Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2960853 ganger)

Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Fasiten
« #2730 : 23. april 2007, 14:30 »
Da får alle se både Tiller og alle de andre. Essz.

Får folk sett strakmarken til Hans også=) Strakmark på 255 med bare belte;)
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #2731 : 23. april 2007, 14:31 »
Strakmark på 275 (!!!!) med bare belte.

Linja mi har forøvrig vært veldig kjapp den siste timen og filmen er straks oppe!!  Grin Tar vel en tid med prosessering - men uansett... kun 30 mb igjen av opplastingen nå.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #2732 : 23. april 2007, 16:01 »
Du glemte sikkert å si ifra til drakta at den skulle ta i.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Fasiten
« #2733 : 23. april 2007, 20:30 »
Hehe. Jeg spurte Hans om det.
"Du hakke tenkt å bruke ordentlig drakt da?"
"Nesjj. E løfta bare for å se ka e kan få. Eg bruka drakta for eg må bruka den"
Stort sagt av stor mann. Oppladninga hadde han på jobb sammen meg der vi var ferdig klokka 0500 lørdagsmårran og han hadde spist så lite at han måtte haie noen rosiner av meg konkurransedagen. Ezzz
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #2734 : 23. april 2007, 22:36 »
Strakmark på 275 (!!!!) med bare belte.

Linja mi har forøvrig vært veldig kjapp den siste timen og filmen er straks oppe!!  Grin Tar vel en tid med prosessering - men uansett... kun 30 mb igjen av opplastingen nå.

Tenk om du får en "load error" ala Commodore 64 rett før uploaden er ferdig. Eller "save error" blir det vel. Husker vi hadde spillet "Arcadia" til C64 på kassett, og det mener jeg tok 18 minutter å loade. Men det var nesten alltid noe problemer med loadingen etter ca 17 minutter, så vi måtte prøve igjen og igjen og igjen. Noen ganger virket det. Dette var før Turbotape...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #2735 : 24. april 2007, 01:31 »
Tenk om du får en "load error" ala Commodore 64 rett før uploaden er ferdig. Eller "save error" blir det vel. Husker vi hadde spillet "Arcadia" til C64 på kassett, og det mener jeg tok 18 minutter å loade. Men det var nesten alltid noe problemer med loadingen etter ca 17 minutter, så vi måtte prøve igjen og igjen og igjen. Noen ganger virket det. Dette var før Turbotape...
Nesten det samme hendte meg ja... Jeg hadde ventet i mange timer for å få lastet opp filmen - men under prosesseringen så fikk jeg tilbakemelding "failed". Så nå har jeg laget videon i nytt format og jeg har begynt opplastingen på ny. Meget irriterende - men jeg sier ifra når videoen er tilgjengelig.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #2736 : 24. april 2007, 01:57 »
Mandag 23.april 2007

Trening på KK-67

Knebøy uten belte
6x155 - 5x190 - 4x205 - 4x205

Knebøy med fullt utstyr
2x275 - 2x275 - 2x275

Smalbenk på kloss
6x120 - 5x135 - 4x145 - 4x152,5 - 4x152,5 - 4x152,5

Strake markløft uten belte
8x130 - 6x140 - 5x150 - 5x150 - 5x150

SUPERSETT:

Sittende hantelpress skuldre
5x32 - 5x32 - 5x32

Nedpress triceps
8x60 - 8x60 - 8x60

FINITO

Har sovet endel de siste to døgn og kom meg derfor høvelig bra fra forkjølelsen min. Er ikke frisk - men er ikke så mye preget av det nå. Det påvirket nok treningen litt at jeg var syk i 3-4 dager, men økten ble ganske så bra likevel.

Knebøy uten utstyr var klart tyngre enn forrige uke. Min form pleier å stemme overens med Holminator sin form (vi trener samme program) og da han mente at bøyen var grisetung i dag så tar jeg det ikke så tungt. Jeg hadde nok endel mer å gå på idag, men jeg syntes 190 kg var merkverdig tungt. 205 ble endel lettere - men langt ifra så lett som forrige uke der jeg kunne le meg igjennom settene. Neste uke er det en lettuke før vi skal gjøre det samme som i dag på toppsettene - bare med 15 kg ekstra vekt. Er usikker om dette hadde gått idag, men er sikker på at det hadde gått forrige uke og er enda mer sikker på at formen kommer til å være meget god om to uker når dette skal gjøres.

