Skrevet av Emne: hvor stor er det mulig å bli uten dop?  (Lest 89979 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #105 : 10. mai 2005, 12:02 »
Tric.. vil du si at man må dope seg for å kunne hevde seg i fitness også?
tenker på for jenter..

skrev på nett med ei ren fitnessjente ( gidder ikke nevne navn) og hun mente på at man ikke kunne nå toppen i Norge ren!
det tok lit piffen ut av ei stakkars jente fra Fredrikstad , med drømmene i behold.. Undecided

Jeg tror det er fullt mulig å nå toppen i Norge i fitness både for dopingfrie jenter og gutter.
Den muskelmassen en snakker om på fitnessfolket er uansett såpass liten at det finnes svært mange som har anlegg for å bli sånn. Ofte er det mer deff, struktur og generell estetikk som avgjør enn rå muskelmasse.

At enkelte av jentene også i fitness bærer tydelige preg av bruk er det vel ikke så stor grunn til å benekte. Det er ikke dermed sagt at det er de jentene som vinner........ Det blir reellt relativt sett dømt hardere ned på overmuskuløse jenter enn tilfellet er mht gutta.. Nå skal det sies at det for tiden er sjelden en ser veldig muskuløse fitnessgutter på lineupen også, så "neddømmingen" har nå hatt en viss effekt.

Jeg tror uansett ei jente må være mer seriøs for å komme opp i den formen enkelte av jentene er, enn det gutta må. For mange fitnessgutter vil jeg tro det til tider kan være vel så utfordrende å holde igjen slik at de ikke blir for store, som det er å oppnå passelig størrelse...... derav min til tider noe negative holdning til fitness (AF) for gutter......  Wink

Den muskelmassen jeg snakker om mht oppnåelighet uten dop er nok en del mer massivt enn den generelle fitnessgutt og jente for å si det sånn.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #106 : 10. mai 2005, 12:07 »


Jeg tror det er fullt mulig å nå toppen i Norge i fitness både for dopingfrie jenter og gutter.
Den muskelmassen en snakker om på fitnessfolket er uansett såpass liten at det finnes svært mange som har anlegg for å bli sånn. Ofte er det mer deff, struktur og generell estetikk som avgjør enn rå muskelmasse.

At enkelte av jentene også i fitness bærer tydelige preg av bruk er det vel ikke så stor grunn til å benekte. Det er ikke dermed sagt at det er de jentene som vinner........ Det blir reellt relativt sett dømt hardere ned på overmuskuløse jenter enn tilfellet er mht gutta.. Nå skal det sies at det for tiden er sjelden en ser veldig muskuløse fitnessgutter på lineupen også, så "neddømmingen" har nå hatt en viss effekt. Jeg tror uansett ei jente må være mer seriøs for å komme opp i den formen enkelte av jentene er enn det gutta må. For mange fitnessgutter vil jeg tro det til tider kan være vel så utfordrende å holde igjen slik at de ikke blir for store, som det er å oppnå passelig størrelse...... derav min til tider noe negative holdning til fitness......

Den muskelmassen jeg snakker om mht oppnåelighet uten dop er nok en del mer massivt enn den generelle fitnessgutt og jente for å si det sånn.....

Hva som er mulig er jo en ting. Tolmodighet er noe annet, og det er vel som regel den det skorter litt på.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #107 : 10. mai 2005, 12:10 »


Hva som er mulig er jo en ting. Tolmodighet er noe annet, og det er vel som regel den det skorter litt på.....

Det har du selvfølgelig helt rett i, og jeg tviler ikke ett sekund på at svært mange fitnessgutter har sine svin på skogen - et par av dem har jo noen saftige gynos også........

Men når sant skal sies er ikke akkurat det noe som plager nattesøvnen min dah...... Jeg dømmer dem etter den fysikken de fremviser, og har de klare tegn på bruk så dømmes de negativt for det.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #108 : 10. mai 2005, 12:43 »
Thanks tric.. Det gav meg i allefall litt mer motivasjon til å fortsette og drømme!!

angående gyno.. dette er det skrekk eksempel, tatt på hamar i helgen!!

