Skrevet av Emne: Steorider - Fordeler, ulemper  (Lest 15015 ganger)

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Steorider - Fordeler, ulemper
« : 22. november 2005, 23:25 »
Nevn både fordeler og ulemper ved å bruke steorider..

Kan man dø raskere av det?

Enklere?

Isåfall, hvilket type steorider er minst helseskadelig å bruke..?

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #1 : 23. november 2005, 16:01 »
Takk, ifølge meg så fortjener du en honnør

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #2 : 23. november 2005, 20:38 »
fordeler
.......

De som kan sakene sine vil dra ekstrem nytte av det,men de vil også få ulemper men viss man gjør alt med måte vil jeg si at de drar veldig nytte av det og bruke aas..

Men som sagt at de fleste vil ha null fordel av og bruke AAS..

Pga
1.de har ikke nok kunnskap om trening
2.de har ikke nok kunnskap om kosthold
3.de har ikke nok kunnskap om AAS

Ulemper.
--------

Er noen les rundt de fleste kommer av at folk ikke kan nok mener jeg..

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #3 : 23. november 2005, 20:47 »
Hva gjelder steroider er jo ulempene mye, mye større enn fordelene slik jeg ser det. Klart, man KAN bli stor og skremmende hvis dette i seg selv er et mål.

Moralsk sett kan jeg ikke forstå hvorfor noen vil jukse seg til framgang. Er ikke grunnen til at man trener like mye følelsen av å yte noe og glede seg stort når man etter lang, lang tid endelig får synlig framgang? Kan ikke forstå at mennesker som trykker i seg noe kan få den samme tilfredstillelsen.

Kan heller ikke forstå hva det skal være godt for. Jeg blir selvfølgelig mer skremt av en "gorilla" på 2 meter og 150 kg enn en på 1,50 og 65 kg, men jeg respekterer ikke mennesker mer bare på grunn av den fysiske fremtoningen.

Respekt må være fortjent, og det er ikke noe man kan oppnå kun med en enorm muskelmengde.

Hmmm... Føler beklagelig nok at jeg ikke har svart på noen spørsmål og at jeg har foretatt en stor digresjon med mitt innlegg. Dette beklager jeg, men jeg ville bare få frem noen synspunkter ang. AS og samtidig stille noen spørsmål.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #4 : 23. november 2005, 21:28 »
Gundersen™ @

Det er ofte de som har lett framgang som er mest imot aas..

Jeg selv kan ikke se hvordan det skal være juks??Tror du man bare kaster i seg noen tabs så blir man stor eller??

De fleste som plutselig blir store blir også plutselig små ganske fort også pga de de har ikke nok kunnskap om diett,trening osv..


Jeg ser mange fordeler for de som kan nok og jeg ser masse ulemper for de som ikke kan noe..









Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #5 : 23. november 2005, 21:34 »
Vel, å klusse med det utgangspunktet man har, er i mine øyne juks. Det at vi er forskjellig disponert i utgangspunktet til f eks å bygge muskulatur er noe man "ikke" kan gjøre noe med.

Og med det i bakhodet velger jeg å kalle det å kjøre i seg AS "å jukse". Dette er fordi disse produktene har en unormal påvirkning på kroppen. Det er ikke nødvendigvis ulovlig med mindre det er i en idrettssammenheng, så det får bli opp til hver og en hvor vidt man godtar dette.

Men jeg har alt for liten kunnskap på dette feltet til å kaste meg inn i noen diskusjon. Kom kun med noen egne meninger om emnet, og meninger var selvfølgelig ikke å forulempe noen på den måten Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #6 : 23. november 2005, 21:48 »
Jeg kjenner folk som har helt sinnsyke gains cleant, langt mere enn jeg ser for meg JEG ville hatt om jeg så trøkte meg stappfull av russere, og deres gains skyldes i svær stor grad genetiske forutsetninger for styrke og muskelmasse, som langt overgår mine.

