Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2985845 ganger)

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: Fasiten
« #7080 : 03. september 2008, 16:02 »
Tror ikke jeg hadde klart å ta salto og lande på beina, om det så var 150cm under bakkenivå.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7081 : 04. september 2008, 00:48 »
Onsdag 3.september 2008

Trening på Kraftsport Klubben av 1967

Knebøy uten belte
5x60 - 5x60 - 5x100 - 3x140 - 3x140 - 3x140 - 3x140 - 3x140 - 3x140

Benkpress med stopp
5x60 - 5x60 - 3x90 - 3x110 - 2x120 - 2x130 - 2x140

Rykkmark uten belte med sko
5x140 - 4x170 - 3x180 - 3x190 - 3x190 - 3x180

Markløft fra kloss (ca.15 cm høy) med sko og uten belte
5x190 - 4x205 - 3x220 - 3x210 - 3x210

Stangcurl biceps
6x50 - 6x50 - 6x50

FINITO

Ekstremt lette vekter på dagens program. Benken har sin grunn i at det liksom er en slags topping av form for stevne/maxdag til helgen (som blir fredag i mitt tilfelle). Resten har sin grunn i en konspirasjon mellom Dietmar og Bjerke for å temme meg. Hadde Holte, Den Amokkerende V12'eren,  fått et ord med i laget så hadde kanskje vektene blitt slik jeg egentlig skulle likt å hatt dem.

Knebøyen var i realiteten bare magesprett. Trenger ikke bruke ben på slike vekter. Bare å sette seg med magen på lårene og sprette opp som en sprettball.

Benkpressen er bare kjedelig. Oppvarming uten å bli varm.

Rykkmark gjorde jeg antakelig i dét jeg ble født. Øvelse som passer meg meget bra.

Lenge siden jeg har trent mark fra bukk. Fikk litt problemer med ene ryggstrekkerfestet forrige gang jeg trente øvelsen da det ble endel tunge løft ganske regelmessig. Nå er jeg helt restituert og selv om øvelsen var litt uvant i starten så ble 220 og 210 lettere enn det var å surre reimer i bunnposisjon på rykkmarken! Ekstreeeemt lett var disse vektene. Utfordret derfor både Nullet og hans kompis Slaven fra Karmøy som rigget til bukkene og satte opp stanga for meg nesten med glede. Ingen av de hadde prøvd øvelsen før og Nullet klarte vekta rimelig lett, mens Slaven måtte gi tapt. Det fikk satt vekta litt i perspektiv. Var ganske snedig å se at noen faktisk syntes vekta var tung fordi den var helt vanvittig lett for meg syntes jeg. Tror jeg kunne gjort langt over 300 i dag, men som vanlig er slikt lett å si.

Avsluttet med svinlett bicepscurl.

Dette blir kanonbra!

Fikk mail fra Jørn Lande i går som ville besøke Jan Arthur om han fikk lov av familen og de pårørende selv om han evt. skulle ligge i koma. Han trodde at Jan Arthur kunne høre ham selv om han var i koma og ville derfor si han noen ord. Mannen virker utrolig sympatisk og flott. Håper møtet kan finne sted, men dette er altså opp til familien og legene å avgjøre.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Fasiten
« #7082 : 04. september 2008, 15:48 »
Da satser vi på en økt hos KK i morgen. Smiley Blir hyggelig! Cheesy
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Fasiten
« #7083 : 04. september 2008, 16:46 »
Hvem er "vi"?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #7084 : 04. september 2008, 16:49 »
Hvem er "vi"?