ÆSJJJ   Lips Sealed
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget jan87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #109 : 10. mai 2005, 14:32 »
Hmmm hva er gyno? blush

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #110 : 10. mai 2005, 14:50 »
Damebryst på menn.. Det kommer av at de har brukt androgene/anabole steroider..

Smiley


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #111 : 10. mai 2005, 14:53 »
Damebryst på menn.. Det kommer av at de har brukt androgene/anabole steroider..

Smiley


Eller at man har fått det i puberteten. Det er faktisk mange gutter som får det i den perioden, men på 90 % av de som rammes av det blir det borte etterhvert. Men på noen få henger det faktisk igjen, til evig tid....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #112 : 10. mai 2005, 14:58 »
ja, det er sant..

Andre ord for gyno er gynekomasti eller bitch tits som det så populert heter på engelskspråkelige forum..
Gynekomasti er Unormalt store brystkjertler hos menn

Eneste måte å bli kvitt det på er smertefull oprasjon..



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget ovenfra

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #113 : 10. mai 2005, 15:03 »
ja, det er sant..

Andre ord for gyno er gynekomasti eller bitch tits som det så populert heter på engelskspråkelige forum..
Gynekomasti er Unormalt store brystkjertler hos menn

Eneste måte å bli kvitt det på er smertefull oprasjon..



Ikke det at jeg har peiling på det, men er det ikke mulig å bruke et sånt ulovlig stoff for å få fjernet dette.
En kamerat av meg sa i hvertfall det en gang, var noe sånt du gav til damer med brystkreft eller noe som gjorde at de kjertlene ble ødelagte og borte. Men nå veit ikke jeg om dette var en spøk, eller om det faktisk er sant da.

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #114 : 10. mai 2005, 15:05 »
du kan ta et stoff samtidig som du "boler" for å motvirke at du får det! men hvis du får det, må man operere for å få det bort!!



Ikke det at jeg har peiling på det, men er det ikke mulig å bruke et sånt ulovlig stoff for å få fjernet dette.
En kamerat av meg sa i hvertfall det en gang, var noe sånt du gav til damer med brystkreft eller noe som gjorde at de kjertlene ble ødelagte og borte. Men nå veit ikke jeg om dette var en spøk, eller om det faktisk er sant da.
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #115 : 10. mai 2005, 15:06 »
Offtopic
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #116 : 10. mai 2005, 15:13 »


Ikke det at jeg har peiling på det, men er det ikke mulig å bruke et sånt ulovlig stoff for å få fjernet dette.
En kamerat av meg sa i hvertfall det en gang, var noe sånt du gav til damer med brystkreft eller noe som gjorde at de kjertlene ble ødelagte og borte. Men nå veit ikke jeg om dette var en spøk, eller om det faktisk er sant da.
Når du først har fått det er det nok for sent. Da er det operasjon som må til.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget jan87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #117 : 10. mai 2005, 15:54 »
***** trur jeg det heter..

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #118 : 11. mai 2005, 00:34 »


Må vel kanskje skille på et par ting her da. Står jeg på plattingen med deg, klart det er rått parti. Derfor ville jeg heller aldri gjort det. For jeg innrømmer at jeg på ingen måte er ren. Jeg har gjort et valg for mange år siden. Klart, jeg vet godt at jeg leker med helsen min, jeg vet at det ikke er sunt det jeg holder på med. Men dette handler om å gjøre et valg som alt annet. Noen velger å røyke, andre drikke. Jeg gjør ingen av de delene, men jeg bruker AAS. Hva som er verst, ikke vet jeg - men etter noen år på så har jeg enda ikke opplevd noen plagsomme bivirkninger. Ei heller antydninger til det, men man skal jo ikke stikke under en stol at de kan komme om 10-20-30 år frem i tid. Hvem vet ? Det får nesten en lege uttale seg om.

Nå skal det også legges til at jeg ikke "leker" med dette, det er under faglig tilsyn hele veien og i den grad jeg gjør noe farlig er det alikevel på sikrest mulig måte.

Så kan en eventuelt stille seg spørsmålet om 20-30 år, var det verdt det ? Kanskje ikke ? Kanskje ? Det jeg vet i dag er at jeg pr. i dag er fornøyd med hva jeg har oppnådd, jeg har gjort ting jeg ikke hadde klart ellers.

