett skikkelig program for styrke. Trening av armer og mage vil neppe forbrenne mye fett - og som du kanskje vet gjør magetrening bare at musklene blir større og sterkere .. mao. du får ikke flat mage av å trene mage som mange tror.

Du nevner ingenting om hva din definisjon på "drømmekroppen" er. Drømmekroppen på en jente i mine øyne er sikkert helt annerledes enn din. noe ala det her:


Knebøy bør du legge til i styrkeprogrammet ditt mener jeg. Hele kroppen er med å jobbe når du trener denne om du ikke jukser å bruker smith maskin e.l. Andre øvelser som er verdt å nevne er Bulgarske utfall, frontbøy, markløft, strake markløft, nordic hamstrings, benkpress, stangroing, militærpress og pullups.

Noen matvarer jeg anbefaler om du ikke spiser det allerede..

havregryn, linser, brune bønner, egg, skinke, sardiner i olje, cottage cheese, mager kesam(med masse kanel), tunfisk (og annen fisk), avocado, grapefrukt, rød paprika, løk

Noen enkle kalkulatorer du bør sjekke ut. Sikt for omtrent 500 kcal i underskudd pr dag er vel en grei regel som er akseptert:
http://www.iform.no/pub/kat.php?id=9
 

Utlogget j88

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #5 : 17. juni 2012, 17:52 »
Morrille: JA jeg er villig til å gjøre alt. Om jeg må endre totalt på kostholdet mitt, trene mer eller telle kalorier! Men man hører jo så mye "gjør ditt gjør datt, tell kalorier, ikke tell kalorier" osv. Man hører så mye forskjellig om hva man bør gjøre og ikke bør gjøre. Men hvordan funker dette med å telle kalorier da, feks hvis jeg spiser 2 knekke brød med smør og kalkun skinke og ett glass skummet melk til frokost, hvor mange kalorier har jeg da fått i meg?!

Utlogget j88

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #6 : 17. juni 2012, 17:57 »
Sugo yo: Tusen Takk for tips!  Smiley
Drømme kroppen min er en slank, trent kropp som jeg kan føle meg vell i. Ett eksempel på drømme kroppen min er kroppen til denne jenta på bilde:

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #7 : 17. juni 2012, 19:41 »
Det viktigste er helt klart å ha kontroll over kostholdet, deretter er det også viktig med et skikkelig treningsprogram. Da tenker jeg på å trene styrke, hele kroppen. Kondisjonstrening er strengt tatt ikke nødvendig om du har kontroll på kostholdet.

Du kan starte med å ta en uke der du teller kalorier hver dag. TELL ALT HVERT DAG. Så finner du ut nøyaktig hvor mange kalorier du har spist hvert dag, og hvis vekten etter en uke er helt lik, vet du at du ligger rundt vedlikeholdsgrensen din, altså det kaloriinntaket som gjør at vekten din står helt i ro.

Deretter må du legge deg på et kaloriunderskudd. Jo større underskudd jo raskere vil du gå ned i vekt. Et for stort underskudd vil uansett kunne være negativt, med tanke på å miste muskler, og med tanke på at det er mye hardere å gjennomføre og faren for utskeielser er mye større. Et moderat underskudd vil være det beste, og et underskudd på rundt 500 kalorier til dagen er normalt.

La oss si at du finner ut at du spiser ca. 3500 kalorier til dagen hver dag, og vekten står helt i ro. Da legger du deg på 3000 kalorier hver dag, og ser fremgangen. Etter en uke har du kanskje gått ned 1kg, og da fortsetter du slik helt til vektnedangen stopper, da kutter du enda litt mer.

Etter en stund blir du vant med å telle kalorier, og da vet du sånn cirka hvor mye du spiser, du tar det på "feelingen".

Å telle kalorier er veldig enkelt, men kan ta litt tid i starten.
www.Diett.no
www.Myfitnesspal.com
Der er to sider du kan bruker for å telle kalorier, veldig enkelt. Selv bruker jeg myfitnesspal.com, og det er utrolig enkelt når du blir vant med det.