Det er deg det, Kristian.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #7085 : 04. september 2008, 17:05 »
Det er nok meg, AlexanderDGL og Øystein Furnes!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #7086 : 05. september 2008, 07:33 »
Skal jeg ta det som et meget dårlig tegn at du ikke har ført trening for torsdag?  Undecided
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget aleknu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: Fasiten
« #7087 : 05. september 2008, 10:00 »
Ekstremt lette vekter på dagens program. Benken har sin grunn i at det liksom er en slags topping av form for stevne/maxdag til helgen (som blir fredag i mitt tilfelle).
Hvis jeg forstår han riktig er det i kveld/natt vi kan vente i spenning.... Smiley
Kunnskap og planlegging er halve jobben... Smiley

Loggbok online: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64015.0

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7088 : 05. september 2008, 11:33 »
Tror ikke det er så mye å vente på, men jeg trener bare mandag, onsdag og fredag nå igjen. Avslutningen av 5-dagers benk er i dag og de siste to ukene har jeg bare trent 3 dager i uken fordi det er slik dette programmet avsluttes. Jeg er overbevist om at 5-dager i uken fungerer, men jeg har nok trent med for høye vekter på dette siste programmet. Håper imidlertid å perse (gjøre noe jeg aldri har gjort før) på en eller annen måte i kveld. Først skal jeg imidlertid bli med på ultralyd og sjekke om det blir jente eller gutt som kommer til verden 5.februar Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget c-dur

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 666
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 666

Sv: Fasiten
« #7089 : 05. september 2008, 11:41 »
Så hyggelig  Smiley Gratulerer med det!
Mine perser:

Knebøy: 170 kg
Benkpress: 100 kg
Markløft: 162,5 kg
Sammenlagt: 427,5 kg

Løfter i -67,5 og -75


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Fasiten
« #7090 : 05. september 2008, 12:26 »
Tror ikke det er så mye å vente på, men jeg trener bare mandag, onsdag og fredag nå igjen. Avslutningen av 5-dagers benk er i dag og de siste to ukene har jeg bare trent 3 dager i uken fordi det er slik dette programmet avsluttes. Jeg er overbevist om at 5-dager i uken fungerer, men jeg har nok trent med for høye vekter på dette siste programmet. Håper imidlertid å perse (gjøre noe jeg aldri har gjort før) på en eller annen måte i kveld. Først skal jeg imidlertid bli med på ultralyd og sjekke om det blir jente eller gutt som kommer til verden 5.februar Smiley

5 feb. er ein fantastisk dato, Norges beste knebøyer er født denne datoen..

I dag har du din siste sjanse til å gjere 200 i benk uten skjorte om du skal gjere det før meg. Eg kjem til å gjere det på mandag eller tirsdag.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #7091 : 05. september 2008, 12:41 »
5 feb. er ein fantastisk dato, Norges beste knebøyer er født denne datoen..

I dag har du din siste sjanse til å gjere 200 i benk uten skjorte om du skal gjere det før meg. Eg kjem til å gjere det på mandag eller tirsdag.
Bom på 160 på NM og 200 kilo nå?  Da har du trent litt i sommer....Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Fasiten
« #7092 : 05. september 2008, 18:00 »
Bom på 160 på NM og 200 kilo nå?  Da har du trent litt i sommer....Smiley

Såpass bør det være på Dietmar opplegg! Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7093 : 05. september 2008, 18:19 »
Haha! Nå har jeg hørt det også. En styrkeløfter i toppklasse øker rawbenken sin. Styrkeløft er med utstyr! Grin

Forventningspresset ble uansett enormt stort nå. Hvis Kirketeigen tar 200 kg i benken på mandag så er det egentlig ikke noe pes om å gjøre det før ham for da vil 200 kg rett og slett synke svært mye i verdi. Det er HELT fantastisk om du gjør 200 kg uten skjorte Mister Benk. Jeg tror at du klarer det når du skriver at du skal gjøre det mandag eller tirsdag, men jeg må innrømme at jeg aldri hadde trodd du skulle klare så tunge vekter. I allefall ikke så fort etter NM.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7094 : 06. september 2008, 00:24 »
Fredag 5.september 2008

Trening på Kraftsport Klubben av 1967

Benkpress
5x60 - 5x60 - 5x90 - 3x110 - 2x130 - 2x150 - 1x170 - 1x185 - 0x195 - 0x195