Men jeg vil alikevel understreke mange ting her. Og det er at man overhodet ikke skal leke med dette i ung alder. Man skal ikke leke med dette her UANSETT faktisk nettopp fordi det er ingen lek. Kanskje jeg har vært heldig, og det tror jeg også at jeg har - for jeg har mange venner det ikke har gått like bra med. Kan vel også si at jeg hadde venner det ikke gikk bra med. Og det gjør noe med en når en må gå i en begravelse til en kompis på 28 år med livet foran seg, som trakk grensene bittelitt for langt. Det gir en enorm skyldfølelse faktisk det å vite at man kanskje, kanskje, kunne ha gjort noe for å redde denne ene kompisen. Og tro meg, det gjør minst dobbelt så vondt når du må  i den andre begravelsen også.

Og kan man stille seg spørsmålet : er det verdt det dette jeg gjør ? Mange ganger er jeg meg selv svar skyldig, det skal jeg innrømme. Men jeg har sett tilfelle av folk som har hatt venner som har omkommet i trafikken med kjører som noen svin selv. Men går det inn på de ? Er det prinsippielt det samme vi snakker om ?

Så jeg er enig med deg, jeg ofrer helsa mi for å nå et mål. Kanskje klamrer jeg meg til håpet om at offeret ikke er så stort også, men jeg er vel bevisst at dette kanskje er min vei til undergangen også. Mest sannsynlig så er det også det.

Sist i dette innlegget vil jeg også få sagt at jeg på ingen måte anbefaler noen å gå denne veien jeg har gjort. For alle dere der ute som tror at dere beholder alt av masse etter en kur. GLEM DET !! Det meste blir borte, så er man på igjen og igjen og igjen. Det er mye sant i "din neste kur er aldri din siste". Og da har man det gående.

Og til deg Pål Skogli, jeg vil ALDRI stille på en platting med deg, ei heller noen gang i en konkurranse der det stiller hovedsaklig rene utøvere. Til det er min samvittighet for hard med meg. Men jeg er en av de som står frem og innrømmer at jeg er en bruker, eller misbruker heter det vel. Dårlig forbilde ? Ja, jeg er nok det også, ikke spesielt stolt av nettopp det - men jeg har gjort et valg og det står jeg selvsagt inne for siden jeg tross alt ser på meg selv som såpass oppegående at jeg er klar over de farene jeg utsetter meg for og vet godt at dette ikke er en dans på roser. Og dette er nok ingen snarvei slik du tror. Er nok heller å betegne som en motorvei mot noe man kanskje ikke kjenner omfanget av. Positivt og ikke minst negativt - og kanskje viktigst nettopp det siste, den negative delen.

Håper for all det del at forumet lar dette stå litt som skrekk og advarsel fra en som faktisk bruker og advarer alle som vurderer veien. Om forumet skulle ha noe øsnke om det, skal jeg villig vekk svare - men jeg antar at det er noe som må igjennom Administrators sensur ?

Jeg syntes uansett det er KJEMPEFLOTT at Treningsforum har den antidopingholdningen de har. All honnør til de for det - for man kan komme MEGET langt som ren utover. MEGET langt!

Flott at du er ærlig og står frem med dette, og at du står for de valgene du har gjort - men når ble det forbudt å endre sine valg/ starte på nytt i dette landet? Og spesiellt når man vet iderlig godt hvor rett til h***** ting kan gå - kanskje på tide å prøve å snu ting litt da? Og at man mister noen av sine nærmeste venner burde iallefall være en våkne opp kur til de grader! Det blir rett og slett for dumt da og gå rundt å innbille seg at " jammen jeg gjør dette under veldig kontrollerte former - har full kontroll( jadda !) og slikt skjer ikke meg" - hvor stor er sjansen for det da? Det bløir som å stå å se på at en venn sulter seg til døde og fortsette på samme galeien selv " for jeg har full kontroll så det skjer ikke meg"

Hver dag forventes det av massevis av folk at de skal legge om lisvstilen sin, bli sunnere og bli kvitt alle de ekstra kg som koster samfunnet så mye - for det burde jo være en enkel sak, folk må endre gamle vaner og gjøre nye valg ( stadig vekk) - hvorfor skal det ikke da la seg gjøre for en som har valgt seg inn på denne farlige galeien og snu? Det er faktisk ingen skam i det.....