Knebøy med utstyr var ganske greit. Marie surrer bra synes jeg. Det er nok ingen tvil om at sterke menn kan surre dobbelt så hardt - og derfor mer effektive surringer - men ved slike pinglevekter som jeg opererer med nå så er det greit med "behagelige" surringer. Jeg uffet meg litt i dag da jeg fikk litt vondt noen sekunder, men smertene gikk omtrent ganske fort. Har sagt til Marie at hun skal få surre meg ut dette programmet og at hun blir "oppvarmings-surrer" senere. På dette programmet skal jeg opp til doble på 290 i knebøy og til slike lette vekter så er det greit å ha bare middels surringer. På oppkjøringsprogrammet opp mot stevnet 17.august så er planen å ta kun doble på 310 (for å gjøre 320-330 på stevnet). Her kan jeg få inn en sterk mannlig surrer - men jeg gidder ikke å få like harde surringer på oppvarmingssettene som nødvendigvis må til på slike vekter (nå har jeg ingen oppvarmingsett med utstyret. Legger bare på 70 kg når jeg tar på utstyret). Hvis man ber en mann som surrer knallhardt om å surre mindre hardt på oppvarmingssettene blir man ofte ikke hørt og man blir surret hardt likevel - da kan smertene bli nesten uutholdelige når man kommer til de tyngste settene. Med de perfekte surringene til Marie vil denne faktoren elimineres. Utstyrsøkta gikk uansett veldig bra i dag. Repsene gikk veldig lett - selv om man aldri føler det er lett nok. Tanken om at det skal være 35 kg mer for en dobbel på stanga om ikke lenge og det faktum at målet er å løfte hele 75 kg mer på NM gjør at man føler det skulle gått ENDA lettere. Faktum er imidlertid det at det føles hverken tyngre eller lettere ut enn da jeg tok 255 kg for 4 uker siden eller 265 for to uker siden. Så det er veldig vanskelig å vite hva man er god for, uten å prøve, når man bruker utstyret.

Resten av økta var bestående av pingleøvelser der man kan slappe av og kose seg.

Vi avsluttet treningen med å diskutere litt om Norge, fengsel, lover og straffeutmålinger. Det var snakk om både det ene og det andre - mens jeg mente at Sharialovene er en bra ting i ett veldferdsamfunn. Jeg synes det blir feil å kappe av hender til tyver som stjeler i u-land ettersom dette er folk som må stjele for å få mat til å overleve. I ett velferdsamfunn er det ingen som trenger å stjele for å leve. De som stjeler gjør det pga. spenning eller fordi de vil ha ett ENDA bedre liv enn det gode de allerede har. Kutter man hender til disse så lider ikke samfunnet noe tap er min mening. Og hvis man driver incest, voldtar eller dreper andre så taper ikke samfunnet noe på at vi dreper disse en gang for alle. Det ble sagt at slike lover ikke ville virke forebyggende - men de man straffer kan ikke komme tilbake å gjøre ugjerningen om igjen så da blir det mindre kriminalitet totalt sett. Det blir mere kriminialitet med ny-rekrutterte kriminelle pluss de som slipper ut og gjentar gjerningen enn det gjør med bare de ny-rekrutterte. Mange fanger blir satt til oppbevaring i 20 år eller for den saks skyld resten av slitt liv. Dette koster samfunnet mye. Ikke bare er lovbruddene disse jævlene begår noe som går utover samfunnet, men samfunnet skal også bruke penger på å la de leve. Kutt strupen på dem så sparer vi oss for de pengene også. Det blir også bedre plass i fengslene slik at nye folk slipper inn og vi slipper de forbaskade lange ventetidene før rettsakene kan foregå. Det er jo hårreisende at folk må vente 3-4 år på å få sin sak opp for retten.

