Skrevet av Emne: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....  (Lest 1522 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #1 : 29. september 2004, 10:39 »
Ikke i England i hvert fall.
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #2 : 29. september 2004, 10:40 »
Skammelig!!!! Angry
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #3 : 29. september 2004, 10:50 »
FY FAEN!!! Det der er for Helvete smålig!!!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #4 : 29. september 2004, 11:28 »
Dessverre kunne det like gjerne skjedd i Norge. Bor jo selv i Oslo, og det er skremmende hvor faen mange gir i hva som skjer rundt de.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #5 : 29. september 2004, 11:37 »
Ja, det er dessverre ikke så uvanlig. Det har til og med skjedd at et titalls mennesker har observert mishandling med døden til følge fra vinduene sine uten at noen ringte politiet eller gjorde noe annet. Fenomenet har til og med et navn; The Bystander Effect. De to beste forklaringene man har på dette er at (1) ansvaret blir så fordelt at det forsvinner, alle regner med at noen andre har gjort noe, og (2) man ser på andre for å vurdere alvorlighetsgrad og/eller riktig atferd, og hvis man da ser noen andre som kjører forbi... Book

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #6 : 29. september 2004, 13:15 »
Det er faktisk ulovlig å ikke stoppe for å hjelpe.

Utlogget lettvekt

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 450
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 450

  • SuperSize Me!
SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #7 : 04. oktober 2004, 00:23 »
Jeg kan fortelle om en episode jeg opplevde for noen år tilbake.


Det var på ettermiddagen og jeg var kjørende på vei hjem, alene i bilen. Så kommer jeg til et langstrekk ved en landevei hvor det er et jorde eller åker eller whatever, og der like ved enden av langstrekket ligger det en vraket gammel stasjonsvogn på taket. Man kan tydelig se at den har kjørt av veien og rullet i stor fart mange meter inn på jordet.

Jeg bremser selvsagt ned og blir helt forskrekket, ettersom bilen ser helt herpet ut, og et plankegjerde som ligger litt ved er knust. Så kjører jeg i sneglefart forbi vraket, og der ved veikanten står det en dame, ganske ung. Hun bare står der og ser faktisk ut som om hun kjeder seg!

Det hele var en helt komplett bisarr opplevelse. Jeg blir jo helt fortumlet, og damen gjør ingen tegn for å stoppe meg eller noe som helst. Og her er det verste: av en eller annen ukjent grunn så velger jeg å fortsette å kjøre videre! Uten å stoppe! Jeg ble helt paralysert av den rare situasjonen, og gjett om jeg angra på at jeg ikke stoppa! Og det verste av alt var jo at jeg ikke snudde, selv om jeg angret på at jeg ikke stoppet.

Husker jeg tenkte at siden hun ikke stoppet meg, så var det sikkert hjelp på vei.


Hva som var skjedd osv. vet jeg fortastt ingenting om. Det hele var så bisarr og merkelig.


... og jeg angrer fortsatt på at jeg ikke stoppet.
1,618034 = symmetri. Puff the magic dragon.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #8 : 09. oktober 2004, 15:51 »
baah: vet ikke om dette er helt riktig...ingen som kan tvinge deg til å gi nødhjelp/ førstehjelp til noen  men poenget er at man bør gjøre NOE! Men tviler sterkt på at du blir straffet hvis ikke....

uansett dette er forkastelig.....etter at vi hadde førsthjelpskurs på skolen forrige året sakker jeg alltid farten ned om jeg kjører forbi  en bil i veikanten for å se om jeg kan se om noe er gale....
Blir like iiritert hver gang når personen bare sitter og babler i mobil tlf!
Folk burde kunne vente med de hersens tlf samtalene til de kommer til et egnet sted slik at de som faktisk trenger hjelp har større sjans til å få det!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #9 : 09. oktober 2004, 16:42 »
Mystique: Hmm, nå er ikke jeg noen kløpper på å finne lover osv, men jeg mener bestemt jeg har lest at man er pliktet til å stoppe å "hjelpe" (man kan selvsagt ikke kreve at alle skal kunne førstehjelp osv, men har du en tlf kan du ringe).
Men uansett er det jo forkastelig som du sier, uansett om vi har lover eller ikke så burde folk kunne stoppe for å hjelpe.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #10 : 09. oktober 2004, 16:56 »
PLIKT TIL Å HJELPE 

- Ser du en trafikkulykke, har du plikt til å hjelpe personer og dyr - hvis det ikke allerede er nok folk på stedet.
- Den som unnlater å hjelpe ved øyensynlig og overhengende livsfare, kan straffes med bot, eller kortere ubetinget fengsel.
- Du kan miste førerkortet for alltid hvis du er innblandet i en ulykke uten å hjelpe til.
- Unnlater man å hindre alvorlige forbrytelser, eller at en uskyldig blir dømt, kan man straffes med bot, eller fengsel i opptil ett år.
- I nesten ti år har førstehjelp vært ute av trafikkopplæringen. I fjor (denne er muligens noe gammel ??) ble det obligatorisk for 16-åringene. Fra nyttår skal alle lære førstehjelp før de får lappen. 
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget torfdog

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 152

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #11 : 09. oktober 2004, 16:59 »
Om du er førstemann til et ulykkessted så står det i loven at du skal stoppe ja. Så i teorien kan du bli straffet for å ikke stoppe.
10RM før RYP: Bøy 110, mark 100, benk db 70
MÅL 10 RM etter RYP: bøy 150, mark 140, benk db 80
mål for vinteren (1RM) : bøy 200, mark 200, benk 150

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #12 : 09. oktober 2004, 17:00 »
Straffeloven § 387
Alle plikter å hjelpe nødstedte
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #13 : 10. oktober 2004, 09:12 »
kan fortelle noe som skjedde med min mor sin onkel:

han kjørte hjem en dag. nesten samme "terreng" som lettvekt beskrev, bare mer skog, som om veien er "innelukket" av skogen. han lå merke til en bil som tydligvis hadde bremset og skrenset ut i veikanten, så ikke så veldig alvorlig ut. men der var det en som låg utenfor bilen. han lå nesten livløs, og onkelen til min mor stoppet. når han gikk bort til denne personen som låg ved siden av bilen for å hjelpe han skjedde det. det hoppet tre-fire stykker ut fra skogen, den liggende reiste seg opp, og han fikk saftig juling, og deretter tok de bilen hannes og kjørte vekk.

plutselig var det han som lå der nesten livløs ved veikanten...

for jævlig at noen kan utnytte sånne situasjoner. furious
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget leylas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 122

  • Axé!
SV: Finnes det ikke medmenneskelighet lenger.....
« #14 : 10. oktober 2004, 12:15 »
Jeg blir ikke overrasket over sånne historier lenger, men fortsatt like irritert.

Jeg opplevde noe tilsvarende på Byporten en gang, hvor en mann lå blå øverst i trappa og folk bare gikk forbi uten å ofre mannen et blikk engang. Jeg prøvde å rope på noen vektere som kom etterhvert, etter at jeg hadde fått mannen over i stabilt sideleie og blåfargen forsvant. Selvom vekterene i mine øyne var helt udugelige, hadde de ihvertfall vett nok til å skaffe en lege fra legesenteret der inne som kunne hjelpe.

Jeg er fullstendig klar over hvorfor folk gikk rett forbi en mann som holdt på å kveles...han var jo narkoman. Hvordan folk kan synes det er greit å la noen dø uten å gripe inn, naromaner eller ikke, er helt ubegripelig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!