Så sorry - den der  " jeg har valgt som jeg har valgt, så da får jeg stå løpet ut uansett hvor det ender, men til dere andre så ikke gjør det samme som meg" - regla biter jeg ikke helt på....
Sier ikke at det er svosh gjort på null komma niks å endre noe, men det nytter ikke å tenke slik at - jaja ser hvordan ståa er om 10 -20 år så vurdere om noen endringer bør gjøres - kanskje for sendt da - og for hva?
For noen svulmende muskler som i stor grad har medført seg sorg og bekymring for de som virkelig bryr seg om en og som har måttet sett på at man ødelegger seg selv på den måten?

Ser det er mange som har gitt deg kreditt og honnør osv - men hvor mye kreditt tror du dine advarsler har når det virkelig gjelder? Når det kanskje står om liv og død til din neste kompis eller i å hindre en du bryr deg om i å begynne på den galeien?
Hvor mye kreditt tror du seriøst jeg ville hatt om jeg så at min beste venninne peilet inn på "slanke seg til døde" - veien igjen og skulle prøve å hindre henne i dette hvis jeg selv drev å slanket meg som en gal?
Ikke et fnugg en gang .....

Definition: utrolig bra form du er i - tror du lyger på deg noen ekstra år du Wink - hadde aldri i verden trodd du var 40 år +!

Utlogget Hans Høyhet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #119 : 11. mai 2005, 08:08 »


Flott at du er ærlig og står frem med dette, og at du står for de valgene du har gjort - men når ble det forbudt å endre sine valg/ starte på nytt i dette landet? Og spesiellt når man vet iderlig godt hvor rett til h***** ting kan gå - kanskje på tide å prøve å snu ting litt da? Og at man mister noen av sine nærmeste venner burde iallefall være en våkne opp kur til de grader! Det blir rett og slett for dumt da og gå rundt å innbille seg at " jammen jeg gjør dette under veldig kontrollerte former - har full kontroll( jadda !) og slikt skjer ikke meg" - hvor stor er sjansen for det da? Det bløir som å stå å se på at en venn sulter seg til døde og fortsette på samme galeien selv " for jeg har full kontroll så det skjer ikke meg"

Jeg tror du har misforstått innlegget mitt en smule jeg Mystique, for hvem har sagt at jeg ikke ønsker å snu på ting ? Hvem har sagt at man ikke ønsker å gjøre noe annet enn man har gjort ? Og ikke minst - hvem har sagt at det er lett å forandre på det en har gjort ? Jeg har i hvert fall ikke skrevet det og leser du litt mellom linjene så skjønner du kanskje nærmere hva jeg faktisk mener. Jeg skal love deg at det på ingen måte er bare å hoppe av, at veien til et "rent" liv igjen ikke bare er lett. For min del vil det si tap av sikkert 30 kg muskler. Minst ! Tror du det er lett å se seg selv i øynene og vite det ?

Nå kan vi selvsagt ikke sette noen likhet mellom 30 kg muskler og et kanskje ødelagt liv. Mest sannsynlig et ødelagt liv også (i mer eller mindre grad), jeg innser og vet det. Og jeg visste det godt før jeg satte min første sprøyte for mange år siden. Det var et valg jeg gjorde ganske enkelt - jeg ville på død og liv på stor, jeg ønsker å bli størst faktisk og var villig til å ofre mye for å nå nettopp det. Så det er på ingen måte slik at jeg tilfeldig har havnet i den situasjonen jeg befinner meg i. Men jeg er nå 31 år gammel, veier over 130 kg med en akseptabel fett% og er på mange måter fornøyd med hva jeg har oppnådd på den måten jeg valgte å gjøre det på. Kanskje jeg blir 50 år, kanskje 90 - hvem kan fortelle det på forhånd. Men for min del kan jeg se tilbake på å ha fått til noe jeg ønsket sterkt, noe som garantert ville vært en søken for meg uansett. Jeg valgte kanskje gal vei å gjøre det på, ofret mye for 20 kg ekstra med muskler, men det ble i det minste gjort bevisst.

