Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2960872 ganger)

EvenS

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #6315 : 03. juli 2008, 12:52 »
Selv vann vil oppfattes av kroppen som gift bare man får i seg nok mengder.

Ja, helt enig i den. Men denne påstanden forandrer ikke mitt syn på saken. F.eks. alkohol ser kroppen på som gift selv om man bare inntar 1g av det. Dette er en viktig forskjell mener jeg. Et stoff som det biologisk er ment at man skal innta, virker som gift kun ved overdrevent bruk (f.eks når man drikker 10l vann i en slurk). Mens "giftstoffer" oppfattes som gift av kroppen selv ved mikroskopiske inntatte mengder.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #6316 : 03. juli 2008, 12:55 »

Jeg er delvis enig i denne påstanden, men ikke helt. Grunnen til dette er at det ikke er naturlig for oss mennesker å spise andre sine hjerner. Så selv om man vil kunne fått i seg testosteron via å spise andre sine hjerner, så er ikke det en oppførsel som har en naturlig plass i biologien etter mitt skjønn.

Testosteron produseres i testiklene, veksthormon derimot produseres i hjernen, nærmere bestemt i hippocampus.

EvenS

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #6317 : 03. juli 2008, 13:02 »
Et veldig bra innlegg synes jeg Even - din V12-doper Smiley Grunnen til at du rettferdigjør V12 er det viktigste som mangler i ditt innlegg. Det nærmeste du kommer rettferdigjørelse her er at det er vanskelig å sette en definitiv grense.

Det store spørsmålet er imidlertid: "Skal du bli sterk eller skal du imponere damer ved å satse på romaskin-trening???"

Kom deg tilbake på Nidarø og kom deg tilbake i form! Du så litt tynn ut da jeg møtte deg ved Ila-kirka på vei til romaskin-trening... Nidarø Treningssenter, kreatin, protein, mat, mat og atter mat (slik som før) er hva du trenger for du skal ha over 600 sammenlagt RAW på Midt-Norsk i oktober.

Hehe, takk for det. Har tenkt over litt det med V12 nå. Grunnen til at jeg (subjektivt) ser på V12 som ikke-dop, er følgende: Det gir ikke like stor prestasjonsendring som andre dopingmidler, og det står heller ikke på noen dopingliste som jeg har sett. I tillegg "bruker nesten alle V12" (dårlig argument men). Om V12 derimot hadde gitt f.eks 3x økning i benken, så hadde jeg vært mere tilbøyelig for å karakterisere det som dop. På samme måte, om testosteron ikke hadde gitt noen gevinst i det heletatt, så hadde jeg karakterisert det som ikke dop også. Det at stoffet er prestasjonsfremmende i tilstekkelig stor grad er derfor etter mitt skjønn et kriteriet for at det skal kunne være et dopingmiddel.

Min egen konklusjon er at f.eks V12 og krealkalyn kvalifiserer for å være doping, men i mye mindre grad enn f.eks testosteron siden det gir veldig begrenset prestasjonsendring. Hva om det hadde kommet et nytt kre-alkalyn, som hadde gitt 100x bedre gevinst enn vanlig kreatin. Er dette doping?

EvenS

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #6318 : 03. juli 2008, 13:05 »
Testosteron produseres i testiklene, veksthormon derimot produseres i hjernen, nærmere bestemt i hippocampus.


Ja, helt korrekt. Testosteron er ikke et fiktivt stoff, men et stoff som finnes 100% naturlig i blodbanen og i cellene. Men det er derimot ikke naturlig å tilføre dette stoffet utenfra, siden det er meningen at kroppen selv skal produsere det. Eller er du uenig i denne påstanden?

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #6319 : 03. juli 2008, 13:14 »
Er ikke argumenter som at "det er/blir flisespikkeri" litt vage?

Nja, var ikke helt sånn jeg mente det. Jeg mente at dersom din definisjon av det moralsk-etiske var mer omfattende enn det jeg hentydet, ble det flisespikkeri å fortsette diskusjonen siden vi i utgangspunktet ikke diskuterte samme tema Smiley Dæsken, ikke lett å forstå hva jeg prøver å si her gitt.

