Skrevet av Emne: supersexy  (Lest 13437 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: supersexy
« #15 : 14. april 2005, 16:50 »
Damn, høres ut som du virkelig KAN skyte, Cain... Tenkte først at du bare likte våpen, men det virker som du kan å bruke de og... Kult Smiley
Har skutt litt jeg og, men det er lenge siden nå, skjøt 250 av 250 mulige poeng med ombygd sauer (trur det var det) på 15 meters bane.. Men litt kjedelig da, ikkeno trøkk...
Fatterns rifle, derimot.. Denne...
Gudd shit. Lå på 300 meter og knerta en blikkboks som var ca 7*12 cm (eller noe sånt) sett fremifra... Men han har ganske ok sikte da, hjalp litt det.. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: supersexy
« #16 : 16. april 2005, 19:58 »


der har du den jeg skal kjøpe når jeg får søknaden gjennom.. Smiley særs søt sak fra sako, trg42.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Morten

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 761
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 761

  • Eat when it´s time, not when you´re hungry!
SV: supersexy
« #17 : 17. april 2005, 11:42 »
Hva skal du med den Cain? er det jakt våpen? Eller er det et bane våpen?

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: supersexy
« #18 : 17. april 2005, 12:02 »
jeg skal trene med den, skyte på lange hold.. Smiley men den er fullt ut brukbar som både jaktvåpen og konkurransevåpen (felt) om jeg velger et godkjent kaliber.

I bunn og grunn blir det vel mye trening, litt storviltjakt.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: supersexy
« #19 : 18. april 2005, 08:32 »
I bunn og grunn blir det vel mye trening, litt storviltjakt.

Høres kjent ut Grin Skyter for det meste på blink jeg og, men skulle det sitte en fuggel på ei grein så er han ille ute... Grin Neida, har ikke for vane å knalle ned spurv lenger. (Har gått over til måker) Neida, kødder. Grin

Cain, kaliber etc på rifla?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: supersexy
« #20 : 18. april 2005, 08:35 »
jeg skal trene med den, skyte på lange hold.. Smiley men den er fullt ut brukbar som både jaktvåpen og konkurransevåpen (felt) om jeg velger et godkjent kaliber.

I bunn og grunn blir det vel mye trening, litt storviltjakt.

Hva slags feltskyting er det våpnet der tillatt på ?

Og hvor lange hold er den egentlig brukbra på en slik rifle ? Har selv aldri beveget meg over 700 meter, men mest fordi jeg ikke har hatt muligheten til det og utelukkende skyter med diopter. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: supersexy
« #21 : 18. april 2005, 10:52 »
den er vel tillatt på det meste av feltskyting om man tilpasser kaliber/sikte og tar av litt ekstrautstyr. Men rent realistisk sett med det utstyret riflen er ment å brukes med er den godt treffsikker opptil rundt 1200-1300 meter, den praktiske skuddvidden sies å være mellom 1200-1400 meter. Kommer jo selvsagt an på vindforhold, anlegg, sikte, skytter osv. Man skal nok være relativt habil for å treffe jevnt på 1400m selv med en slik.

jeg har skutt på opptil 600-700 meter med vanlige stålsikter på ag-3 selv, men det blir ikke akkurat 100% treff på helfigurer og slikt lengre da.. Wink langtfra også, noe mye over 400m kan jeg ikke bevege meg med stålsiktene før halvfigurene begynner å bli små.@


rifla fåes vel i .338 lapua magnum og .338 win-mag


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: supersexy
« #22 : 18. april 2005, 10:56 »
jeg har skutt på opptil 600-700 meter med vanlige stålsikter på ag-3 selv, men det blir ikke akkurat 100% treff på helfigurer og slikt lengre da.. Wink langtfra også, noe mye over 400m kan jeg ikke bevege meg med stålsiktene før halvfigurene begynner å bli små.@


AG-3 har jeg ikke erfaring med på de lengdene, men med en Sauer 6,5 mm så plukker man ganske lett håndballer på 6-700 meter om du er habil til det, det er ikke geværet som er skylden i at man ikke klarer det for å si det slik. Og da snakker jeg om skutt med diopter - det er i hvert fall min erfaring på de lengdene. Men det er jo klart, ytre forhold påvirker jo enormt på den lengden.... ikke minst når man må begynne å hensynta rotasjonen til kula også begynner å virke relativt solid på de lengdene. Men det er moro da.... Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: supersexy
« #23 : 18. april 2005, 10:59 »
tja, med grovere kaliber har vel ikke den så mye å si før ved 900 og ut? men har vel forsåvidt sin innvirkning tidligere også ja.. Smiley har ikke skutt mye med noe mindre enn 7.62 (ag3) jeg egentlig. Har litt halveis planer om å slenge meg med på landsskytterstevnet, men vet ikke om det er noe vits.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: supersexy
« #24 : 18. april 2005, 11:27 »
Har litt halveis planer om å slenge meg med på landsskytterstevnet, men vet ikke om det er noe vits.

