Skrevet av Emne: Benkpresser og strong woman!  (Lest 36297 ganger)

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: Benkpresser og strong woman!
« #90 : 28. juli 2005, 19:50 »
tenkte bare å illustrere den fantastiske fremgangen mari asp har hatt på kort tid jeg.. Wink
grei økning det.. fra å ha trent endel år, og være på landslaget/delta i vm.. for så å øke til over det dobbelte på 5 år? Smiley for ikke å nevne det å øke over 40kg på 2 år så langt ut i karrieren.. imponerende! Smiley
Nå må du huske at i 2000 i Norge var det ingen benkskjorte, der er det mange kilo å hente. Hun har også gått opp masse i vekt de 5 årene, fra 54 kg til nesten 70 kg. Så det er ikke så enkelt som at hun bare har "økt til det dobbelte på 5 år". Og den fremgangen er mulig uten det du insinuerer, når man ser på utstyr/kroppsvekt.
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Benkpresser og strong woman!
« #91 : 28. juli 2005, 19:52 »
tenkte bare å illustrere den fantastiske fremgangen mari asp har hatt på kort tid jeg.. Wink
grei økning det.. fra å ha trent endel år, og være på landslaget/delta i vm.. for så å øke til over det dobbelte på 5 år? Smiley for ikke å nevne det å øke over 40kg på 2 år så langt ut i karrieren.. imponerende! Smiley

Spenstige tall uten tvil. 2000 løftet var jo skjortefritt regner jeg med, så hvis vi regner 10 kg i snitt i året i 5 år så er det ikke en usannsynlig økning tross alt. Det spørs også hvor mye av disse vektene som ligger i skjortebruken (bedre skjorte) kombinert med treningen til mari. Samtidig har hun jo økt 15 kg i kroppsvekt..
Det kunne jo være interessant å høre hva slags opplegg hun kjører i benk, og om det har endret seg vesentlig de siste årene?



Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Benkpresser og strong woman!
« #92 : 28. juli 2005, 19:54 »
Nå må du huske at i 2000 i Norge var det ingen benkskjorte, der er det mange kilo å hente. Hun har også gått opp masse i vekt de 5 årene, fra 54 kg til nesten 70 kg. Så det er ikke så enkelt som at hun bare har "økt til det dobbelte på 5 år". Og den fremgangen er mulig uten det du insinuerer, når man ser på utstyr/kroppsvekt.

Fremgangen er det ikke noe å si på. Fullt mulig. Spesielt med tanke på vekt oppgangen.
Men det er imponerende at hun har klart det uten å satse spesielt på benk.
Har vel sagt tidligere at hun nesten ikke har trent benk  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Benkpresser og strong woman!
« #93 : 28. juli 2005, 20:49 »
Jeg insinuerer ingenting jeg, påpeker bare at det er en enorm fremgang.. Smiley

og for å rette litt på iceberg.. gjennomsnittet de to siste årene har vært 22,5kg.. Smiley fra 2003-2005 har hun økt 99lbs (45kg). Dette er jo enormt bra. Det å øke så mye i kroppsvekt på så kort tid etter lang tids trening er jo også imponerende.

så ja, jeg ser frem til jeg blir sterk, slik at jeg også kan få eksplosiv fremgang.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Benkpresser og strong woman!
« #94 : 28. juli 2005, 20:56 »
Jeg insinuerer ingenting jeg, påpeker bare at det er en enorm fremgang.. Smiley

og for å rette litt på iceberg.. gjennomsnittet de to siste årene har vært 22,5kg.. Smiley fra 2003-2005 har hun økt 99lbs (45kg). Dette er jo enormt bra. Det å øke så mye i kroppsvekt på så kort tid etter lang tids trening er jo også imponerende.

så ja, jeg ser frem til jeg blir sterk, slik at jeg også kan få eksplosiv fremgang.. Wink

og jeg som trodde du var opptatt av at folk var uskyldige inntil det motsatte var bevist cain?  Wink  


Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Benkpresser og strong woman!
« #95 : 28. juli 2005, 21:03 »
uskyldig? såvidt jeg vet konkurrerer vedkommende i et forbund med litt andre regler på det området du tror jeg insinuerer om, så uskyldig er hun vel uansett. Jeg bare påpeker at hun har hatt en fantastisk fremgang jeg, og at det å sammenligne resultater med ipf-resultater (fra norge som resten av verden forøvrig) blir som å sammenligne petter solbergs toppfart med michael schumacers toppfart. Er du med på tankegangen? Smiley Og da tenker jeg både på utstyrsvalg og andre ting. Det at folk utnytter et reglement til det fulle er jo både fullt forståelig og nødvendig om man skal hevde seg. Er du ikke enig?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget PROFITLJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 447

  • If you don't try - You will never know"
SV: Benkpresser og strong woman!
« #96 : 28. juli 2005, 21:42 »
Fremgangen er det ikke noe å si på. Fullt mulig. Spesielt med tanke på vekt oppgangen.
Men det er imponerende at hun har klart det uten å satse spesielt på benk.
Har vel sagt tidligere at hun nesten ikke har trent benk Smiley

Har du hort om noe som heter......TALENT?? Allright then..... Smiley

Utlogget PROFITLJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 447

  • If you don't try - You will never know"
SV: Benkpresser og strong woman!
« #97 : 28. juli 2005, 21:47 »
uskyldig? såvidt jeg vet konkurrerer vedkommende i et forbund med litt andre regler på det området du tror jeg insinuerer om, så uskyldig er hun vel uansett. Jeg bare påpeker at hun har hatt en fantastisk fremgang jeg, og at det å sammenligne resultater med ipf-resultater (fra norge som resten av verden forøvrig) blir som å sammenligne petter solbergs toppfart med michael schumacers toppfart. Er du med på tankegangen? Smiley Og da tenker jeg både på utstyrsvalg og andre ting. Det at folk utnytter et reglement til det fulle er jo både fullt forståelig og nødvendig om man skal hevde seg. Er du ikke enig?

Faar du sove om natta? Virker som du tar dette sveeeeeeert personlig. Helt utrolig.
Mari trenger ikke 'unnskylde' seg med noenting.....bare komme stille og rolig med en IPF rekord, sa blir det kanskje tyst.
Mari -- ganske greit naar gutta begynner aa bli litt 'svette'.....for at dem ikke kan male seg med ei JENTE!! Hahaha.....morro! Ser frem mot en Verdensrekord om ikke sa altfor lenge tenker jeg Wink

Lena

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Benkpresser og strong woman!
« #98 : 28. juli 2005, 22:18 »
Jeg tar det hverken personlig eller har problemer med å sove om natta jeg, jeg bare påpeker enkle fakta og har ikke sagt hverken mer eller mindre.. Smiley Det at du i stedet for å svare på saklig vis må komme med barnslig sjåvinisme er jo ditt valg Lena.. og vel, det virker vel som du tar dette langt mer personlig enn jeg gjør.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Benkpresser og strong woman!
« #99 : 28. juli 2005, 23:56 »
Har du hort om noe som heter......TALENT?? Allright then..... Smiley

Ja har hørt rykter om at slikt finnes  Smiley
Har ikke sagt noe om Mari`s talent.
Bemerket bare at hun har blitt god i benk med en litt utradisjonell treningsmetode.
Det jeg har lært er at man bare blir god i det man trener mye, Mari motbeviser jo det  Smiley
Jeg ville aldri turt å prøve det samme, for meg gjelder det å trene ofte og mye benk for å bli sterk i det.
Men folk er forskjellige  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget PROFITLJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 447

  • If you don't try - You will never know"
SV: Benkpresser og strong woman!
« #100 : 29. juli 2005, 00:28 »
Jeg tar det hverken personlig eller har problemer med å sove om natta jeg, jeg bare påpeker enkle fakta og har ikke sagt hverken mer eller mindre.. Smiley Det at du i stedet for å svare på saklig vis må komme med barnslig sjåvinisme er jo ditt valg Lena.. og vel, det virker vel som du tar dette langt mer personlig enn jeg gjør.. Smiley

Hor her lille venn.....For aa ta ting personlig, maa du nesten KJENNE personen, eller hva? Naa har det seg saann at Mari er beste venninna mi her borte. Jeg snakke iallefall om ei jeg KJENNER og ser daglig.................mens du kommer med ironiske innlegg om noen du IKKE ander NOE om......Things that makes you go hmmmmmmmmm!
Why don't you go to the gym and get out your anger and maybe do a set or two of benchpress?? LOLOL