Hva med de som ikke er idrettsutøvere og ikke bruker dop? Velger de dette fordi dop er ANSETT som juks eller velger de sitt standpunkt fordi det står på dopinglisten? Håper du skjønner nyansene her.

Jeg tror de fleste mosjonister ser på seg selv som idrettsutøvere og følgelig ønsker de å følge samme sett regler som aktive utøvere. Vet ikke helt hvorfor, men virker å ligge i den norske folkesjela (med det mener jeg det du kaller dusinmennesker). Ellers tror jeg også mange er preget av antidoping norges propaganda og for liten tiss og store pupper.

Det jeg egentlig prøver å si er at det virker som om hele gjengen er dusinmennesker som dilter etter andre og lar seg styre av andre meninger. ...Grunnen til at de ikke bruker doping er fordi de føler seg dømt av samfunnet og er ikke sterk nok til å stå på egne ben og si til verden: "Jeg driter i hva dere synes om dop! Jeg bruker det jeg vil bruke." De lar seg styre av meningene til flertallet....

For så vidt enig med deg, men i utgangspunktet er vi i sterkt uenige når det gjelder å definere noen som dusinmennesker. Du har et sterkt behov for å markere deg selv som spesiell mens alle andre er så forbasket normale Smiley



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #6320 : 03. juli 2008, 13:20 »
For så vidt enig med deg, men i utgangspunktet er vi i sterkt uenige når det gjelder å definere noen som dusinmennesker. Du har et sterkt behov for å markere deg selv som spesiell mens alle andre er så forbasket normale Smiley
Vel, det er forbasket normalt å ikke ville markere seg selv. Jeg har egentlig ikke noe stort behov for å markere meg selv, selv om jeg liker oppmerksomhet, men jeg synes det er viktig å kunne definere seg selv. På hvilken måte er vi uenige når det gjelder å definere noen som dusinmennesker? Hva mener jeg og hva mener du?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

Sv: Fasiten
« #6321 : 03. juli 2008, 13:38 »

Tidligere var koffein på dopinglisten. Koffein er sentralstimmulerende og gjør at man holder seg mere våken, konsentrert og kanskje opplever mindre smerte. Da koffein var på dopinglisten ble det diskutert hvor mye kaffe eller cola man kunne drikke og det var allment godkjent at man måtte drikke svært mye for å bli tatt i en test. Grensene var "selvsagt" satt såpass høyt at folk skulle kunne ta seg ett par kopper kaffe før trening eller stevne. Tror likevel ikke "det var meningen" at folk skulle knaske koffeintabletter. Likevel så ble dette praktisert en masse blant f.eks. styrkeløftere selv på min egen klubb. Koffeintabletter, selv om koffein var på dopinglisten, ble tygd i tide og utide. På en eller annen måte hadde man funnet ut av hvis man tok to tabletter så ble ikke dette oppdaget i en dopingtest.

Jeg husker selv godt den gangen koffein stod på dopinglisten. Holdningen der jeg trente var da at man var forsiktig med produkter som bl.a. kaffe og cola i store mengder - nettopp for at det ikke skulle slå ut på tester. Det var ikke vanlig praksis at det ble spekulert i grenseverdiene ift. dopinglisten. I det man spekulerer med å få i seg ting man vet står på dopinglisten, med den hensikt å dra nytte av det prestasjonsmessig, vil jeg kvalifisere det som doping.


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #6322 : 03. juli 2008, 13:41 »
Vel, det er forbasket normalt å ikke ville markere seg selv. Jeg har egentlig ikke noe stort behov for å markere meg selv, selv om jeg liker oppmerksomhet, men jeg synes det er viktig å kunne definere seg selv. På hvilken måte er vi uenige når det gjelder å definere noen som dusinmennesker? Hva mener jeg og hva mener du?
Ut i fra det du har skrevet i de innleggene jeg har fått med meg så har du selv blant annet skrevet at du har bestemt deg for å ikke være som alle andre. Jeg antar at du dermed setter det å ikke være som andre høyere enn det å være som alle andre. Når du da kategoriserer andre som dusinmennesker og viljeløse blir det som om du mener de er mindre verdt, du påstår liketil at de ikke har egne meninger og tanker.

