Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2960924 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15780 : 19. oktober 2012, 18:16 »
Nei, det var raw. I bare underbuksa, faktisk.

http://www.youtube.com/watch?v=Dpbk6wITm0k
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Fasiten
« #15781 : 19. oktober 2012, 18:44 »
Liten presisering: fadern er ikke allmennpraktiserende, men kar-kirurg. Det er grunnen til at jeg ønsket å videreformidle hans tanker til deg. Ettersom han er rørlegger i kroppen, får han kikket inne i en og annen blodåre ila dagen, og dermed et ganske godt overblikk over hva som ser ut til å være standard for såvel tykke som tynne mennesker Smiley

Ellers er det ikke stort annet å si enn at du selvfølgelig styrer livet ditt selv - helt og holdent. At du opplever enkelte her inne som frekke er sannsynligvis ikke ubegrunnet, men pass på at paranoiaen ikke får overta. Det blir vanskelig å snakke for andre, men jeg vet selv hvertfall at jeg ville syntes det var et tap om du ble borte - uavhengig av om det er nå eller om 5 år.

Dedikasjonen din er beundringsverdig,  men jeg tror ikke det er enten eller. Jeg tror det er tid til både trening og samvær med barna dine, gitt at det er det du ønsker.

Men da må du kanskje få litt struktur på tingene. Over og ut

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Fasiten
« #15782 : 19. oktober 2012, 18:49 »
Dette har jeg fortalt om tidligere. Jeg er IKKE et A4-menneske. Jeg er IKKE en vanlig mann som trener med vekter som hobby. Jeg hverken vil eller klarer å leve FOR andre eller GJENNOM andre. Jeg ER styrkeløft og sjakk og business. Ta fra meg det og jeg kunne like så godt tatt mitt eget liv. Det er nesten ingen som forstår dette. Jeg vet om en som forstår det 100% og jeg vet om en annen som forstår det 80%. Nesten ingen andre forstår det. Jeg har ambisjoner og jeg har mål. Disse går jeg for. Jeg vil samtidig være en så god far som mulig og jeg elsker mine barn og de elsker meg. Og jeg vil selvsagt leve så lenge jeg kan, men IKKE på bekostning av mine ambisjoner. Hadde jeg trodd på at jeg ville dødd om 5 år om jeg ikke sluttet med det jeg gjør hadde jeg sluttet på dagen, men jeg tror hverken jeg dør om 5 år eller om 15 år. Derfor må jeg fortsette med det jeg gjør. Det er det som er livet mitt. Jeg kunne ha gått ned tli 70 kg i kroppsvekt og drukket urtete og livnært meg på sushi, begynt med yoga og sovet fra 21.00 til 06.00 ; sikkert perfekt det, men da bare er jeg. Da lever jeg ikke.

Artig. Her har du et helt program som omhandler det å forstå dette. Se det.

http://tv.nrk.no/serie/normal-galskap/dmpf71005411/sesong-1/episode-1

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15783 : 19. oktober 2012, 22:18 »
Hvis noen vil meg det beste så burde de ha forstått at det å holde kjeft er til det beste. Det er mange som er utrolig frekke og noen som absolutt ikke ønsker meg det beste. Det er greit å komme med velmenede råd og tips, men når det samme maset kommer fra flere kanter og jeg svarer på dette og maset fortsetter ; da er det ikke velment lengre.
177 cm. Når det er så mange som både har dysleksi, må bruke kalkulator for alle regnestykker , ikke har hørt om George Washington, vet hvilket band Ringo Starr spilte i, tror Afrika har en hovedstad og tror på demokratiet - ja, da vet jeg at det er en lang vei til å overbevise gud og hvermansen om hva som helst. I alle fall folk som aldri har møtt meg, som ikke er leger og som diagnosterer meg på bakgrunn av hva jeg skriver her. Eller har skrevet for 2-3 år siden. Jeg bryr meg ikke om å overbevise noen heller, jeg bare uttrykket at jeg synes det er latterlig av folk å bry seg på den måten de gjør det på. For det er ikke å bry seg. Det er å ignorere hva jeg sier og skriver. Og det er å ikke vise respekt.
Legen min sier ingenting om vekta. Nå har jeg ikke spurt direkte heller, men jeg har jo tatt prøver da folk begynte å skrive min dødsdom og jeg har hatt veldig gode prøver og tester.
Ja, jeg legger i alle fall ikke mye i det. For det første har jeg liten tillitt til allmennpraktiserende leger og for det andre så mener jeg at mine 151 kg er en 90% mindre skadelig enn 99% av andres 151 kg kroppsvekt. Det kan ikke engang sammenlignes.