Lena

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Benkpresser og strong woman!
« #101 : 29. juli 2005, 00:30 »
hmm, Ja, derfor synes jeg det er naturlig at du er den som tar dette personlig.. og ser ikke helt hvorfor du anklager meg for å ta det personlig.. Smiley Og vel, kan du påpeke hvor jeg tar feil? har jeg tuklet med tallene? kommet med fakta som ikke stemmer? for hvis det er slik skal jeg selvsagt forandre på det og  unnskylde de feilene jeg har gjort, men hvis ikke ser jeg ikke problemet. Jeg har påpekt interessante forhold og kommentert disse, om dette ikke tåles er det kanskje fordi det er "ugler i mosen" som man sier.. Og vel, jeg løftet benk i går.. og skal løfte benk i morgen, og det blir som oftest mer enn to sett.. Smiley (og med tanke på at jeg veier nesten dobbelt så mye som deg blir det rettere å si "unge venn".. "lille venn" blir litt feil.. Tongue )


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget PROFITLJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 447

  • If you don't try - You will never know"
SV: Benkpresser og strong woman!
« #102 : 29. juli 2005, 00:31 »
Ja har hørt rykter om at slikt finnes Smiley
Har ikke sagt noe om Mari`s talent.
Bemerket bare at hun har blitt god i benk med en litt utradisjonell treningsmetode.
Det jeg har lært er at man bare blir god i det man trener mye, Mari motbeviser jo det Smiley
Jeg ville aldri turt å prøve det samme, for meg gjelder det å trene ofte og mye benk for å bli sterk i det.
Men folk er forskjellige Smiley

Helt riktig!! Mange OVERTRENER altfor mye og bryter faktisk kroppen mer ned enn bygger den opp. Noen fungerer mengde trening for - andre ikke. Mari har tydligvis funnet hva som fungerer for henne........som er benke trening 1-2 gr i uka. Med dette faar iallefall kroppen tid til aa hente seg inn og man unngaar overtrening og for mye skader...........alle har sin egen 'vri' - Mari vrir'n helt rundt Wink
PS! Da var vi enige Wink

Lena

Utlogget PROFITLJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 447

  • If you don't try - You will never know"
SV: Benkpresser og strong woman!
« #103 : 29. juli 2005, 00:33 »
hmm, Ja, derfor synes jeg det er naturlig at du er den som tar dette personlig.. og ser ikke helt hvorfor du anklager meg for å ta det personlig.. Smiley Og vel, kan du påpeke hvor jeg tar feil? har jeg tuklet med tallene? kommet med fakta som ikke stemmer? for hvis det er slik skal jeg selvsagt forandre på det og unnskylde de feilene jeg har gjort, men hvis ikke ser jeg ikke problemet. Jeg har påpekt interessante forhold og kommentert disse, om dette ikke tåles er det kanskje fordi det er "ugler i mosen" som man sier.. Og vel, jeg løftet benk i går.. og skal løfte benk i morgen, og det blir som oftest mer enn to sett.. Smiley (og med tanke på at jeg veier nesten dobbelt så mye som deg blir det rettere å si "unge venn".. "lille venn" blir litt feil.. Tongue )

Den eneste UGLA i mosen maa jo vere deg...................og hvis du tror at du blir bedre av a trene benk hver/annenhver dag..........oh well - time will tell. Go to bed now - its past your bedtime!

Lena

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Benkpresser og strong woman!
« #104 : 29. juli 2005, 00:45 »
Tja, jeg trener benk i forskjellige varianter og med forskjellig intensitet tre ganger i uken jeg.. Hvis du mener at dette er dumt må du selvsagt få lov til det, men det er fortsatt like meningsfullt å diskutere meg som person og mine treningsvaner i denne tråden som det er for dromedarer med downs å jobbe som heismontører. Fint lite meningsfyllt med andre ord. Hvis du vil diskutere meg og mine treningsmetoder kan du 1) gjøre det på blogge min som du finner i signaturen min eller 2) gjøre det på loggbok-seksjonen der jeg har en treningsdagbok. Jeg ser ikke noen grunn til at vi trenger å fortsette med det her... Smiley 


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!