Hva mener jeg? Godt spørsmål. I alle diskusjoner prøver jeg å være uenig med alle andre bare for å få til en diskusjon som gir meg ny kunnskap og lærdom jeg kan ta med meg videre. Mine meninger kommer derfor ikke så ofte fram og jeg synes heller ikke de er så vesentlige. Men liker ikke å definere andre mennesker, de er stort sett flinkere og bedre enn meg uansett Smiley

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Fasiten
« #6323 : 03. juli 2008, 13:51 »
Jeg har ikke sagt at Ibux tar avstand fra doping fordi det er helse skadelig, eller kan være.
Jeg mener at det bør være ett av ADN kriterier for å arbeide som de gjør.

Sett att flaske 1 er lovelig i norge, den gir null bivirkninger, gir deg enorm styrke og ADN godkjenner den.

Flaske 2 er ulovelig, gir en del bivirkninger, gir deg enorm styrke men ADN godkjenner den ikke.

Tiller ville da valgt flaske nr 1. Ergo han jukser ikke. Det er i det utgangspunktet Tiller svarer som han gjør tror jeg.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #6324 : 03. juli 2008, 14:05 »
Ut i fra det du har skrevet i de innleggene jeg har fått med meg så har du selv blant annet skrevet at du har bestemt deg for å ikke være som alle andre.
Ja, jeg har bestemt meg for å ikke være som alle andre på det nivå at jeg ikke ønsker å følge strømmen kun for å følge strømmen. Jeg har aldri ønsket å være motsatt av alle andre kun på trass. Min atferd, min tenkemåte og min person er det viktig at jeg selv definerer i størst mulig grad. Jeg ønsker å føle og vite med meg selv at mine valg og min væremåte er mest mulig rammesatt ved at jeg har tenkt igjennom nøye hvordan og hvem jeg er. Alle mennesker er såklart forskjellige, men når jeg omtaler "alle andre" og "dusinmennesker" er det fordi veldig mange bare lever uten tilsynelatende mål og mening og via regler satt opp av andre. Alt blir godtatt av disse fordi de har hørt at "det er menneskelig å feile" og "det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på at man ikke har gjort det" og "det man ikke vet har man ikke vondt av" og lignende floskler. Jeg synes det er bare hjernedøde som følger slike ordtak uten å gå inn i seg selv og finne ut hvilke verdier man har og hva man ønsker med livet. Det er noe som heter A4-liv og de fleste prøver å oppnå dette. Det trenger ikke å være noe galt i dét, men hvis motivasjonen til å oppnå dette er fordi man da føler seg respektert av samfunnet forøvrig så synes jeg man er et dusinmenneske.  

Sitat
Jeg antar at du dermed setter det å ikke være som andre høyere enn det å være som alle andre.
Hvis man er identisk som en annen så har man ingen egenart. I praksis vil man såklart aldri være helt identisk som en annen, men hvis vi tar "alle andre" som den gemene hop så setter jeg det generelt  høyere å ikke være som alle de andre, ja. Det innebefatter imidlertid ikke alle tilfeller, da alt må vurderes enkeltvis. Det er ikke noe poeng i å være annerledes enn andre kun for å være annerledes. Det må finnes et ankepunkt på det å ikke være som alle andre i den gitte situasjon. Man må kunne begrunne for seg selv hvorfor man i hvert enkelt tilfelle ikke ønsker å mene eller gjøre det samme som sidemann. Hvis jeg er i en gruppe med 10 stykker og vi diskuterer et tema og det viser seg at jeg er enig i det de 9 andre sier så setter jeg det såklart ikke høyere å måtte mene noe annet enn de. Da er man bare falsk, men hvis man genuint mener noe annet enn de 9 andre og ikke lar seg påvirke for mye av deres meninger så setter jeg det høyt.