Det er svært enkelt for slike individer å leke "holier than thou", snakke i øst og vest om juksing og hardt arbeid, og vifte med pekefingeren til folk som velger å faktisk GJØRE noe med forutsetningene sine, til tross for helserisikoen (og den sosiale korsfestelsen man må risikere hvis man blir "tatt") som er involvert.

Hvis to kompiser brenner like hardt for løfting, spiser like bra og trener like smart, hvorfor skal da den ene være forunt større fremgang enn den andre? Fordi han er "forutbestemt" til det? Mens den andre er forutbestemt til å bli etterlatt i kjølevannet av sin mer "begavede" kamerat?

Jeg er helt enig med at det er patetisk og tragisk når 15 åringer hiver seg på sin første kur etter 2mnd treningserfaring, gjerne akkompagnert av kostholdet til en gammel dame. Men, jeg personlig, ville ikke pekt på et individ som er villig til å risikere helse og sosialliv for å presse sine egne grenser enda lengre enn de vil gå av seg selv, og kalt ham en "juksemaker".

Men det er helt umulig å komme med noen konklusive uttalelser i denne debatten. Folk gjør det de må for å være lykkelige, og hvis valgene de tar ikke har direkte negative konsekvenser for andre mennesker så skal de få gjøre hva de vil for min del.

Men det er bare meg da.  Smiley
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #7 : 23. november 2005, 21:53 »
La meg bare få presisere en liten ting. Jeg går jo ikke rundt som en "Helgen" og dømmer folk nedenom og hjem... Og nei, jeg ser ikke på mennesker som tar AS som dårligere mennesker som jeg ønsker alt vondt.

Men dette er jo snakk om personlige vurderinger, og mennesker kan gjøre hva de vil for min del (så sant det ikke skader andre), men det behøver ikke bety at jeg samtykker i deres valg. Smiley




Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #8 : 23. november 2005, 21:54 »
ALLE kan få bra kropp eller bli veldig sterk uten dop. ALLE. Det er mange pingler som tror de har vanskelig med å få framgang eller har vanskelig med å legge på seg - men de alle gir ikke nok. Enten i form av trening eller i form av kosthold.

Dop er juks da det ikke er naturlig. Silikon er også juks da det ikke er naturlig. Noen blir nok lettere sterke eller har en mer muskuløs kropp naturlig, andre kan ha større eller fastere pupper naturlig. Det er uansett mye lettere å gjøre noe med muskler og styrke enn pupper. Uansett utgangspunkt. Her er dop aldri noe noen må, og heller ikke bør, bruke for å oppnå resultater. Ingen har noen fastsatt grense for hvor langt man kan nå.

Veldig mange i min styrkeløftsklubb har ikke spesielt gode talenter hverken hva gjelder kropp eller styrke - men vi har alle oppnådd å bli veldig store og sterke. Mange måltider pr. dag. Mye protein. Hard og knallhard trening.

Ikke alle kan bli verdensmestre uten dop, men det kan de fleste heller ikke med dop.  

Personlig har jeg ikke store respekten for dopere. En ellers god idrettsutøver, eller en som trener på ett gym, men som bruker dop kan aldri oppnå å bli mer enn middelmådig i mine øyne. Nettopp pga. dop er en snarvei som ingen burde ha tatt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #9 : 23. november 2005, 21:57 »
Hehe, snakket ikke om deg nå, var bare en liten generell irritasjon over folk som er velsignet med supergener, og som insisterer på at de bare jobber hardere og bedre enn alle andre.  Tongue

Jeg er totalt imot doping innen idrett til tross, dette føler jeg at jeg må presisere. Idrett handler om å hedre det individet som klarer å gjøre det best ut i fra like premisser som alle andre, og dessverre blir det ofte en kåring av den som har best anlegg for det, fremfor den som brenner mest og har jobba hardest (ikke i alle tilfeller så klart, jeg sier bare at de kan forekomme).

I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #10 : 23. november 2005, 22:00 »
ALLE kan få bra kropp eller bli veldig sterk uten dop. ALLE. Det er mange pingler som tror de har vanskelig med å få framgang eller har vanskelig med å legge på seg - men de alle gir ikke nok. Enten i form av trening eller i form av kosthold.