Ett annet argument mot min positive holdning til sharialovene var at det er mange som blir uskyldig dømt. Skal vi kutte av hånden eller drepe en uskyldig person? Jeg vet det foregår mange justismord - men for at en slik straff som jeg foreslår skal kunne brukes så må det finnes 100% sikre bevis. I mange saker så finnes nettopp dette. Blir man tatt på fersk gjerning og kanskje har videobevis i tillegg så trenger man ikke være i tvil. Nå er det ikke ofte at an sak blir så sterk for aktoratet - men da slipper man å straffe jævlene med de sterkeste straffene også. Vel, vel - det er bare min mening.

Fikk min nye bil idag. For meg er dette en drømmebil. Herlig å sitte i og herlig å kjøre. Fin å se på og god plass til både sjåfør, passasjerer og baggasje. Alt jeg trenger.

Nå skal jeg lage meg meksikansk gryte og bli i form til onsdagens trening.

Sing Hallelujah!

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #2737 : 24. april 2007, 07:01 »
(...) jeg mente at Sharialovene er en bra ting i ett veldferdsamfunn. (...)

Vet du i det hele tatt hva sharialovene er, Einar? Det ligger mer bak enn straffer som å "kutte hendene av folk som stjeler". Frp er et kjent parti som gjerne vil ha strengere straffer, men dine meninger tilhører ikke engang dette partiet. Radikal muslim er du heller ikke, så hele avsnittet ditt bærer bare preg av å være forvirret og lite gjennomtenkt. Noe som skiller oss fra U-land er at vi er sivilisert og har kommet lenger i samfunnsutviklingen. Du vil åpenbart føre oss tilbake til en mer primitiv tid. Hva med kleptomane, som har en sykelig trang til å stjele, eller psykisk syke som begår lovbrudd? "KAPP HENDENE AV DEM OG KUTT STRUPENE!!!!" roper du sikkert nå. Avslutter du med "ALLAH AKHBAR!!" blir det litt mer forståelig Wink 

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Fasiten
« #2738 : 24. april 2007, 08:49 »
Tøysekopp, Einar. Det typiske med sharia er ikke streng lovgivning. Det er levesett basert på antakelser i form av religion.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #2739 : 24. april 2007, 09:22 »
Hm, leste litt på http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia. Tror du tar litt vel mye i Einar Smiley

Utlogget H. Farstad

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 217
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 217

  • Latsabb
Sv: Fasiten
« #2740 : 24. april 2007, 11:36 »
Enig med Gilberg her:) Hadde vært mye bedre å kappe hendene av tjuver og knerte mordere og pedofile og den slags.

Man hadde spart samfunnet for ganske mye penger da. Kanskje noe av pengene kunne gått med til bedre veiutbygging, og evt lavere bensinavgift:)
Sponset av: MYOSHOP

Personlige rekorder: 322,5-207,5-310
187cm, 123kilo


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

Sv: Fasiten
« #2741 : 24. april 2007, 12:52 »
Veldig mange gode forslag som blir skrevet. I samme slengen kan velferdsstaten ta livet av alle som er i fare for å bli økonomisk belastende for samfunnet. Alle røykere, alle overvektige, alle som drikker osv. - de vil jo ha seg selv å takke uansett.
 

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #2742 : 24. april 2007, 12:55 »
Hva med dem som ikke er i stand til å gå mer enn 30 meter uten å stivne i korsryggen? Mange av dem velger å bruke bil over avstander som folk flest kan tilbakelegge i søvne, noe jeg mener følgelig belaster miljøet unødvendig. Da det blir litt feil å kappe av dem bena gjenstår bare nakkeskudd...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

Sv: Fasiten
« #2743 : 24. april 2007, 13:08 »
God idé, men litt feil fokus - vi bryr nemlig ikke så mye om miljøet belastes så lenger det ikke koster velferdssamfunnet noe. Vi vil jo tross alt ha vekk bensinavgiften...Da blir det mer penger til å cruise!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #2744 : 24. april 2007, 13:26 »
God idé, men litt feil fokus - vi bryr nemlig ikke så mye om miljøet belastes så lenger det ikke koster velferdssamfunnet noe. Vi vil jo tross alt ha vekk bensinavgiften...Da blir det mer penger til å cruise!
Men vil det ikke koste velferdssamfunnet på sikt?! Jeg mener; et sted må jo grensen gå, og da vil jo til slutt alle bli skyldig i ett eller annet? Skal vi da alle kappe av hendene på hverandre? Huleboer-jus er faen meg kompliserte greier.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!