Sitat
Når du da kategoriserer andre som dusinmennesker og viljeløse blir det som om du mener de er mindre verdt, du påstår liketil at de ikke har egne meninger og tanker.
Litt vanskelig å si at et menneske er mindre verdt fordi det ikke har tatt seg tid til å tenke igjennom etiske og moralske spørsmål som i mange tilfeller forklarer og bestemmer hvem man er. Jeg setter imidlertid gjennomtenkte mennesker som gjør rasjonelle valg basert minst mulig på påvirkninger høyere enn folk som ikke har egne meninger. Og det er mange som ikke har egne meninger og tanker. De tror de har disse meningene og tankene, ja, men hvis de blir satt på prøve så viser det seg fort om ting er gjennomtenkt eller ikke. Veldig ofte vingler slike folk fram og tilbake og følger hopen fordi det er mest populært.

Sitat
Hva mener jeg? Godt spørsmål. I alle diskusjoner prøver jeg å være uenig med alle andre bare for å få til en diskusjon som gir meg ny kunnskap og lærdom jeg kan ta med meg videre. Mine meninger kommer derfor ikke så ofte fram og jeg synes heller ikke de er så vesentlige. Men liker ikke å definere andre mennesker, de er stort sett flinkere og bedre enn meg uansett Smiley
Bra svar Smiley hehe.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #6325 : 03. juli 2008, 14:23 »
Jeg har ikke sagt at Ibux tar avstand fra doping fordi det er helse skadelig, eller kan være.
Jeg mener at det bør være ett av ADN kriterier for å arbeide som de gjør.

Sett att flaske 1 er lovelig i norge, den gir null bivirkninger, gir deg enorm styrke og ADN godkjenner den.

Flaske 2 er ulovelig, gir en del bivirkninger, gir deg enorm styrke men ADN godkjenner den ikke.

Tiller ville da valgt flaske nr 1. Ergo han jukser ikke. Det er i det utgangspunktet Tiller svarer som han gjør tror jeg.
Skjønner. På mitt spørsmål ble jeg jo besvart at han ikke ville dope fordi det var ulovlig i idretten. Når jeg spurte om hvorfor han da ikke sluttet idretten så var svaret at han elsket idretten og dessuten var imot doping uansett. Det virket ikke som om hverken lovligheten sånn rent samfunnsmessig eller bivirkninger var noe tema selv om det kan hende det var underliggende for at han ikke ville bruke dop. Hvis flaske 1 hadde vært lovlig så hadde vel alle brukt flaske 1 av de som har brukt flaske 2 tidligere (hvis ikke må man være ganske dum Smiley ) Det interessante er å forstå om folk som ikke bruker dop ikke bruker det pga. det er ulovlig og/eller har bivirkninger, for det virker ikke som om det med ulovligheter og/eller bivirkninger er like sterke "no-no"s sammenlignet med andre ting i samfunnet. Veldig ofte er grunnen til å ikke bruke dop en annen. Uansett så tror jeg ikke Tiller liker at jeg diskuterer han, hans meninger og intensjoner så jeg vil prøve å ikke dvele mere ved dette. Generelt er uansett diskusjonen veldig interessant.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Fasiten
« #6326 : 03. juli 2008, 19:50 »
Hva føler du fokuset til ADN ligger på Einar? Juksing eller skadevirkninger steroider?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #6327 : 03. juli 2008, 20:25 »
så det blir det samme som å putte ei sprøyte i rompa etter min meining.

Å putte ei sprøyte i rumpa er ikke banalt. Det er analt...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Fasiten
« #6328 : 03. juli 2008, 20:27 »
Hva føler du fokuset til ADN ligger på Einar? Juksing eller skadevirkninger steroider?

eller skremselspropaganda... Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #6329 : 03. juli 2008, 20:47 »
Testosteron produseres i testiklene, veksthormon derimot produseres i hjernen, nærmere bestemt i hippocampus.


Hippocampus? Universitetsområdet for flodhester? Det høres ikke særlig naturlig ut spør du meg. Hadde jeg visst det var der det ble produsert så hadde jeg nok sagt nei takk.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!