Dop er juks da det ikke er naturlig. Silikon er også juks da det ikke er naturlig. Noen blir nok lettere sterke eller har en mer muskuløs kropp naturlig, andre kan ha større eller fastere pupper naturlig. Det er uansett mye lettere å gjøre noe med muskler og styrke enn pupper. Uansett utgangspunkt. Her er dop aldri noe noen må, og heller ikke bør, bruke for å oppnå resultater. Ingen har noen fastsatt grense for hvor langt man kan nå.

Veldig mange i min styrkeløftsklubb har ikke spesielt gode talenter hverken hva gjelder kropp eller styrke - men vi har alle oppnådd å bli veldig store og sterke. Mange måltider pr. dag. Mye protein. Hard og knallhard trening.

Ikke alle kan bli verdensmestre uten dop, men det kan de fleste heller ikke med dop. 

Personlig har jeg ikke store respekten for dopere. En ellers god idrettsutøver, eller en som trener på ett gym, men som bruker dop kan aldri oppnå å bli mer enn middelmådig i mine øyne. Nettopp pga. dop er en snarvei som ingen burde ha tatt.

Jeg kjenner også veldig mange som har dårlig genetisk grunnlag som har klart å oppnå fantastiske resultater, og disse menneskene har min fulle respekt.

Men, det er likevel en helt utrolig lidenskap og dedikasjon (på grensen til mani) som driver mange av personene jeg kjenner som har eksperimentert med AAS, til å ta de valgene de gjør. Og jeg tør rett og slett ikke nedvurdere de ofrene de har gjort, og de valgene de har tatt.
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #11 : 23. november 2005, 22:11 »
De fleste av dere fortjener honnør etter de gode meningene deres..

Dop er bare teit..Fordi det forstørrer alle muskler, og TENK muskelen er ett hjerte. Og det er ikke bra at den blir for stor. Vil du ha barn? Av bol kan man bli steril

Hvorfor dø 30 uten barn? Er det gleden?

Eller hva gutta?

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #12 : 23. november 2005, 22:15 »
Hvor sprøtt det enn høres ut er det der ofre visse mennesker ville gjort uten å nøle...  Undecided

EDIT: men det er også verd å nevne at de "sideeffektene" du nevner er helt ekstreme tilfeller, som nesten bare forekommer ved ekstremt feilbruk over veldig lang tid... og selv da tror jeg det er ganske sjeldent å dø av hjertestans pga. AAS.
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #13 : 23. november 2005, 22:35 »
Men det er jo en stor sjanse for hjerteproblemer..

Utlogget Razmataz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #14 : 23. november 2005, 23:13 »
Intresant debatt... Jeg vi først og frem fortelle at jeg personlig er en av disse guttene som går på gymmet for og holde kroppen i form og har videre ingen behov for å bli største karen på stranda. Doping er mao for mitt vedkommede helt uaktuelt. Alikevel så har jeg kansje en vrangforestilt syn på alle de som bruker medikamenter for å oppnå sine mål. Jeg mener det nå en gang er slik at vi mennesker er skapt på en slik måte at vi alltid ønsker oss kortest og raskest mulig vei til målet. Jeg har derfor en stor forståelse at enkelte bruker medikamenter for å øke resultatene på kortest mulig tid. Få ukers trening med doping gir vel samme resultat som års trening uten doping? Har heller ikke den store troen på at dette er svært helseskadelig om det brukes med forstand og ikke misbrukes. De som driver med dette tror jeg tar alle forholdsregler for å minimalisere risikoen. Vi må huske at de som driver med dette har en svært aktiv livstil, de spiser svært sunt og tar forhåpentligvis flere legekontroller. En kan jo sammenlige med en kar som ikke løfter en finger, sitter hele kvelden og ser på TV og fyller kroppen daglig med potetgull og sjokolade. Dette er etter min mening virkelig usunn livstil. Anbefaler ikke med dette på noen måte at noen skal bruke doping for prestasjonfremmede resultater, men jeg ønsker å vise forståelse for at noen gjør det......

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!