Skrevet av Emne: RYP- Hvordan ser dette ut?  (Lest 4588 ganger)

Utlogget Bollekongen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

RYP- Hvordan ser dette ut?
« : 04. juni 2014, 14:17 »
Tenkte å modifisere programmet litt.

Hvordan tror dere dette vil fungere?

Knebøy
Skråbenk
Markløft
Arnoldpress
Roing
Bicepscurl
Tricepspress
Dips - Maks x 2/3
Chins - Maks x 2/3

Evt sløyfe tricepspress pga dips?

Utlogget messtacked

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: RYP- Hvordan ser dette ut?
« #1 : 04. juni 2014, 14:47 »
Er du svak i chins og dips? Derfor du kjører til failure for å øke fortest mulig?

Det som hjelpte meg med chins var strikk. Fester den i stanga og legger beina i strikken også kan du kjøre flere reps, med hele bevegelsen både eksentrisk og konsentrisk. Å kjøre samme to øvelsene til failure 3 ganger i uka tror jeg vil ende i stagnasjon, sooner rather than later  Tongue

Kan også sette chins og dips foran curl, triceppress og arnoldpress f. eks. for å få trent de større muskelgruppene før de mindre :-)

Utlogget Byggmestern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 144

Sv: RYP- Hvordan ser dette ut?
« #2 : 09. juni 2014, 01:13 »
Enig med forrige her om å flytte dips og chins til tidligere i økta. Ellers synes jeg det høres mye ut med både mark og knebøy i samme økt 3 ganger i uka. Du kan kanskje ta disse annenhver økt? Har du testet grunnprogrammet tidligere? Hvis ikke ville jeg kjørt gjennom det en periode uten for mye endringer. Da vil du danne deg litt erfaring med hva som ser ut til å funke, både reint progresjonsmessig, og også praktisk, i forhold til tidsforbruk og volum på hver enkelt treningsøkt.
the more I learn, the more I realize that only a few things really matter

Utlogget Sortin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 442
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 442

  • litt for kort og litt for tykk
Sv: RYP- Hvordan ser dette ut?
« #3 : 09. juni 2014, 11:35 »
Bøy og mark i samme økt er ingen problem, selv 5 dager i uken, bare du vet å justere belastning og intensitet.

frekvens og mengde er viktige verktøy for å bli sterkere og større
Høyde: 179cm... Vekt: 90 kg... Alder: 26...

jobber mot: Slikt som øl kommer i

RAW perser @ 106
Bøy: 185 KG
Benk med stopp: 145 KG
Mark: 242,5 KG
Press: 85x2x2 KG
Power jerk: 110 kg

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116757.msg1790899;topicseen#new
div max 07.06.2013 s 11
Sweet gains are made of Dreams - væiking power

Utlogget Byggmestern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 144

Sv: RYP- Hvordan ser dette ut?
« #4 : 11. juni 2014, 14:32 »
Bøy og mark i samme økt er ingen problem, selv 5 dager i uken, bare du vet å justere belastning og intensitet.

frekvens og mengde er viktige verktøy for å bli sterkere og større


Å kjøre bøy og mark i samme økt på en leg day i en splitt er det ingenting i veien med nei, men her er det snakk om RyP - et ferdig oppsatt fullkropps-program hvor belastningen allerede er fastsatt for hver økt- 3 ganger i uka. Om du mener at man kan trene disse 2 øvelsene, eller bein forøvrig styrkemessig 5 dager i uken, og fortsatt oppnå optimal fremgang, er jeg nysjerrig på hvilke kilder du har. Og jeg skjønner ikke hvorfor du skriver det til en antatt nybegynner, uten å utdype hva du egentlig mener.
the more I learn, the more I realize that only a few things really matter

Gå til:  

Varinder Singh Ghuman er en profesjonell vegetariansk kroppsbygger fra India.

20 enkle og effektive kostholdstips

Kosthold20.09.2019485

Her får du 20 tips for effektivisere ditt kosthold.

Jefferson Squat

Trening19.09.2019275

Dette er en unik og særegen øvelse.
Her er 10 sunne matvarer med mye protein som garantert vil gi deg protein av høy kvalitet.

Slik bør du trene leggene dine

Trening17.09.2019577

Don't skip leg day! Slik bør du trene leggene dine.