Det kan det nok ikke, men det kan kanskje sammenlignes med folk på 177 cm som veier 110-120 kilo ? Det er også 30 kilo overvekt i forhold til hva som kan kalles å være i nærheten av noe som er utenfor faresonen. For hvermansen. Men på 119 kilo så ville jeg ha vært enig med deg, der ville det bare ha vært å dra fram muskelmasse-trumfkortet og le av kritikerne.

 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Fasiten
« #15784 : 19. oktober 2012, 22:45 »
Jeg synes det holder nå. Einar fremstår for meg som et komplekst menneske som i enkelte situasjoner reagerer annerledes en det som kanskje er normen. Jeg hadde aldri klart Å holde meg så kald og svare mine angripere på en slik måte som Einar gjør. Selv gjennom Internett merkes det godt når noen gir velmenende råd, og når noen ønsker å påpeke noe de selv oppfatter som negativt med andre på en fordekt ufin måte.Einar er den eneste grunnen til at jeg dropper innom tf, ene og alene for å lese fasiten. Der finner jeg en person med substans, til tider riv ruskende "gal" i det han skriver der andre tier. Einar fremstår som en sterk og sårbar person på samme tid, en person jeg mest sannsynlig kunne vært venn med om jeg hadde bodd oppe i bartebyen. Av alle menneskelige feil og mangler han måtte ha, er det nok ingen som er mer bevisst disse en Einar selv. Jeg kan helt ærlig si at av alle ting jeg har lest på nettet, er fasiten kanskje noe av det som har truffet meg mest inn i sjela. Morsomt galskap javel, men for den som leser med de brillene også et sårbart og fint dypdykk i et menneske med stor m.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15785 : 19. oktober 2012, 22:51 »
Mitt inntrykk er at Einar Gilberg blir mobbet av folk i styrkeløftmiljøet fordi han er litt annerledes. Det her med raw-løfting er åpenbart, og så har han en del flere kilo ekstra å drasse på i forhold til de fleste styrkeløftere. Gilberg er sikkert stor i kjeften men det blir litt sånn konformitets-mobbing. Du skal ikke tro at du er noe og du skal ikke gå dine egne veier og så videre. Og da har jeg en ting å si til deg som er styrkeløfter, hvor du enn måtte befinne deg hen : Hvis du hadde vært så jævla interessert i å være konform innenfor det norske samfunnet, så hadde du funnet på noe annet enn å bli styrkeløfter. Det er ganske åpenbart.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Fasiten
« #15786 : 19. oktober 2012, 22:56 »
Støtter SFV og elgordo sine inlegg.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #15787 : 19. oktober 2012, 23:48 »
Samtidig må en huske på at mange av de velmenende rådene til Einar FAKTISK ER velmenende råd. Han er som et fotballag i premier league. Når det går dårlig blir en sur og skuffet. Man ønsker å bytte ut treneren, taktikken, spillerene - og syns det er SÅ selvfølgelig. Einar er så mye mer enn bare Einar selv, og gjennom Fasiten har han blitt "allemannseie" hvor alle selvfølgelig vil si sin mening om hvordan Einar kan vinne ligaen. I mange år var Einar Liverpool, hvor den store seieren (200 kg i benkpress) skulle komme "neste sesong", men så ble han plutselig Manchester!

En ting vil ihvertfall alltid være sikkert: Einar will never walk alone (from constructive and sometimes not so constructive comments).  Grin

Du vekker engasjement Einar, håper du ikke tar alt "maset" for tungt! Smiley







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #15788 : 20. oktober 2012, 00:24 »
Jeg synes det holder nå. Einar fremstår for meg som et komplekst menneske som i enkelte situasjoner reagerer annerledes en det som kanskje er normen. Jeg hadde aldri klart Å holde meg så kald og svare mine angripere på en slik måte som Einar gjør. Selv gjennom Internett merkes det godt når noen gir velmenende råd, og når noen ønsker å påpeke noe de selv oppfatter som negativt med andre på en fordekt ufin måte.Einar er den eneste grunnen til at jeg dropper innom tf, ene og alene for å lese fasiten. Der finner jeg en person med substans, til tider riv ruskende "gal" i det han skriver der andre tier. Einar fremstår som en sterk og sårbar person på samme tid, en person jeg mest sannsynlig kunne vært venn med om jeg hadde bodd oppe i bartebyen. Av alle menneskelige feil og mangler han måtte ha, er det nok ingen som er mer bevisst disse en Einar selv. Jeg kan helt ærlig si at av alle ting jeg har lest på nettet, er fasiten kanskje noe av det som har truffet meg mest inn i sjela. Morsomt galskap javel, men for den som leser med de brillene også et sårbart og fint dypdykk i et menneske med stor m.
Veldig, veldig bra innlegg!!!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Fasiten
« #15789 : 20. oktober 2012, 00:37 »
Denne hetsingen og mobbingen stopper nå!
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15790 : 20. oktober 2012, 01:13 »
Fredag 19.november 2012