Du lurer på hvor mye kalorier 2 knekkebrød med smør og kalkun, og et glass melk inneholder?
Da finner du ut hvor mye en skive veier, hvor mye pålegget veier, og hvor mange dl med melk det er i et glass. Det er lett å finne ut, og når du vet hva en skrive veier bare plotter du inn den samme vekten hver gang. Smiley


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #8 : 17. juni 2012, 19:49 »
Når du går ned i vekt må du sørge for å få i deg nok protein slik at kroppen har nok byggeklosser til å ta vare på musklene og istedet brenner fett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #9 : 17. juni 2012, 20:00 »
Hei!

Er en jente på 24 år. Bestemte meg for ca 6 måneder siden at NÅ må jeg ned i vekt, vekten min per i dag er 113 kg, høyden min er 170. Jeg burde begynt å slanke meg for lenge siden, i know.. Meldte meg hvertfall inn på ett trenings senter for 6 mnd siden, å har trent 2-3 ganger i uken helt siden det, har også kuttet ut brus og snop i ukedager å kun holdt meg til dette i helgene. Har prøvd å spist så sunt som mulig, og ofte. Likevell har jeg ikke gått ned ett eneste gram... Noen som vet hva jeg i såfall gjør galt?
Når jeg trener så pleier jeg trene på elipse maskinen i 30 min, ro maskin 10 min (varierer) også styrke på armer og mage på litt forskjellige apparater. Har også vært på en del spinning timer.

Er det noen som har noen tips til meg hvordan jeg kan klare å gå ned i vekt? evt, nye trenings metoder eller andre ting... Er så lei av å se ut som jeg gjør, å er villig til å gjøre alt for å få drømme kroppen!

På forhånd takk   Smile

Om du trener uten å gå ned i vekt er det vel kostholdet ditt som det er noe galt med. Du spiser mer enn hva kroppen klarer å forbrenne, enkelt og greit. Færre kalorier og/eller mer trening er svaret.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #10 : 17. juni 2012, 20:07 »
Du MÅ vite hvor mye kalorier du spiser!
Begynn å tell kalorier nå. Det er bra du spiser magert kjøtt og pålegg, men det betyder ingenting i forhold til din vekt!
Du er villig til alt sir du. Men er du det?? Er du villig til å spise mindre enn du gjør nå? Trene mer??

Man MÅ ikke vite hvor mange kalorier man får i deg. Dersom man spiser relativt sunt og trener hardt vil man få en ganske god peikepinne på hvor mye man går ned dersom man veier seg én gang i uka. Går man ned for lite eller ingenting er det bare å justere litt på kostholdet eller kjøre på med mer trening. Kaloritelling blir gjerne umotiverende og kjedelig i lengden.

Utlogget j88

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #11 : 17. juni 2012, 21:54 »
Tusen hjertelig for tips alle sammen  Grin Helt klart gode tips jeg skal ta med meg på veien!

Takk igjen  Cheesy

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #12 : 17. juni 2012, 22:48 »
Man MÅ ikke vite hvor mange kalorier man får i deg. Dersom man spiser relativt sunt og trener hardt vil man få en ganske god peikepinne på hvor mye man går ned dersom man veier seg én gang i uka. Går man ned for lite eller ingenting er det bare å justere litt på kostholdet eller kjøre på med mer trening. Kaloritelling blir gjerne umotiverende og kjedelig i lengden.
Man MÅ selvfølgelig ikke telle kalorier. Men det gjør det unektelig noe lettere å ha styr på kostholdet! Hvis man som du sir skal justere opp eller ned på kosten må man jo vite rimelig nøyaktig hvor mye man har spist i løpet av uken/dagen. At kalorietelling blir umotiverende og kjedelig i lengden er jeg ikke enig i.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Skal ned i vekt, men trenger hjelp!!
« #13 : 18. juni 2012, 01:46 »
Før jeg begynte å trene var jeg en slappfis på 100 kg. Var ikke noe problem å gå ned 30 kg uten å telle kaloriene. Alt jeg gjorde var å kutte ned på det usunne og begynte å løpe turer på 30-40 minutter hver dag. Dette var helt idiotsikkert. Ingen telling av kalorier, og fettet bare raste av kroppen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!