Skrevet av Emne: Doping og styrke  (Lest 5765 ganger)

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Doping og styrke
« : 30. desember 2005, 11:04 »
Jeg er motstander av doping i alle former. Men det noe jeg lurer på.

Hvis man sammenligner to tvillinger  som trener seriøst og spiser riktig. Den ene bruker stereoider den andre er ren. Begge veier la oss si 75 kg og har samme muskelmasse. Vil den som bruker stereoider automatisk være sterkere?
Hva er det som i såfall gjør den som bruker steroider sterkere enn den rene?

Aktiv styrkeløfter

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Doping og styrke
« #1 : 30. desember 2005, 11:35 »
Jeg er motstander av doping i alle former. Men det noe jeg lurer på.

Hvis man sammenligner to tvillinger som trener seriøst og spiser riktig. Den ene bruker stereoider den andre er ren. Begge veier la oss si 75 kg og har samme muskelmasse. Vil den som bruker stereoider automatisk være sterkere?
Hva er det som i såfall gjør den som bruker steroider sterkere enn den rene?

Merk! Det jeg skriver nå blir kun synsing, men jeg ville tro at hvis de hadde like stor muskelmasse, ville ingen av dem vært noe særlig sterkere enn den andre. Slik jeg tenker ville kanskje den som var ren vært litt sterkere enn den som hadde "jukset" litt.

Men altså, dette ble som sagt bare synsing. Er mange her som er bedre kvalifisert enn meg til å svare på slikt Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget hardworker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

SV: Doping og styrke
« #2 : 30. desember 2005, 12:09 »
Det finnes mange foskjellige AAS, men noen av virkningene vil være at den pesonen som buker dette har en langt bedre restitusjonsevne og kan derfor trent hyppigere enn han som trener rent.. Slik får han som doper seg en helt annen forutsetning for treningen. Angående muskelstyrken vil jeg ikke uttale meg fordi jeg ikke har nok kunnskaper om virkningene. Det hadde vært interessant om noen kunne legge ut noen kilder, slik at dette blir oppklart..

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Doping og styrke
« #3 : 30. desember 2005, 15:05 »
Hvis de er tvillinger og like høye så har sannsynligvis den dopete tvillingen trent litt mindre enn den ikke-dopede eller så har han kanskje ikke dopet så lenge. Hvis ikke har han bare spist dårlig.

Hvis de har trent like lenge, og eller gjort alt likt (mtp. kosthold og søvn)  så vil den dopede "automatisk" være sterkere. Dette er jo pga. testosteronet. Akkurat de kjemiske prosessene vet jeg ikke, men tesosteronet har mye med muskelstyrke å gjøre. Se bare på f.eks. Inger Blikra. Dame i -75. Trent i mange år. Blant verdens beste i sin klasse. Ta en mann, nesten uansett kroppsvekt, i toppen av styrkeløft (f.eks. Roy Brandtzæg i -56 eller -60) og den/de tar like mye i knebøy. Muskulaturforskjellen er ikke av betydning her da menn som regel har større masse på overkroppen. På underkroppen er to personer av forskjellig kjønn men med cirka. lik kroppsvekt (og selvsagt også høyde) ganske lik.

I praksis kan du kjenne forskjellen på kreftene etter å ha hatt sex. Det tar mange timer før kroppen er i lage etter en orgasme for menn. Jeg merker iallefall forskjell, men vet ikke om det har med testonivået å gjøre da - må innrømme det Smiley

...men en doper som har påbegynt en kur vil iallefall umiddelbart bli sterkere. Det tar bare ett par dager og kiloene en doper kan løfte er mye større. Muskelveksten har selvsagt ikke rukket å tre skikkelig i kraft på så kort tid, men styrken den er blitt voldsomt forbedret.
 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: Doping og styrke
« #4 : 30. desember 2005, 17:00 »
2 identiske tvillinger med samme styrke ved utgangspunktet , samme treningsmengde og mat , samme kroppsvekt.
Begynner den ene med AAS så vil han kort tid etter knuse broderen på styrke og vil nok slite fælt med å forbli på samme vekt/muskelmasse.
Om han klarer å holde samme vekt så forskyver han mest sannsynlig muskel/fett % i positiv retning.


Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

SV: Doping og styrke
« #5 : 03. januar 2006, 10:20 »
kopierer fra et tidligere innlegg av meg i enannen tråd:

Man forbedrer kroppen sin mens man er on cure. proteinsyntesen, immunforsvaret, muskel trykk, sener, ATP-regenerering og alt annet som påvirkes er i toppform og mer effektiv enn noen evighets gang. noe som gjør at utøveren kan trene hardere og lengre enn han kunne uten. musklene repareres lynkjapt og vil ha mer. blod trykket i musklene eller hydraulikken som jeg sier er hardere og man kan trene mye tyngre enn man kunne uten med samme muskelnivå noe som gjør at man vokser mye fortere,/effektiv belastning. (sikkert hørt om seneskader ang. dette at musklene duger til mer enn senene klarer å vokse/holde med.)


Regner med du kanskje har hørt om folk som har muskler som kjennes ut som betong, knallhard, det er pga trykket i musklene.

så ja, densom er on-cure erdefinitivt mye sterkere likevelomde har samme muskelmasse.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Doping og styrke
« #6 : 10. januar 2006, 02:36 »
I praksis kan du kjenne forskjellen på kreftene etter å ha hatt sex. Det tar mange timer før kroppen er i lage etter en orgasme for menn. Jeg merker iallefall forskjell, men vet ikke om det har med testonivået å gjøre da - må innrømme det Smiley


Det er fordi du må deise rundt på den 135 kg tunge kroppen din, ein energi utfoldelse som tilsvarer ein maraton. No rekner eg ikkje med at du holder ut meir enn 30 sekund, ellers ville nok hjerte ditt sprekke, og du ville falle død om og sannsynligvis ville den døde kroppen din kvele den heldige dama under deg...
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Doping og styrke
« #7 : 10. januar 2006, 23:10 »
Dame under Einar?! Einar ligger selvsagt på rygg og røyker sigar når han har sex!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Doping og styrke
« #8 : 10. januar 2006, 23:12 »
Hmm.. 3 timer sex = 2900kcal for en mann på 110kg.. Grin
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Doping og styrke
« #9 : 11. januar 2006, 02:16 »
Det er fordi du må deise rundt på den 135 kg tunge kroppen din, ein energi utfoldelse som tilsvarer ein maraton. No rekner eg ikkje med at du holder ut meir enn 30 sekund, ellers ville nok hjerte ditt sprekke, og du ville falle død om og sannsynligvis ville den døde kroppen din kvele den heldige dama under deg...
Du har helt rett Alex. Selv om jeg kjente det når jeg tok s(t)aken i egne hender når jeg var ca. 100 kg. Muskulært og kondisjonsmessig klarer jeg å holde ut i 30 sekunder, men ellers er dama mi så bra at det fort ikke går så lang tid - men har faktisk klart å holde ut ganske mange minutter ved noen anledninger.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Doping og styrke
« #10 : 11. januar 2006, 02:17 »
Dame under Einar?! Einar ligger selvsagt på rygg og røyker sigar når han har sex!
Jeg røyker ikke. Og selv om jeg liker best å ligge på rygg - hater å anstrenge meg - så er jeg noen ganger på toppen også Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Doping og styrke
« #11 : 11. januar 2006, 02:59 »
Dette er jo info vi ikke trenger Gilberg.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Doping og styrke
« #12 : 11. januar 2006, 14:52 »
Jovisst trenger vi det, Hr. Thyve! Det sier oss jo litt om hvilke muligheter vi faktisk har når vi bikker 130kg Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Doping og styrke
« #13 : 22. januar 2006, 19:24 »
Doping er for folk som IKKE kan trene,Alltså KYLLINGER!!!!!!
Vi andre som har hørt om Dietmar vet hva real power er,trenger ikke å dope. Erter
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget sterno87

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

SV: Doping og styrke
« #14 : 15. februar 2006, 16:32 »
Jeg er motstander av doping i alle former. Men det noe jeg lurer på.

Hvis man sammenligner to tvillinger som trener seriøst og spiser riktig. Den ene bruker stereoider den andre er ren. Begge veier la oss si 75 kg og har samme muskelmasse. Vil den som bruker stereoider automatisk være sterkere?
Hva er det som i såfall gjør den som bruker steroider sterkere enn den rene?

den som går på steroider er kansje mer aggresiv, og noen steroider gjør at du får mer utholdighet...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!