Uten at jeg vet hvor god du er, så skal du være meget god for å hevde deg der, uansett gren egnetlig. Men det er vel etterhvert en AG-3 klasse der også tror jeg, kjenner ikke nivået i den riktignok. Men for bane så imponerer du veldig om du hevder deg. Smiley

Men, det skal sies at det alikevel er moro å være med da....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: supersexy
« #25 : 18. april 2005, 11:32 »
vel, på 200m uten støtte ligger jeg vel rundt 90-95 med jevne serier uten at jeg skyter oftere enn 1-2 ganger på den måten i uka, maks, så hvis jeg går til innkjøp av vest/reim/rifle for formålet skal jeg klare å presse meg opp til 95+ serier jevnt tror jeg. Men det er vel mye igjen til gutta som ligger på 98-99-100... Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: supersexy
« #26 : 18. april 2005, 11:33 »
forøvrig, som en parantes: noe jeg har mye mer lyst til å bli med på er sniper-konkurranser i usa. Der det å komme seg skjult inn på målet er en del av konkurransen. Tror jeg kunne hevdet meg tålelig bra med litt trening der også.. Wink men det gjelder det meste da.. med litt trening går det altså.. Tongue


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: supersexy
« #27 : 18. april 2005, 11:35 »
vel, på 200m uten støtte ligger jeg vel rundt 90-95 med jevne serier uten at jeg skyter oftere enn 1-2 ganger på den måten i uka, maks, så hvis jeg går til innkjøp av vest/reim/rifle for formålet skal jeg klare å presse meg opp til 95+ serier jevnt tror jeg. Men det er vel mye igjen til gutta som ligger på 98-99-100... Smiley

Liggende skyting så er nok alt annet enn 100 serier jevnt å beregne som dårlig.... klart en og annen 99 serie kan tollereres, men liggende skyting skal være fullt - det er leken. Kneskyting omtrent det samme, men 98-100 skal det være. Stående derimot er jo noe verre, det er jo der de fleste sliter. Smiley

Til sammenligning kan man jo ta de som driver med match-skyting. Da flytter de 200 meters skivene ut på 300 meter, og alikevel skyter stort sett 100 - serier, men en og annen bom riktignok....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: supersexy
« #28 : 18. april 2005, 11:36 »
Drømmen er og skyte med Desert eagle og sig 552 commando da:o
Liker ikke Desert Eagle, store greia..

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: supersexy
« #29 : 18. april 2005, 11:50 »

Liker ikke Desert Eagle, store greia..

Desert Eagle er litt sånn "posør-våpen" noe ordentelig dritt å skyte med. Har en voldsomt lei tendens til å kaste hylsene rett i trynet på deg så det er begrenset med gøy etter 50+ varme 44 hylser i kinn, nakkeparti. Har testet det meste av kalibre til pistol%revolver. Det absolutt råeste er 50 casull som sparker som to esler (spesielt hvis du skyter med mindre en 9" løp) mest praktisk er uten tvil den vanlige 9 ern. Skal du ha det gøy en gang i blandt er 44 mag med min 6"løp å anbefale. På pistolfronten skyter jeg mye 40S%W som er et kalibert mest bruk i IPSC praktisk skyting. Ellers har du 357 sig som er relativt hissig også.

Så det var en som lurte på hva porting er, det er skråfreste slisser (gjennomgående) enten i overkant eller på siden av løpet som ventilerer kruttgassen ut slik at man får mindre følt rekyl. Dette meget lite å si  for hastigheten på kula ettersom den allerede er klar av lø(pet når gassen går ut til siden. Brukes mest på våpen med tung rekyl 50 (12,7) og i konkurranseskyting som praktisk skyting, men det har blitt vanligere også på snillere kalibre.

Anbefaler alle som skyter litt å lære seg å lade selv, det er gøy, billig og gir ny forståelse..

Til Cain; er Kapt Martinsen på skarpskytteren ennå?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!