Benkpress skjorte
2x220 dobbelkloss, 0x220 kloss, 1x220 kloss, 1x220 helt ned, 1x225 med signaler, 0x230

Knebøy uten belte
5x60 - 5x60 - 5x100 - 5x130 - 4x150 - 3x170 - 3x180 - 3x190 - 3x185 - 3x190

Halvsumo PÅ kloss med sko og uten belte
5x140 - 4x170 - 3x190 - 3x180 - 3x180

Benkpress med stopp
3x100 - 2x110 - 2x130 - 2x150 - 2x165

Goodmornings
6x90 - 6x90 - 6x90

Stående roing med overhåndsgrep
6x130 - 6x130 - 6x130

FINITO

Jeg er og blir en komplett katastrofe i benkpress. Har vært svært dum på dette programmet. Første feil jeg gjorde var å la "målcellen" på programmet stå på 195 kg. På forrige fem-ukers jeg brukte, som fungerte utmerket for meg, så sto det 182,5 kg i målcellen. Etter dette programmet gjorde jeg 192,5 kg lett og var god for 195 kg. Da jeg skulle gjøre dette programmet jeg nå er ferdig med så skulle det stått 195 kg i målcellen OM jeg hadde klart 200 kg. Dette er det ganske viden kjent at jeg var sjanseløs på, men jeg forandret altså ikke målcellen fra 195 til f.eks. 190. Restultatet av dette ble for tunge vekter når man trener 5 dager i uken. Jeg var også alt for sta i forhold til å alltid runde av oppover. Nesten alle økter var jo f.eks. 147,5, 157,5 e.l. og jeg rundet alltid oppover til 150 og 160. Når vektene i utgangspunktet ble for tunge treningsvekter, selv om jeg klarte alle økter her greit, så blir det ikke bedre av å øke 2,5 kg. Det kan faktisk bety ganske mye. Og ikke minst så har jeg overgått programmet og prøvd på makser og slikt et par ganger når man ikke skulle gjøre det. Så på dette programmet har jeg gjort alt feil. Jeg har tenkt som en nybegynner og fått resultater som en idiot.

Hadde egentlig ikke lyst til å trene siste uke av programmet fordi jeg har de siste to økene følt at jeg har brent meg ut på dette programmet. Ville likevel bare fullføre det fordi jeg følte ikke jeg hadde så mye mer å tape. Hadde derfor ikke noe triceps eller skuldertrening denne uka og har trent veldig lett i benk.

Benken føltes ganske bra ut i dag. Kjente litt motstand på 170 kg, men det var ganske så greit. Fikk et fint avløft fra Gud på 185 kg og det var et løft jeg er veldig fornøyd med. Har nok aldri gjort den vekta så bra og kontrollert. Var usikker på hva jeg skulle gjøre i dag. Hadde ikke et helt klart mål. Jeg var nesten mest fristet til å ta en dobbel, men stemningen rundt meg tilsa at de ville se et maksløft. Ettersom jeg ikke hadde noen tro på 200, men hadde ganske stor tro på 195, så ble det 195 kg. Jeg ville bare få med meg en god følelse. Få en pers og få fram et gillebenkglis.

Fikk det beste avløftet jeg noengang har fått av noen. Gud skal ha all ære for dette. Jeg fikk virkelig tro på at dette var dagen til å presse 195 kg i alle fall. Senket stangen, følte relativt god kontroll, men kom sannsynligvis litt under det punktet jeg må treffe med stangen, presset rett opp og fikk feil pressbane. Det stoppet momentant og mens jeg sto der og holdt stangen som var urørlig så ropte jeg "ta den, ta den, ta den!" til Gud som sto bak og spottet. Han tok desverre ikke stangen før det hadde gått 5 sekunder da han var midt inne i en fantasi om Kampgudinnen iført svarte knestrømper, hofte-holdere og røde lakkstiletter.