Om jeg i dag ønsker å slutte så vet jeg, som tidligere nevnt, at det ikke er spesielt lett. Min kropp vil bruke veldig lang tid på å komme seg igjen, det må gjøres ekstremt kontrollert trass i at jeg har tatt ALLE forhåndsregler underveis for å ta vare på kroppen min og mitt naturlige hormonsystem best mulig. Igjen er det en advarsel til alle som vurderer veien, uansett hva man gjør er det ikke lett å komme av igjen. Men dette vet jeg Mystique.

Når det gjelder dette med at man har venner rundt seg som faller i fra pga. AAS, så smerter det selvsagt enormt. Som tidligere nevnt, begravelse nummer 2 er minst dobbelt så ille, og det er da man virkelig begynner å tenke. Hva tror du min kone sa til meg ? Hvordan tror henne tok dette ? Hun er jo glad i meg, jeg er far til hennes eneste barn - og alikevel utsetter jeg meg for en fare med potensiell dødlig utgang. Det skal legges til at jeg aldri har skjult noe for henne. Hun har aldri likt det, men hun har akseptert det fordi hun har sett hva jeg brenner for. Skal hun kalles medskyldig da ? Min nærmeste familie vet også godt hva jeg driver med, og det er naturlig nok ingen av de som liker det heller. Jeg har ikke tall på antall forsøk de har hatt på å få meg fra dette igjen. Om og om igjen....

Og igjen dette med at noen faktisk dør av AAS. Svært svært ofte skyldes dette bruk av andre ting som narkotika, alkohol eller andre stoffer i samspill med AAS. For min egen del har jeg aldri rørt det, jeg hverken røyker eller drikker og har hele livet mitt spist sunt og riktig. Nå er jeg ekstremt nøye på alle de punktene nettopp fordi jeg har en tung last her i livet, en selvpåført last.

Kompisene mine gjorde ikke det, med unntak av en person som fikk hjerteattakk og døde. Han var disponert for det, desverre. Han segnet om i garderoben etter trening, jeg var i dusjen. Det var en blid gutt jeg gikk i fra inn i dusjen, når jeg kom tilbake 5-6 minutt etterpå var det over trass i at det var to andre der som forsøkte å redde han. Hadde du visst hvor dypt et slikt sår kan bli, hvor lang tid man bruker for å komme over det - om i det hele tatt noen gang, så hadde du aldri tenkt på å stille spørsmålet om jeg noen gang har tenkt på å slutte selv. Og se kjæresten hans i øyne i den begravelsen, se sorgen og hvordan de bedene øynene hennes så på min kone. Og alikevel spør du meg om "når ble det for sent å starte på nytt i dette landet" ? Igjen kan jeg bare si deg at avhengigheten er altfor stor, den psykiske belastningen som ligger og venter er jeg rett og slett livredd for. Jeg tør ganske enkelt ikke akkurat nå, kanskje ikke noen gang. Alikevel kan jeg si at jeg gjorde dette med vitene vilje og gikk inne i dette med åpne øyne og fullstendig klar over farene. Hadde flere enda gjort det, men det skjer ikke desverre. Du ser sikkert motsetningene i det jeg skriver nå, men tenker du over det skjønner du helt sikkert hva jeg mener.



Sitat
Hver dag forventes det av massevis av folk at de skal legge om lisvstilen sin, bli sunnere og bli kvitt alle de ekstra kg som koster samfunnet så mye - for det burde jo være en enkel sak, folk må endre gamle vaner og gjøre nye valg ( stadig vekk) - hvorfor skal det ikke da la seg gjøre for en som har valgt seg inn på denne farlige galeien og snu? Det er faktisk ingen skam i det.....

Igjen, det er ingen skam og snu. Jeg vet mange hadde blitt glad om jeg hadde valgt å snu. Men jeg kan bare referere til det jeg skrev over her så skjønner du kanskje hvordan hodet mitt fungerer. Det man ønsker iderlig vel er ikke alltid like lett å gjennomføre. Det er jo ikke bare her. Se på alle de som røyker og som ville gitt mye for å slutte. Men klarer de det ?? Svært få gjør det. Se på alle som vil slanke seg men ikke får det til. Klart, noen er syke som gjør at de ikke får det til, men det fleste kunne klart det med disipilin. Kanskje det er nettopp der det ligger også. Mangel på selvdisiplin ? Jeg tror desverre det......