Knebøy - med kjetting
(1 RM = 210kg, 2 RM = 220kg, 3 RM = 242.5kg)
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
3 x 220kg @ 9 RPE
3 x 210kg @ 9 RPE 1 repetisjon opp fra pers på denne vekten!
3 x 210kg @ 8.5 RPE 1 repetisjon opp fra pers på denne vekten!
3 x 210kg @ 8.5 RPE 1 repetisjon opp fra pers på denne vekten!
3 x 210kg @ 9 RPE 1 repetisjon opp fra pers på denne vekten!
Vis detaljer

Markløft - fra kloss
(1 RM = 280kg, 2 RM = 280kg, 3 RM = 265kg)
3 x 50kg
2 x 130kg
2 x 170kg
2 x 210kg
2 x 240kg @ 8 RPE
2 x 225kg @ 7.5 RPE
2 x 225kg @ 7.5 RPE
2 x 225kg @ 7.5 RPE

FINITO

En bra økt. Svak, men bra økt. Kjenner at det går fram og opp igjen nå.

Denne økta skulle egentlig gå lørdag, men jeg tok den én dag tidligere fordi det er sjakk hele lørdag og hele søndag.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=yeuaeIpQX0c
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Fasiten
« #15791 : 20. oktober 2012, 01:59 »
Denne hetsingen og mobbingen stopper nå!
Den var etterlengtet, ikke bare i Fasiten.

Fortsett sånn Smiley
Smil med det smilet du har.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #15792 : 20. oktober 2012, 02:06 »

Markløft - fra kloss

2 x 240kg @ 8 RPE


Kan ikke skjønne at det der er 8 RPE for deg? Føles bukkmarken virkelig nesten tyngre enn den vanlige marken?
Etter videoen å dømme ville jeg sagt at det der var RPE 6, ikke at jeg husker hvor mange reps man da skal ha igjen etc, men det så jo jævla lett ut  Huh
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15793 : 20. oktober 2012, 08:59 »
Kan ikke skjønne at det der er 8 RPE for deg? Føles bukkmarken virkelig nesten tyngre enn den vanlige marken?
Etter videoen å dømme ville jeg sagt at det der var RPE 6, ikke at jeg husker hvor mange reps man da skal ha igjen etc, men det så jo jævla lett ut  Huh
RPE 8 skal være ganske så lett ja. RPE 9 = 1 rep til gode, RPE 8.5 = 2 rep til gode og RPE 8 = 3 rep til gode. Jeg er eksplosiv så det er litt vanskelig å sette RPE, men tror ikke jeg har tatt så mye mer enn 5 reps med god teknikk (hofta fram). Jeg må også være konservativ i markløft. Det er øvelsen jeg over tid har slitt mest med, åpenbart siden jeg har gått ned, men også den øvelsen jeg har mest framgang i nå slik jeg føler det. Betyr uansett ikke så mye dette med RPE, slik sett, det skulle nok være ganske lett og eksplosiv trening og det fikk jeg til Smiley - men når du nevner det ; 1 til 7.5 blir jo aldri brukt så skalaen burde nesten bare ha gått fra 8 til 10 og dermed utvided til 10 på den måten der 1 var 8 og 2 var 8.25 osv. for en mere nyansert skala, men da blir det enda vanskeligere å sette den også hehe Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #15794 : 20. oktober 2012, 11:34 »
Har full forståelse for at Einar blir kjempelei av alle meningene rundt han. Føles nok som lite velment kritikk. Men jeg tror det meste er velment. Nesten alle her inne ønsker at Einar skal nå sine mål (og leve lenge Smile ) Når han ikke når sine mål vil vi bare hjelpe han på vei.

Hvilke tilbakemeldinger ønsker du på fasiten, Einar? Er det først og fremst en treningsdagbok, der vi skal lese om treningen din uten at vi mener det ene eller det andre om den?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!