Jeg brant nok mye krefter på denne statiske holdingen, men jeg ville ikke innrømme det for mye. Ville prøve et nytt forsøk fordi jeg visste at dette var en vekt jeg hadde inne. Etter mye prat om teknikk så bestemte jeg meg for å bevisst prøve å ta stangen nærmere haken istedet for så langt ned mot magen som jeg kom i førsteforsøket.

Og jeg lyktes kjempegodt i å komme nærmere haken. Jeg lyktes så godt at et benkpress aldri har blitt dårligere. Nok et kryss kunne viskes ut fra taket.

Det var bare én ting å gjøre - ta en Kirketeig og finne fram skjorta. Katanaen ble slengt på i en fart av store sexy Tanks. Og når jeg fikk på drakta så begynte jeg å stresse litt. Jeg var sliten både fysisk og psykisk av benkinga på forhånd og ville bare bli ferdig. Tolmodigheten min, som pleier å være god, var ikke god. "KOM IGJEN FOR SVARTE!!! GIVE IT TO ME!!" tenkte jeg selv om jeg egentlig bare ville hjem.

Jeg la på 220 kg på stanga, fikk fram en dobbelkloss og tok en dobbel hvor jeg slet litt med å holde beina stabilt på bakken. Dette gjorde at presset ble dårlig og jeg måtte ta i på slutten av løftene. Gikk ned til singelkloss og senket stanga. I bunnposisjon skled den ene foten og jeg var sjanseløs. Ikke lang tid etterpå så skjerpet jeg meg og tok et lett løft.

Bort med klossen og helt ned og helt opp i et teknisk mindre godt løft. Hev deretter på til 225 kg. Fikk signaler her og presset vekta helt opp på strake armer. Jeg kom ikke helt opp i en jevn bevegelse ; stoppet to cm før lockout før jeg klarte å presse vekta helt opp. Litt godt var det at akkurat dette var ny pers da jeg aldri har tatt lockout med 225 kg. Målet på stevnet 18.oktober og det siste mål jeg kunne klare av mine mål for dagens benkpress var 230 kg. Jeg prøvde på det, men her var jeg helt sjanseløs. Mer sjanseløs enn styrken min er. Bommet sikkert på banen men var også veldig sliten nå og orket ikke prøve flere løft. Nå blir det bare å følge programmet til punkt og prikke framover.

På 230 så fikk jeg også følelse med vondt i høyre nyre eller sidebukmuskel. Svært usikker på hva det var, men stekk noe jævlig så jeg måtte få hjelp til å få av beltet mitt mens jeg lå med ryggen på benkpressen. Jeg presterte også å få en strekk i nakken men det har ikke noe å si.

Begynte med knebøy etterpå og her var formen kanon. Ble litt tappet for trykk etterhvert, men de første settene var lettere enn noengang. De siste settene var helt greie, men ikke 100% toppform i dag selv om alt var veldig lett.

Halvsumo på kloss er det lenge siden jeg har trent og det merket jeg på første sett som var femmer på 140 kg. Var litt slitsomt det, men når jeg økte vektene så ble det bare lettere og lettere.

Ettersom jeg ofte er i kanonform hvis jeg gjør økt nummer 2 på samme muskel på samme dag, så prøvde jeg meg på comeback med benk. Drømmen var å leve på overdrive og ta en dobbel på 185kg.

I dag var jeg ikke i kanonform. Den første benkøkta hadde slitt meg ut og jeg kom bare opp på 165 kg, gjorde en lett dobbel men skjønte samtidig at det var håpløst å presse mer.

Vi hadde besøk av Mini-Siders, Fitness-Bjørnar og Herre-Blikra på treningen i dag. De skal på ungdoms-samling på Melhus i morgen. Har lyst til å ta meg en tur. Det ble tatt både bilder og film som jeg håper de publiserer så raskt som mulig. Sikkert mange damer som vil se på meg og ta på seg selv samtidig.

Sikkert tusen ting jeg skulle sagt, men jeg nøyde meg med tusen ord i dag.

God natt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!