Sitat
Så sorry - den der " jeg har valgt som jeg har valgt, så da får jeg stå løpet ut uansett hvor det ender, men til dere andre så ikke gjør det samme som meg" - regla biter jeg ikke helt på....
Sier ikke at det er svosh gjort på null komma niks å endre noe, men det nytter ikke å tenke slik at - jaja ser hvordan ståa er om 10 -20 år så vurdere om noen endringer bør gjøres - kanskje for sendt da - og for hva?
For noen svulmende muskler som i stor grad har medført seg sorg og bekymring for de som virkelig bryr seg om en og som har måttet sett på at man ødelegger seg selv på den måten?

Akkurat det er hva jeg tenker mest over selv også, og akkurat på dette punktet jeg er meg selv svar skyldig også. Som sagt, jeg har en kone og et lite barn - alikevel driver jeg med dette her. Selvvalgt ? Javisst. Men jeg kan alikvel på ingen måte rettferdiggjøre min handling ovenfor i hvert fall de to, og aller minst min lille datter. Er det noe punkt som samvittigheten river i meg så er det nettopp det, og her treffer du absolutt spikeren på hodet. Og du lurer sikkert nå på hvorfor jeg alikevel holder på ? Tenker du deg om så skjønner du svaret antagelig selv, ikke minst etter hva jeg har skrevet tidligere i dette innlegget. Men vit at dette river i meg.



Sitat
Ser det er mange som har gitt deg kreditt og honnør osv - men hvor mye kreditt tror du dine advarsler har når det virkelig gjelder? Når det kanskje står om liv og død til din neste kompis eller i å hindre en du bryr deg om i å begynne på den galeien?
Hvor mye kreditt tror du seriøst jeg ville hatt om jeg så at min beste venninne peilet inn på "slanke seg til døde" - veien igjen og skulle prøve å hindre henne i dette hvis jeg selv drev å slanket meg som en gal?
Ikke et fnugg en gang .....

Har også sett at jeg har fått honnører for dette, og det er jeg takknemlig for. Jeg håper at noen har sett et budskap i hva jeg skrev for noe. Jeg ønsker ikke å lede noen inn på den gale vei, snarere tvert i mot. Hadde ADN tatt kontakt med meg, hadde jeg svart og stilt med min erfaring. For det er nettopp det jeg ønsker her - og hjelpe til med å advare. Kan en avholdsmann få en alkoholiker edru tror du ? Eller kan en tidligere alkoholiker hjelpe til bedre fordi han VET hvordan de har det ? Jeg tror helt ærlig svaret gir seg selv.

Jeg skal heller ikke nevne navn her inne selvsagt, men når jeg får en PM her inne hvor det står :

"Takk for et veldig flott innlegg! Har vurdert å begynne med AAS en stund nå, men etter innlegget ditt blei jeg litt usikker. Kanskje er jeg like heldig som deg, kanskje ikke.. Undecided"

Der fikk jeg kanskje én person til å endre mening. Og det gjorde innlegget mitt verdt å skrive mange ganger. Akkurat den PM'en der "varmet" på en måte.

Håper du nå skjønner litt hva jeg mener og vil Mystique. Dette er ikke lett, hverken å forstå eller å skrive om. Men litt med dette jeg har skrevet her så skjønner du nok mer av hvordan jeg tenker, for jeg har forsøkt å skrevet dette på en så ærlig måte som mulig. Om du mener jeg tenker feil her, så vet du i det minste hvordan en som misbruker AAS tenker - for det er det jeg er. En misbruker, og dette er min tankegang. Døm meg gjerne for det, jeg krever jo ikke noen rettferdiggjøring, men kun er forståelse hva som faktisk driver meg ....
I'm a bodybuilder and I'm OK, I sleep all night and I train all day.... Knebøy




Man vet aldri når en får bruk for et jernrør

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!